Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elektrikli araba da pervaneyle elektrik uretmek.


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
Arkadaslar elektrikle calisan arabalarda pervane sistemi ile elektrik uretmek diye dusuncem var. Sizlerinde goruslerini bekliyorum

Burada giden arabanin yaptigi ruzgarla donedcek olan pervaneden elektrik elde edilecek. Bu elektrik az elektrik isteyen ( radyo-ic lambalar-klima-farlarin) elektrigini karsilasa bile yeter.

Bunun ilk once model uzerinde gostermem gerekiyor. Oyuncak arabaonune pervane-icine kucuk aydinlatma lambasi ve elektrik uretecek dinamo mu artik? Bu gibi birsey nasil olur- malyeti tahminen kaca patlar. Varsa eklemek istediginiz seyler

simdiden tesekkur ederim
Mesaj tarihi:
saçma olur gülerler adama

termodinamik akışkanlar mekaniği filan görmemişsin anlaşılan

o koyduğun pervane yüzünden aracın üzerine etkiyen rüzgar direnci artacak

artan direnç yüzünden daha fazla yakıt harcayacaksın ki içten yanmalı motor düşük verimle o kuvvet için kasacan

üstüne o pervanede o kadar kuvvet oluşuyor ama onun da kendine göre bi verimi var

yani neticede motorun verimine %40 desen senin pervaneye de %25 desen sisteminin verimini %12 olur baya anlamsız bir iş yapılmış olur.

bunun yanında gelen kuvvete göre aracın sürüşünde ciddi sorunlar ortaya çıkabilir.
Mesaj tarihi:
Sürtünme kendi içinde işi bozmaz bence, ek bi sistemden bahsediyosun. Elbet bi katkısı olur ama, faydası sistemin geneline olan zararını karşılar mı? En nihayetinde pervane de aerodinamik bi engel oluşturacak. Bu sefer arabanın hızından kesecek. Yani o hız düşüşü, o pervaneden gelecek elektrikle kompanze edilebilir mi verim olarak düşünmek lazım.


Tabi onları da nasıl karşılaştırırsın bilmiyorum. Maksimum hızdan olan düşüş ile pervanenin kazandırdığı elektriği güç olarak mı karşılaştırmak lazım, bilemedim.
Mesaj tarihi:
Pervaneden elde edeceğin enerji, pervane yüzünden kaybedeceğin enerjiye eşit olabilir en fazla. O da ancak sürtünme filan 0 diye kabul ediyorsak. İşin içine sürtünme, enerji kaybı filan girince bayağı zararda oluyorsun.

Fazladan ne kadar benzin yaktığı farketmez elektrik üretsin yeter diyorsan olabilir tabii.
Mesaj tarihi:
Bu hizi kesme olayini engel olma olayini iyi hatirlattiniz. Arabanin tam onune ruzgarla dovulen yerlere monte edersek bu pervaneyi nasil olur? (Bu arada muhendislik okumadim)
Mesaj tarihi:
sürtünme sıfır oldugunda da kayıp 0 dan fazla olacaktır cünkü elektromekanik bi dönüşüm var. onun da kendine has çeşitli kayıpları var.
Mesaj tarihi:
fenn said:

Bu hizi kesme olayini engel olma olayini iyi hatirlattiniz. Arabanin tam onune ruzgarla dovulen yerlere monte edersek bu pervaneyi nasil olur? (Bu arada muhendislik okumadim)


yani olur olmasına ama şöyle basitçe söyliyim o kadar verimsiz olur ki bu devirde anlamsız olur

100 birim enerji harcayıp 10 birim enerji elde edeceksen niye uğraşasın ki
Mesaj tarihi:
tekerleklerden bile enerji üretmeye elektirkli arabalarla başladılar vardır bir bildikleri almanların
arabanın önünde zaten radyatör pervanesi var ona bağla
Mesaj tarihi:
ShadowFury said:

Pervaneden elde edeceğin enerji, pervane yüzünden kaybedeceğin enerjiye eşit olabilir en fazla. O da ancak sürtünme filan 0 diye kabul ediyorsak. İşin içine sürtünme, enerji kaybı filan girince bayağı zararda oluyorsun.

Fazladan ne kadar benzin yaktığı farketmez elektrik üretsin yeter diyorsan olabilir tabii.



Pervane yüzeyinden kaybedilen enerji var elbette, ama mesela önü düz imal edilmiş bir araç ise bu bahsettiğimiz, orada her türlü bi kayıp var zaten. -ki elektrikli araçlar kısmen kötü tasarımlara sahip aerodinamik açıdan şu dönemde- Biz bu kayıp yaratan rüzgar enerjisini kullanarak bi iş elde ediyoruz. Bu elde ettiğimiz iş asla rüzgar kaybını karşılayacak kadar büyük olamaz onu biliyoruz. Ama kayıptan fayda sağlayıp verimi yükseltebiliriz.


Yani aslında kayıp işi azaltıyoruz. Fakat verimde yapmayı planladığımız bu yükseliş uzun vadede tasarım, imalat, montaj gibi maliyetleri kompanze edebilir mi? Herşey eklendiğinde, nihai verim tatmin edebilecek bi seviyede mi olacaktır, onu deney yapmadan tahmin etmek zor.
Mesaj tarihi:
Onu monte etmenden önceki tasarım monteden sonrakinden daha verimli ise yapılmaz.


Ama illa benim aracımın önü düz olacak zaten diyorsan, e madem düz oluyor pervane koyayım dersen mevcut kayıptan bi miktar kazanç elde edersin.


Ama normalde aerodinamik olarak verimli bi aracı pervane takmak için önü düz bi tasarıma sürüklersen zarardasın.
Mesaj tarihi:
fenn said:


Burada giden arabanin yaptigi ruzgarla donedcek olan pervaneden elektrik elde edilecek. Bu elektrik az elektrik isteyen ( radyo-ic lambalar-klima-farlarin) elektrigini karsilasa bile yeter.


abi onun için aküyü icat ettiler zaten.
Mesaj tarihi:
Taşıt Tekniği I

Toplam Direnç(Wt) (meyil yok kabul edildi)
-
Yuvarlanma Direnci(Wr) = G.f.cos0
İvme Direnci(Wb) = m.a.h
Rüzgar direnci(Wl) = 1/2.gh.Cd.A.(Vt^2-Vr^2)
Yokuş Direnci(Ws) = G.sin0 = 0

Wt=Wr+Wb+Wl+Ws , Wt=G.ns ( 4 çeker kabul edildi )

Ne=Wt.Vt/n

Aracın Cd'si (aerodinamik katsayı) ile oynarsın. Toplam direnç artar. Toplam direnç artınca motor gücü arttırılmak zorunda.

Unutmamışım. Badum tish.
×
×
  • Yeni Oluştur...