Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Wasteland 2


Norak

Öne çıkan mesajlar

ya setting olarak bayağı proto-fallout gözüküyor herşeyiyle eski oyun, eskisinin hürmetineden ziyade ekibin düzgün iş geçmişi hatırına bekliyorum şahsen. şunun yerine arcanum 2 yapsalardı ama keşke, bini bir para oldu zaten post-apo oyunların.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fallout 40'ların 50'lerin tarzında retrofuturistik teması kullanıyordu. fallout 2'de cyberpunk vari bazı öğeler eklemişlerdi ama fazla değildi.
fallout 3 ve fallout new vegas ilk oyunun retrofuturism tarzını abartmıştı.

wasteland oynamadım hiç (hani oynamışımdır muhakkak, ama oynadıysam bile hatırlamıyorum, aradan çok zaman geçti)
ancak wasteland'in kendi zamanını yani 80leri yansıtan bir tarzı olduğundan bahsediliyor.
80'lerdeki "futurism" temalı bazı resimlere rastladım, tek kelimeyle bayıldım.
80'lerde "futurism" olarak yansıtılan stiller şimdi gayet "retrofuturistik" kaçıyor.
yeni bir oyunda bu tarzı görebilmeyi çok isterim.
mesela geçen gün robocop filmi izledim, oldukça keyifliydi.

fallout 3/nv'daki 50'ler stili, postapocalyptic (hatta post-postapocalyptic) bir dünyada artık sarmıyor beni.
o yüzden bu oyunda fallout'un izinden gidip 50'lerin retrofuturismini koymaktansa eski oyun gibi 80lerin temalarını koyduklarını görmeyi çok isterim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Benim zevklerim mi farklı bilmiyorum ama, norak neo scavenger diye bir oyun koymuştu, acayip hoşuma gitmişti. madem hardcore playerlara yapılıyor, hani mızmızlanıcak yok oyun öyle yapılsın. Ne bilim bir yerden loot 30 40 kurşun yerine 2 tane bulalım, su ve yicek yalandan değilde gerçekten birşey ifade etsin, üşüme veya pişme olsun hava durumuna göre performansı etkilesin ona göre giyinelim. Gerçekten uyuma birşey ifade etsin, yani biraz bencilce gelebilir ama ben new vegas'ı, fallout 3 yarım bıraktım, skyrim'i main quest ten sonra (aslında guild'ler, white run falan bitirdim ama ) yarım bıraktım, çünkü abi demigod gibi olunca beni oyunlar ınanılmaz sıkıyor, oyun dediğin diken üstünde tutmalı, herzaman challenge olmalı. Şimdi bazı arkadaşlar skyrim'de enchant yapmasaydın , şunu yapmasaydın dicekler ama o dedikleri şuna benziyor. Abi elinde güç varken abuse etmemek çok zordur, bunu oyun yapımcıları düşünücek, ben burda spirtüel bir eğitim de değilim sürekli enchant yapmamak için kendimi kontrol etmek zorunda değilim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"White Wolf" said:

madem hardcore playerlara yapılıyor, hani mızmızlanıcak yok oyun öyle yapılsın. Ne bilim bir yerden loot 30 40 kurşun yerine 2 tane bulalım, su ve yicek yalandan değilde gerçekten birşey ifade etsin, üşüme veya pişme olsun hava durumuna göre performansı etkilesin ona göre giyinelim. Gerçekten uyuma birşey ifade etsin


oldu olacak düşmanlara baktığımızda bizi küle çevirsinler, düşmanlara bakmadan oynamaya çalışalım felan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte oyuncunun biriken kaynaklarını harcamak için yollar olmalı tek seferlik ve sürekli devam eden bir şekilde, nwndeki enchanting gibi money sinkler en iyi örnek bence,

veya npc 100$ 10 mermi mi satıyor, ama sen 100 mermi almak istiyorsun, ver o zaman 5000$ ama o vendorun stoklar da 2 tur yenilenmeyecek gibi, yada mesela gambling olcaksa oyunda o binada save edilememeli oyun, kaybedince zırt diye load etmesin millet diye.

veya player housing olcaksa onla ilgili güzel money sinkler yaratılabilir çok kolayca gibi gibi.

maksat oyuncu yanında 500 medkit ve yarım milyon $ parayla dolaşamasın etrafta :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"White Wolf" said:

madem hardcore playerlara yapılıyor, hani mızmızlanıcak yok oyun öyle yapılsın. Ne bilim bir yerden loot 30 40 kurşun yerine 2 tane bulalım, su ve yicek yalandan değilde gerçekten birşey ifade etsin, üşüme veya pişme olsun hava durumuna göre performansı etkilesin ona göre giyinelim. Gerçekten uyuma birşey ifade etsin


bu oyunu bilmem ama böyle bi oyun olsun ve gerçekten inv. manyağı olan bizler gibi oyuncuların gerçekten farkları olsun diğerlerinden
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Norak said:

işte oyuncunun biriken kaynaklarını harcamak için yollar olmalı tek seferlik ve sürekli devam eden bir şekilde, nwndeki enchanting gibi money sinkler en iyi örnek bence,

veya npc 100$ 10 mermi mi satıyor, ama sen 100 mermi almak istiyorsun, ver o zaman 5000$ ama o vendorun stoklar da 2 tur yenilenmeyecek gibi, yada mesela gambling olcaksa oyunda o binada save edilememeli oyun, kaybedince zırt diye load etmesin millet diye.

veya player housing olcaksa onla ilgili güzel money sinkler yaratılabilir çok kolayca gibi gibi.

maksat oyuncu yanında 500 medkit ve yarım milyon $ parayla dolaşamasın etrafta :p


iyide ekonomi böle işlemez ki
fallout gibi arzın scavenging den saglandıgı topluluklarda bile 100 mermi diyince 5 katı fiyat vermez iskonto yapar
yoplu malzmee daha pahalı mantıgı uo mantıgı
toplu malzemeye iskonto olur
ha sunu derse vendor eyvallah
abi elimde yok ama 2 gune getirtirim
new vegasta mesela kursun ve silah fabrikası vardı demekki saglam supplyda var
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eskilerden bi sürü rpg var öyle, karlı dağlarda kalın giydirmezsen grubundaki adamlar hasta oluyor XD, gog'da satıyorlar şimdi bazılarını o oyunların.

benzer bişi şu var, baya zor şimdinin yerden arkasına saklanılcak barikat falan çıkan oyunlarına göre :p:

http://bluebottlegames.com/main/node/2
-
işte mermi olmaz da oyuncunun sürekli itiyac duyabileceği başka bişi olur ama üretimi sınırlı olmalı mesela o dünyada böylece fiyatı yüksek kalır her daim, öyle kasa kasa satılmaz açıkta, mesela gizli stogu olur vendorun, bunu anca fazla para vererek veya speech ile adamı ikna ederek açarız vs.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyunun başında zorladığı gibi sonlara doğruda zorlamalı, daha doğrusu oyunu her yeri eşit zorlamalı olmalı.

anlıyorum lvl atlaya atlaya gezince insanlar tatmin oluyor, mutlu oluyor ama oyun zevki kayboluyor.

hem o kadar zor olmasa gerek okkalı bir mod yapmak oyuna,fnw bir iki tık yukarısı...

atari salonu zorluğundan kurtulmalı hardcorlar artık, neymiş save etme yok, 1 kere vuracağına 10 kere vur...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Feamer said:

oyunun başında zorladığı gibi sonlara doğruda zorlamalı, daha doğrusu oyunu her yeri eşit zorlamalı olmalı.

anlıyorum lvl atlaya atlaya gezince insanlar tatmin oluyor, mutlu oluyor ama oyun zevki kayboluyor.

hem o kadar zor olmasa gerek okkalı bir mod yapmak oyuna,fnw bir iki tık yukarısı...

atari salonu zorluğundan kurtulmalı hardcorlar artık, neymiş save etme yok, 1 kere vuracağına 10 kere vur...

bunun tek çözümü level scaling. sabit düşmanlar/ödüller/vs ile level atlamalı, upgrade'li vs'li bir oyunun baştan sona aynı zorlukta kalabilmesi mümkün değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya aslında lvl atlama, hoplama, gelişme olmasa da olur sadece oyunun ve sistemin kurgulanması meselesi, mesela m&b gibi bir sistem bence başarılı veya bu oyuna benzer jagged alliance lar örnek olabilir, gelişme var ama oyunu yapısının içinde überemiyorsun gibi... yani daha fazla yeteneğe dayalı olmalı lvl veya skile bağlı değil o zaman olabilir yani oyunun ilk kasabasına random elit askerler niye gelmesin, bi kerede oyunu başında öle arkadaş baştan başla veya çak saklan bölgesel zorluk, lvl scaling falan bunlar şark kurnazlığı gibi çapsız geliştiriciler için

birde satmaz kimse oynamaz demezler her halde oyunu adı var daha bu kadar para topladılar, ha oyuna para yatıranlar lvl limi atlar milleti tokatlarım aga, oyunuda wow gibi 3 tuşla oynaırım derlerse diyecek lafım yok

yoka ben şahsen modern oyunların zorluk ayarından sıkıldım, sistemi ve yapay zekayı kotaramıyan çapsız geliştiriciler zorluk diye aban dm e, aban hp ye, gerçi eskiden de vardı ama ne biliyim sıkılıyorum artık, zaten oyunlar kolay olsun diye mantıksızlıklar diz boyu, birde saçma zorluk seviyeleri, komik kolaylıkta ilk zorlular



Mesela, skyrim oynarken üstümde metal zırhla derelere, denizlere dalmak çok garibime gidiyor ama oyun gerçekçilik yapacağım diye üstümdekini çıkartırsa ne olacak yine saçma olacak, üstelik zorluk değil, gerçekcilik değil angarya olacak, zırh set kısayolları falan olacak ama biz sırtımızda koca zırh setleri ile denizin dibine ineceğiz yine, ee ne anladım?
Böyle kozmetik zorluk ve “gerçekcilik” çok saçma
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...