ShadowFax Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 ekşide gördüm. Çok ilginç. eksi said: thy istanbul-newyork seferi yapan ucaginda kalkistan hemen sonra kokpitinde yanik kablo kokusu gelir. kaptan pilot kaynagini arastirirken, yardimci pilot kuleyi arar. karsisinda muhtemelen thy teknikten biri var. iste o konusmalarda duyulan bir cumle. pilot: kokpitte yanik kokusu var, geri donmek istiyoruz yerdeki teknisyen: duman yoksa devam edin. buyuk ucagin geri donmesi problem oluyor. yardimci pilot butun check list'leri yaptigini soyluyor ama teknisyen ikna olmuyor bir turlu, 10 dakika kadar sanki uzaktan cep telefonu ayari yaptirir gibi kokunun nerden gelebilecegini tarif ediyor. sunu ac, sunu kapa diyor. yabanci uyruklu kaptan en sonunda insiyatif aliyor "ben bu seklide new york'a gitmem, geri donuyoruz" diyor ve ucagi geri donduyor. hakikaten prosedur bu mudur? ufak ucakta yanik kokusu gelirse hemen geri donebilir mi oluyor pilot? veya hakikaten teknisyen hakli da, ucus ekibi mi yersiz yere endise edip firmayi zarara sokuyor? hakikaten merak ettim dogrusu. bu da ses kaydı: http://www.dailymotion.com/video/xixexa_thy-11-gery-dondu_tech#from=embediframe
BabacumMostors Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 araba değil ki su kaynaytınca sağa çeksin ben de pilot olsam almazdım o riski
SeaGle Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Türk olsaydı kablo yanığında mangal bile yapardı.
dasaaa Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 prosedür ve sistem nedir bilmeden yorum yapmak güç. K310H8 sigortası mı ne diyor? o fırının mı, fan ise neyin fanı onu bile anlamadım hani.
kermit Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 thynin son zamanlardaki inanılmaz çıkışına bok sürmeye çalışan bi haberdir. sadece okudum ses kaydını dinlemedim. o kadar basit bişi değil devam et demesi kimse salakta değil lol.
Laurelin Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 balon gibi adamlarlar havaalaninda calisioken neden sasiriyorsunki?
Pasta Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 teknisyenin iplik teorisi vardır belki. bilim dünyasındaki yerini bilmiyoruz sonuçta.
Lancelion Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 bu arada savunduğumdan değil de, uçağın inmesi için tüm yakıtını boşaltması falan gerekiyormuş, falan filan.
roket adam Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 barbu muydu thy'de çalışan bir sürü adam var forumda, çağırın açıklasınlar NE BU REZALET? NASI OLUR? ALLAM YA UÇAK DÜŞERSE konuyu bilmeyen sıradan türk internet kullanıcısı
dusuncelihayvan Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 yalnız uçak 12dklık süreçte ne kadar dolaşmış öyle.
Mighty_THoR Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 bunun savunulabilecek bir yanı yok, büyük uçağın geri dönmesi sorun oluyor ne demek! ayrıca adamlar kablo yanığı kokusu alıyoruz diyor, bu riske girilecek bir durum mu , sen kimsin ki o uçaktaki yüzlerce insanın hayatını riske atıyorsun.
ShadowFury Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 uçağın tehlike uyarı sistemi yok ta kablo yanığını filan kokusundan mı tespit ediyolar?
SeaGle Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Beyler hadi prosedürü bilen el kaldırsın?
Fistan Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 "büyük uçağın dönmesi problem oluyor" cümlesi dışında tartışılacak hiç bir şey yok şurada. ama tabi illaki ordan burdan tutup sündürmeden olmaz di mi? Olay da teknisyenin mallığı bariz.
nileppezdel Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Yahu uçağın uyarı sistemleri bozuk olamaz mı? Zaten düşen uçakların en az %30'u arıza gösterilemediği için düşüyor. Yanık kablo kokusu varsa o zaman tabii ki geri dönecek uçak, o risk alınır mı? Sonra izleriz 2 sene sonra nat geo'da uçak kazası raporunda sdfsdf
Mighty_THoR Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 ShadowFury said: uçağın tehlike uyarı sistemi yok ta kablo yanığını filan kokusundan mı tespit ediyolar? uyarı geldi diyor adamlar işte, uyarıyı görünce prosedürü uyguladık sonra sistemi overide ettik alarmı kapattık diyorlar.
