Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Wasteland 2


Norak

Öne çıkan mesajlar

lahananın yanına duck & cover yapıyorlar düşmanların arasına.

efsane kötü ya skill sistemi, bütün ahlaksızlıklarını almasalarmış eski oyunun. grubun yarısı ölü ağırlık oldu resmen. tek atış yapmadan combat bitiyor. followerlar da angela hariç çöp.

mumla aradım fot'u.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Fot un icinde serbestlik ve speech skilli olan bi versiyonunu yapsalar bundan daha iyi olur gibi...

Skillerde hakkaten bi gereksizlik var. O kadar patch geldi gala daha quest yaparken buglara takiliyorum.

Oyunun baslari biraz bayik geldi bana. Bi yerden sonra sariyor...

Ha oynaniyor, iyi oyun ama sanki daha olmaliydi...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ayrıca bu "denge" naziliğini anlamıyorum,

niye skiller arasında veya silahlar arasında dengen olsun?

mesela nasıl bir denge olsun?

tabanca, bazuka kadar vursun diye fantastik silahlar mı yapsınlar, veya sen alarm skili aldın diye veya boş durmasın diye allahın çölünde her tarafa alarmı döşesinler...

bazıları varsın boş dursun, varsın kullanılmasın ne gerek var?

veya pomplalı fantazin var diye adamlar über pompalılar mı koysun oyuna? ki o kadarda aciz değiller ama tüfekler dururken gereksizler zaten

misal ben oyunun başı gereksiz olarak 2 enerji, bir sniper, bir assult ve angela ile oynadım, rail nomadların oraya gittiğimde oyun kolay olduğu için rangera getirdim zorluğu ama o kadar zor değil, titan dayım ve yine enerji silahları gerekli işi yapmıyor ama bence bunda eleştirilecek bir durum yok

aynı şey, npc ve diğer durumlar içinde geçerli

son olarak, ft den daha aşağı bir yanını görmedim oyunun, hatta daha ileri yanları bile var

tek eleştiri yapabilirim, senin kontürolunde olmayan müttefiklerin, gereksiz yere dövüşün ortasına atlaması çok sıkıntılı
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valley of Titandan sonra zırhlılar arttıkça enerji silahı işe yaramaya başlıyor. Grubunda level atladığında çok skill puanı gelen intli karakterler varsa iki üç levelda yeni bir silahı iyi derecede kullanmayı öğretebiliyorsun zaten. O yüzden skill vermedik endişesine gerek yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Beklentiyle alakalı.
Pure RPG olarak değerlendirerek büyük bir hataya düşülmüş olabilir.
Gerçekten diyalog açısından baktığımızda çok fazla beklediğimi bulamadım ben.

Neredeyse hiç bir şekilde diyalog seçimiyle aksiyon seçimi arasında bir bağ yok. En fazla bir iki yede bulunan a) Attack now b) Call to reason haricinde hiç bir şey bulamıyorsun birincisi. Var olanlarda çok saçma bir kiss ass/smart ass/hard ass üçgenine sıkışmış durumda. Öncelikle bunların kendi içinde bir etkileşimi olması gerekirdi. X karakterde kiss ass olsun, Y karakterde hard ass olsun gibi zorlama bir yöntem uygun değil. Kiss Ass'i 10 olan bir karakterim varken Hard Ass'i 7 olan bir diyaloga sırf elimdeki adamın Hard Ass'i 6 diye engage edememem ve peaceful solution'a varamıyor olmam son derece mantıksız.

Burada bir çelişki ortaya çıkıyor. "Bu combat eksenli/combata meyleden bir oyun" diyorsak diyalog opsiyonlarının ve diyaloglara yönelik genel tasarımın özensiz olmasını, charismanın neredeyse bütünüyle gereksiz bir attribute olmasını kabul edebiliriz ama o zaman da 3 tane farklı diyalog skill'inin dikte edilmesini konumlandıramıyoruz.

Bu bağlamda bir diğer çelişki de oyunun combat eksenli olma yönünü zora sokuyor, o da şu ki combata yönelik olması gereken şekilde (Xcom ekseninde düşünelim uçlara vararak ya da FOT'u) dizayn edilmediğine ilişkin de güçlü veriler var. Birincisi diversity'yi çok gerekli kılmıyor oyun. Shotgun, smg, energy weapons, heavy weapons yerine 5-6 tane assault rifle'lı adam ile oyunu çok da zorlanmadan bitirebilirsin. Melee'yi ciddi dezavantaja sokan bir durum var örneğin, melee karakterlerinin en ciddi ihtiyacı olan combat speed'in neredeyse yarı yarıya gimplenmesine yol açan bir armor penalty durumu var. En önemlisi, combat alanlarında çok yetersiz bir cover dizaynı söz konusu. Yani oyun aşağı yukarı sınırları belirlenmiş bir zone içerisine yerleştirmiş, "burada combat olacak" demiş ama bu alanlara karşılıklı cover eklememiş doğru dürüst. Dolayısıyla Xcom'da, FOT'ta, JA'da devamlı gözetmek zorunda olduğumuz outflank etme, cover flushlama, runner'ı watchlama tamamen ortadan kalkıyor. Sonuç olarak ne oluyor, 7 kişiyi yanyana koyuyorsun, lobber'lara/heavy gunner'lara yüklenip ilk önce onları elimine ediyorsun, sonra bir tane dedicated medic aldığın damage'ı outheal ederken gunfire exchange ediyorsun. Bu sağlıklı, eğlenceli bir combat mekaniği değil.

Onlarca gereksiz skill var. Safe'lerin tnt'yle patlatılabildiğini safecracking'e 8 skill sonra fark ettim. Aynı şekilde brute force ile yıkılacak yerlerin iki kurşunla eridiğini. Outdoorsman neredeyse hiçbir işe yaramıyor (zaman kaybı yaratmamak bir skill artısı olmamalı). Animal whisperer'ı hiç kullanmadım. Bahsettiğim gibi safecracking ve brute force çok situational. Alarm disable bir tek Rodia'da ihtiyacımız olan bir skill. Barter'a invest edip 10 skill versen bile yarattığı fark 10%. Hele oyunun bir noktadan sonra sana "ciddi combat'lar yaşayacaksın, o yüzden oyunun şu noktasına kadar aldığın 50 scrap'lik quest reward'lar yerine artık sana 1000-2500 arası scrap vereceğiz" mantığını düşününce delirmemek elde değil. Oyun boyunca güncel armor-ammo-weapon-mod ihtiyacı için fix 200-300 scrap arasında dolaşırken oyunun sonunda bir anda 15000 scrap sahibi oldum.

Böyle düşününüce hayalkırıklığı aslında. Ama bir şekilde zevk aldım. Sanırım tamamen duygusal nedenler buna sebep. Bir daha oynar mıyım, hayır. İyi ki para vermiş miyim, evet, belki daha iyisini yaparlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sorieno güzel yazmış düşündüğüm şeylerin çoğunu, eline sağlık.

100 tane silah skilline gerek yok. handgun vs. gene 100 tane kilit vs ile alakalı, 100 tane konuşmayla alakalı skill de anlamsız. 25 yıllık oyunun bütün bagajını taşımaya hacet yok. energy weapons çalışma prensibi gerizekalıca. assault rifle hariç silahlar anlamsız, belki sniper filan.

dialog kısmında birşey beklemiyordum, zaten adamlar anlattı morrowind usulü olacak diye. ama combat 2014'e yakışmıyor, fot'u da geçtim ondan yana tonla gelişmeler oldu. "13 yıllık oyun daha keyifliydi" gibi bir şüpheye mahal dahi bırakılmaması lazımdı.

oyuna kötü demiyorum ama bu muydu yani? arcanum hadi dengesizdi ama başka yollarla kapatıyordu bunu, burada o da yok. combat düzgün olmalıydı ki skill gereksizlikleri, silah dengesizlikleri, (minigun bizim g3 piyade tüfeği kadar vuruyor, barrett ondan da az vuruyor lmao) cover eksikliği, movement penalty, dump stat olayının fot'tan bile bin beter halde olması filan geçmiş deneyimlere bakılıp yapılmaması gereken tonla hata var.

setting, muhabbet filan olmasa şunu kapayıp ja3 açarım yani. en azından playtime yarısı sandık defuse/disarm/unlock vs ile geçmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sorieno said:

Öncelikle bunların kendi içinde bir etkileşimi olması gerekirdi. X karakterde kiss ass olsun, Y karakterde hard ass olsun gibi zorlama bir yöntem uygun değil. Kiss Ass'i 10 olan bir karakterim varken Hard Ass'i 7 olan bir diyaloga sırf elimdeki adamın Hard Ass'i 6 diye engage edememem ve peaceful solution'a varamıyor olmam son derece mantıksız.


işte niye mantıksız? misal karısını raiderların karçırdığı adamı asıl smart ass ile ikna etmek saçma olmazmıydı? kaldıki bir çok yerde ikisi hatta üçü bile istendiği oluyor ayrıca

ayrıca dialogların direk karizma ile ilgili olması ise ayrıca saçma olurdu, ama karizma ile hard ve kiss arasında bir sinerji olabilirdi, yoksa eğer

her armorun hız indirgemesi yok, ayrıca çelik plakaların da bir zahmet olsun...

ayrıca her silah ve sınıf kullanılsın diye "denge" kurulmasına her yerde kaçı çıktım, yine çıkarım ki çok saçma ve oyun zevkinin içine eden bir şey

bu kafa ile warhammer 40k nında içine ettiler, orkboyz ile spacemarine denk oluyorsun. diyeceksiniz ork oynayanın ne suçu var ama o zaman sm oynamanın bir espirisi kalmıyor

bu oyuna dönersek, eline almışsın m16 tıyı, karşında elinde demir alan bir adam 50 mt yürüyor, üstelik sıktığın mermide işlemiyor geliyor yarı sağlığını alıyor... ne oldu şimdi "denge" oldu

bu mantıklı bir şey mi?

beta nın bir aşamasında o mevzilenme işini çok abartmışlardı, öyle ki adamları vuramıyordun bile, sanırım ona çok itiraz geldiği için değiştirmişler ama katılıyorum yavan olmuş, adamlar çok deli düzün üstünde duruyorlar zaten

bunun dışında harita dizaynı salt combat için tasarlanmadığı için bu şekilde kotarabildiklerini farz ediyorum
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu "denge" mantığına acayip kıl oluyorum, denge, denge niye denge olsun, tamamen farklı tarzlar arasında? sonuç olarak renklerin farklı olduğu iki rakibin karşılaşması değil ki mevzu bahis

ek olarak çatışma alanları yetersiz ama bu tür bütün oyunlarda böyle zaten bu, genel bir mantalite eksikliği var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

anlatamadık denge olayını sanırım. türk piyade tüfeğinin menzili helikoptere takılan minigun'ın iki katıysa, daha az mermi atıp aynı dmg'yi veriyorsa kim neden heavy wpn kullansın?

yoksa derdimiz desert eagle tek atsın değil, ama oyunda tam komedi silahların dağılımı. şimdi yeni oyuna başlasam herkesin eline AR veririm, follower filan da almam. bu mu olmalı combat? 13 yıllık fot'ta bile her silah grubu oyunun üçte birinde kullanılıyordu, gereksiz yok handgun yok smg gibi anlamsız skill'ler yoktu. yap şunu small guns big guns enery wpns madem beceremiyorsun ayarını. ne gerçekçi, ne de eğlenceli.

koşması, melee'ye girmesi gereken adama ağır zırh lazım, onlar da hafif giyebiliyor ancak. burada bir mantıksızlık olduğunu görüyor olmak lazım. melee kullanmıyorum zaten, kullanayım da değil derdim ama cidden sorunlu oyunun sistemi.

statlar ayrı sorunlu, ben 8 ch'lı, 6 lk'lı adam yapıyordum fot'ta ve bu speech check olmayan oyun. burada herkes 1 ch, 1 lk, 1st filan dump stat olayı fo3'ten, nv'den bile kötü zira perk req olayı da yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...