fenn Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Arkadaslar elektrikle calisan arabalarda pervane sistemi ile elektrik uretmek diye dusuncem var. Sizlerinde goruslerini bekliyorum Burada giden arabanin yaptigi ruzgarla donedcek olan pervaneden elektrik elde edilecek. Bu elektrik az elektrik isteyen ( radyo-ic lambalar-klima-farlarin) elektrigini karsilasa bile yeter. Bunun ilk once model uzerinde gostermem gerekiyor. Oyuncak arabaonune pervane-icine kucuk aydinlatma lambasi ve elektrik uretecek dinamo mu artik? Bu gibi birsey nasil olur- malyeti tahminen kaca patlar. Varsa eklemek istediginiz seyler simdiden tesekkur ederim
mulgear6 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 niye üstte ayrı altta birleşik birleşik yapsana ikisini de
mulgear6 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 ordan kaybettiğin sürtünmeyi hesaba katarsan maliyetini çıkartmaz
fenn Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 bilgisayar benim degil( arap ulkelerinden gelme) o yuzden imla hatalari icin ozur dilerim.
Fili Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 saçma olur gülerler adama termodinamik akışkanlar mekaniği filan görmemişsin anlaşılan o koyduğun pervane yüzünden aracın üzerine etkiyen rüzgar direnci artacak artan direnç yüzünden daha fazla yakıt harcayacaksın ki içten yanmalı motor düşük verimle o kuvvet için kasacan üstüne o pervanede o kadar kuvvet oluşuyor ama onun da kendine göre bi verimi var yani neticede motorun verimine %40 desen senin pervaneye de %25 desen sisteminin verimini %12 olur baya anlamsız bir iş yapılmış olur. bunun yanında gelen kuvvete göre aracın sürüşünde ciddi sorunlar ortaya çıkabilir.
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Sürtünme kendi içinde işi bozmaz bence, ek bi sistemden bahsediyosun. Elbet bi katkısı olur ama, faydası sistemin geneline olan zararını karşılar mı? En nihayetinde pervane de aerodinamik bi engel oluşturacak. Bu sefer arabanın hızından kesecek. Yani o hız düşüşü, o pervaneden gelecek elektrikle kompanze edilebilir mi verim olarak düşünmek lazım. Tabi onları da nasıl karşılaştırırsın bilmiyorum. Maksimum hızdan olan düşüş ile pervanenin kazandırdığı elektriği güç olarak mı karşılaştırmak lazım, bilemedim.
senko Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 senden önce düşünmüşlerdir zaten olabiliritesi olsa olurdu
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 işte bu kafa yüzünden gelişmiyo lan ülkede bilim vurun senko'ya fagagfasfsafasfa
ShadowFury Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Pervaneden elde edeceğin enerji, pervane yüzünden kaybedeceğin enerjiye eşit olabilir en fazla. O da ancak sürtünme filan 0 diye kabul ediyorsak. İşin içine sürtünme, enerji kaybı filan girince bayağı zararda oluyorsun. Fazladan ne kadar benzin yaktığı farketmez elektrik üretsin yeter diyorsan olabilir tabii.
fenn Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Bu hizi kesme olayini engel olma olayini iyi hatirlattiniz. Arabanin tam onune ruzgarla dovulen yerlere monte edersek bu pervaneyi nasil olur? (Bu arada muhendislik okumadim)
Fili Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 sürtünme sıfır oldugunda da kayıp 0 dan fazla olacaktır cünkü elektromekanik bi dönüşüm var. onun da kendine has çeşitli kayıpları var.
Fili Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 fenn said: Bu hizi kesme olayini engel olma olayini iyi hatirlattiniz. Arabanin tam onune ruzgarla dovulen yerlere monte edersek bu pervaneyi nasil olur? (Bu arada muhendislik okumadim) yani olur olmasına ama şöyle basitçe söyliyim o kadar verimsiz olur ki bu devirde anlamsız olur 100 birim enerji harcayıp 10 birim enerji elde edeceksen niye uğraşasın ki
Rerore Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 tekerleklerden bile enerji üretmeye elektirkli arabalarla başladılar vardır bir bildikleri almanların arabanın önünde zaten radyatör pervanesi var ona bağla
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 ShadowFury said: Pervaneden elde edeceğin enerji, pervane yüzünden kaybedeceğin enerjiye eşit olabilir en fazla. O da ancak sürtünme filan 0 diye kabul ediyorsak. İşin içine sürtünme, enerji kaybı filan girince bayağı zararda oluyorsun. Fazladan ne kadar benzin yaktığı farketmez elektrik üretsin yeter diyorsan olabilir tabii. Pervane yüzeyinden kaybedilen enerji var elbette, ama mesela önü düz imal edilmiş bir araç ise bu bahsettiğimiz, orada her türlü bi kayıp var zaten. -ki elektrikli araçlar kısmen kötü tasarımlara sahip aerodinamik açıdan şu dönemde- Biz bu kayıp yaratan rüzgar enerjisini kullanarak bi iş elde ediyoruz. Bu elde ettiğimiz iş asla rüzgar kaybını karşılayacak kadar büyük olamaz onu biliyoruz. Ama kayıptan fayda sağlayıp verimi yükseltebiliriz. Yani aslında kayıp işi azaltıyoruz. Fakat verimde yapmayı planladığımız bu yükseliş uzun vadede tasarım, imalat, montaj gibi maliyetleri kompanze edebilir mi? Herşey eklendiğinde, nihai verim tatmin edebilecek bi seviyede mi olacaktır, onu deney yapmadan tahmin etmek zor.
zeper Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 süperiletkenlik olayına gir bence,onda gelecek var;)
Red Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 olm ayedaşa ne diye para ödüyoruz her ay koyalım balkona bi pervane.olsun bitsin
xaty Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 yelkenliyi üfleyerek ilerletmek gibi bişi olmuş bu
fenn Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Konuyu açan Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 radyatör pervanesi gibi monte edilse ön tarafa gene arabanın hızına olumsuz etkisi çok olur mu?
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Onu monte etmenden önceki tasarım monteden sonrakinden daha verimli ise yapılmaz. Ama illa benim aracımın önü düz olacak zaten diyorsan, e madem düz oluyor pervane koyayım dersen mevcut kayıptan bi miktar kazanç elde edersin. Ama normalde aerodinamik olarak verimli bi aracı pervane takmak için önü düz bi tasarıma sürüklersen zarardasın.
Aluriel Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/074/256/1285770302993.jpg şunu yap daha iyi
ginaly Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 fenn said: Burada giden arabanin yaptigi ruzgarla donedcek olan pervaneden elektrik elde edilecek. Bu elektrik az elektrik isteyen ( radyo-ic lambalar-klima-farlarin) elektrigini karsilasa bile yeter. abi onun için aküyü icat ettiler zaten.
Ayfon Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Aluriel said: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/074/256/1285770302993.jpg şunu yap daha iyi ilk kim koyucak merak ediyodum
Deathblade Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Taşıt Tekniği I Toplam Direnç(Wt) (meyil yok kabul edildi) - Yuvarlanma Direnci(Wr) = G.f.cos0 İvme Direnci(Wb) = m.a.h Rüzgar direnci(Wl) = 1/2.gh.Cd.A.(Vt^2-Vr^2) Yokuş Direnci(Ws) = G.sin0 = 0 Wt=Wr+Wb+Wl+Ws , Wt=G.ns ( 4 çeker kabul edildi ) Ne=Wt.Vt/n Aracın Cd'si (aerodinamik katsayı) ile oynarsın. Toplam direnç artar. Toplam direnç artınca motor gücü arttırılmak zorunda. Unutmamışım. Badum tish.
Öne çıkan mesajlar