Kaede Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Revenant said: Hamburger Helper strikes again http://i.imgur.com/9D19v.png
HellHound Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 consular hikayesi cok tirt basliyor ve coruscant boyunca da gayet tirt bir sekilde ilerliyor, hatta yazar odasinda - evet arkadaslar baslagici bitirdik hayirli olsun! + e kaldi karakter burda... Coruscant'a gitmesi lazim, her seyi toparladik - haklisin... hah buldummaster bir anda bayilsin, healer coruscant'ta olsun + cok kralsin abi nobel edebiyat odulu yakisir sana seklinde olayi baglamaya calistiklari hakkinda suphelerim var. Trooper hikayesi nispeten daha iyi en azindan ilerlemek ve dogru duzgun bir kisisel motivasyon saglamak icin efor sarfediyor... Ayrica bw oyle siniflar icin hikaye onemli falan ayaklarina yatmayi biraksin bir zahmet. 6 levellik pve contenti olan Coruscant'ta toplam class quest sayisi 3. Kalan her sey standart mmo fedex/kill/gather gorevi ve sahsen voice acting falan ile makyajlamalarini yemiyorum, novelty'si gectiginde su anda yiyende yemeyecektir. Bu kadar hikaye diye bidi bidi eden developerlarin asil class contente daha fazla yer vermesini beklerdim. Ayrica oyunda gordugum kadariyla phasing yok (belki ilerde vardir falan diye nette bakindigimda da bir sey bulamadim, hatta hic olmadigina dair yazilar da var), e bir kere girip ciktigin gorev instance'i da tumuyle kapaniyor, dolayisiyla butun gorevler zaten inconsequential. Yine okudugum kadariyla eski beta buildlerinde olan belirli kararlarda companionlarin seni birakip gitmesi olayini da sonradan kaldirmislar, boylece dedigin/yaptigin tumuyle anlamsizlasiyor. Zaten mesela trooper icin dialogun yuzde 99'u: - Disiplin abidesi asker (SIR YES SIR!) - Killanan insan ("neden ben?", "peki o onu niye oyle yapti?", "Bak bir terslik olmasin, yan basmayalim?") - Douchebag Class gorevi disindaki gorevler icin de genelde: - Tabii yardim ederim - Valla iki teklik atarsan o is olur - Ugrasamam... Yapi itibariyle Dragon Age 2'de bile ne bileyim yandaki companion'a sorma, genel olarak en fazla sectigin personality type'a gore 4. dialog secenegi cikmasi falan vardi. Bunda onlar da yok. Seceneklerden bahsedersek, Trooper icin Coruscant sonunda belki ileriye etki edebilecek bir secenek falan vardi (Consular icin o da yoktu), amma velakin benimle, baska bir trooper oynayip farkli secenek secmis adamin, ayni end game contentine accessimizin olmak zorunda olacagindan ve ayni raide girecek olmamizdan dolayi bir sey olmasini beklemiyorum sahsen. Zaten single player'da bile bir oyunun sonunda yaptigin secimi oyun aralarinda cikardiklari kitap ile herkesin secimini overwrite yapan firmadan cok bir sey beklememek lazim. Trooper Dark/Light secenekleri "Kiss an orphan/Eat an orphan" derinliginde, Consular cok az daha iyi ve genel olarak iste duygular falan uzerine, ama genel olarak meh. Gerci bu konuda suc bulamiyorum zira "Han Solo iyi adam, once ates etmez!" diye 15 sene sonra film editleyen insanlarin gayet dandik bir morality uzerine kurdugu bir evrendeki genel kalite standardini yakalamislar. Ha bir MMO'yu bu tarz yazarlik ve hikaye standartlarina gore elestirmek dogru mu bilemiyorum, ama adamlarin satmaya calistigi gimmick bu sonucta.
