Artariel Mesaj tarihi: Mart 30, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 30, 2013 Wyand said: Blizzard'ın Activision'dan sonra değiştiği ortada ama halen oynanabilirlik açısından sektörün fersah fersah önünde olduğu gerçeğini değiştirmiyor malesef. Sam'in SC2'ye aynı oyunu kakaladılar yorumuna gülüyorum zira; http://forum.paticik.com/read.php?35,6792496,6792511#msg-6792511 Diablo 3 mesela; mevcut AH sistemi ve dumbed down loot sistemi ile o bütün güzelim gameplayi yutuyor, yazık dedirtiyor. Yine spirütel takipçisi Path of Exile'a bakıyoruz, Diablo franchisenin hakettiği 3. oyuna yakışır içeriğe sahip ama rezil gameplayi ile senin oraya kadar devam edecek sabırı göstermene mani oluyor. Ama işte hayalcilik olur dibine kadar kapitalist sisteme bürünmüş dünyada gaming sektörünün bundan nasibini almamasını beklemek. Bu saatten sonra oyunlara hala sanat eseri gözüyle bakan oldschool tayfanın yapacağı tek şey kickstarter kovalamak ya da "bence" varoluş amacından çoktan sapmış, bizde buradan ekmek yeriz ver 8-biti retroyu diyen çakma developercılarca bok çukuruna dönüştürülmüş indie havuzuna düşen nadir güzel oyunları yakalamak olacaktır. Herkese hitap eden oyun hala var neticede piyasada. ahah indielerin %70i 8 bit zombi oyunu resmen. çer çöp, heriflerde para kaygısı yoktur diyosun, demek ki bizim neslin yemeğinde suyunda bi çöplük var adamlardan parlak fikir çıkamıyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 abi son 5-6 yilin sorunu şu. title>içerik. starcraft bw. bence gelmiş geçmiş en iyi rts. starcraft 2 iyi rts. -3 episode'a ayrilmiş bir oyun kısmına değinmiyeceğim- diablo 2 için herkes ölüp bitti döneminde diablo 3 fena değil veya iyi action rpg anlatabiliyor muyum? aynısını bioware'de yapiyor bakiyorsun dragon age 1 güzel. gene bakiyorsun dragon age 2 ?! cod zaten sadece ismini yenileyen bir oyun. adamlar şunun farkinda kimse senin benim kadar ilgi göstermiyor oynadığı oyuna. ki göstermesinin de bir anlamı yok. satilsin yeter. adamlar da güzelce pazarliyor. yani yaptiklari şey cepten yemek temel olarak. ama sonuçta internetin oyunlarla bütünleştiği için çok cepten de yemiş sayilmiyorlar çünkü ortalama bir oyuncu bf yerine cod aliyorsa onun arkadaşlari da haliyle cod aliyor ki birlikte oynayabilsinler. bu işin sonunu da kickstarter falan getirmez. nasil türkiyede bir dönem mercedes hastalığı vardı bunun bir farki yok. veya şimdi aklima geldi, 10 sene önce apple'ı sallayan yoktu ülkede millet şimdi ruhunu satiyor alacam diye. ve teknik olarak çok daha iyi ve uygun fiyatli ürün koysan da adamın önüne, ikna etmenin bir yolu yok. donanım işine hiç merakı olmayan tüm arkadaşlarimin ipadi var -ürüne kötü demedim kimse çikip bişi demesin adamların internetle şunla bunla işleri hiç yok. onu kastettim- kickstarter,küçük-orta boyutlu firmalar ve indie yapimlar sektörü renkli tutacaktır. ama büyük şirketler ellerindeki büyük pazarlama/reklam imkanlari ile iyi karlar etmeye devam edecekler işte belli yani. endüstri de büyümeye devam edecek çünkü kar ve pazar her gün artiyor. ps. eğer blizzard o cesareti gösterip sc 2'yi multiplayerini reskinleyip sc bw'yi koysaydı bugun gerek e-spor açısından gerekse sc'nin kültlüğü açısından çok farkli şeylerden konuşuyor olurduk. ha adamlar naptı medic ile dropship'i birleştirip ünit diye itelediler,he canım he gülüm. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