dusuncelihayvan Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 iyi de teknik ekibin bildiği ve sık sık karşılaştığı basit bir problemde olabilir bu kadar kendilerine güvendiklerine göre. Gerçi bu thy teknikteki adamların çoğu biraz malcana. Anadolu Üni'den bir kaç arkadaşım okuyor genelde teknik liselileri alıp yetiştiriyorlar lisans mezunlarına pek iş olanağı sağlamıyorlar. E haliyle kadro biraz öküzcene oluyor. Adamların efsane hikayeleri var.
xaty Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mighty_THoR said: ShadowFury said: uçağın tehlike uyarı sistemi yok ta kablo yanığını filan kokusundan mı tespit ediyolar? uyarı geldi diyor adamlar işte, uyarıyı görünce prosedürü uyguladık sonra sistemi overide ettik alarmı kapattık diyorlar. kaydı dinlemedim, sanırım başka dinlemeyenlerde var. ama dediğin gibi prosedür sonrası alarm kapatıldıysa, hatta alarm kendiliğinden kapansa bile, uçağın dönmesine gerek yok diye biliyorum. daha doğrusu uçak için bir risk kalmamış anlamı çıkıyor (dönmesine gerek yok kısmını ben çıkardım). ama pilot rahat değilse, dönmesinde fayda var. büyük uçağın dönmesi problem oluyor derken tam olarak ne kastetmiş anlamadım da yersiz duruyor.
xaty Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 nomsaR said: sesi nasıl kim kaydediyor? http://www.iststatus.com/ benzer bir şey muhtemelen. herhangi bir gizliliği olmamalı zaten bunların
Jeeztro Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 böyle haberler ülkemiz için acı verici. 2011 türkiyesinde her zaman ileriyi hedeflemeli, teknolojiden en iyi şekilde faydalanmalıyız. silivrideki arkadaşlarıma selamlar olsun. -- hürriyet yorumcusu gibi olmaya çalıştım.
kermit Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 nomsaR said: sesi nasıl kim kaydediyor? durum şu thyden arkadaşımla konuştum az önce yanık kokusu geldiği doğru uçağı bi süre sonra indiriyolar kule ve pilot arasında geçen böyle bi konuşma yok
Jeeztro Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 xaty said: Mighty_THoR said: ShadowFury said: uçağın tehlike uyarı sistemi yok ta kablo yanığını filan kokusundan mı tespit ediyolar? uyarı geldi diyor adamlar işte, uyarıyı görünce prosedürü uyguladık sonra sistemi overide ettik alarmı kapattık diyorlar. kaydı dinlemedim, sanırım başka dinlemeyenlerde var. ama dediğin gibi prosedür sonrası alarm kapatıldıysa, hatta alarm kendiliğinden kapansa bile, uçağın dönmesine gerek yok diye biliyorum. daha doğrusu uçak için bir risk kalmamış anlamı çıkıyor (dönmesine gerek yok kısmını ben çıkardım). ama pilot rahat değilse, dönmesinde fayda var. büyük uçağın dönmesi problem oluyor derken tam olarak ne kastetmiş anlamadım da yersiz duruyor. içinde yolcular var, o yolcular boşaltılıcak. bu demek ki başka uçağın sırasının önüne geçip, yolcuları indirmesi gerek. tüm yakıtın boşaltılması gerekiyor, ve tekrar dolum yapılması gerekiyor. ne kadar uzun süreceğini tahmin edersiniz. ayrıca thy teknisyenleri için ekstra bir iş gücü bu. istemiyor adamlar haliyle. türk sonuçta. tabi doğruysa.
Masakari Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 dusuncelihayvan said: Adamların efsane hikayeleri var. 12000 ft. yükseklikteyiz. Tam tuvalete girecekken arkamdan bayan kabin görevlisi geldi."Bu irtifada hiç yapmadım" dedi."Bende büyük mü yoksa küçük mü ? " dedim. Sonra gitti.
Tyrannus Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2011 yolcu bile ben yanık kokusu aldım dese geri dönmek zorunda abi hata bir sürü olay var yolculardan biri yanık kablo kokusu alıyor kalkıştan önce.kalksa düşücek uçağı kaldırmıyolar adam kahraman oluyor falan zor yani heheh
Öne çıkan mesajlar