Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Sehir kurma oyunlari


Marty

Öne çıkan mesajlar

Anno serisi güzel. Anno 1404(Venice) bayaa güzel oluyodu. Savaş mantığı biraz sinir bozucu gerçi ama sonuçta işin şehir kurma kısmı çok iyi işliyor.

Tabii lordlar şehire yerleştikten sonra ilk 3-4 oyununda sinir krizi geçirtecekler orası ayrı.
(Bok var bal istiyolar kürk istiyolar ot bok istiyolar. Yetişcem diye canım çıkıyo adilere.)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aceace said:


(Bok var bal istiyolar kürk istiyolar ot bok istiyolar. Yetişcem diye canım çıkıyo adilere.)


ahah

isi gucu biraktim pharaoh oynuyorum. mis gibi sehri borc batagina soktum. gtu kurtarmak icin de vergiyi kokledim. Şu mektepler olmasaydı maarifi ne güzel idare ederdim diyen eleman gibi oldum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eldar said:

Pharoah gerçekten yaşı olmayan bir oyun geçen yıl yine bitirdim. 2-3 yıl sonra yine bitiririm.

Oynayanlara buradan çok önemli bir tavsiye vermek istiyorum, en fazla 2 liman yapın onları da dip dipe yapın. Asla 3 olmasın, tek de yeter genelde.


eldar tutorial tarzında güzel noktaları anlatacağın bişeyler yazsana.Bilgilenelim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

daha limanli yerlere gelemedim. bir de, onceden oynadim zaten, hemen hatirlarim diyodum, bariz hic oynamamisim. ekonomiyi bina dizilimlerini falani anladim artik problem yasamam derken, askerli ilk bolumde 6 tane arap gelip sehrimi basima yikti.

bu roadblocklari nasil kullanicagimi bulamadim hala. itfaiye, engineer, bakkalin kizi icerde kalsin uzaklara gitmesin diye loop yapip tek cikisi kapatiyorum. bu sefer bakkalin obur kizi granarye gidemiyo. icerde yasayanlar ise gidemiyo.

asil bir de, 4 tane maden kurmusum, clay pit, pottery, silah uretim yeri falan kurmusum calisanlari yok, issizlik %30da. roadblock falan da yok. kafayi yedirtiyo. cok uzak falan da degiller. adamlar anca oturup jugglerlari izliyolar. ne bicim bi millet bunlar ya
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya ben casual oyunuyorum, oyunla ilgili çok kaynak var internette zaten. Aslında oyun, hele normal seviyede zor deail, kendi kendine challenge yapmak lazım :P. Mesela genelde yapılanlar, kendi parandan hazineye aktarmamak,bölümü kazandığında hiç dokunmadan 1 yıl daha devam etmek( bakalım hala gereken şartları sağlıyor mu şehir kendi başına), belirli bir sürede bitirmek, hiç bina yıkmadan, hiç festival yapmadan kazanmak falan :D.

Bu arada bazaarın alıcısı roadblock'a takılmaz zaten. Orada bir yanlış olmasın.
Çok uzak değil diyorsun ama sen yine de bir tek ev at bakalım yanına o yerlerin, çalışmaya başlayacak mı?

Birkaç ufak bilgi vereyim:
Her yeri her yere bağlamayacaksın, ne kadar çok sapak demek walkerların o kadar istemediğin yöne sapma ihtimali demek. Her şeyin ideal hesaplandığı houseblock'lar var ama very hard oynamıyorsan gerek yok onlara esasen. Ben daha esnek takılıyorum.

Walker'lar yolu takip eder fakat yolun bir karesini silersen, bu sefer iki nokta arasındaki en kısa yolu izleyeceklerdir(hiçbir engel yoksa düz bir doğru). Mesela piramit şehir dışındaysa taş dolu warehouse'dan oraya giden yolun bir karesini sil, işçilere en kısa yolu takip etsin.

Son festivalin üstünden ne kadar ay geçerse Tanrının sana bakışını olumsuz etkileyen bir değişken var (max 40 ay olması lazım). Dolayısıyla festival ufak olmuş büyük olmuş pek bir anlamı yok. Aynı zamanda festival alanını dağ başına da kurabilrsin, yola bağlı olmasına gerek yok.


Şehre gelen göçmenler genç nüfus olarak gelir ancak nüfus genç kalmaz sürekli. Sen de takip edebilirsin giderek yaşlanıyor( sonra tekrardan gençleşiyor mu, bir döngü mü tam emin değilim.
Yani nüfus 1000'dir, 5 yıl sonra 1020 olur işçi ihtiyacı aynıdır ama bi bakarsın, işçi sayısı yetmiyor. Nasıl oldu dersen, nüfus yaşlandığından çalışabileceklerin sayısı azalıyor.

Warehouseları ayır, yani olabildiğince az çeşit mal kabul etsinler.

Savaşta bir birliğin morali en düşüğe gelirse, etrafındaki diğer birliklerinki de bir kademe düşüyor. Moral önemli bayaa, birliklerin morali 0 olana kadar savaşmasın, bitmeden önce kaçır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bakkalda benim hatammis. dikkat etmemisim yeterince. cozdum roadblock olayini ve isci olayini.


[] ev
0 garden
-- yol
/// industry


[][][][]
000000000
---------
///////

bu sekilde, evlerle calisilicak yerler arasinda bir garden, bir de yol varken oraya gidisler roadblockla kapali olsa bile gidiyo adamlar. diger industry binalarini da hemen yanlarina ya da altina falan koyunca, ordan da devam ediyolar.
araya bosluk birakip 4,5 kare mesafeye koyarsan gidemiyolar ama.




baktim ben de bikac siteye o houseblocklara falan, mantigi anladiktan sonra kendim yapmaya basladim. mape gore, gereken seylere gore degistire degistire yapiyorum blocklari.

o yaslanma olayini da farkettim issizlik durup dururken %30lara cikinca son oynadigim bolumde, ona care olarak ya kisa sureli evleri bosalttirip yeni adam getirtmek lazim ya da full herseyi verip residence a cevirip madem calismiyolar en azindan hayvan gibi vergi almak lazim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...