Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Köprü ve otoyollar özelleşti


Sparkcaster

Öne çıkan mesajlar

dusuncelihayvan said:

Abi yıllık maliyeti 430milyon liraymış

Köprülerden gelen para da yıllık 400 milyon liraymış
2001-2012 arasında 3.49 milyon dolar para kazandırmış.

Şimdi 25 yıllığına kiraladılar. İyi oldu sanki. Ne biliyim bu özelleştirme konusunda çok kararsız kalıyorum genelde =) bi yandan devlet uğraşmasın diyorum diğer yandan tamamiyle kapitalizm çöküyor devlet üzerine


430 milyon maliyet derken? yalandır, şeritleri bile boyamıyorlar ne maliyeti olacak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mighty_THoR said:

dusuncelihayvan said:

Abi yıllık maliyeti 430milyon liraymış

Köprülerden gelen para da yıllık 400 milyon liraymış
2001-2012 arasında 3.49 milyon dolar para kazandırmış.

Şimdi 25 yıllığına kiraladılar. İyi oldu sanki. Ne biliyim bu özelleştirme konusunda çok kararsız kalıyorum genelde =) bi yandan devlet uğraşmasın diyorum diğer yandan tamamiyle kapitalizm çöküyor devlet üzerine




sanmam abi o kadar olacağını. 10 yıllık maliyeti 430 milyon liradır. Ya da yaptıkları yollarıda 10 yıla bölmüşler o çıktı heralde.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"nutella yerim" said:

ergenekoncular yine kızmıs, babalar gibi satılacak tabi her karışı ülkenin, komünist misiniz ?


servet düşmanı olmayın olm.

koç ve ülker almış. koç'un geçen gün fetullah gülen'e yalakalık yapmasının sebebi belli olmuş.

fakir ve orta sınıf çalışsın zenginler para kazansın. zenginler para kazansın diye çalışalım biz. zenginler daha çok zengin olsun, hakediyorlar çünkü.
çalışmak istemeyen de zengin olsun kardeşim, bu kadar basit.
bak mesela koç'a, koç gibi adam maşallah.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

basit bir hesapla 5720*1,8/25 'ten yılda 411.8 milyon tl'ye denk geliyor.

760 - 412 desek 348 milyon tl gibi bir fark var ortada.

Zaten birebir olmasını beklemezdik, o zaman kim niye satın alıp da vadesiz 25 senelik borç versin devlete. Ama arada %40'lık bir fark olması da fazla yüksek bir oran. Tabii gelir denmiş, gider ne kadardır köprü ve otoyol için, o da ayrı bir konu. Eğer 760 milyon gelirin yanısıra 160 milyon gider varsa mesela, yuvarlak hesap 600 milyon net kar desek, 190 milyon tl yıllık eksikle parayı peşin almış oluyor devlet. Aslında iyi kullanılsa o zararı çıkartabilir o para, akıllıca yatırımlarla daha fazla kar getirebilir, ve akıllı bir hamle olabilir. Ama tabii ki iyi kullanılmayacağını biliyoruz.

Bir de 160 milyon tl gider var mıdır? Bence o kadar yoktur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

kavurma said:

ücret tarifesinin kontrolü karayolları genel müdürlüğünde olacakmış, vatandaşın üstüne fazla çökemezler bu sayede. vergiden alacağını alıyor zaten devlet baba.


Ahah buna inanıyor musun gerçekten? Adam o kadar parayı verdiği hizmetin fiyatını kontrol edemeyeceği halde bayılacak yani?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...