Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Europa Universalis 4


Komutan

Öne çıkan mesajlar

Duzelttikleri Turkler'in Arabistan'i kurabilmesi. Yoksa Turkler hala Araplar ile ayni cati altinda.

Yok ben yeni kulturel siniflandirmayi begenmedim. Oyun dinamikleri acisindan bakarak yapmislar belli ki ama Fin ve Sami kulturlerinin Iskandinav, Karelia'nin dogu Slavlar'a katilmasina karsiyim. Slovaklar'i Bati Slavlari'na katacaklarina Macar grubuna katmislar vs.

Oyunun tarihi tutarlilik, ogreticilik gibi yanlarina ters dusmus bu gruplamalar. Yanlis yonlendirici unsurlar olmus.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla Danimarka ile zorladım gene ı ıh olmuyor olmuyor. Eğer hiç bir şey yapmaz. Fransa, Avusturya ile alliance kurarsan belki Sweden'ı integrate edebiliyorsun. Ama oda 1454'e kadar oda eğer savaş çıkmazsa hiç spee 5 oynamak.

Şimdi Fransa ile bir oyun açtım ilk defa fransa oldum aşivmıntları alıyım dedim. Circumnavigate ve France coreları alma aşivmıntlaırnı aldım.

Hala kolonizasyon oynun en sıkıcı en berbat mekaniği. Tıkla bekle dışında hiç bir şey sunmuyor. Bilgisayar hala border gore tadında koloni alıyor. Meh.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

En başta senin dediğin gibi kolonileşme çok daha farklı ve eğlenceli bir hale getirilebilir. Sonra savaşlara manpower yönetme dışında bir değişken eklenebilir. Mesele o değil yıllardır dlc çıkarıyorsun, bence 1 yıldır falan oyun ileri gitmeyi bırak geri gidiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyide abi adamların savaş sisteminde

1. Terrain Var
2. Commander Bonus var
3. Ordu Tipleri ve Pipleri var
4. Moral Var
5. Discipline Var
6. Tactics Var
7. Fire ve Melee 2 Phase Var
8. Siege Var
9. Siegede Rush Out Var
10. Tech Type'lar Var
11. Idea'lar Var

Eğer min max yapıcaksan bi sürü kalem var uraşacak. Yok yapmazsan 30 20 yi döver hesabıylada oynayabilirsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O yazdıklarının hepsi sos, aynı papa seçilme, estates ve development ve diğer ıvır zıvır gibi. 1000 saate yaklaştı oyun sürem, savaşlar manpower yönetimine dayanıyor, ordunun maliyeti, yani o dönemki gerçek mesele bile çok sığ ve ikinci planda.
Aslında orduya ilişkin her şey oldukça basit bir halde.
Savaş arasında sıkılıyor millet diye, gayet sıkıcı ve oyunu boğan şeyler eklediler.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BonePART said:

İyide abi adamların savaş sisteminde

1. Terrain Var
2. Commander Bonus var
3. Ordu Tipleri ve Pipleri var
4. Moral Var
5. Discipline Var
6. Tactics Var
7. Fire ve Melee 2 Phase Var
8. Siege Var
9. Siegede Rush Out Var
10. Tech Type'lar Var
11. Idea'lar Var


Eğer min max yapıcaksan bi sürü kalem var uraşacak. Yok yapmazsan 30 20 yi döver hesabıylada oynayabilirsin.


late game batılı ve doğulu askerler aynı : D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BonePART said:

İyide abi adamların savaş sisteminde

1. Terrain Var
2. Commander Bonus var
3. Ordu Tipleri ve Pipleri var
4. Moral Var
5. Discipline Var
6. Tactics Var
7. Fire ve Melee 2 Phase Var
8. Siege Var
9. Siegede Rush Out Var
10. Tech Type'lar Var
11. Idea'lar Var

.
Eğer min max yapıcaksan bi sürü kalem var uraşacak. Yok yapmazsan 30 20 yi döver hesabıylada oynayabilirsin.

Şunlara gereksiz demeyin lütfen, bir Prusya oyunumda, din Savaşları'nda Osmanlı'yla beraber tüm Avrupa'ya kafa tutmuştuk. Gerçi eski idea sistemi vardı, ve ben direk 3 militaristic ağacı bitirmiştim. Oynadığın ülke müsait ve en önemlisi terraini iyi kullanırsan, ne savaşlar alıyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


nordhen said:

BonePART said:

İyide abi adamların savaş sisteminde

1. Terrain Var
2. Commander Bonus var
3. Ordu Tipleri ve Pipleri var
4. Moral Var
5. Discipline Var
6. Tactics Var
7. Fire ve Melee 2 Phase Var
8. Siege Var
9. Siegede Rush Out Var
10. Tech Type'lar Var
11. Idea'lar Var

.
Eğer min max yapıcaksan bi sürü kalem var uraşacak. Yok yapmazsan 30 20 yi döver hesabıylada oynayabilirsin.

Şunlara gereksiz demeyin lütfen, bir Prusya oyunumda, din Savaşları'nda Osmanlı'yla beraber tüm Avrupa'ya kafa tutmuştuk. Gerçi eski idea sistemi vardı, ve ben direk 3 militaristic ağacı bitirmiştim. Oynadığın ülke müsait ve en önemlisi terraini iyi kullanırsan, ne savaşlar alıyorsun.



Abi manpower bittiğinde o kalemlerin hiç biri bi işe yaramıyor maalesef.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İyide abicim asıl o dediğin saçma.
OYundaki farkı yaratan şey asya avrupa ülkesi değil player olayı. Eğer azına vurulmasını istiyosan hard modeda hardcore olarak oyna vursunlar. Ama sen 1700'e kadar kendi içinde didişen bir Avrupaya kadar işgal ede ede ilerlediysen başarılı bir şekilde e bırakta Avrupayıda işgal et yani.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

BonePART said:

Attrition var. Abi adamların lojistikli oynuda var. Onu oynayın o zaman HoI. Incest Simulator oynu var CK2. Eu4 paradox 101 temalı bir oyun. Öğrenmesi kolay uzmanlaşması zor.


oyunu eleştirmek için söylemiyorum, zira hiçbir oyunda yok bildiğim kadarı ile demek istediğim.

demek istediğim şöyle bir şey, insanları silah altına almak için bir bedel ödüyorsun, silah, zırh vs., bu adamlara belli bir parayı aylık veya sezonluk ödüyorsun. bunlar tamam ama bu sadece garnizon askeri iseler veya 50-100 km lelik bir mesafede safere gidiyorlarsa kabul edilebilir kalemler olarak kasadan düşer -eğer günlük iaşesini de maaşlar kalemine monte edersek...-

ama biz kalkıp orduyu, istanbul dan viyanaya veya daha ilerisine götürüyorsak veya götürmek istiyorsak, askere almak, maaş ve iaşe vermekten daha başka bir gider kalemine ve dönemin şartlarına göre ileri bir organizasyon bilgi ve becerisine sahip olmak lazım ve tabi lojistik imkanına. yani demek istediğim, askeri draft ettiğin bölge veya sonradan bağladığın bölge-garnizonun belli bir mesafesinin ötesine çıkması için ayrı bir gider kalemine ve iaşe imkanına sahip olmak gerekiyor. ama tabi hiç bir oyunda şimdiye kadar benim bildiğim böyle bir sistem kullanılmadı, yanlış hatırlamıyorsam civ2 de, şehir ürettiği askere bakmak ile yükümlüydü eğer yiyecek kıtlığı olursa o birimlerde yok oluyordu falan.

neyse, eu dan bahsedersek, orduyu sefere çıkarmaktan ayrı olarak, müttefik ordular veya kendi orduların bile aynı böylede barış halinde bir sıkıntı çekmeden ikame olabiliyor...

ha bunlar neden önemli, çünkü işin püf noktası bu, eğer askeri bir yerden bir yere düzgün ve doğru bir şekilde nakil edemiyorsan veya masraflarını düzgün bir şekilde karşılayamıyorsan, şu veya bu str ve/veya taktik deha olman bir şey ifade etmiyor. sadece str. veya taktik ögelerin olduğu bir oyun olsa söz ettiğimiz görmezden gelinebilinir ama nispeten ayrıntılı bir üretim ve ekonomi sistemi olan bir oyunda, 2016 senesinde artık ben görmek istiyorum bu gibi şeyleri.

neden önemli diyorduk, çünkü misal romanın en büyük başarılarından biri, o zamana kadar eşi benzeri olmayan bir şekilde romadan kalkan lejyonların bir ucunun kuzey ingilterede, bir ucunun doğu anadoluda savaşması ve başarılı olabilmesi. ve üstelik bunun bir liderin becerisi(hanibal,iskender) veya dönemsel gazların veye ülkülerin itelemesi (haçlı seferi veya arap cihatları) ile yapmadan, belli bir istikrar ile yüzlerce yılda üstüne koyarak, dönemsel max. sınırlara kadar zorlamaları.

gerçi önceden yapılmadı dedim ama dünya romanın bu becerisine osmanlıyı ve asya türk devletlerini saymazsak, anca fransız ihtilalinden sonraları yakalaya bildi.

misal, bir 15yy şövalyesi(zırhlı asker) veya 16-17yy prof. avrupa askerleri, bir sefere çıkmak için, çeşit etlerden, çeşit şaraplara kadar iaşe isteye bildiklerini yazıyor kaynaklar(haçlı seferlerinin gazı burada önem kazanıyor işte normalde kendi kalelerinden 50km öteye sefere gitmeye erinen lordlar beleşe çöllere daldılar...), bunun yanında osmanlı veya türk/moğol orduları tarhana/kurutlmuş et vb. gibi basit, ucuz ve kolay taşınan raşeler ile viyana kapılarına veya polonya içlerine girebildiler...

bu tür şeyleri oyun yaparken göz önünde bulundurmuyorlar, olsa ek, gerçekçi zorluklar eklenmiş olur, misal eu da, osmanlı ile oynuyorsun. doğuda, ege-akdenizde, arap yarım adasında ve mısırda garnizon askerlerin var, ve batı seferi için çağırıyorsun, hop geliyorlar, batında bir veya birkaç bölgeye yerleşiyorlar, hiç bir sıkıntı masraf vb. bir şey ile karşılaşmıyorsun, ama daha geçekçi bir sistem olsa, doğuya yerleştirdiğin ordu için, ordunun ikame ettiği,(doğu roma için thema sistemi gibi
) bölgenin o ordunun iaşesini karşılayacak düzeyde üretim sağlaması veya dışarıdan takviye edilmesi gerekiyor. hal böyle olunca, misal van dan bir orduyu kaldırıp, istanbula getirmek için, ya van bölgesine bağladığın ikmal kolunu değiştirmen veya yeni ikmal imkanları sağlama gerekiyor, ayrıca bu adamların o kadar uzun bir yolu yürürken de, onları yürütecek organizasyon ve idare kabiliyeti istenmesi lazım tabi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunda attrition ve siege mekanikleri bence yetersiz

Ordular cok hizli adam dolduruyor. Sefere cikmis, kendi topraklarindan uzaktaki ordu her ay adam doldurmakla birlikte, ulkenin manpoweri sifirlanmadigi muddet maksimum gucunde dolasiyor ve uzun sefer, cetin kosullar gibi seyler amacina ulasamamis saldirgani kisa vadede bir kayba ugratmiyor. Ordunun attrition kayiplari vermesinin savas performansina bir etkisi yok, bu da gercekte cografi avantaji ve cetin kosullariyla dusmani yenmis ulkeleri oyunda dezavantajda birakiyor.

Ayni mantikla siegei bir kere kurduktan sonra mekan dusene kadar yerinden kipirdmana gerek yok. Halbuki tarih savunanlarin direncleriyle kirdigi kusatmalarla dolu.

Savaslar kisa vadede sadece kaba kuvetle cozuluyor. Guc bela dev bir orduyu yeniyosun, adamlarin topugu kacacaklari noktaya degdigi gibi yussuz bi sekilde orjinal sayilariyla gerisin geri saldiriyolar. Biliyosun yani 1 kere yensen bile 2 ay sonra hicbisey olmamis gibi karsinda olacak o ordu tekrar. Halbu ki savas kaybetmek kolay sey mi, savasi surdurmek icin yapilan yatirimlar 3-5 dinar gibi komik ucretlerden mi ibaret.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ordu büyüdükçe extradan attrition yemesi lazım. Oyunun başında düzgün çalışıyor atrittion mesela, sonlara doğru şaçmalıyor.

Siege olayı aslında güzel, AI'nin ordusu varsa gelip siegi kırabiliyor. Birde üstüne terbiyesiz AI hesap yapıp tam kaleyi almadan 1 gün önce daliyor.

Orduların savaşı kaybettikten sonra dağılması lazım. Büyük topların Agar Io'da dikenli şeye çarpınca dağılması gibi bir sistem iyi olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...