Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

XCOM: Enemy Unknown


Sam

Öne çıkan mesajlar

  • 1 yıl sonra ...
  • 10 ay sonra ...
Walla sonunda yalayip yuttum XCOM u long war haric. Ironman+Impossible, 4-man squad, allah ne verdigiyse hepsinde oynadim. Herhalde XCOM 2 ye baslarim bir ara.

Artilar: Tactical Combat, foundry ve story guzel olmus.
Eksiler: Base management, fighter management filan 1993 Xcom una gore cop. Basitlestirelim demisler ama ya duzgun yapican yada toptan cikaracan. Birde zero distance %100 hit rate olmasini gerektigini kavrayamamislar. Aptal sapir hit rate ler vardi oyunda.

Halen oynamayan varsa Enemy Within le beraber oynasin. Bayagi bir content katiyor oyuna.

Birde MEC e laf etmissiniz canavar gibi unite, her takimda tank/scout olarak is yapar. Gerci ben genetic modifications i tercih ederim :)

Not: Daha onceki mesajlarima baktim da, oyun cikmadan kafa goz dalmisim 6 sene evvel. Gerci halen gorusum ayni ama yine de bayagi eglendirdi beni oyun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Gallant said:

Birde zero distance %100 hit rate olmasini gerektigini kavrayamamislar. Aptal sapir hit rate ler vardi oyunda.


Katılmıyorum. Pekçok kişi -genelde malum screenshotı da gösterip- olaya senin gibi yaklaşıyor ama bu yanlış bir bakış açısı.

Oyun turn-based, halbuki gerçek hayat haliyle gerçek zamanlı. Bu nedenle oyunda gördüklerimizi gerçeğin kendisi değil de bir izdüşümü olarak yorumlamak lazım.

Gerçekte herkes olduğu noktada donmuş gibi beklerken tek bir asker hareket edip ateş etmez. Çatışmadaki herkes sürekli olarak hareket edip ateş eder. Dibindeki adama ateş eden askerin, koşarak geldiği noktada dibindeki hareketli ve saldırgan hedefe çok kısa bir süre içinde silahını doğrultup vurması gerektiğini düşünebiliriz. Bu tür faktörler etkisiyle vurma ihtimalinin düşmesi gayet mantıklı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

moving target penalty uygulanabilir bir reaction shot için ama onun dışında 20 dieda 1 atmak olarak yorumluyorum ben %95 şans olayını. oyunun sorunu bütün bu rolları fixlediği için save seed başına, aynı hareketin hep aynı sonucu vermesiydi. expansionda random seed seçeneği sundular ki 1 atınca bütün campaign çöpe gitmesin.

zaten genelde strateji oyunları sırf bu sıkıntılar yaşanmasın diye zar atmayı dmg hesaplarken kullanıyorlar sadece vurma ihtimali yerine. çünkü xcom gibi 1-2 sıkışta birimlerin ölebildiği ve her birimin çok önemli olduğu bir oyunda 100 kere missiona çıkınca illa birkaç kere kötü zarlar üstüste gelip bozabiliyor bütün campaigni. işte fundamental game design öngörü zayıflığı, şunu daha design boardda farkedip önlemini alabilmek lazım “THIS IS XCOM” meme gerizekalılığına bağlamak yerine.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan bakis acin dogru ama o zamanda butun shotlarin overwatch reaction shot olarak degerlendirilmesi lazim. Birde burada bahsettigimiz insanlar top of the military dedigimiz adamlar, sonucta Xcom 28gun bedelli yapanlari almiyor. Haliyle sifir distance flanking shot i vurmasini bekliyorsun. Ama Sam in dedigi gibi hit rate zar atimina bagli olunca, sacma sapan sonuclar cikiyor (Or. 3 kisinin %85 hit rate ile arka arkaya flanking shotlari kacirmasi, sonra tek psi experienced adaminin olmesi, oyunun ironman-impossible da olmasi, akabinde emenike tepkisi :)) Dmg az vurur anlarim, ama oyun mekaniginin tamamini zara baglarsan, distance penalty sini duzgun ayarlamazsan, This is XCOM memesine bakarsin 2K-Firaxis olarak.

Neyse expansion biraz o acigi random seed ile kapatmislardi (Gerci ironman de kacari yok gene ama olsun).
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

eski oyunda hitratein ihtimal olarak hesaplanması sorun çıkarmıyordu çünkü turn başına birden fazla ateş edilebiliyordu, 3-4 kere filan full auto üstüne single shot gibi. ayrıca grup da buradaki ekibin 2 katı filandı. ama firaxis turn başına toplam ateş etme sayısını altıda bire filan indirip gene aynı mekaniği devam ettirince böyle saçmalıklar doğuyor.

ya sample poolu büyük tutarsın ki her turn ortalayabilsin iyi planlayan bir oyuncu ya da şansa bağlamazsın vurmayı. bu ikisinden birini yapamayınca işte böyle iğreti iş çıkıyor ortaya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Komutan said:

Gallant said:

Birde zero distance %100 hit rate olmasini gerektigini kavrayamamislar. Aptal sapir hit rate ler vardi oyunda.


Katılmıyorum. Pekçok kişi -genelde malum screenshotı da gösterip- olaya senin gibi yaklaşıyor ama bu yanlış bir bakış açısı.

Oyun turn-based, halbuki gerçek hayat haliyle gerçek zamanlı. Bu nedenle oyunda gördüklerimizi gerçeğin kendisi değil de bir izdüşümü olarak yorumlamak lazım.

Gerçekte herkes olduğu noktada donmuş gibi beklerken tek bir asker hareket edip ateş etmez. Çatışmadaki herkes sürekli olarak hareket edip ateş eder. Dibindeki adama ateş eden askerin, koşarak geldiği noktada dibindeki hareketli ve saldırgan hedefe çok kısa bir süre içinde silahını doğrultup vurması gerektiğini düşünebiliriz. Bu tür faktörler etkisiyle vurma ihtimalinin düşmesi gayet mantıklı.


bu aciklamaya verilen diger cevaplari okumadim sadece ne kadar guzel bir aciklama olmus belirtmek istedim. cevaplari okuyasim gelmedi :D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Corona ayagina long war a basladim mart ortasi gibi. Daha gecen hafta bitirebildim.

Long War in getirdigi yenilikler guzel ama gereksiz uzun suruyor oyun. Ayni haritada 10 kere uzayli avlayinca sikici bir hal aliyor. Bitirdikten sonra Long War Rebalance modunu fark ettim.

Long War Rebalance hakkaten olmus. Oynayacaksaniz Long War Rebalance i tavsiye ederim.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evet bende bayağı oynayıp bitirmeden bıraktım, minnacık haritada 40 tane alien mi ne öldürmeye başlamıştım sanırım iyice baymıştı. Longwar moduna başlarken sanırım ayarlardan dynamic i mi ne seçmen lazım kısalması için. 150 lere geliyordu sanırım ufo sayısı ehhh yani... Ama bayağı güzel mod oyunu çok daha iyi bir yere getiriyor. 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 yıl sonra ...

evet o nişan alma sistemini ben de çok beğeniyorum valkyria chronicles’dan beri, gene de açık ara en uzun belgeseli olmuş tek bir oyun için. 1:40 deyince ben bile x-com olmasına rağmen ürktüm lol. hepsini oynamışım x-com spritiual successorların, arada dedim haberim olmadan yeni çıkan birini duyabilseydim keşke.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...