BlackRose Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Invulon said: ..... Agent - Sniper a hasta oldum kesin oynıyacagım class lardan biri şimdi 18 olmak üzereyim..... şaşırmadım buna ;) AO'da da Agent vardı yanlış hatırlamıyosam ^_-
Sannin Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Bende oyun ve beta hakkındaki izlenimleri yazmak isterim. BETA -İlk 2 gün ciddi bağlantı problemleri ve sistem problemleri yaşadım.Oyundan sürekli server hatasıyla kopuyordum,ve defalarca deneyişin ardından girebiliyordum.Bu arada bazı bölgelerde dakikada bir masaüstüne düşüyor görüntü sürücüsü hatası alıyordum, sürücüler güncel olmasına rağmen..Sonra forumlarda birkaç fix gördükten sonra pazar ve pazartesi daha rahat oynayabildim. -Oyun betada olmasına rağmen,herkes karakterini o kadar benimsemiştiki general chatte bitane abudik gubidik isim görmedim.Görevleri konuşmayla alırken,space e bastığınızda direk aşamaları atlıyor belki 2 dakikaya süren konuşmalar yapılabiliyor.Bunları space le es geçip hemen alana da rastlamadım.Herkes dinliyor,seçim yapıyor.Bunlarda herkesin karakterine ve hikayeye bağlanmasına yardımcı oluyor. -Herkes birbirine çok yardımcı oluyor, kimsenin kimseye noob gibi hakaretler yaptığını görmedim.bir soru sorulucna 10 kişi kibarca cevap veriyor.Belkide oyuncu kitlesi oldgun insanlardan oluşuyor.Çünkü çoluk çocuğu filtreleyebilecek bi oyun yapısı var. -Dürüst olmak gerek riftin betası gibi pürüzsüz değildi,ama oynanmayacak halde de değildi.Mevcut sıkıntıların bu 2 haftalık sürede düzeltileceğini düşünüyorum. -Ancak oyunun LFG panelinin olmaması büyük eksik.kaçarı yok bu artık zorunlu bir hadise, bunuda bu sene içerisinde adapte edeceklerdir diye düşünüyorum. PVP -Oyunun genelinde rakibi tek atışta(OMG WTF ONE SHOTTED) öldürdüğünüz bir durum yok.Karşıdakini öldürmek ve ölmek biraz zaman alıyor.Bu yönüyle warhammera benzemiş.Yani 2-3 dps bi adama dalıyorda olsanız adam en az 20-30 saniye ayakta kalabilir.Buda takım arkadaşlarının yardıma yetişmesi için yeterli bir süre, zaten çoğu zamanda böyle oluyor.Hal böyle olunca ZERG ler anında sonuçlanmıyor belki aynı noktada 10 kişi 3-4 dakika savaşabiliyor.Buda cidden adrenalini yükseltiyor.En sağlam vuruşlara sahip dpsler bile crit atsa belki canın yüzde 30-40’ını alıyor.Bu da WoW tipi one shotların olmadığını açıklar sanırım. -HUTBALL (the pit) BG sinde bile sanki milli takım maçı izlercesine keyif alıyorsunuz.Anonscu top ile yapılan pasları, ölüşleri, öldürüşleri, arada çok fark varsa yenilen tarafı utandıracak sözcükleri söylüyor.Karşılaşmanın sonuna doğru geyik ve komedi artmaya başlıyor. -1 vs 1 durumlarda cidden uzun bir savaş sizi bekliyor.Yanınıza yakıncı bir rakip geldiğinizde aha şimdi öldüm stresine girmenize gerek yok. -PvP’de başarı yakıncılar için sabır ve takip; uzakçılar için pozisyon ve cooldown süresi diyebilirim. PVE -PvE yi çok az tecrübe etme fırsatım oldu,ancak tadı damağımda kaldı.Hikayeyle başlıyorsunuz,bütün party hiakyeye dahil oluyor,diyalog bölümleri var, yapılan seçimler dungeonun sonunu etkiliyor...kısacası hikayeyi hissediyorsunuz..bitsede gitsek..lootumuzu alıp kaçalım olmuyor.. -Klasik oarlak bildiğiniz boss savaşalrında, heal yapanı öldür,ateşin üzerinde durma gibi hadiseler ve bonus bosslar mevcut. -Lootlar oldukça tatmin edici, 3-5 leveldan önce değiştirme ihtiyacınız olmuyor. CRAFTING ve CREW -Crafting sizin yancı(companion) karakterleriniz üzerinden işliyor.Haritada bulduğunuz kaynakları sağ klikle toplayabileceğiniz gibi, yancınızı 3 dakikalığına göreve gönderip size craft materyal getirmesinide sağlayabilirsiniz. -Gelen mazlemeleri yine yancınız craft ediyor, yakınında değilseniz size posta yoluyla gönderiyor.Çok verimli çalışanlar =) -Yancının gönlünü alan diyaloglara giripte onlarla alakalı questleri tamamladıkça size ayrı bir xp veriyor.Bazı görevlerde diyaloğa giriyor.Yani neredeyse mmo değil mass effect,dragon age oynuyorum diyorken, cutscene sonunda yukarıdaki chat ekranında milletin wow vs tor muhabbetini görünce hah hala mmo dayım diyorsunuz. SINIFLAR Gerek 3 günlük beta sürecinden, gerekse bu süreçte bizim hanımın ikea ya gidelim ısrarından tüm sınıflara bakamadım.Birazdan oynadığım sınıflara ilişkin izlenimlerimi yazacağım anca şunu söylemem gerekiyor.Gerek hikaye,gerek görevler,gerekte karakter oluşturma konusunda Empire(Dark Side) a torpil geçilmiş =). yani bi dark side karakter olarak kimseye eyvallahınız yok.Hatta bu tembelliğiniz ve caniliğiniz için tecrübe ve dark side point alıyorsunuz..daha ne olsun.. IMPERIAL AGENT -Hikayeye diyecek yok, gerekli spoilerı zaten bugün vermiştim.Hatta baya açıktan dangalak gibi vermişim, sağolsun moderatör arkadaşlar spoiler çerçevesine almışlar. -Oynanış konusuna değinmek gerekirse, IA(imperial agent) cover(siper alma) sistemi üzerine kurulu.Diğer sınıflara fark atacağı dpsi, talent seçenekleriyle değil, cover sistemini iyi kullanırsa atacağına inanıyorum.Evet,siper almadan kullanabildiğiniz skiller var, ancak IA nın ana hasarını oluşturan snipe ve drone lar bu pozisyonda kullanılabiliyor.Yani sağlam hasar vermek için siperleri iyi kullanmanız gerekiyor ancak bu demek değilki yakınınıza biri geldiğinde savunmasızsınız.Kendi siperinizide oluşturabiliyorsunuz, bunun dışında bir çok yakın mesafeli özelliğinizde mevcut ama bunların cooldownları biraz uzun ve size sadece sipere girmek veya uzaklaşmak için zaman tanıyor.Başta alışması zaman alıyor ama alışınca bir sorun kalmıyor.Kısacası IA size moblara direk saldırmamayı önce saldıracağınız pozisyonu seçmeyi öğretiyor. -IA en güçlü DPS sınıflarından birtanesi ancak bu bile en büyük hasarı verdiğiniz skillerle one shot one kill heyecanı yaşatmıyor.Gözle görülür bir hasar veriyor ama rakibi korkutacak büyüklükte değil. -PvP de üzerinizde bir düşman yoksa güzel bir mesafeden işinizi görebiliyorsunuz.Ancak çoğu sınıfın knockdown,knockback gibi neredeyse her skillinde yer alan CC leri var ve bunlardan bazıları siperi kaybetmenizi sağlıyor.Hal böyle olunca IA bu sefer hasara değil pozisyon aramaya yöneliyor. TROOPER -Bounty Hunter ve IA oynadım.İkisinde de alemin kralı,profesyonel avcı ve karizma timsali olarak hikaye gidiyor.Ama Trooper ile nefsinizi köreltebilirsiniz.Hiyerarşi,askeri düzen, emir-komuta zinciri baskınlığını göstermekte.Ama bu hikayenin yavan olduğu anlamına gelmiyor. -Malumunuz Trooper karanlık taraftaki Bounty Hunter ın karşılığı.Skiller aynı şekilde işliyor,hasarlar aynı, ancak skilleri alış sırası ve skillerin efektleri farklı olduğu için sanki bambaşka bir sınıf oynuyormuşsunuz hissi veriyor. -Şunu söylemem gerekirki bir İmparatorluk oyuncusu olarak, cumhuriyet tarafında kıskandığım tek sınıf Trooper oldu.Bu kanaate sırtında taşıdığı koca BLASTER’den, bu Blasterı bacağına dayayıp ölüm makinası gibi duruşundan ve ağır beyaz zırhından varıyorum. VEEEE BOUNTY HUNTER -Gerek hikaye,gerek karakteri benimseme konusunda kendime en yakın bulduğum sınıf bu oldu.Tabiiki bunda roket ve füzelere olan aşkım, ve çift el tabancanın verdiği vahşi batı hissiyatıda var.Level atladıkça aldığınız skilleri, skill oalrak değil de zırhınıza aldığınız bir upgrade gibi yaşıyorsunuz.Görevler kelle avcılığı üzerine geliyor.Size görev direk parayı vermiyorda, çanta olarak geliyor.Çantayı açınca parayı teslim alıyorsunuz.Bu cidden ödül avcılığı işini size yaşatıyor. -Roketler ve füzeler..Efektler..bu bölüme hastayım..Hele “death from above” diye bi skilliniz var.Alttan jetpack parlıyor biraz yükseğe çıkıyorsunuz, ve aoe şeklinde 5-6 saniye boyunca sırtınızdan kolunuzdan roketler fırlıyor.Patladığı yerde duman sis, aoe alanındakiler knockback yiyor, bazı moblar anında ölüyor... -Oynanış tarafına gelince;14 leveldaki bir BH da her türlü heal,shield,aoe,burst damage,cc,cc breake özellikleri en az 2 skille yer alıyor.Yani çok zengin bir karakter.
Sparkcaster Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 diyalogların çouğunu space space 1 1111 diye geçtim hikaye çok spoil olmasın daha çok level atliyim talentları deneyeyim diye ama okuduğum questlerde yaptığım questlerde rahatsız eden tek şey çok cheesy diyaloglar oldu yani trooper oynadım 25 e kadar çoğu cevabım şu oluyo eheheh meheheh işi profesyonellere bırakın hovoc squad ezer.Bide aptal aptal sırıtıyo felan hatta flashpoint questlerinde satele ile konuşurken de aynı olay var ama şu cheesyness dışında genel olarak dragon age 1 seviyesinde buldum yani hem yan hem class questi sonuç olarak dark/lighttan başka farklılığı olmamasına rağmen moral seçenekler var, bunlara companionların tepkileri de aynı değil, hepsi genel olarak "good" olmasına rağmen aric jorgan asker genel olarak, bazı evil durumlara gözünü kapayabiliyor, elara dorne genel olarak hep good, forexle çok quest yapamadım ama o da robot olduğundan dolayı republic ftw diye geziyo zaten, daha çok weequay ve gand companionları merak ediyorum aslında
Seru Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Sannin said: -Roketler ve füzeler..Efektler..bu bölüme hastayım..Hele “death from above” diye bi skilliniz var.Alttan jetpack parlıyor biraz yükseğe çıkıyorsunuz, ve aoe şeklinde 5-6 saniye boyunca sırtınızdan kolunuzdan roketler fırlıyor. 5-6 saniye sürse onunde player bile kalmaz :)
Flassh Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 said: Yine okudugum kadariyla eski beta buildlerinde olan belirli kararlarda companionlarin seni birakip gitmesi olayini da sonradan kaldirmislar benim robot bir ara gider gibi oldu gitme seviyorum seni falan dedim peki dedi kaldı yanımda bu light, dark puanları jedi/sithler için kullandıkları lightsaberları ayırmak başka bir işe yarıyor mu? bir kaç kişiyi döveceğim yerde aman light puan gelsin lazım olur diye caydım da
Seru Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 tabi sonra mount'la konuştun, travel route seçtiniz beraber di mi?
Asgard Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 parası neyse verdik benim oldu işte daha ne
Giovanni Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Abi su son ss bu kadar mi wowa benzer ya ahah
Snake Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Konuyu açan Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 arayüze göre oyun benzetmece :o içeriğe göre ne kadar benzetiyosunuz acaba.
Bone Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Kaede said: Revenant said: Hamburger Helper strikes again http://i.imgur.com/9D19v.png yalnız şunu görünce smuggler olmaktan vazgeçtim bi anda. sabonis said: vanilla wow'un 2 katı falan diyorlar dünyanın büyüklüğü için yav nası ufak geldi? bir gezegenin büyüklüğü diyorum. gezegenlerin toplamının kapladığı alanı demiyorum. gezegenler klasik bioware çatısı şeklinde olmuş, kocaman bir evrenin minik bir kısmını görüyoruz. serhater said: bioware empire classlarına torpil geçmiş, bounty hunter ile imperial agent acık ara hikayesi en iyi olan classlar buna katılıyorum. republic tarafı fazla dull olmuş. HellHound said: Ayrica bw oyle siniflar icin hikaye onemli falan ayaklarina yatmayi biraksin bir zahmet. 6 levellik pve contenti olan Coruscant'ta toplam class quest sayisi 3. Kalan her sey standart mmo fedex/kill/gather gorevi ve sahsen voice acting falan ile makyajlamalarini yemiyorum, novelty'si gectiginde su anda yiyende yemeyecektir. Bu kadar hikaye diye bidi bidi eden developerlarin asil class contente daha fazla yer vermesini beklerdim. jedi knight oynarken bu beni de rahatsız etti. bi anda geliyorsun, hiç nooldunu anlamadan bir sürü kişiyi öldürüyorsun asıp kesiyorsun grind yapıyorsun sonra da "aslansın kaplansın, ama şimdi başka bi gezegene" diyorlar. sith inquisitor questleri daha iyi olmuş o yüzden. zaten sith'in olayı birilerini kesmek, daha güçlü olmak. questler o yüzden biraz daha mantıklı. sana soruyor "bunu kesip dark side'ı güçlendirelim mi yoksa bırakalım serbestçe dolaşsın mı" felan gibi şeyler. ama dediğin gibi ana hikayeye daha fazla eğilseler güzel olurmuş. said: Ayrica oyunda gordugum kadariyla phasing yok (belki ilerde vardir falan diye nette bakindigimda da bir sey bulamadim, hatta hic olmadigina dair yazilar da var) phasing keşke olsaymış. main questte, o bölgedeki "zararlı yaratıkları" temizleyip dağılmalarını sağladıktan sonra, instance dışındaki bölgelerde zararlı yaratıkların halen "baskın" olduğunu görmek felan bu tip şeyler oyunun tadını azaltıyor. said: dialogun yuzde 99'u: - Disiplin abidesi asker (SIR YES SIR!) - Killanan insan ("neden ben?", "peki o onu niye oyle yapti?", "Bak bir terslik olmasin, yan basmayalim?") - Douchebag Class gorevi disindaki gorevler icin de genelde: - Tabii yardim ederim - Valla iki teklik atarsan o is olur - Ugrasamam... Yapi itibariyle Dragon Age 2'de bile ne bileyim yandaki companion'a sorma, genel olarak en fazla sectigin personality type'a gore 4. dialog secenegi cikmasi falan vardi. Bunda onlar da yok. lol, aynen.
ArchAngeL Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 yeniden mmo oynayacak olmak güzel. (çalışma saatlerimden arta kalan zamanda artık n kadar oynayabileceksem..) oyunun ufak tefek eksikleri olduğunu düşünsem de kapatacaklarına inanıyorum. oyunu wow a benzettiğim için çok üzülmüştüm. ama oynarken benzerliğin sadece interface ve klavye tuşları olduğunu görmek mutluluk vericiydi.
Sparkcaster Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 yarın release build geliyomuş beta serverlara, bide patch atarlar heralde üstüne
pcguru Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 pacth note atarlarsa yayınla bekliyoruz :D
Konn Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 week-end beta'ya dahil olanlar release gelene kadar forever alone mu kalacaklar?
Nomak Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Ortalama bilgisayar ile guzel oynuyorumda optimasyonda sorun var, super akici oynarken kasmaya basliyor fps sorunu basligindakileri yaptim duzeldi kaldi ki cok ayar cekmedik hersey ayni benim ayarlarim ile... Yeni bilgisayar almama daha var optimasyonu yaparlarsa pre order edicegim..yoksa beklerim herhalde. Warhammer/Lotr karisimi bir oyun bana sorarsaniz, beklentimin ustundeydi beta...hikaye olsun casuala bakis acisi olsun.Hertürlü gideri var end game nasıl olur belli değil ama bu evreni sevmiyorsanız bulaşmayın bence. Sınıf azlığı üzdü açıkcası...2 spec ile sınıflandırmak biraz işin kolayına kaçmak gibi olmuş...2. ana problem ise devler her sınıf eşit şçyle böyle yapacak diyor buda aynı sınıfları görmemize yol açar...Keşke daha fazla olsaydı. Bunlar dışında oyun güzel.Birde jedi oluşumu varsa topic açın herkes sith...amma çok dark sidecı var mış.
Norak Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 “FAQ: if you played this weekend you do NOT need to uninstall the #SWTOR client. We are planning to patch it to Early Game Access / Live.” and “If you played before this weekend we will recommend a reinstall just to clean up, but otherwise no.”
Qui Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Anladığım kadarıyla bugün sunucular kapalı ama bu hafta devam ediyor beta? 28 sonrası kapamaktan vazgeçtiler herhalde?
Sparkcaster Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 öbür closed beta devam ediyo zateb
Qui Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Şimdi gördüm notu. "Weekend testerlar işinize gücünüze bakın" demişler.
Sparkcaster Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 Mesaj tarihi: Kasım 29, 2011 sokağın köşesinde durup sütümüzü içerken early accesss i bekleyecez işte
Öne çıkan mesajlar