sabonis Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Sam said: metzen filan hikayeden çok daha büyük gameplay sorunları var bliz'in, elindeki hayran kitlesi neyi aldıysa tekrar tekrar aynısını veriyor her yıl ve bunu daha uzun bir zamandır yapıyor cod vs'den. nereye kadar gidecek bu sistem belirsiz. nasıl dna'da hiç çeşitlilik olmayınca yeni ortaya çıkan rakip organizmalar tehdit teşkil ediyorsa, ortama adapte olmakta güçlük çekilmeye başlıyorsa bu yöntemin de ilelebet gidemeyeceği aşikar. id software örneğinde gördük, oyun tarihinin en popüler türünü yaratıp büyüten şirket oyundan düştü resmen aynı şeyi sunarak devam ettirebileceklerini sandıkları için. sc'de bu uç noktada, işte mp kitlesiyle, onların yarattığı hype ile filan sürdürüyorlar şimdilik ama formül yorgun. en çok sesi çıkan kitlenin taleplerini takip etmek zayıflatıyor dizaynı. wow'u aynı şekilde oyuncu kitlesinin %1'i üzerine kurdular yıllarca, yanlış tasarım direkt. talent sistemi de yanlıştı, talentsız sistemi de beceremediler gene yanlış yaptılar. başka oyunlarda onların yarattığı sorunları başka şirketler çözdü hep. her sene aynı oyunu grafik bile güzelleştirmeden çıkaran CoD serisi ile 15 yıl sonra fıstık gibi grafik ile yeniden yaratılan SC'yi kıyaslamak..... gelmiş geçmiş en iyi rts'nin remake'i olmayacak da neyin olacak? o zaman sana göre hiçbir oyunun remake'i olmasın... hayır bi de RTS'den bahsediyoruz, WC3'te hero olayını koydular bence çok da güzel oldu ama RTS'ye yenilik getirmek çok daha zor. diğer her türlü oyunda yeni yeni şeyler ekliyorsun. yok çevreyle etkileşim falan gibi. gerçi sc'de de xelnaga towers, choke'larda kayalar, double vespene gibi şeyler eklediler gameplay'i değiştirmek için örneğin, bunları yenilikten sayabilirsin. ha her ırkın hikayesini + 6 üniteyi 40 dolara satması hayvanlık mı? hayvanlık. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 işte dediğim gibi, zevkle alakalı. sizin mükemmeli gördüğünüz yerde ben vasadı görüyorum. pronoit en azından "bence" demiş. hayır gelmiş geçmiş en iyi filan değil. bence. ama yine de objektif bakarak söylüyorum bunu. en iyilerdendi zamanında ama o zaman bile en iyi olmadı. da dediğim olay o değil, oyun aynı oyun. "remake yapıp satıyoruz" deseler zaten eleştiri bu olmaz. "endüstri aynı temcit pilavını yediriyor" eleştirisini taşıyan başlıkta çifte standart uygulanınca kıymeti kalmıyor bütün bu konuşulanların. çünkü aynı şeyi eleştirilerin yöneltildiği her oyuna uygulayıp herkesin sıyrılması mümkün. o zaman neyi konuşmuş olduk yani? şirketler satıyor, keyifleri yerinde. biz tüketici olarak da memnunsak, eee? "xxx'ye yenilik getirmek çok zor" da klasik shooter savunmasıdır, rts için kullanıldığını görünce bir yaşıma daha girdim lol. 15 yılda rts'de gayet ilerleme kaydetti diğer şirketler neyse ki, o sayede oynamaya değer rts var hala piyasada. neyse yani dediğim gibi önceden, herkesin belli zevkleri var. kimisi de 15 yıl kantır ve uzantısını oynamaktan sıkılmıyor. ha biz o adamı horgörürken hiç kendimize bakmazsak o yanlış. konuyu anlamak ve doğru irdelemekten açısından da yanlış, çünkü alıcı varsa satan da olacaktır. her oyun türü için böyle. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Glatheros Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 sabonis said: 1. fıstık gibi grafik ile yeniden yaratılan SC 2. gelmiş geçmiş en iyi rts'nin remake'i olmayacak da neyin olacak? o zaman sana göre hiçbir oyunun 3.remake'i olmasın... 4. RTS'ye yenilik getirmek çok daha zor. 1. SC nin grafikleri fistik gibi degil. PC only bir oyun icin meh bir grafik. 2. Gelmis gecmis en iyi RTS ne ya, hukum verir gibi. Age of empires i var, red allerti var, C&C var, total annihilation i var,settlers i var, var yani. Sam e katiliyorum, bence de zamaninin RTS leri arasinda above med tier bir rts idi SC. 3. Remake le makyaji karistiriyorsun gibi. Oyun mekanigini degistirmeden, bir kac unite degistirip ekleyip cikartip, makyajlayip sunmak remake degil. Yeni birsey eklenmis mi oyuna? xel naga tower ve haritaya koyulan kayalari yenilik diye ornek vermissin. 4. RTS de yenilik zor degil, hatta belkide en kolay yenilik eklenebilecek genre. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
reampage Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 sc'yede kötü denilmiş ok. gaming industry çöksün tabi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Darklight1903 Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 HS campaign rezil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 age of empires ve red alertla aynı duzeye konmus SC RTS olarak, cidden strateji oyunalrından anlamadıgınızı kanıtlıyorsunuz surda lol Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Myshkin Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 red alert rezil bir rts de eğer competitive'lik önemli değil diyorsan age of empires> starcraft. çok daha güzel bir rts aoe Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Sam said: ama yine de objektif bakarak söylüyorum bunu. http://i.imgur.com/O0lea11.jpg Sam said: en iyilerdendi zamanında ama o zaman bile en iyi olmadı. bence de. en iyisi buydu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kanuni Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 kurtulur bi sey olmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 http://www.retrogamer.net/users/1513/thm1024/bangbang2.jpg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Güzel oyundu bu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Darklight1903 Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 ra: aftermath'e kotu diyen ac kalsin. ra gayet eglenceli bi' rts'ydi. campaign'i de hem aoe'den, hem sc'den iyiydi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mardox Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 batmaz da, birbirinin kopyası olmuş, boş oyunlardan oluşan piyasa batsa ne batmasa ne :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Komutan Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Rts tartışmasında Paticik'deki insanların AOE, C&C ve SC serileri dışında bir şey konuşmamaları ne kadar acı. Gidin biraz yeni oyunları oynayın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Myshkin Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Arama'dan bak, o oyunların hepsi oynandı zaten. Doğal olarak en ünlü ve en güzelleri konuşuluyor ama. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 arcane said: Sam said: ama yine de objektif bakarak söylüyorum bunu. http://i.imgur.com/O0lea11.jpg Sam said: en iyilerdendi zamanında ama o zaman bile en iyi olmadı. bence de. en iyisi buydu swtor'culuğunu anlatsam insan içine çıkamazsın, sen hiç konuşma. :p Komutan said: Rts tartışmasında Paticik'deki insanların AOE, C&C ve SC serileri dışında bir şey konuşmamaları ne kadar acı. Gidin biraz yeni oyunları oynayın. hepsi konuşuldu vaktinde de forum olarak ortalama zevkimiz maalesef berbat, en çok oynanan oyunlar wow ve cod/bf. sonra diyaplo, sc, en kötü yeni tür olan mobalar filan diye gidiyor. tek şirketin ekseninde dönen bir forumdan uzundur bir beklentim kalmadı hani objektif yorum konusunda. :/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 ben swtorda pvp dışında birşey yapmadım. buyur anlat. ;) online oyun hayatımda utanç duyduğum tek şey dota. bu kadar kirli çamaşırım :) sen warcraft geçmişini anlatsana? hani towerları diktin steam tank bastın sonra ne biçim oyun bu dediydin. objektif adamsın harbiden... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 arkadaşlar bence dedim sc bw'nin en iyi rts olması durumuna sizi bağlamaz yani. ama bağlayan birşey var sc bw'nin multiplayeri saydığınız tüm rtsleri ve devamlarından uzun sürdü ve sürüyor. ve küçük bir komüniteden bahsetmiyoruz. o örnekte kastettiğim şey firmalardaki ürün kalitesindeki düşüştü.sadece öyle algilansa yeter. ha rts'de yenilik olmuyor diye birşey yok. company of heroes ve dawn of war 1 aynı mantığın oyunları ama sektör için gerçekten de yenilikti. gerek resource toplama gerekse squadlar ve görseller güzeldi çünkü relic kral stüdyo. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 ikiside cok sorunlu oyunlardı. dow'da coh'ta. dow2 zaten faciaydı, elite mode var fanbase'in yaptığı o biraz meh ama oyunun temeli sorunlu. coh hiç bi zaman katlanabilir kadar bugsız hale gelmedi. öküz gibide luck based'di Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 arcane said: ben swtorda pvp dışında birşey yapmadım. buyur anlat. ;) online oyun hayatımda utanç duyduğum tek şey dota. bu kadar kirli çamaşırım :) sen warcraft geçmişini anlatsana? hani towerları diktin steam tank bastın sonra ne biçim oyun bu dediydin. objektif adamsın harbiden... upkeep konusundaki QQ yu unuttun, NEDEN UNITE SAYIM ARTTIKCA KAYNAK GELIRIM AZALIYOR?????? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 ha sc2 competitive skill based ek RTS, age of empiresd competitive bişi yoktu, DoW da CoH da hiçbirzaman starcraft duzeyine gelemedi bugun universitelerde karar alma teknikleri konusunda lecturelara konu olabilen tek oyun sc2, yetenek, refleks ve cabuk dusunme gerektiyor, ciddi antreman gerektiriyor ki sc2 dışında esport cok reroro geliyor artık su anda bile bu forumunda neredyese tamamı dahil player base in %90ı mevcut mekaniklere tam hakim olabilmeyi beceremiyorken yeni mekanik ne getiricekti acıba? işci spamla kaynak somur en guclu unıteden zıbılyon tane bas, rakıbın base e sag tıkla kazan mantıgından oteye gidemiyordu tur sc olmasa hani once bi mevcut olan oyunu tam potansıyelınde hakkını vererek oynayın competıtıve duzeyde, sonra baydı yenı bısıler gelsın dersiniz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 arkadaşlar ben sizle anlaşayamiyor muyum dedim ki yenilik yok diye bişi yok bakın coh var, adamlar kaynak toplama olayını savaşa entegre etti diyorum. siz oyun buglı diyorsunuz. luck based diyorsunuz. sc seviyesine gelmesine gerek yok. zaten sc bw çok ayrı yerde. öte yandan oyun bu.keyif aliyorsan iyidir. viktor oyunun mekaniklerini azalttı yalnız sc2. hatta eskiden mesala 2-3 yönden saldiri yapmak şartken. şimdi iki ordu toplu şekilde birbirine gidiyor meydan muharebesini kim kazanırsa. terrandan pushu kaldırdılar. zergden lurkeri aldilar protoss da high templar'a cooldown koydular. ünit seçme sınırını kaldırdılar arbiteri kaldirdilar. zergden defiler'ı aldılar. reaver gibi kullanması yetenek ( ve malasef kötü scriptten midir nedir şansta isteyen- üniti kaldırıp mobil tank getirdiler-kolasus- terrandan vulture gibi kullanması yetenek isteyen üniti aldilar. carrierlar artik kullanilmaz hale geldi. science vessel yok. - eski tvz'lerin vazgeçilmeziydi- medic gibi aslında çok önemli spelleri olan caster gitti. yerine dropshipli bişi geldi. saydığım tüm ünitler ağır micro isteyen veya karşı tarafı microya zorlayan ünitlerdi. ki bunlar şimdi aklima geldi iki dakika bakinsam aklima neler gelirdi ya da dur hiç uzatmayalim yerine roach thor viking falan geldi,biriktir gönder ünitleri. yani ben 10 yildir sc oynarım bana mekanik muhabbeti yapma. medicgs/sanane/scuniverse tayfası da beni gayet iyi bilir. insanlara ne tür ünitler verirsen,o ünitleri replaylerde izlerler ve ona göre oynarlar.bunun da insanların kafası almiyo ya abi ile kurtaramazsın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Mart 31, 2013 Viktor said: en guclu unıteden zıbılyon tane bas, rakıbın base e sag tıkla kazan mantıgından oteye gidemiyordu tur sc olmasa Starcraftta kurşunlar rüzgardan etkilenip yön değiştirmiyor panpa. Yeterince yenilikçi değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar