Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Beni GW2 almaya ikna edin


deadwoll

Öne çıkan mesajlar

aldın mı oyunu ? o kadar süslü püslü resim koyduk ha yok yetmedi diyorsan ghostcrawler gibi suratsız bir dev sonrası çok eğlenceli tiplerin yarattığı bir oyunu oynayacaksın.

http://img507.imageshack.us/img507/4848/swungagain.png

http://img843.imageshack.us/img843/146/colinmeme.png

http://i1027.photobucket.com/albums/y337/RolinTM/orphanGW2.png

http://i1027.photobucket.com/albums/y337/RolinTM/colinJfire.png

http://i1027.photobucket.com/albums/y337/RolinTM/colinJD.png

http://i1027.photobucket.com/albums/y337/RolinTM/colinJD-1.jpg



http://www.warcraft-themovie.com/images/cata/screen/cata_water_1.jpg

vs

http://images.mmorpg.com/images/galleries/full/322012/35082197-b6eb-41ae-827b-92ffb7653122.jpg


manifestoyu da izle

http://www.youtube.com/watch?v=bKtGxVj3msM
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eger ben pvp yaparım dıyorsan gw2 al derım yok ben pve yaparım arada pvp yaparım dersen wow al derım tabı makınenınde saglam olması lazım gw2 saglam makıne lazım wow ıcın oyle agım sagım makıne lazım degıl gw2 bende alıcakdım 7 sene wow oynadıkdan sonra bakdımkı pvpsı guzel ama makınem kaldırmaz wowa devam dedım oyunu secmeden once sıstem ısteklerıne bak derım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aynen bende bu yüzden gw2 ye şimdi geçmiyorum, çünkü sistem upgrade gerekiyor. Benim makine wow oynatıyo, gw2 de oynatır diye düşünüyosanız 5fps ile falan mücadele etmek zorunda kalabilirsiniz.

Bu biraz şey gibi,"makinem cs 1.6 full grafik oynatıyo, crysis 2'yi de oynatır heralde" demek gibi bişey
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ALINTIDIR: GW2TR : Avalon'a Teşekkürler

GW2 hakkında soru soran, hiç bir fikri olmayan kişiler için bir konu açmak istedim.
Öyle bir konu olsun ki neden bu oyuna "yeni jenerasyon mmorpg" dendiğini anlasınlar, neden bu kadar insan bu oyunu heyecanla bekliyor anlasınlar.

Bugün Amazon'da çok güzel bir kullanıcı yorumuna rastladım.
http://www.amazon.com/review/R1GNL67L9RC...videogames
Yorumu yapan kişi oyunu neden sevdiğini ve bu oyunun neden bu kadar ses getirdiğinden çok güzel bir şekilde bahsediyor.

O yorumu buraya Türkçe olarak yazıyorum;




"Bu yorum, 3 Beta Weekend Event ve bir kaç stress testten elde edilen deneyimler ışığında yazılmıştır.


*MMORPG'lerde nefret ettiğim sorunlar ve GW2'nin bunlara bulduğu çözümler:


**Sorun 1: Çok fazla "single player (tek oyuncu)" deneyimi. "MM", "Massively Multiplayer (çok oyunculu)" demektir, fakat bir çok oyunda kendimi bir başıma oynarken bulurum.

Çözüm 1: Görsel olarak GW2'de yaptığınız herşey bir event'tir. Küçük bir köye gelirsiniz ve o köye haydutlar saldırmaktadır. Bazı oyuncular haydutlarla savaşmaya başlamıştır bile ve sen, sana savaşın nasıl ilerlediğini gösteren bir "progress meter (durum ölçeği)" görürsün. Progress meter sana hangi tarafın kazanıyor ya da kaybediyor olduğunu gösterir. Etrafta görev veren bir npc veya katılmak için bir grup aramana gerek yoktur. Sadece gider savaşına, oyununa başlarsın. Alandaki herkes aynı amacı paylaşır. Nereye giderseniz gidin, bunu göreceksiniz. Bu yüzden her zaman sizinle bir progress metre paylaşan birileriyle birlikte olacaksınız. Ödüller katılıma bağlıdır, savaşa ne kadar katkı yaparsanız, o kadar ödül alırsınız. Rift'teki rift event'lerine veya Warhammer'daki public quest'lere benzer şekilde. Böylece kimseyle direkt olarak yarışıyor olmazsınız. Siz bir katkı sağladığınız müddetçe, kimin hayduta önce vurduğu ya da kimin işi bitirdiği önemli değildir.
Hala tek başınıza oynayabileceğiniz solo görevler ve dungeon'lar da vardır. Fakat, PvE oyunun büyük bölümü, bu açık dünyada, herkese katılımı açık olan evet'lerde geçer.


**Sorun 2: Arkadaşlarımla birlikte oynayamıyorum, çünkü aynı levelde değiliz.

Çözüm 2: GW2'de, eğer ben 60 levelsem ve arkadaşım 15 levelse, ben arkadaşımın bölgesine gidip onunla oynayabilirim. Geçici olarak benim levelim o bölgeye uygun olarak düşürülür, böylece orası beni hala zorlayan bir bölge haline gelir.


**Sorun 3: Quest (Görev) senkronizasyonu! Arkadaşlarımla hala oynayamıyorum, çünkü bende F,G,H ve I görevleri varken, onlarda A,H ve J var. F görevini paylaşamıyorum, çünkü arkadaşımın önce benim bitirmiş olup yeniden oynayamayacağım A ve E görevlerini bitirmesi gerekiyor. Birlikte H görevini yapabiliriz, fakat ben J görevini I görevini bitirmeden yapamam. Bu arkadaşımla senkronize oldum, şimdi bu arkadaşım gitmeliki diğer arkadaşım gelsin ve bu sefer de onunla senkronize olayım. Saçmalığın daniskası.

Çözüm 3: GW2'de oyunun görev zincirinden ziyade event'ler üzerine kurulması bu sorunu da çözüyor. Bir görev cetveline ihtiyacınız yok. Evet bir bildiri alıyorsunuz, fakat o sadece size nereye gideceğinizi söylüyor. B görevini yapmak için A görevini bitirmek zorunda değilsiniz. B görevini bitirebilir ve eğer isterseniz geri dönüp onu tekrar bitirebilirsiniz. Ya da B görevini atlayıp direkt H görevine geçebilirsiniz. Levelinizin ötesine gidemezsiniz belki ama, belli bir görev sistemini takip etmek zorunda değilsiniz. Bu sayede görev senkronizasyonuna da gerek kalmaz. Log in olurum, arkadaşıma nerede olduğunu sorarım, oraya gider ve birlikte oynarım. Bu kadar.


**Sorun 4: "Grup arıyorum! Tank Arıyoruz!" Tank değil misin? O zaman bizimle oynayamazsın. Monk musun? Üzgünüm bizde zaten fazlasıyla monk var, bir de seni alamayız. Aslında alırsak grubu berbat edersin. Ee, yine arkadaşlarımla oynayamadım.

Çözüm 4: Bazı oyunlar size, sınıf değiştirerek bunun üstesinden gelebileceğinizi söyler. GW2 ise bunu "holy trinity (tank, healer, dps)" dayatmasını yıkarak çözer. Karakterinizi tanka yakın bir stil ile oynayabilirsiniz, fakat bu hiç bir zaman bilindik bir tank gibi olamayacaktır, çünkü olduğunuz yerde öylece durup dmg yemeye devam edemezsiniz. Ayrıca bildiğimiz healer kavramı da yoktur. Karakterinizi can basmaya yatkın oynatabilirsiniz, fakat bu bir yere kadar olacaktır, çünkü bir dedicated healer'ın yapacağı işi yapamayacaksınız.
Bunun sonucunda daha dinamik, daha hareketli bir savaş sistemi ortaya çıkar. Artık dungeon savaşlarında bir yandan cips yiyip, bir yandan TV seyredip, bir yandan da 3'e tekrar tekrar basmak yok. Savaşa odaklanmanız gerekecek, çünkü kimse size can basmayacak ya da tank yapmayacak. Kendinizden siz sorumlu olacaksınız, kendinize siz can basacak, siz canınızı koruyacaksınız. Buna dikkat etmeniz gerekecek. Bazıları bunu sevmeyebilir (birçok kötü oyuncu bundan hoşlanmayacaklardır), fakat bana göre bu düzen oyunu daha bir eğlenceli, daha bir aksiyon dolu kılıyor.


**Sorun 5: "Kurtlar! Saldırıyorlar! Eğer 20 tanesini kesmezsek hepimiz ölüceğiz." Oyuncu etrafına bakar, ilerde sadece 8 tane kurt vardır, onlarda kendi hallerinde gezinmektedirler. 20 tanesini kestikten sonra hala 8 tane kurt vardır, hala aylak aylak dolanıyorlardır. Ve bütün görevler bunun türevleri gibidir. Ta ki oyun dünyasındaki insanların (npc'lerin) paranoyak kaçıklar olduğunu anlayıncaya kadar buna ayak uydurmaya devam edersiniz. Çünkü aslında hiçbir zaman gerçek bir tehdit yoktur. Orklar bile kamplarında öylece oturur, siz saldırana kadar hiç birşey yapmazlar.

Çözüm 5: Yine ve tekrardan event'ler, GW2'de yardıma yetişir. Eğer birisi (bir npc) size kurtların saldıracağını söylüyorsa, bilin ki gerçekten de saldıracaklar ve insanları öldürecekler. Eğer kimse birşey yapmazsa, event'i kaybediceksiniz. Kurtlar bölgeyi ele geçirecek, etrafta bir sürü saldırgan kurt dolanmaya başlayacak. Ve bu başka yeni bir event'in doğmasına sebebiyet verecek. Oyun, öylesine kendi başına gezinen şeyleri kesmediğinizden dolayı çok daha fazla gerçekçi ve canlı hissettiriyor.


**Sorun 6: "...ve savaş alanına gelirsiniz, çokça kendi başınıza dolandıktan sonra savaşın aslında oyunun çıktığı zamanda bittiğini farkedersiniz." (Star Wars adı altında 2 tane mmorpg çıkmış, bunlar Star Big Game Hunter (Yıldız Avcısı) 'dan öteye geçememiştir, çünkü düşmanlarla savaşmaktan çok vahşi hayatı katletmişsinizdir.)

Çözüm 6: GW2'deki World vs World vs World savaşları, ya da kısaca WvW. Bu biraz Dark Age of Camelot'un RvR'sine benzer. Süre gelen dev bir savaş vardır. Ona katılmak zorunda değilsinizdir, fakat gerçekten bir denemelisiniz. Saldırılacak ve savunulacak kaleler vardır, ve bütün bunları kuşatma silahları ile yaparsınız. Trebutchetler, mancınıklar, arrow cartlar. Kampları fet eder, koca haritayı ele geçirmeye uğraşırsınız. Gerçekten kocaman, muhteşem bir savaş. Warhammer'ın sahip olacağını düşündüklerimiz burada vardır.


**Sorun 7: PvP oynamak istiyorum (arkadaşlarımla...evet yine o neden), fakat oynayamıyorum çünkü levelim yetmiyor / doğru ekipmana sahip değilim.

Çözüm 7: GW2'de WvW bu sorunu, tutoriali bitirir bitirmez, WvW haritasına gelince sizi geçici olarak direkt 80'inci (en üst level) levele çıkartarak çözer. Bütün skillere ya da ekipmana sahip olmazsınız belki ama 80 level gücüne sahip olup, 80 level gibi vurursunuz. Ayrıca sahip olamadığınız skilleri WvW oynayarak da kısa bir sürede elde edebilirsiniz. Gerçekten güzel işliyor ve zamanımın çoğunun WvW oynayarak geçirdim. Yeni bir karakter açıp level 2 iken gittiğimde bile gayet zevk aldım.
Structured PvP / sPvP bunu bir adım daha öteye taşır. Burada yine geçici olarak 80'inci levele çıkartılırsınız, fakat WvW'den farklı olarak burada tüm skillere ve tüm ekipmanlara sahipsinizdir. Bu nedenle kimin kılıcı daha büyükten ziyade build'inize, takım çalışmasına ve savaş taktiklerine odaklanmanız gerekir. Bazıları bunu sevmeyebilir, fakat sanırım çoğu PvP oyuncuları, PvP'nin bu çekişmeli havasını özlemişlerdir.
_____

Bu uzun yorum için özür dilerim, fakat gerçektende GW2'nin neden diğer MMORPG'ler gibi olmadığını dile getirmek istedim.

Bunlar da benim MMORPG jenerasyonları için görüşlerim:

*1. Jenerasyon: MUD ve Compuserv oyunları.
*2. Jenerasyon: Ultima Online. MMORPG daha güzel bir grafik ara yüzü ile ve aylık ücret ile tanışır.
*3. Jenerasyon: Everquest / Asheron's Call. MMORPG 3D olur.
*4. Jenerasyon: WoW ve ondan sonra gelen herşey. WoW yeni standartlar belirledi ve ondan sonra gelen her oyun onu örnek aldı.
*5. Jenerasyon: Guild Wars 2. WoW türü oyun anlayışından sıyrılış. Yeni bir görev anlayışı, yeni bir savaş anlayışı. Artık aylık ücret de yok.

Guild Wars 2, WoW çıktığından beri gelen ilk gerçek, yeni MMORPG'dir. STO, SWTOR, WAR, Rift, AOC, LOTRO, etc, hepsi 4. jenerasyondur ve temelde WoW kopyalarıdır.

Guild Wars 2, şu ana kadar gördüklerime göre yeni jenerasyondur.


Not: GW2'de aylık ücret yoktur. GW2'nin finansal modeli, paket satışlarına ve gereksiz bir sürü ıvır zıvıra ( ek karakter slotu, üniforma, ek çanta slotu ve kozmetikler) dayanır."





Bunlar, Amazon.com'da GW2'yi alıp denemiş bir kullanıcının yaptığı yorumdaki sözleri.
Umarım bu yorum, "Niye GW2 almalıyım?" diye düşünenlerin işine yarar.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyun bitirilmeden piyasaya sürmeyecekler SWTOR'daki gibi. Beta'da gördüğüm üzere gayet "polished". Kafama takılan tek nokta PVE eventlerdeki curcuna, tempo bir süre sonra oyunu can sıkıcı hale gelir mi? Bazen ne yaptığın anlaşılmıyor. Oyuncu kaybederse bir tek bu sisteme alışamayanlar yüzümden olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...