Ardeth Mesaj tarihi: Eylül 15, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2011 olaya kar açısından bakmak demek demokrat parti zamanlarında üçak üretimini tamamen kesip uçak satın almaya gitmek demek. geleceği yatırım yapmak istiyorsa bir ülke bir süre elini taşın altına sokacak. illaki hemen kara geçmek, hemen piyasada büyük pay sahibi olmak gibi bir durum yok. o yüzden devlet destekli ekonomi sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
yeahh1986 Mesaj tarihi: Eylül 15, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2011 Ardeth said: olaya kar açısından bakmak demek demokrat parti zamanlarında üçak üretimini tamamen kesip uçak satın almaya gitmek demek. geleceği yatırım yapmak istiyorsa bir ülke bir süre elini taşın altına sokacak. illaki hemen kara geçmek, hemen piyasada büyük pay sahibi olmak gibi bir durum yok. o yüzden devlet destekli ekonomi sdf DP zamanında üretilen uçaklar savaş uçağıydı, askeri teknoloji bambaşka birşey. Sivil otomobil benim gözümde ise lükstür. Devlet baba 5-6 yıl içinde bir boeingden yada f22 den daha iyi bir uçak yapacaksa çok iyi. Ama 20 yıl sonra bu teknolojiyi yakalayacağım diyorsa orada bir sorun olur. Dediğim gibi bu tarz konularda teknolojisi olan önde olur. 2. Dünya Savaşından çıkmış Almanya yada Japonya gibi bir kültüre sahip olduğumuza inanmıyorum. En azından şimdilik. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fede Mesaj tarihi: Eylül 15, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 15, 2011 adamı zorla kominist yapıyosunuz lan Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
salvation Mesaj tarihi: Eylül 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 26, 2011 n'oldu yerli otomobil ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Aluriel Mesaj tarihi: Eylül 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 26, 2011 ellerinden öper Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
escape Mesaj tarihi: Eylül 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 26, 2011 istedikleri kadar yapsınlar gider yine audi alırım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Eylül 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 26, 2011 hmmm şöle 1.6 dizel ve 20binlira olan, 3/4 a3 kalitesinde olsa bile mi araba? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Eylül 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 26, 2011 ne kadar sürede bir bozulduğuna ve performansına göre değişir. zamanında türkiye otomotivde hızla gelişip de motor hariç tüm yedek parçaları üretebilecek haline geldiğinde Vehbi Koç girişti işte o işe. Adam baktı her şey mümkün, gitti Ford'un kapısını çaldı, bakın arkadaş, ben araba yapabiliyorum, her parçayı türkiyede bulurum, bi motor yapamıyorum, siz bana şu motoru satın ben araba yapacam dedi. adamlarla anlaştı tamam dediler aldı motoru geldi. vehbiden 1 hafta sonra elin çekik gözlüsü geldi, ben de aynısını yapıcam, arabamı üretecem, yedek parça üretiminden araba yapıp gelişicem sırf motor verin bana dedi, ona da tamam dediler. bizden çıka çıka anadol çıktı, çekikse şu anda hyundai'nin sahibi. aradaki vizyon farkı işte... yoksa başlangıçları hem imkanlar, hem zaman hem de amaç olarak birebir aynı, hatta bizde talep daha fazla, bizim avantajımız var. Orada hakkaten atılımı gerçekleştirebilseydik yakalasan yakalardın adamları. Şimdi biraz zor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Spiegel Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 bence direk parca kalitesi ve dizayna bakar, ve bizimkiler almanlar kadar guzel dizaynlar cikartamayacagi kesin, adamlar yillarini vermisler bu ise oyle 1-2 senede olacak is degil, binek otomobil olmaz yani bence, olsa da ben almam sahsen. ama ticari olabilir, onlarda dizayn fln cok muhim seyler degil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mr_Hand Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Aslında en azından taksiyle başlanmalı bu işe. New York için güya taksi teklifi sundu Karsan mı ne, sonuçta yapabilirler. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Spiegel Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 ticariyle baslanmali zaten iste, binekle baslamak yanlis. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rerore Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 ticari yapılıyor zaten otobüsler minübüsler araba tasarlamak da motor yapmak kadar zor bence almanın testini yemek lazım mercedese gitsinler amca türkiye de araba yapalım diyoruz bize fabrika tasarım versene deseler, verse daha ucuza gelir Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 e yapıyo zaten o, mercedes benz türk var mesela, araba olmasa da otobüs ve kamyon üretiyo mercedese bağlı olarak. ford otosan var, forda bağlı kamyon hafif ticari falan üretiyor. bmc var hatta komple yerlileştirilmiş (ki isminin british motor company olduğu düşünüldüğünde komik bir tezat var). olay o değil komple yerli yapmak zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Pininfarina'ya ya da Giugiaro'ya bas parayı tasarlasın ilk modelleri senin için. Zaten bütün markalar çok önem verdikleri modelleri kendileri tasarlamayıp, random bi italyan'a tasarlatıyo. Sonra o tasarım üstünden devam edersin. Şasi motor şanzuman tasarımı atla deve değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 motor tasarımı atla deve değil? yavaşşş :D şanzımana aksa gelince, 4 tekeri olsun gitsin dersen değil, ama düzgün bişey tasarlamak istiyosan bayağı kasıcı şeyler onlar da. düzgün olmayanını da zaten rekabete sunamazsın. bugün bi toyota arabalarına hayat boyu garanti veriyor neredeyse. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Formula 1 motoru yapmıyorsan değil. Rakibin 120bg iken sen 110bg motorun olur, sonra o eksik kalan beygirleri de tutup koyarsın zamanla. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Yerli olarak her türlü arabayı yaparız kalite olsun teknoloji olsun sorun değil ama bu kadar oturmuş pazarda pay almak zor olan. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 dün başbakan gene söyledi %100 istiyorum diye. Abi yapamıo muyuz? ben şunu anlamıorm yani illa vtec zart zurt tdi yapmak zorunda deiliz başta. Çıkaramıyor mu bizim makinacılar? Yani illaki vardır şöle 30-40 adam bu işi halledicek. yoksa bırakalım ülkeyi gidelim Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 aktiftablet said: Formula 1 motoru yapmıyorsan değil. Rakibin 120bg iken sen 110bg motorun olur, sonra o eksik kalan beygirleri de tutup koyarsın zamanla. yok öyle bir şey maalesef. senin motorun aynı paraya 2 sınıf düşük olur (ki onu bile yapabilirsen şanslısın), üstüne bir de dev şirketlerin bile her sene milyarları bulan argeyle uymaya çalıştığı euro normlarını sağlamazsa (ki sağlaması bayağı kasıyor, özellikle ağır motorlarda) hiçbir işe yaramaz o motor. Beygir dediğiniz şey şu anda direkt olarak para. Öyle ki tamamen aynı fabrikadan ardarda çıkmış her özelliği aynı iki motordan bile birini sadece software ayarlamasıyla diğerinden düşük beygirli yapıp yükseği daha pahalıya satıyorlar. Ki sadece beygiri de değil her türlü optimizasyonu, ağırlığı, çevre şartları ve talimatnamelere uyumu gibi çok fazla şart, üzerine de kalite güvencesi için geçmesi gereken sınırsız test (ve bunlar dolayısıyla eklenen şartlar) var. Ha deyince olmuyor motor. Öyle kolay iş değil. Ha, yapılmaz demiyorum ama yapılması için çok ağır yükte kaynak akıtılması ve işler rayına oturana kadar yıllarca cepten yeme opsiyonunun da göze alınması gerekiyor. Motor hakikaten çok zor parça. Ha bir de argesine bugün başlarsan yıllar bazında bi süre beklemeyi de göze alman gerekiyor motor için. Ki o yüzden combustion engine'i pas geçip, daha da fazla maliyeti göze alıp direkt olarak elektrik veya hibrid motora yönelmek uzun vadede piyasada iyi yerlere sokabilir bizi. ama dediğim gibi çok uzun vade. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Araba sektöründe yapılan argenin yüzde doksani elektrik elektronik aksamda suanda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rerore Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Rewendor said: e yapıyo zaten o, mercedes benz türk var mesela, araba olmasa da otobüs ve kamyon üretiyo mercedese bağlı olarak. ford otosan var, forda bağlı kamyon hafif ticari falan üretiyor. bmc var hatta komple yerlileştirilmiş (ki isminin british motor company olduğu düşünüldüğünde komik bir tezat var). olay o değil komple yerli yapmak zaten. öyle değil işte, sen onlar adına fason işçilik yapıyorsun böyle (yurtdışındna direk getirilen parçalar oluyr mu bilmiyorum, adan zye yapılabiliyorsa o da çok iyi) benim dediğim gelcek sana c180 ayarında a4 tipinde bir araba yapmayı öğretcek, tüm parçalarını fabrikada yapacak hattı kuracak, bırakcak fabrikayı gitcek fabrikanın adı da kamil olcak mercedes deil Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Kamil S600 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
cihant Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 bugatti kalitesinde araba yapsınlar,adını da kamil koysunlar bedavaya verseler binersem neyim.iett 4ever Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Rerore said: öyle değil işte, sen onlar adına fason işçilik yapıyorsun böyle (yurtdışındna direk getirilen parçalar oluyr mu bilmiyorum, adan zye yapılabiliyorsa o da çok iyi) benim dediğim gelcek sana c180 ayarında a4 tipinde bir araba yapmayı öğretcek, tüm parçalarını fabrikada yapacak hattı kuracak, bırakcak fabrikayı gitcek fabrikanın adı da kamil olcak mercedes deil Hah işte onu neden yapsın peki o zaman? Adam kendi teknolojisini neden dışarıya versin, yapımını öğretsin? Dünyada en pahalı şey Know-How şu anda, onu hiçbir firma doğal olarak vermez. Gerekirse ürünü satar ama nasıl yaptığını söylemez. Yapabiliyorsan sen o şirketlerin arge elemanlarını daha cazip koşullar, yüksek maaş vb'yle kandırıp bünyene katar sonra onların tecrübelerinden faydalanırsın en fazla. A'dan Z'ye üretim diye bir şey de hiçbir yerde yok, hiçbir tam ürün fabrikası her parçasını kendisi üretmez çünkü. yan sanayisi var bunun, ortak parçaları var, küçük parçaları var. Onları dışarıda başka yerden alır. Bahsettiğim firmalarda da yan sanayide bazı önemli parçalar yeterli kalitede üretilemediği için almanyadan ingiltereden amerikadan getirtiliyor. Almanyadaki Audi de her parçasını kendi üretmiyor, Amerika'daki Ford da, Japonya'daki Toyota da. Ha, yan sanayi kendilerine ne kadar yakın olursa o kadar iyi tabii, hem transport masrafları azalıyor, hem de sorun olduğunda veya yeni bir parça için iletişim gerektiğinde hemen müdahale edilebiliyor. GEd said: Araba sektöründe yapılan argenin yüzde doksani elektrik elektronik aksamda suanda. yanlış. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
GEd Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Eylül 27, 2011 Neye dayanarak yanlış onuda ekleseydin keşke. Ben onu yazdığım teze ve porsche geliştirme merkezinde argesinde yani yeni ise başlamış biri olarak yazdım. Alternatif motorlarda diğer alan Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar