Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Star Citizen


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

abi eve online'a saygım sonsuz ayrı konu da 5000 tane text'i aynı clustera koymak var, 500 tane real time full kontrollü entity'yi savaştırmak var 🥲

 

zira o 5000'li savaşları youtube'dan izlemiştim, bütün teknik olay text based dönmesine rağmen yansıtılan görüntü 1 fps falandı. 

 

Ha ama star citizen'ın 10 yıl sonra bile 500 gemiyi 20 fps'den yüksekte savaştırabileceğini düşünmüyorum.

Mesaj tarihi:

ya o olay biraz otoban trafiği gibi, sen şerit ekledikçe onu dolduracak çıkıyor. internet altyapısı geliştikçe oyuncu sayıları ve multiplayer etkileşimler arttı ama bunun arasında bir denge var. Oyunda senin ekranında değişen herşey diğerlerinde de aynı şekilde canlandırılması/görülmesi için data olarak gitmesi gerek.

 

diyelim ki network bütçen oyuncu başına şu: (x,y,z). bununla anca pozisyon belirlersin (5, 1, 21). ok artık tüm oyuncular etrafta gezerken diğer oyuncuların nereye gittiğini görebilirler. herkes kendi pozisyonunu sunucuyu gönderiyor, diğer oyuncularınkini de sunucudan çekip kendi bilgisayarındaki modellerin yerini değiştiriyor.

BAM MULTIPLAYER

 

internet hızlandı ve bütçe arttı. bi tane daha (x,y,z) kadar dataya yer var kişi başı. etrafta mal mal gezen oyuncular sıkılmaya başladı, ateş etme ekleyelim ve biri bi kere ateş etti mi kurşunun yönünü bunla aktarırız. ama vurulmaca yok, öyle sıksın herkes sağa sola, kimin nereye sıktığını da görsün ve kaçsın falan, eğlence.

DEATHMATCH

 

şimdi de oyuncular vuramadıkları için çemkirmeye başladılar. en iyisi bi bok vermeyecen bunlara. neyse şöyle bi optimizasyon yapalım, şu konum için kullandığımız ilk data'nın y'sini vuruldu mu vurulmadı mı bilgisi için ayıralım. zaten y'ye gerek yok, herkes aynı yükseklikte, x ve z koordinatları yeter. y 100 olsun herkesin canını tutsun, kurşun pozisyonuyla denk gelirse vuruldu sayıp 25 düşeriz.
BAM FIRST BLOOD

BAM OPTIMIZASYON

 

ok birden bandwidth 2 kat hızlandı, 24 byte falan ekleyebilriz işte 2 tane daha (x,y,z) falan. ya da hmmm. bi bok eklemeyelim ve onun yerine oyuncu sayısını 2'ye katlayalım eğlence de 2'ye katlansın.

BABABAM 64 KİŞİ TEAM DEATHMATCH

 

Böle böle gidiyor işte. Şimdi karşındaki adamın göz bebeğinin bile nereye baktığını görebiliyosun multiplayer'da. Bi dünya data sync'leniyor. Ama yapımcının bunu ne kadar zekice paketlediği ve oyuna ne kadar fidelity koymaya karar vermesiyle alakalı 500 kişi mi 5000 kişi mi göreceğin. O yüzden oyunların tek kişilik modu akarken, multiplayera girince görsel ve doluluk açısından yavan geliyor aynı oyunda bile.

×
×
  • Yeni Oluştur...