LathspeLL Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Şu konuşmayı yapabilecek 5 adamdan biri GabeN ve ona laf etmişsin yani. Oyun piyasasını elinde tutmasının yanı sıra, perde arkasında story telling üzerine araştırma yapan bir firma Valve... Ve resmen "bilimsel" olarak test yapan bir firma. Çoğu teknolojileri bilim ve sağlık sektöründe deneniyor. Hem bu research'lerden hem de Steam istatistiklerinden deli gibi feedback alıyor adamlar, Gabe Newell'da bu araştırmaları, istatistikleri yöneten ve sonuna kadar takip eden bir adam. Sırf CEO olarak takılmıyor orda yani, bizzat kendi yönlendirerek, kendi araştırarak yapıyor bu işleri. Oyun dünyası üzerinde Story telling üzerine konuşabilecek en baş isim dolayısıyla... J.J. Abrams ise bilim kurgu yönünde başarılı olan bir yönetmen olduğu için sinema sektörünü temsil edebilecek bir adam. Zaten konuşmanın olmasının temelinde Half-Life ve Portal var. O yüzden ikisi bir arada. İşte kuru kuruya oyun duyurusu yapacaklarına "biz sadece oyun yapmıyoruz, iki sektörün gittikçe birbirine yaklaştığını ve eksiklerinin giderilmesi üzerine çalıştıklarını, bunun meyvesi olarakta Half-Life ve Portal'ı uyarlarken neler yapılabileceği üzerine kotick gibi oyun dünyasının paragöz yapımcısı veya Fox gibi paragöz film yapımcısı gibi bakmayıp, ortaya adam gibi araştırılmış, uğraşılmış bir iş çıkarmak için kolları sıvadık." diyorlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 e napıyolar abi? o kadar arastırma yapıp steamde nasıld aha cok oyun satıcakalrınımı görüyolar? hl1 den beri aynı teknikleri ve yöntemleri kullanıyolar storytelling için. hiç bir oyunlarında deişmedi. aynı tas aynı hamam. ha zaten gabe'in patron olmak dısında bir rolü yok zaten oyunlarda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xenocide Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 başarılı olan bi tekniği niye değiştirsinler abi? geliştirmiyorlar da diyemezsin. half life 1 ile half life 2 arasında storytellingde hiç fark yok dersen oyunu gözün kulağın kapalı oynamışsın derim ben de. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 dedim bile Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xenocide Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 gözün kulağın kapalı oynamışsın Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 bide merak ettim ne arastırm ayapmıslar varmıdır makale okıyım bari, bu kadar hypenın fanlığın desteğin belki bi sebebi vardır. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Jim_E_Rustler Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=bUo1PgKksgw Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 ya cüce, ilk half-life zaten o kadar büyük bir zıplayış ki oyunlarda hikaye anlatımında, bütün oyun dünyasının çehresinin tek oyunda değiştirildiği çok sayılı örnekten birisi. hms dreadnought gibi, öncesindeki bütün türünün örnekleri bir anda demode oldu. o zaman dek hakim olan id software'in keycard bul, kapı aç varyasyonları şeklindeki fps'i bitirdi. bugün konsollar ve pc'ye hakim olan türün bu baskınlığa erişebilmesindeki temel neden de o sinematik anlatım birinci şahsın gözünden, hareket ettikçe olayların çevrede cereyan etmesi, tetiklenmesi. bunda gabe kendi ne kadar katkıda bulunmuştur bilmiyorum ama kotick, tippl gibi deterjan satmadan oyuna geçmiş bir adam değil. zilyon yıldır software yapımı işinde, elbette 20dk konuşacak kadar kafasının bastığı belli. steam içinse özel bir bilgi sahibi olmaya gerek yok, son 5 yıldır şu forumu mağaradan takip etse bile birisi gene nasıl sektörü ve oyunculuğu olumlu etkilediğini takdir edebilir. hayatları boyunca wow dışında başka oyuna para vermemiş insanlar yılda 10 tane orijinal oyun almaya başlamışsa bunu küçük görmek mümkün değil. sektörün gerçek anlamda satabildiği kitleyi katlayarak genişletti adam ki bunun alana da (satıcıyı finanse edebildiği ve istediği ürünleri daha çok görebildiği için) satana da (yaptığını finansmanla geliştirebildiği için) katkısı muazzam. xenus, o ikisi arasındaki fark sony psn store aynı oyunları steam'in en az 2, indirim zamanlarında 3-4 katına satıyor. 