fenn Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Arkadaslar elektrikle calisan arabalarda pervane sistemi ile elektrik uretmek diye dusuncem var. Sizlerinde goruslerini bekliyorum Burada giden arabanin yaptigi ruzgarla donedcek olan pervaneden elektrik elde edilecek. Bu elektrik az elektrik isteyen ( radyo-ic lambalar-klima-farlarin) elektrigini karsilasa bile yeter. Bunun ilk once model uzerinde gostermem gerekiyor. Oyuncak arabaonune pervane-icine kucuk aydinlatma lambasi ve elektrik uretecek dinamo mu artik? Bu gibi birsey nasil olur- malyeti tahminen kaca patlar. Varsa eklemek istediginiz seyler simdiden tesekkur ederim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mulgear6 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 niye üstte ayrı altta birleşik birleşik yapsana ikisini de Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mulgear6 Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 ordan kaybettiğin sürtünmeyi hesaba katarsan maliyetini çıkartmaz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fenn Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 bilgisayar benim degil( arap ulkelerinden gelme) o yuzden imla hatalari icin ozur dilerim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dennis Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Sürtünme işi bozar bence de. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fili Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 saçma olur gülerler adama termodinamik akışkanlar mekaniği filan görmemişsin anlaşılan o koyduğun pervane yüzünden aracın üzerine etkiyen rüzgar direnci artacak artan direnç yüzünden daha fazla yakıt harcayacaksın ki içten yanmalı motor düşük verimle o kuvvet için kasacan üstüne o pervanede o kadar kuvvet oluşuyor ama onun da kendine göre bi verimi var yani neticede motorun verimine %40 desen senin pervaneye de %25 desen sisteminin verimini %12 olur baya anlamsız bir iş yapılmış olur. bunun yanında gelen kuvvete göre aracın sürüşünde ciddi sorunlar ortaya çıkabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Sürtünme kendi içinde işi bozmaz bence, ek bi sistemden bahsediyosun. Elbet bi katkısı olur ama, faydası sistemin geneline olan zararını karşılar mı? En nihayetinde pervane de aerodinamik bi engel oluşturacak. Bu sefer arabanın hızından kesecek. Yani o hız düşüşü, o pervaneden gelecek elektrikle kompanze edilebilir mi verim olarak düşünmek lazım. Tabi onları da nasıl karşılaştırırsın bilmiyorum. Maksimum hızdan olan düşüş ile pervanenin kazandırdığı elektriği güç olarak mı karşılaştırmak lazım, bilemedim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
senko Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 senden önce düşünmüşlerdir zaten olabiliritesi olsa olurdu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 işte bu kafa yüzünden gelişmiyo lan ülkede bilim vurun senko'ya fagagfasfsafasfa Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ShadowFury Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Pervaneden elde edeceğin enerji, pervane yüzünden kaybedeceğin enerjiye eşit olabilir en fazla. O da ancak sürtünme filan 0 diye kabul ediyorsak. İşin içine sürtünme, enerji kaybı filan girince bayağı zararda oluyorsun. Fazladan ne kadar benzin yaktığı farketmez elektrik üretsin yeter diyorsan olabilir tabii. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fenn Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Bu hizi kesme olayini engel olma olayini iyi hatirlattiniz. Arabanin tam onune ruzgarla dovulen yerlere monte edersek bu pervaneyi nasil olur? (Bu arada muhendislik okumadim) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fili Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 sürtünme sıfır oldugunda da kayıp 0 dan fazla olacaktır cünkü elektromekanik bi dönüşüm var. onun da kendine has çeşitli kayıpları var. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fili Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 fenn said: Bu hizi kesme olayini engel olma olayini iyi hatirlattiniz. Arabanin tam onune ruzgarla dovulen yerlere monte edersek bu pervaneyi nasil olur? (Bu arada muhendislik okumadim) yani olur olmasına ama şöyle basitçe söyliyim o kadar verimsiz olur ki bu devirde anlamsız olur 100 birim enerji harcayıp 10 birim enerji elde edeceksen niye uğraşasın ki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rerore Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 tekerleklerden bile enerji üretmeye elektirkli arabalarla başladılar vardır bir bildikleri almanların arabanın önünde zaten radyatör pervanesi var ona bağla Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 ShadowFury said: Pervaneden elde edeceğin enerji, pervane yüzünden kaybedeceğin enerjiye eşit olabilir en fazla. O da ancak sürtünme filan 0 diye kabul ediyorsak. İşin içine sürtünme, enerji kaybı filan girince bayağı zararda oluyorsun. Fazladan ne kadar benzin yaktığı farketmez elektrik üretsin yeter diyorsan olabilir tabii. Pervane yüzeyinden kaybedilen enerji var elbette, ama mesela önü düz imal edilmiş bir araç ise bu bahsettiğimiz, orada her türlü bi kayıp var zaten. -ki elektrikli araçlar kısmen kötü tasarımlara sahip aerodinamik açıdan şu dönemde- Biz bu kayıp yaratan rüzgar enerjisini kullanarak bi iş elde ediyoruz. Bu elde ettiğimiz iş asla rüzgar kaybını karşılayacak kadar büyük olamaz onu biliyoruz. Ama kayıptan fayda sağlayıp verimi yükseltebiliriz. Yani aslında kayıp işi azaltıyoruz. Fakat verimde yapmayı planladığımız bu yükseliş uzun vadede tasarım, imalat, montaj gibi maliyetleri kompanze edebilir mi? Herşey eklendiğinde, nihai verim tatmin edebilecek bi seviyede mi olacaktır, onu deney yapmadan tahmin etmek zor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
zeper Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 süperiletkenlik olayına gir bence,onda gelecek var;) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Adamın elleri üşüyo onu yaparken. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Red Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 olm ayedaşa ne diye para ödüyoruz her ay koyalım balkona bi pervane.olsun bitsin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 yelkenliyi üfleyerek ilerletmek gibi bişi olmuş bu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fenn Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 radyatör pervanesi gibi monte edilse ön tarafa gene arabanın hızına olumsuz etkisi çok olur mu? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
SeaGle Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Onu monte etmenden önceki tasarım monteden sonrakinden daha verimli ise yapılmaz. Ama illa benim aracımın önü düz olacak zaten diyorsan, e madem düz oluyor pervane koyayım dersen mevcut kayıptan bi miktar kazanç elde edersin. Ama normalde aerodinamik olarak verimli bi aracı pervane takmak için önü düz bi tasarıma sürüklersen zarardasın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Aluriel Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/074/256/1285770302993.jpg şunu yap daha iyi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
ginaly Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 fenn said: Burada giden arabanin yaptigi ruzgarla donedcek olan pervaneden elektrik elde edilecek. Bu elektrik az elektrik isteyen ( radyo-ic lambalar-klima-farlarin) elektrigini karsilasa bile yeter. abi onun için aküyü icat ettiler zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ayfon Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Aluriel said: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/074/256/1285770302993.jpg şunu yap daha iyi ilk kim koyucak merak ediyodum Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Deathblade Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Paylaş Mesaj tarihi: Şubat 2, 2012 Taşıt Tekniği I Toplam Direnç(Wt) (meyil yok kabul edildi) - Yuvarlanma Direnci(Wr) = G.f.cos0 İvme Direnci(Wb) = m.a.h Rüzgar direnci(Wl) = 1/2.gh.Cd.A.(Vt^2-Vr^2) Yokuş Direnci(Ws) = G.sin0 = 0 Wt=Wr+Wb+Wl+Ws , Wt=G.ns ( 4 çeker kabul edildi ) Ne=Wt.Vt/n Aracın Cd'si (aerodinamik katsayı) ile oynarsın. Toplam direnç artar. Toplam direnç artınca motor gücü arttırılmak zorunda. Unutmamışım. Badum tish. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar