Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

yerli otomobil için türkiye hazır ' mış '


TD)Pentagram

Öne çıkan mesajlar

olaya kar açısından bakmak demek demokrat parti zamanlarında üçak üretimini tamamen kesip uçak satın almaya gitmek demek. geleceği yatırım yapmak istiyorsa bir ülke bir süre elini taşın altına sokacak. illaki hemen kara geçmek, hemen piyasada büyük pay sahibi olmak gibi bir durum yok. o yüzden devlet destekli ekonomi sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ardeth said:

olaya kar açısından bakmak demek demokrat parti zamanlarında üçak üretimini tamamen kesip uçak satın almaya gitmek demek. geleceği yatırım yapmak istiyorsa bir ülke bir süre elini taşın altına sokacak. illaki hemen kara geçmek, hemen piyasada büyük pay sahibi olmak gibi bir durum yok. o yüzden devlet destekli ekonomi sdf


DP zamanında üretilen uçaklar savaş uçağıydı, askeri teknoloji bambaşka birşey. Sivil otomobil benim gözümde ise lükstür.
Devlet baba 5-6 yıl içinde bir boeingden yada f22 den daha iyi bir uçak yapacaksa çok iyi. Ama 20 yıl sonra bu teknolojiyi yakalayacağım diyorsa orada bir sorun olur. Dediğim gibi bu tarz konularda teknolojisi olan önde olur. 2. Dünya Savaşından çıkmış Almanya yada Japonya gibi bir kültüre sahip olduğumuza inanmıyorum. En azından şimdilik.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...
ne kadar sürede bir bozulduğuna ve performansına göre değişir.

zamanında türkiye otomotivde hızla gelişip de motor hariç tüm yedek parçaları üretebilecek haline geldiğinde Vehbi Koç girişti işte o işe. Adam baktı her şey mümkün, gitti Ford'un kapısını çaldı, bakın arkadaş, ben araba yapabiliyorum, her parçayı türkiyede bulurum, bi motor yapamıyorum, siz bana şu motoru satın ben araba yapacam dedi. adamlarla anlaştı tamam dediler aldı motoru geldi. vehbiden 1 hafta sonra elin çekik gözlüsü geldi, ben de aynısını yapıcam, arabamı üretecem, yedek parça üretiminden araba yapıp gelişicem sırf motor verin bana dedi, ona da tamam dediler. bizden çıka çıka anadol çıktı, çekikse şu anda hyundai'nin sahibi. aradaki vizyon farkı işte...

yoksa başlangıçları hem imkanlar, hem zaman hem de amaç olarak birebir aynı, hatta bizde talep daha fazla, bizim avantajımız var.

Orada hakkaten atılımı gerçekleştirebilseydik yakalasan yakalardın adamları. Şimdi biraz zor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence direk parca kalitesi ve dizayna bakar, ve bizimkiler almanlar kadar guzel dizaynlar cikartamayacagi kesin, adamlar yillarini vermisler bu ise oyle 1-2 senede olacak is degil, binek otomobil olmaz yani bence, olsa da ben almam sahsen. ama ticari olabilir, onlarda dizayn fln cok muhim seyler degil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

e yapıyo zaten o, mercedes benz türk var mesela, araba olmasa da otobüs ve kamyon üretiyo mercedese bağlı olarak. ford otosan var, forda bağlı kamyon hafif ticari falan üretiyor. bmc var hatta komple yerlileştirilmiş (ki isminin british motor company olduğu düşünüldüğünde komik bir tezat var).

olay o değil komple yerli yapmak zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

motor tasarımı atla deve değil?

yavaşşş :D

şanzımana aksa gelince, 4 tekeri olsun gitsin dersen değil, ama düzgün bişey tasarlamak istiyosan bayağı kasıcı şeyler onlar da. düzgün olmayanını da zaten rekabete sunamazsın.

bugün bi toyota arabalarına hayat boyu garanti veriyor neredeyse.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

aktiftablet said:

Formula 1 motoru yapmıyorsan değil. Rakibin 120bg iken sen 110bg motorun olur, sonra o eksik kalan beygirleri de tutup koyarsın zamanla.


yok öyle bir şey maalesef. senin motorun aynı paraya 2 sınıf düşük olur (ki onu bile yapabilirsen şanslısın), üstüne bir de dev şirketlerin bile her sene milyarları bulan argeyle uymaya çalıştığı euro normlarını sağlamazsa (ki sağlaması bayağı kasıyor, özellikle ağır motorlarda) hiçbir işe yaramaz o motor. Beygir dediğiniz şey şu anda direkt olarak para. Öyle ki tamamen aynı fabrikadan ardarda çıkmış her özelliği aynı iki motordan bile birini sadece software ayarlamasıyla diğerinden düşük beygirli yapıp yükseği daha pahalıya satıyorlar. Ki sadece beygiri de değil her türlü optimizasyonu, ağırlığı, çevre şartları ve talimatnamelere uyumu gibi çok fazla şart, üzerine de kalite güvencesi için geçmesi gereken sınırsız test (ve bunlar dolayısıyla eklenen şartlar) var. Ha deyince olmuyor motor. Öyle kolay iş değil.

Ha, yapılmaz demiyorum ama yapılması için çok ağır yükte kaynak akıtılması ve işler rayına oturana kadar yıllarca cepten yeme opsiyonunun da göze alınması gerekiyor. Motor hakikaten çok zor parça.

Ha bir de argesine bugün başlarsan yıllar bazında bi süre beklemeyi de göze alman gerekiyor motor için. Ki o yüzden combustion engine'i pas geçip, daha da fazla maliyeti göze alıp direkt olarak elektrik veya hibrid motora yönelmek uzun vadede piyasada iyi yerlere sokabilir bizi. ama dediğim gibi çok uzun vade.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

e yapıyo zaten o, mercedes benz türk var mesela, araba olmasa da otobüs ve kamyon üretiyo mercedese bağlı olarak. ford otosan var, forda bağlı kamyon hafif ticari falan üretiyor. bmc var hatta komple yerlileştirilmiş (ki isminin british motor company olduğu düşünüldüğünde komik bir tezat var).

olay o değil komple yerli yapmak zaten.


öyle değil işte, sen onlar adına fason işçilik yapıyorsun böyle
(yurtdışındna direk getirilen parçalar oluyr mu bilmiyorum, adan zye yapılabiliyorsa o da çok iyi)

benim dediğim gelcek sana c180 ayarında a4 tipinde bir araba yapmayı öğretcek, tüm parçalarını fabrikada yapacak hattı kuracak, bırakcak fabrikayı gitcek
fabrikanın adı da kamil olcak mercedes deil
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rerore said:


öyle değil işte, sen onlar adına fason işçilik yapıyorsun böyle
(yurtdışındna direk getirilen parçalar oluyr mu bilmiyorum, adan zye yapılabiliyorsa o da çok iyi)

benim dediğim gelcek sana c180 ayarında a4 tipinde bir araba yapmayı öğretcek, tüm parçalarını fabrikada yapacak hattı kuracak, bırakcak fabrikayı gitcek
fabrikanın adı da kamil olcak mercedes deil


Hah işte onu neden yapsın peki o zaman? Adam kendi teknolojisini neden dışarıya versin, yapımını öğretsin? Dünyada en pahalı şey Know-How şu anda, onu hiçbir firma doğal olarak vermez. Gerekirse ürünü satar ama nasıl yaptığını söylemez. Yapabiliyorsan sen o şirketlerin arge elemanlarını daha cazip koşullar, yüksek maaş vb'yle kandırıp bünyene katar sonra onların tecrübelerinden faydalanırsın en fazla.

A'dan Z'ye üretim diye bir şey de hiçbir yerde yok, hiçbir tam ürün fabrikası her parçasını kendisi üretmez çünkü. yan sanayisi var bunun, ortak parçaları var, küçük parçaları var. Onları dışarıda başka yerden alır. Bahsettiğim firmalarda da yan sanayide bazı önemli parçalar yeterli kalitede üretilemediği için almanyadan ingiltereden amerikadan getirtiliyor. Almanyadaki Audi de her parçasını kendi üretmiyor, Amerika'daki Ford da, Japonya'daki Toyota da. Ha, yan sanayi kendilerine ne kadar yakın olursa o kadar iyi tabii, hem transport masrafları azalıyor, hem de sorun olduğunda veya yeni bir parça için iletişim gerektiğinde hemen müdahale edilebiliyor.

GEd said:

Araba sektöründe yapılan argenin yüzde doksani elektrik elektronik aksamda suanda.


yanlış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...