Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Naruto RPG hazırlama çabaları


Öne çıkan mesajlar

  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Naruto için bir RPG sistemi hazırlıyorum. İlk playtesti bu cumartesi yapacağım, sonra PDF yazmaya başlayacağım bir tane.

Yardım etmek isteyen varsa ses etsin. Artwork sağlayacak, olgunlaştığında web sitesi hazırlamama yardım edecek insanlar lazım.

Zaten popüler bir Naruto d20 sistemi var ama pek shounen ve naruto vari gelmedi bana o. Şöyle tam shounen tarzı bir şeyler oluşturmaya çalışıyorum; d20'den çevirme değilde, tam olarak o amaçla hazırlanmış. Biraz daha karanlık bir setting ama, ninja vari, anti-ütopik. Zaten narutonun optimizmini alırsan epey anti-ütopik bir dünya naruto dünyası.

RP ağırlıklı olacak, bir kaç ana kavga üzerine kurulu olacak oyun tarzı. Tüm Wave arc'da sadece üç combat olmuş olması gibi. Kurallar da buna göre tabii.

Basit kurallar ve sistem olarak ama uygulamada zor olacak. Arch Linux gibin. teknikler için, setting için filan üstün fanon bilgimi kullanacağım (cidden üstün, belki 100.000.000 kelime naruto fanfiction'ı okumuş, bir sürü doujin'ini okumuşumdur). Epey bir hevesli ve fandom'a hakim giriyorum yani işe.

2 haftaya ilk pdf preview koyarım buraya (tüm jutsuları yazmadan basit bir genin oyunu çevirecek seviyede).

Şimdilik gereken yardımlar:

Örnek karakterler olarak Naruto dünyasından karakterlere karakter kağıtları yaratacağım ve manga'daki kavgaları oyun kuralları içinde (zarları atmadan tabi, attı bu geldi diyerek) anlatarak örnekler yaratacağım. karakter kağıtları için data book'lara ihtiyacım var. elinizde var mı? nereden bulurum ingilizcelerini.

Bir de jutsuları filan sisteme aktarmak için ne kadar çok kişi, o kadar iyi. hevesli var mı?
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Rpg oynamaya çok uygun bir dünya her şeyiyle. Hep de anime tarzı rpg oyunları oynamak istemişimdir ben.

Kendim yapıyorum sonunda işte.
Mesaj tarihi:
ben varım. hali hazırda üzerinde çalıştığım bir naruto projem vardı benimde, bayadır bir şey yapmadım gerçi ama. yarın akşam tekrar konuşalım detaylı olmazsa.
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
İlk resmi kullanmayacağım, daha farklı bir şey yaptım ben. İkinciyi kendim hazırladım japonca kararkterler olmadan =)
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
öm yolluyorum google, talk için filan. gel istediğin zaman. kararkterleri finalize ediyorum şu an playtest için.
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Dengesiz bir denge oluşturmak en zor kısmı işin. Genin asla Jounin'i yenemez tek başına yenemez ama takım oyununda kazanabilir gibi.

Benim sistemde takım oyununda yenmeleri mümkün ama melee girdiklerinde mesela asla yenemiyorlar, jounin hep 1 atsa bile yenilmiyor.

Kabul edilmiş bir rate of success var hep, zar üzerine probability of success ekliyor sadece.

Sırf yirmilik zar kullanıyorum bu arada.

Melee şimdilik şöyle, kendi kendime yaptığım playtestlerde tuttu, yarın daha net anlaşılacak:

Crane stilini kullanan gen1 fark farklı yerlerden aldığı puanlarla (hep taijutsu çalışmış bir genin, rock lee gibi) %20 bir success rate'e sahip diyelim (karakter sheet hazırlıyorum şu anda genin için, nereden geldiğini görürsünüz orada). gen2 genjustu ve menzilli silahlara odaklanmış, taijutsu stilli yok özel ve pek çalışmadığı taijutsu ile %7 success rate'i var.

Taijutsu Combat

Combat realtime oluyor, turlar farklı farklı dövüşen ikili ve ya üçlüler arasında filan geçiyor işte. Engagement diye bir kavramım var bunun için. d20 atıyor geninlerimiz ve bunu success rate'e ekleyiyorlar. Gen1 37 dedi diyelim, gen2 12; aradaki farkı alıyoruz, bundan armor'u düşürüyoruz, damage olarak yazıyoruz. Tüm damage critical olmadığı sürece non-lethal. Ama aynı geninler genjutsu ya da ranged combat'a girerlerse gen1 dağılıyor bu sefer (bir de burada iyi olan 17, kötü olan 5 attı üzerine, aralarında 13 zar farkı olmadığı sürece gen2 vuramıyor ama). Aynen mangada olduğu gibi düşmanı kendi düzleminde dövüşmeye zorlamalısın. Bu da bunshin'dir, genjutsu'dur, movement skillidir, takım arkadaşlarıdır gibi faktörlere oluyor. Bu iki genin düz dövüştüğünde hangisinin alacağı hiç belli olmuyor yani.

Critical da daha farklı işliyor (bunu kullanan sisteme denk gelmedim ama kesin vardır). Senin tekniklerinin ve silahlarının bir critical range'i yok. Senin sadece critical requirement'ın var. Base skiller dışında (onler 3) tüm skill'ler 5 puan'dan oluşuyor (y=x ve y=x² formülleriyle rate of success'e ekleniyorlar skill-tree'deki yerlerine göre) ve kullandığın teknikle critical vurabilmek için tekniğin özel teknik olması (crane için önce maximum 3 puanlık taijustu skill'ini tamamlaman gerekli mesela, özel teknik kendisi) ve en aşağı 2 puanı olması gerekli. Critical range düşmandan geliyor, insanların 18-20 mesela, kaplan çıkartır gm; 19-20 der ona da. Bijuu çıkartır, iki tane 20 der. Kendi kararı.

Gm'e daha çok yük biniyor yani.

Basit taijutsu combat böyle. Vurdum, ıskaladım yok, her engagement'da biri vuruyor, zarar veremeyebilir ama armor nedeniyle, ama vuruyor.

  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Bir de en çok sürüyle jutsu uyduracak kişi gerek. Tek başıma altından kalkamayacağın bölüm o.
Mesaj tarihi:
japonca olmadan olmaz olm o iş

ability ismleri ingilizce olunca komik oluyore

aralara japon kanjileri at ki iş güzel olsun

elementlerin kanjilerini koy bari o ilk sayfadaki gibi



ama güzel devam ^_^
  • Genel Yönetici
Mesaj tarihi:
Shonen duygusu vermek çok önemli bence. Ona kasıyorum daha. Dengesiz diye kızanlar var (sistemimde hep 1 atsa bile d20 ile jounin hep her şekilde genin'i dövüyor) ama böyle gerek bence.

Çok boş diyorlar bir de. Shounen'de arc başına 2 olmadı 3 kavga olur ama bir karakter için.

Güzel olacak, güzel.

Japonca bilen biri olarak kendi uydurduğumuz jutsuları japoncaya çevirir misin bizim için vakti geldiğinde? romanized olarak tabii, kanashibari no jutsu modunda (romanized mı deniyor buna?).
×
×
  • Yeni Oluştur...