paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Selam, said: İstanbul'da sadece toplu taşıma araçlarının kullanacağı “Toplu Taşıma Yolu” uygulaması başlatılıyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından başlatılan yeni uygulama 3 Eylül Pazartesi günü başlayacak. İSTANBUL - İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından kentteki trafik yoğunluğunu azaltmak için yeni bir uygulama başlatılıyor. İstanbul'daki trafik yoğunluğunu azaltmak amacıyla dünyanın gelişmiş pek çok ülkesinde uygulanan “Toplu Taşıma Yolu” 3 Eylül 2012 Pazartesi günü başlayacak. Belirtilen güzergâhlarda vatandaşlar zamandan büyük tasarruf sağlayacak. Uygulama vatandaşlar tarafından benimsenmesi halinde ise yaygınlaştırılacak. PİLOT UYGULAMA İÇİN YOLLAR BELİRLENDİ Uygulama Pilot bölge olarak belirlenen öncelikle Millet Caddesi- Topkapı-Aksaray ve Şirinevler-Mahmutbey yolunda başlanacak. Daha sonra güzergahlar; Topkapı-Aksaray–Taksim, Kızıltoprak–Bostancı–Tuzla, Beşiktaş–Maslak ve Yenikapı–Başakşehir istikametine genişletilecek. Uygulama trafiğin yoğun olduğu saatlerde yapılacak, bunun dışında diğer araçların kullanımına açık olacak. Hafta içi sabah 00.07-10.00, akşam 16.00-20.00 saatleri arasında uygulanacak. Uygulama saatleri ve giriş çıkışlara ait düzenlemeler, şeritlerde yatay ve düşey işaretlemeler yapıldı. “Toplu Taşıma Yolu” 2 mm. yüksekliğinde kompenantlı boya ile veya gereken yerlerde hareketli fiziki engelle ayrıldı. SIKI DENETİM YAPILACAK Toplu ulaşım araçları haricinde yola giren veya park eden yapan araçlar, EDS kameraları ve Emniyet Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri tarafından denetlenecek. Belirtilen saatler içinde sağ şeritlerde yükleme-boşaltma yapılmayacak. Şerit başlangıcında, bilgilendirme levhaları ile sürücülere gerekli uyarılar yapılacak, kurallara uymayan sürücüler EDS ile tespit edilerek cezai müeyyide uygulanacak. Millet Caddesi; Topkapı-Aksaray her iki yöndeki sağ şerit İETT ve Özel Halk Otobüslerine tahsis edildi. Şirinevler-Mahmutbey yolu da sadece İETT, Özel Halk Otobüsleri ve Minibüsler tarafından kullanılacak. Bu şeritlerde taksiler sadece duraklarda yolcu indirip bindirebilecekler. Otobüs şeridi uygulaması sonucu özel araç yerine toplu taşıma sistemini belirtilen saatlerde günde yaklaşık 17 bin kişinin geçeceği öngörülüyor. Araç sahiplerinin toplu taşımayı seçmesinden dolayı yıllık 650.000 litre yakıt tasarrufu ile karbondioksit salınımında 1500 ton azalma olacağı hesaplanıyor. İstanbul yolları bu uygulamaya ne derece imkân verecek acaba. O güzegahları kullananların işi zor :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Feamer Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 100 senelik çözüm bile olmayan uygulamaları, süper çözüm gibi sunmaları ne güzel, sanki yollar varda, tercihli yola ayıracak, Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dusuncelihayvan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 millet caddesini daha ne kadar daraltabileceklerini çok merak ediyorum. Adam gibi metro güzergahları yapmak yerine her boku yiyorlar. Resmen tembel öğrenci gibi oturup tam iş yapmak yerine herşeyi ittire kaktıra ucunda yapıyor. Caddeler bu iş için tasarlanmamışki. Hemen yurtdışı örnek gösterilmiş ulan adamlar mahalle yaratırken bile önce metro hattı götürüyor sonra imar izni veriyor. Millet caddesi zaten 2 şerit 3.şeridi nereye açacaklar merak ediyorum. Bir de belli saatler denmiş sanırım iş saatlerinde bunu uygulamayacaklar ki uygulayamazlarda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Marty Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 metrobusle ayni mantik iste. metrobusde gidip o seridi kapattilar bi de betonla . kaza olunca kimse gidemesin saatlerce diye dusunduler heralde. metrobus yerine otobus seridi yapip, metrobuse harcadiklari parayi da daha uzun vadeli bi plana aktarsalardi cok daha iyi olurdu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Baggio Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 İş giriş çıkış saatlerinde uygulanır da, her yere EDS koyma yatırımını yapacaklar mı bakalım, yapmazlarsa polisle olacak iş değil. Polisin durup bakacağı yer az, adamları çekip ceza yazacağı alan hiç yok, uygulamaya kendiliğinden saygı gösterecek halk zaten baştan yok :p Edit: Otobüs şöförleri bizzat ihlal edip trafiği daha da rezil edecektir diye tahmin ediyorum ayrıca, 'dolu lan bu durak' diyip çaprazlama girdiklerini, 2 şerit halinde yolcu aldıklarını, tam yanaşmaya üşenip 1.5 şerit kapladıklarını yeterince sık görüyor ve normal karşılıyoruz malum. Otobüs şeridi falan değil, hala 2-3 şeritli kara yollarından medet umuyoruz, koskoca İstanbul'da bu nüfusla kara taşımasına yatırım yapmak hata. Yapılacak şey yarı maliyetine metro yapmaktı, zor geldi, yavaş geldi, bazı belirli tarihlere yetişmesi gerektiği uygun görüldü. Şimdi yine aynısı, hayırlısı bakalım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Selam, said: Hafta içi sabah 00.07-10.00, akşam 16.00-20.00 saatleri arasında uygulanacak. Bence iş saatlerin trafik kilit. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Selam, Klasik 'komuşular işte görsün' edasıyla yapıldılar, uzun vadeli planlama falan yapılmıyor ki hiç bir uygulamada. Yol kenarları güzel yeşillendirildi ama :) Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
PastorOfMuppets Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Hala metrobüs hattı yerine istanbulu 5 sene daha işkenceye terkedip underground yada yol üstünde highway yapmaları gerekitini yoksa bu işin sadece kansere yara bandı oldugunu çözemediler. Ben mühendis değilim, ama mühendisimiz mi yok çözecek gerçekten anlamıyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 OHA! adamlar nihayet şunu öğrenmişler yolun kapasitesini arttırmak trafiği çok kısa süreliğine rahatlatır. sonrasında daha berbat bir trafik sıkışıklığına sebep olur. ama uzun vadeli plan yapmayı öğrenememişler. yazık.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Selam, Mühendis var ama yetki sahiplerinde pek kafa çalışmıyor ve öngürüde bulunamıyorlar. Sonra da sil baştan! Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Anlamıyorum ya. Metro gibi raylı sistemlerde şu kıçı kırık otobüslerde olduğu kadar rant yok mu acaba? Niye inat ediyorlar yolları daha çok sıkıştırmak için bilmiyorum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 metroyu yapması pahallı, uzun sürüyor. tr gibi ülkeler instant coffee arayışındalar. trafiğe kat, içi çevir.. kısa sürede hazır olsun. 4ayda istersen istanbulun her yanına işaretli yok çizgisi geçersin. ama metro yapmak öyle mi? olması gereken sorulardan birisi şu, türkiye ne zaman bir TBM üretim hattı için destek vericek? doğrusu bizimkilerin geriden geleceği bi uçak üretim hede hödö yahut araba fabrikası yerine çok daha ucuza bi TBM yatırımı yapmasını dilerdim ben. tbm tunnel boring machine demek. sert kaya, yumuşak zemin ve ikili tip gibi 3 çeşidi var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fin Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 annihilation şart o kadar yüzölçümüne o kadar nüfus var sorun çözülmez hiç bi şekilde metro desen 1km metro yapmaları 1.5yıl sürüyor Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 online donation toplayıp tbm şirketi kuralım lan. makinacılar yardımcı olsun da bol rulmanlı falan hızlı bi tbm makinası çıkartalım ortaya! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Norak Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 straddling bus gelsin http://www.youtube.com/watch?v=Hv8_W2PA0rQ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 abi insanlar tranvay yolunda gidiyo vatan caddesinde kopru yolunda polisin peşine takılıp emniyet şeridinde gidiyo ciddi ciddi otobus yolu mu yapcaklar metrobus gibi ayırmazlarsa kim takar yalova kaymakamını olur ayrıca zaten yetmeyen yollarda birer şeriti kapamakta super cozum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DrStein Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Norak said: straddling bus gelsin http://www.youtube.com/watch?v=Hv8_W2PA0rQ Bizde millet şeridinde gitmediğinden, işlevini yitirebilir bu şey, bayağı da kaza olur. Ama çok güzel bi aletmiş ya... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Selam, Tepemden geçtiğini düşünemiyorum! Bence metro sistemi yapılmalıydı. En azından şimdiden 3-4 sene geçmiş olurdu başlayalı. Bari denize ağırlık verelim, sadece gemi/vapur/motor kâfi :P Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 DrStein said: Norak said: straddling bus gelsin http://www.youtube.com/watch?v=Hv8_W2PA0rQ Bizde millet şeridinde gitmediğinden, işlevini yitirebilir bu şey, bayağı da kaza olur. Ama çok güzel bi aletmiş ya... Abi bizim yollarımız çok virajlı ve düzgün virajlı değil. Şeritler falan devamlı şekil değiştiriyor. Çok az yer var bunun kullanılabileceği, otobanlar falan anca. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 bu arada bence istanbuldaki en mal sey yeterince feribot ve vapur olmaması 3.5 milyon nufuslu amsterdam da her yerden her yere feribot motor var sürekli soyluyorum birisi kartaldan bakırkoye feribot yapsa deseki 25 30 lira arabalı binmek bos yer kalmaz aynı benzini yakıcaksın bide trafige giriceksin hele bide sabah ve aksam trafiğinde olsa su iş can olur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
photographer Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 doğru dedin bone Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Selam, Dana kadar hantal vapurlar yerine daha hızlı hareket eden minibüs mantığında motorlar olsun boğazda. Tuzla'dan Beşiktaş'a gitmek tren iptalinden dolayı nanay. E haliyle insanlar otomobile yükleniyor. Toplu taşıma daha rahat ve hızlı hale gelmediği sürece insanlar neden tercih etsinler ki! Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 istanbula ne yapsan olmaz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Selam, BÜYÜK PROJE... İSTANBUL'UN HAK ETTİĞİ PROJE... Tepelerin hepsini düzeltelim! sonrada güzelce metromuzu, raylı taşımamızı yerleştirelim. Bulvar ve meydan mantığını yerleştirerek şehiri yeniden planlayıp inşa edelim. Çıkan fazla toprağı da Marmara denizine doldurup yapay adalar yaparız. Çok pis simcity oynamışlığım vardır! Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BonePART Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Ağustos 29, 2012 abi eger tepeleri duzluceksek metro yapmak kolay simdiden duvarlarını yapcan tepeden cıkan toprakla ustunu ortcen metro oluyo işte Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar