Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Büyük uçağın dönmesi problem oluyor!


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
ekşide gördüm. Çok ilginç.
eksi said:

thy istanbul-newyork seferi yapan ucaginda kalkistan hemen sonra kokpitinde yanik kablo kokusu gelir. kaptan pilot kaynagini arastirirken, yardimci pilot kuleyi arar. karsisinda muhtemelen thy teknikten biri var. iste o konusmalarda duyulan bir cumle.

pilot: kokpitte yanik kokusu var, geri donmek istiyoruz
yerdeki teknisyen: duman yoksa devam edin. buyuk ucagin geri donmesi problem oluyor.

yardimci pilot butun check list'leri yaptigini soyluyor ama teknisyen ikna olmuyor bir turlu, 10 dakika kadar sanki uzaktan cep telefonu ayari yaptirir gibi kokunun nerden gelebilecegini tarif ediyor. sunu ac, sunu kapa diyor.

yabanci uyruklu kaptan en sonunda insiyatif aliyor "ben bu seklide new york'a gitmem, geri donuyoruz" diyor ve ucagi geri donduyor.

hakikaten prosedur bu mudur? ufak ucakta yanik kokusu gelirse hemen geri donebilir mi oluyor pilot? veya hakikaten teknisyen hakli da, ucus ekibi mi yersiz yere endise edip firmayi zarara sokuyor? hakikaten merak ettim dogrusu.


bu da ses kaydı:

http://www.dailymotion.com/video/xixexa_thy-11-gery-dondu_tech#from=embediframe
Mesaj tarihi:
thynin son zamanlardaki inanılmaz çıkışına bok sürmeye çalışan bi haberdir. sadece okudum ses kaydını dinlemedim. o kadar basit bişi değil devam et demesi kimse salakta değil lol.
Mesaj tarihi:
bunun savunulabilecek bir yanı yok, büyük uçağın geri dönmesi sorun oluyor ne demek!

ayrıca adamlar kablo yanığı kokusu alıyoruz diyor, bu riske girilecek bir durum mu , sen kimsin ki o uçaktaki yüzlerce insanın hayatını riske atıyorsun.
Mesaj tarihi:
"büyük uçağın dönmesi problem oluyor" cümlesi dışında tartışılacak hiç bir şey yok şurada.
ama tabi illaki ordan burdan tutup sündürmeden olmaz di mi?

Olay da teknisyenin mallığı bariz.
Mesaj tarihi:
Yahu uçağın uyarı sistemleri bozuk olamaz mı? Zaten düşen uçakların en az %30'u arıza gösterilemediği için düşüyor. Yanık kablo kokusu varsa o zaman tabii ki geri dönecek uçak, o risk alınır mı? Sonra izleriz 2 sene sonra nat geo'da uçak kazası raporunda sdfsdf
Mesaj tarihi:
ShadowFury said:

uçağın tehlike uyarı sistemi yok ta kablo yanığını filan kokusundan mı tespit ediyolar?


uyarı geldi diyor adamlar işte, uyarıyı görünce prosedürü uyguladık sonra sistemi overide ettik alarmı kapattık diyorlar.
Mesaj tarihi:
iyi de teknik ekibin bildiği ve sık sık karşılaştığı basit bir problemde olabilir bu kadar kendilerine güvendiklerine göre.

Gerçi bu thy teknikteki adamların çoğu biraz malcana. Anadolu Üni'den bir kaç arkadaşım okuyor genelde teknik liselileri alıp yetiştiriyorlar lisans mezunlarına pek iş olanağı sağlamıyorlar. E haliyle kadro biraz öküzcene oluyor. Adamların efsane hikayeleri var.
Mesaj tarihi:
Mighty_THoR said:

ShadowFury said:

uçağın tehlike uyarı sistemi yok ta kablo yanığını filan kokusundan mı tespit ediyolar?


uyarı geldi diyor adamlar işte, uyarıyı görünce prosedürü uyguladık sonra sistemi overide ettik alarmı kapattık diyorlar.


kaydı dinlemedim, sanırım başka dinlemeyenlerde var. ama dediğin gibi prosedür sonrası alarm kapatıldıysa, hatta alarm kendiliğinden kapansa bile, uçağın dönmesine gerek yok diye biliyorum. daha doğrusu uçak için bir risk kalmamış anlamı çıkıyor (dönmesine gerek yok kısmını ben çıkardım). ama pilot rahat değilse, dönmesinde fayda var.
büyük uçağın dönmesi problem oluyor derken tam olarak ne kastetmiş anlamadım da yersiz duruyor.
Mesaj tarihi:
böyle haberler ülkemiz için acı verici. 2011 türkiyesinde her zaman ileriyi hedeflemeli, teknolojiden en iyi şekilde faydalanmalıyız. silivrideki arkadaşlarıma selamlar olsun.

-- hürriyet yorumcusu gibi olmaya çalıştım.
Mesaj tarihi:
nomsaR said:

sesi nasıl kim kaydediyor?


durum şu
thyden arkadaşımla konuştum az önce
yanık kokusu geldiği doğru
uçağı bi süre sonra indiriyolar
kule ve pilot arasında geçen böyle bi konuşma yok
Mesaj tarihi:
xaty said:

Mighty_THoR said:

ShadowFury said:

uçağın tehlike uyarı sistemi yok ta kablo yanığını filan kokusundan mı tespit ediyolar?


uyarı geldi diyor adamlar işte, uyarıyı görünce prosedürü uyguladık sonra sistemi overide ettik alarmı kapattık diyorlar.


kaydı dinlemedim, sanırım başka dinlemeyenlerde var. ama dediğin gibi prosedür sonrası alarm kapatıldıysa, hatta alarm kendiliğinden kapansa bile, uçağın dönmesine gerek yok diye biliyorum. daha doğrusu uçak için bir risk kalmamış anlamı çıkıyor (dönmesine gerek yok kısmını ben çıkardım). ama pilot rahat değilse, dönmesinde fayda var.
büyük uçağın dönmesi problem oluyor derken tam olarak ne kastetmiş anlamadım da yersiz duruyor.



içinde yolcular var, o yolcular boşaltılıcak. bu demek ki başka uçağın sırasının önüne geçip, yolcuları indirmesi gerek. tüm yakıtın boşaltılması gerekiyor, ve tekrar dolum yapılması gerekiyor. ne kadar uzun süreceğini tahmin edersiniz. ayrıca thy teknisyenleri için ekstra bir iş gücü bu. istemiyor adamlar haliyle. türk sonuçta.

tabi doğruysa.
Mesaj tarihi:
dusuncelihayvan said:

Adamların efsane hikayeleri var.


12000 ft. yükseklikteyiz. Tam tuvalete girecekken arkamdan bayan kabin görevlisi geldi."Bu irtifada hiç yapmadım" dedi."Bende büyük mü yoksa küçük mü ? " dedim. Sonra gitti.
Mesaj tarihi:
yolcu bile ben yanık kokusu aldım dese geri dönmek zorunda abi
hata bir sürü olay var yolculardan biri yanık kablo kokusu alıyor kalkıştan önce.kalksa düşücek uçağı kaldırmıyolar adam kahraman oluyor falan
zor yani heheh
×
×
  • Yeni Oluştur...