Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Europa Universalis 4


Komutan

Öne çıkan mesajlar

hemen indireyim, haber verdiğin için sağol. :)

ya oyun iyi de işte yamayla bug olmasa bile dengeleri ayarlamaları lazım. iki tane diplomat improve relations yaparken %100 oldu savaş, diplomatı geri çağırdım ama gelmesi 1 ay sürdü, HAYVAN GİBİ war exhaustion bastı oyun neden savaşı bitirmiyorum diye. eh yani. madem peace yapma olayı için diplomat isteme o zaman.

bir de herşeyi power'a bağlamışlar şimdi, daha iyi olmuş diyecektim ama hem teknoloji hem herşey ona bağlı olunca durum biraz karışık olmuş. teknolojiyi ayırmak lazımdı diğer oyunlardaki gibi. daha oynayıp görmek lazım.

kötü olmuş çok bu sistem, deli ibrahim gelirse başa alt+f4. 1/1/1 hükümdarla 6/6/6 hükümdar arasındaki fark cofri barnaklıyon ile reinhard von lohengramm arasındaki fark gibi.
http://www.laestrella.com.pa/online/fotos/2012/08/19/87430.jpg
http://i35.tinypic.com/kbq0lg.png
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

neyse oynanır gene çünkü divine wind çok kötü durumdaydı magistrate olayı nedeniyle. ama oyunun %90'ının sabit ve kontrolünüz altında olmayan bir kaynağa bağlanması cidden saçma. büyük bir imparatorluk bütün puanlarını bina yapmaya harcayacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş


Sam said:

hemen indireyim, haber verdiğin için sağol. :)

ya oyun iyi de işte yamayla bug olmasa bile dengeleri ayarlamaları lazım. iki tane diplomat improve relations yaparken %100 oldu savaş, diplomatı geri çağırdım ama gelmesi 1 ay sürdü, HAYVAN GİBİ war exhaustion bastı oyun neden savaşı bitirmiyorum diye. eh yani. madem peace yapma olayı için diplomat isteme o zaman.

bir de herşeyi power'a bağlamışlar şimdi, daha iyi olmuş diyecektim ama hem teknoloji hem herşey ona bağlı olunca durum biraz karışık olmuş. teknolojiyi ayırmak lazımdı diğer oyunlardaki gibi. daha oynayıp görmek lazım.

kötü olmuş çok bu sistem, deli ibrahim gelirse başa alt+f4. 1/1/1 hükümdarla 6/6/6 hükümdar arasındaki fark cofri barnaklıyon ile reinhard von lohengramm arasındaki fark gibi.
http://www.laestrella.com.pa/online/fotos/2012/08/19/87430.jpg
http://i35.tinypic.com/kbq0lg.png



abi o iki değişiklik trade nodesla birlikte oyunu daha da gerçekçi yapan en önemli unsurlar arasında niye sevmedin anlamdım. adam diyo ki senin 2 diplomatın var kardeş ona göre savaşa gir ona göre kaynak yönetimi yap diyo.

herşeyi powera bağlamaları diğer mükemmel olan şey. koca ülkeyi tek adamlar yönetiyo, tabii ki bakılacak. eu3'te kaç yıldızmış lan benim kral diye bakmadığım oyunların oranı %90 filan. baktıklarımda da sadece military powera bakıyodum gibi bişey. o zamanlar çok etkiliyodu kralın nası adam olduğu oyuna da yansıtmışlar güzelce. teknolojiyi bağlamaları nası oldu tam bilmiyorum ama petro gibi bi örnek varken ona da çok itiraz edemem. bence oyun eu3 e göre harika olmuş, magna mundiye göre biraz daha iyi olmuş. daha bunun usermodları olacak o zaman iyice coşar
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi de diplomat yolda seyahat ediyor diye halkın her ay +2 +2 WE yemesi makul değil ki. madem böyle bir sınır yaptın, abuk sabuk bir penalty koyma.

gene aynı şekilde, adamdan toprak istemek bile diplomacy power istiyor hayvan gibi. e kardeşim o power'ın birikmesini bekleteceksen, o zaman neden WE basıyorsun bana?