5$'a alınan oyunu ikinci el satmakla ilgilenmez kimse. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Cuce said: ... banane ne yapıcak ne ediceklerinden. cıkıpta oyun şöle böle diyicek capta bir adam değil işte napıyımki. jj ile proje yapıcaklar diye evet iyiki o cıkmısmı diyim? haddını asan bi pr calısmasına girişmiş. Cuce said: e napıyolar abi? o kadar arastırma yapıp steamde nasıld aha cok oyun satıcakalrınımı görüyolar? hl1 den beri aynı teknikleri ve yöntemleri kullanıyolar storytelling için. hiç bir oyunlarında deişmedi. aynı tas aynı hamam. ha zaten gabe'in patron olmak dısında bir rolü yok zaten oyunlarda. blizzarddan adam gitmedi diye bu kadar rahatsız olmuşsun herhalde. lucas arts/double fine adventure yıllardır adventure oyunlarında storytelling'in ustası olduysa, valve da fps'de storytelling'in ustası oldu. half-life 1, o zamana kadar basit cümlelerle ve basit sahnelerle geçiştirilen hikayeleri direk oyunun tümüne yaymayı başarmış ve fps'lerde hikayenin önemine önderlik etmiş bir oyundu. scripted eventler, npclerle dialoglar, geçtiğin bölümler, hep hikayenin öğeleriydi. half-life 2'de bunu daha da ileri götürdüler, karakterlerin konuşmalarını daha etkileyici yapmak için özel mimik ve animasyon teknikleri uyguladılar, bölüm tasarımlarını çeşitlendirdiler ve oyuncuyu sıkmayacak tempoda hazırladılar, fizik puzzlelarıyla oyuncunun çevreyle etkileşimini arttırıp çevresine daha çok dikkat etmesini sağladılar, senaryoyu geliştirip hikayenin her bölümde dallanıp budaklanıp genişlemesini sağladılar. hl2 ve ep'ları (ve valve'ın yeni oyunlarını) commentary mode'da oynarsan bu konular hakkında çok ilginç bilgilere ulaşabilirsin. l4d serisi yine hikaye anlatımı açısından ilginç detaylara sahip bir oyundur. örneğin oyunda birçok sahnede uzakta gördüğümüz binalar oyuncuya dünya hakkında bazı bilgiler vermekte, karakterler arasında geçen dialoglar bu karakterlerin kişiliğini oyuncuya yansıtıyor ve bu dialoglar her oynadığın oyunda değişiyor, hoparlörlerden gelen sesler ve anonslar oyuncunun görevi hakkında bilgi almasını sağlıyor. portal serisinde fps/puzzle birleştiriyorlar ve bu puzzlelar üzerinden bir hikaye anlatımına gidiyorlar. bölüm tasarımları, glados'un bize anlattıkları, bölümde gizlenmiş bir oda, çözdüğümüz puzzleın sonucu hep bir hikayenin unsurları olabiliyor, aynı anda birden çok farklı hikayeyi de anlatmış olabiliyor. ilk oynanışta farkedilmeyen bazı unsurlar sonraki oynanışta göze çarpabiliyor. portal 2'de bütün bunları daha da geliştirip daha enteresan bir hikaye yaratıyorlar, bahsedilen laboratuvarın geçmişini de görmüş oluyoruz. adamın konuşmasını dinlesen zaten anlatıyor. "oyunda biz şuna dikkat etmeye çalışıyoruz, filmlerdeki şu tekniği uyguluyoruz" gibi şeylerden bahsediyor. jj abrams'ın yapacağı hl/portal filminin pr'ı için jj abrams'ın çaycısını ve gaben'in tostçusunu çıkartmıycaklardı ki, elbette jj ve gabe. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
knox Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 16, 2013 firsat bulup anca izleyebildim.ikiliyi duyunca,heyecanlanmistim ama Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar