Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Pillars of Eternity


Norak

Öne çıkan mesajlar

Unity'de oyun yaptıkları vakit, oyun motorunun referansı çıkan bu baba oyun olacak işte. Oyun motorunun kendisi çıkmadan önce referansı çıkacak hali yok ya. Ayrıca motoru kullanacak şirkette motorun durumunun, nasıl kullanabileceklerinin farkındadır yani. Adamlar kotor yapmış, nw yapmış. Bu kadar güzel bir geçmişi olan şirketin artık NWN gibi kamera sistemi çöp olmayacak herhangi bir rpg oyunu çıkarması yeterli benim için zaten =)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

oyun sonunu konuşmayla geçmekle ilgili benim gözlemlediğim tek sorun combat zor ve uğraşmayı gerektirebilen bir encounter iken speech check'lerin ekseriyetinin çok kolay ve 1-2 check'le geçmesi. new vegas mesela gayet tatmin etti, kolay değildi hem barter hem speech hem yüksek level istemesi.

yani sözlerle dövüşelim adeta, iki tık-tık hadi ikna oldum ile bitmesin. uğraşalım, hatta fail olalım reload edelim. düşündürsün.


son dialog'da int'in 18 üstünden 20 olması "combatsız bitir" seçeneği açılmasını sağlamasın.
mutlaka önceden questlerde bir bilgi birikimi ve deneyim elde edilmesi, belirli olayların gerçekleşmesi lazım.
hiç birini yapmadan son savaşta -"hava çok güzel pırıl pırıl çiçekler böcekler di mi?" seçeneğiyle -"aaa hakkaten lan" dedirtip dialogla çözdürülmesin.
nasıl combat odaklı bi karakter son savaş için silah, potion, zırh gibi itemları depoluyorsa, dialog odaklı bi karakterin de bazı questleri spesifik yöntemle geçmesi gerektiğini düşünüyorum.

bu açıdan yine alpha protocol diycem, her bölgeyi değişik biçimde geçebiliyordun ve sonraki görevlere de etkisi oluyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

daha bile iyi yer ederdi. infinity grafikleri hep kötü hatıralarla aklımda.


kuldaharda ki o ağacın hisini nasıl verecektin?

+ müzik

dorns deep in o ocaklarını, hekelerini? + müzik

falan bu gider böyle

beni en çok etikileyenler bunlar oldu mesela,

niye dünyanın içine, dahada derinlere soktu beni...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

müzik aynı olur zaten, değişen birşey yok. 3d evet 1999'da filan yetmezdi ama 2005 sonrası grafikleri yeterdi gayet.

böyle atmosfer namına infinity oyunları beni hiçbir zaman etkilemedi, ne ilk çıktığında oynadığımda ne de yıllar sonra. bayağı da sıkıntı çektirmiştir alt tuşunu farkedene kadar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zevkler ve renkler mevuzusu bir nevi, fazla tartışmamak lazım

*****

sistemden ziyade, "konuşma" mevzusu için, oyunun konusun ne olacağını bilemek lazım, bg gibi epik bir iş olacaksa oradaki düşmanları konuşarak ikna etmek, bence saçma olur, nw gibi karışık olabilir, planescape tarzı bir şey yapabilirler,

ne yapacaklarını bilmek lazım,
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

Sam said:

daha bile iyi yer ederdi. infinity grafikleri hep kötü hatıralarla aklımda.


kuldaharda ki o ağacın hisini nasıl verecektin?

+ müzik

dorns deep in o ocaklarını, hekelerini? + müzik

falan bu gider böyle

beni en çok etikileyenler bunlar oldu mesela,

niye dünyanın içine, dahada derinlere soktu beni...

inf. kendini kanıtladı zaten. sevenleri ortada. tartışmaya bile değmez.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BG'de özellikle büyücü karakterlerin savaşları satranç gibi oluyordu. Şunu attı dispel lazım, defans kalkanını indirmek lazım. Neye karşı güçsüzse ondan vurmak lazım. Kendine düşmana uygun defans ve dispel vermek lazım. Mümkünse invis at avantajlı olsun vs. vs. Büyücüler bu kafada olup yakın dövüşte çeşnilendirilirse tadından yenmez valla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

zevkler ve renkler mevuzusu bir nevi, fazla tartışmamak lazım


2d takıntısı artık anlamsız kaçıyor. curse of monkey island gibi tamamen el çizimiyle yapılan bi oyun olsa "3d aynı tadı vermez" dersin de, prerendered grafiklerden bahsediyorsunuz sonuçta.

fenris said:

inf. kendini kanıtladı zaten. sevenleri ortada. tartışmaya bile değmez.


ne açıdan kanıtladı? oyunu sevenler ortada da, inf. kendini kanıtlamış olmuyor, firma kendini kanıtlamış oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Redeagle said:

BG'de özellikle büyücü karakterlerin savaşları satranç gibi oluyordu. Şunu attı dispel lazım, defans kalkanını indirmek lazım. Neye karşı güçsüzse ondan vurmak lazım. Kendine düşmana uygun defans ve dispel vermek lazım. Mümkünse invis at avantajlı olsun vs. vs. Büyücüler bu kafada olup yakın dövüşte çeşnilendirilirse tadından yenmez valla.
o da arkasını onlarca yıllık dnd ye dayadıklarından. sıfırdan ne yapacakalrını merak ediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben olsam onyx seçer garanti ata oynardım.

Infinity de çıkan bütün oyunların dönemine göre düşük sistem isteyip harika grafiklerinin olmasıyla kendini kanıtladı, dönemini geçtim 15 yıl sonra hala sıkılmadan oynatmasıyla kendini kanıtladı, modderlara sunduğu kolaylıkla kendini kanıtladı, RTwP party based combat sistemini D&Dye başarıyla entegre etmesiyle kanıtladı. Baya baya kanıtladı yani başarısını. Aurora için aynı şeyleri söyleyemezsin mesela, gold box için de öyle. Ama infinity bir döneme damgasını vurdu, crpglerin gelişimi üzerinde en çok etkisi olan oyun motoru haline geldi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Speech skill direk I WIN olmamalı evet, biraz daha derinlik gerekiyor.

Mesela Dead Money'de Dean Domino'yu ilk basta skill check ile ikna edersen, sana kil kapip "Ulan bu cok kurnaz, simdilik birlikte takilalim, ama ilk firsatta kurtulmanin yolunu bulmali" moduna giriyor. Eger skill checksiz ilk konusmayi bitirirsen "heh kek bu... istedigim gibi manipule ederim" diye dusunup daha farkli yaklasiyor sana. Bu tarz skill check'in o an basarili olmasina ragmen npc'nin kisiligine gore ilerde yan bastirdigi durumlar yazilabilir gayet.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...