yani burada gerçekçilik uğruna yapsalar gene kabul edebilirdim ama osmanlı imparatorluğu'nun iki tane diplomatla dönmesi, "süleyman'ın gücü azaldı 2-3 ay bekleyelim toprak istemek için" kafası zaten gamey'liğin doruğunda olaylar. e bari düzgün yapsaydınız. ya da -power borca sok, sonra o borcu otomatik tahsil et sonraki aylarda.

yok neymiş efendim kartopu etkisinin önü kesilmek isteniyormuş. e yani el kadar ülke ile cihan imparatorluğu aynı miktarda bina inşa edebiliyorsa, o oyunda bir sorun var. advisor diyorlar da monarch puanların yanında bir hiç kalıyor onlar, tabii bulabilirsen aynı aynda yüksek rating'li 3 tane. divine wind'de magistrate ile yedikleri haltı burada 11'e köklemişler.

bazı binalar power ekliyormuş diyorlar ama bakalım artık. ben yine de tarihi bir oyunun %90'ının tamamen hayali, uydurma ve dahası kontrolümüz altında olmayan bir kaynağa dayalı olarak oynanmasını çok saçma buluyorum.

forumunda da başlık açtım zaten darkrenown cevap verdi "hayır hata değil" diye, eu5 dd'si yazarken artık söylerler "power sistemi istediğimiz kadar iyi çalışmadı şimdi bunu yaptık" diye. daha önce de yaptılar çünkü. :p

tabii gene üzerinde durmadığım başka saçmalıklar var, conversion sistemi rezalet mesela. 14 ayda sünni yapıyordum ortodoks'ları, bütün balkanları 50 yılda hem sünni hem türk yapmak mümkün. e yuh. hani ottoman tolerance? o idea'yı almak yerine conversion daha mantıklı zaten, deli gibi penalty'ler yeniliyor çünkü ülke genelinde religious unity yüzünden. o da tamamen gerizekalıca bir olay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tooltip'te açıklıyor onu, yüzde olarak verilen değer her siege cycle sonunda kalenin teslim olma şansı. + değere geçmeden teslim imkansız diye öyle.
Komutan said:

Conversion konusunda haklısın, daha yavaş olmasını tercih ederdim.

Ama power sisteminden memnunum. Liderin önemli bir etkisi olması gayet mantıklı. Fakat o etki de aslında toplamın yüzde ellisinden daha az.

Diplomat yollama işlerini de önceden hesaplayınca hiç sorun olmaz.

esasen yavaş ama gerekli şeylere yatırım yapınca komik şekilde kısaltabiliyorsun. 100 ay isteyen yeri 20 aya kadar düşürdüm. ellerinin ayarını kaçırmışlar.

ve conversion denen olayın garanti olması saçmasapan birşey. ck2 ve eu3'teki gibi yılda %3-5 diye bir şans olması lazımdı. progress bar doldurmak saçma birşey, insanları sıradan geçirip takdis mi ediyorlar nedir mantık anlamadım ki.

gene culture change öyle. resmen soykırım yapıyorsun, holocaust bile böyle temizleyemedi bir bütün halkı. nereye gidiyor bu insanlar ne oluyor onlara? nasıl gerçekleşiyor anında bu? bugün bize verseler ülkedeki bütün etnik sorunları 500 admin power'la bitiririz yarın yani bir tech seviyesi. böyle bir seçenek oyuncuya verilse bile gene eski conversion gibi yılda %1-2 şans olmalıydı. "PARASI NEYSE BASARIM" uygulanacak bir olay değil.

bir diplomatı devamlı boşta tutmak gerekiyor işte ama %50'si atıl kalacak yani mecbur devamlı her an gerekebilir diye. relation yükseltme filan hakgetire. gene büyük ülkelerle küçük ülkelerin bir tutulması komik. zulularla britanya imparatorluğunun aynı miktarda diplomatı olması komik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

halen mümkün o. rodos'u ablukaya almadan kıpırdatamadım mesela kuşatma değerini demoda.

idea'lar filan tam çöp oldu bu sistemde şimdi.

yani düşünün ki fallout'ta oyun "lvl mı alacaksın perk mi alacaksın, aynı anda olmaz" diye soruyor, onun gibi bir mantık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...