Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Star Citizen


jagd

Öne çıkan mesajlar

videoda gordugum (her sci-fi uzay macerasinda gordugumuz) onemsiz bir seyden bahsedecegim.. gereksiz bone tiradi gibi uzun tutmayacagim ama gereksiz yani

 

Spoiler

uzayda asteroidler arasinda giden gemilerde, bu asteroidler hep birbinden ayrik, buyuk kitleler olarak yer aliyor ya. bu beni nedense hep rahatsiz ediyor. aralarinda mini meteorlar, micro meteorlar ve spacedust olmasi lazim. bunlarin cit cit gemiye carpmasi lazim. ne bileyim kimisi gemiye yapismali vs. vs.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şimdi konuşturacaanız beni, Starfield 2012'den beri yapılıyodu, aha çıktı, gördük. Adamlar 12 yılda Skyrim re-skin yapmışlar, millet 20 yıl önceki fizik tech'ine OMG STARFIELD IS SO REALISTIC falan diyor. Bu tarafta sıfırdan crowdfunding ile kurulmuş bi şirket, sıfırdan açılmış ofisler, sıfırdan yapılmış bir oyun (2 oyun?) ve binbir eğip bükme sonucu nispeten sıfırdan yapılmış bir game engine var, gördüklerimiz eşi benzeri olmayan şeyler, ama auuv

True next-gen'in 12 yıl sürmesini değil de, hazır engine kullanarak sadece yeni assetlerle yeni oyun yapmanın neden 12 sene sürdüğünü konuşalım mesela biraz da

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

600 milyon toplamayla oyunu yapma hızının çok da alakalı şeyler olmadığını burada defalarca konuşmuşuzdur bence, tekrarlamaya gerek yok.

Şey gibi bi mantık, 1 tane uçak hedefine 10 saatte ulaşıyorsa, uçak sayısını 10'a çıkaralım ki 1 saatte ulaşsın.

 

 

Ayrıca quick google search ile starfield'ın da 400 milyon dolar budgetı olduğunu öğrendim. Ve bu halihazırda varolan bir şirket, daha önce defalarca oyun yapmış, sustainable profiti uzun zamandır mevcut, ofisleri falan zaten var olan, sadece starfield için çalışan 500 developer ile, senelerdir kullandıkları aynı oyun motoruyla 8 yılda bitirmişler.

SQ42'nun 10 yıllık serüveninin içinde şirketin sıfırdan kurulması, ofislerin kiralanması, personelin toplanması, oyun motorunun inşaası, projeyle beraber anlık genişlemeler sonucu yeni ofislerin tutulması, yeni developerların alınması, onların entegrasyonu, meanwhile SQ42 ile beraber Star Citizen yapılıyor olması, onun için AYRI bir ekip olması falan gibi durumlar var ama onlar önemli şeyler değil tabi canım.

 

Bu arada SC'nin 600 milyon dolarlık bütçesinin içinde 2 adet oyun olması, Star Citizen'ın senelerdir hizmet veren (buglarıyla / günahlarıyla) serverlarının costu, SQ42'nin içinde muazzam aktörlerin varolması, hayvansal sinematikler falan da var ama olsun. 400 milyon dolar gayet makul ama 600 milyon dolar çok fazla yani evet.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

starfield yapım bütçesi 200m. 12 yılı 8 diye düzelttin neyse ki. star citizen daha yıllarca gemi satıp onun parasını yiyecek, 2030’a bir milyarı geçer bu hızla. ha bir de 1200 kişi çalışıyormuş bunda.

oyunu hiç sallamıyorum, insanlar istediği şeye para yatırabilir de forumda scam citizen demeyen tek adama da dedirteceksin. 🤭 

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Google'da yazani yazdim abi. Benim hatirladiğim skyrim ciktigindan hemen sonra todd starfield icin calismaya basladigini soylemisti bi röportajda. o yuzden 2011-2012 olarak biliyorum projenin baslangicini. Google'da 2015 yazdigi icin de 8 yil dedim sonrasinda. Zira projenin masaya yatirildigi tarihi mi baz alicaz yoksa tum ekibin toplanip oyunu yapmaya basladigi ilk tarihi mi, eğer ikincisiyse star citizen için de 2012 diyemeyiz o zaman cunku kickstarter 2012'nin sonunda acildi. 

 

SF butcesi için de 200m ile basladi 400lere cikti haberleri var, o yuzden 400 dedim.

200 olsun, farketmez. Hazır motorla, hazır şirketle, hazır ofislerle, hazır development team ile 200m dolar vs. Şirket yok, ofis yok, dev. Team yok, sifirdan kurulan dev bi organizasyon, tam sifirdan olmasa da baştan üretilmiş game engine + 2 oyun + oyunlardan bi tanesinin 7-8 senedir devam eden server costu var. 200 / 600 farkı öyle abzürt durmuyor bunları düşününce. Oyunlardaki quality farkini falan hiç katmiyorum bu arada. Birinin 2012de cikmis oyundan tech olarak bi adim oteye goturmemis olmasinin yaninda, otekinde baska hicbir oyunda olmayan tech.lerin varolması falan. 

 

Neyse, ben şeyden de adım gibi eminim bu arada, squadron 42 bi gün çıkacak, oynanacak, beğenilecek/beğenilmeyecek, ama bunlardan bagimsiz olarak hala bi grup insan "its a scam" diyecek. Abi oyun burda bak, çıktı işte? diyeceksin, nope. Scam. diyecek. Playing chess with a pidgeon sendromu. Bunu senin için demiyorum bu arada, genele.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2016’da çalışmaya başladılar. cyberpunk ve bannerlord için de aynı sohbet oldu.

ha bir de crowdfunding harici de harcanan bir para varmış burada, onu da katınca 725m demişler.

yok bayağı farkeder. “parayı 10+ yıl önceden basın, çıkınca vericez” durumu yok. microtransaction yok.

final hali çıksın hele, bugün bitti de çıktı gibi bir durum yok. bittiği gün bakarız kaç yıl sürmüş, kaç para harcanmış ve ortada ne var.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

para kazanmak için abi?

Dünyanın en yüksek crowdfundingine ve bütçesine sahip olmasına rağmen, oyun oynayan insanların %50'sinin hala oyundan haberi yok. Haberi olanların da %70'i oyuna açıp bakmadı bile.

 

SQ42 çıktığında bi bu kadar daha toplar. Sonra bi o kadar da Star Citizen için gelir, ondan sonra SC'nin akıbeti biraz meçhul.  Zira ben SQ42'den razıyım.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
  • 1 ay sonra ...
  • 2 ay sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...