Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Büyük uçağın dönmesi problem oluyor!


ShadowFax

Öne çıkan mesajlar

ekşide gördüm. Çok ilginç.
eksi said:

thy istanbul-newyork seferi yapan ucaginda kalkistan hemen sonra kokpitinde yanik kablo kokusu gelir. kaptan pilot kaynagini arastirirken, yardimci pilot kuleyi arar. karsisinda muhtemelen thy teknikten biri var. iste o konusmalarda duyulan bir cumle.

pilot: kokpitte yanik kokusu var, geri donmek istiyoruz
yerdeki teknisyen: duman yoksa devam edin. buyuk ucagin geri donmesi problem oluyor.

yardimci pilot butun check list'leri yaptigini soyluyor ama teknisyen ikna olmuyor bir turlu, 10 dakika kadar sanki uzaktan cep telefonu ayari yaptirir gibi kokunun nerden gelebilecegini tarif ediyor. sunu ac, sunu kapa diyor.

yabanci uyruklu kaptan en sonunda insiyatif aliyor "ben bu seklide new york'a gitmem, geri donuyoruz" diyor ve ucagi geri donduyor.

hakikaten prosedur bu mudur? ufak ucakta yanik kokusu gelirse hemen geri donebilir mi oluyor pilot? veya hakikaten teknisyen hakli da, ucus ekibi mi yersiz yere endise edip firmayi zarara sokuyor? hakikaten merak ettim dogrusu.


bu da ses kaydı:

http://www.dailymotion.com/video/xixexa_thy-11-gery-dondu_tech#from=embediframe
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi de teknik ekibin bildiği ve sık sık karşılaştığı basit bir problemde olabilir bu kadar kendilerine güvendiklerine göre.

Gerçi bu thy teknikteki adamların çoğu biraz malcana. Anadolu Üni'den bir kaç arkadaşım okuyor genelde teknik liselileri alıp yetiştiriyorlar lisans mezunlarına pek iş olanağı sağlamıyorlar. E haliyle kadro biraz öküzcene oluyor. Adamların efsane hikayeleri var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mighty_THoR said:

ShadowFury said:

uçağın tehlike uyarı sistemi yok ta kablo yanığını filan kokusundan mı tespit ediyolar?


uyarı geldi diyor adamlar işte, uyarıyı görünce prosedürü uyguladık sonra sistemi overide ettik alarmı kapattık diyorlar.


kaydı dinlemedim, sanırım başka dinlemeyenlerde var. ama dediğin gibi prosedür sonrası alarm kapatıldıysa, hatta alarm kendiliğinden kapansa bile, uçağın dönmesine gerek yok diye biliyorum. daha doğrusu uçak için bir risk kalmamış anlamı çıkıyor (dönmesine gerek yok kısmını ben çıkardım). ama pilot rahat değilse, dönmesinde fayda var.
büyük uçağın dönmesi problem oluyor derken tam olarak ne kastetmiş anlamadım da yersiz duruyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

xaty said:

Mighty_THoR said:

ShadowFury said:

uçağın tehlike uyarı sistemi yok ta kablo yanığını filan kokusundan mı tespit ediyolar?


uyarı geldi diyor adamlar işte, uyarıyı görünce prosedürü uyguladık sonra sistemi overide ettik alarmı kapattık diyorlar.


kaydı dinlemedim, sanırım başka dinlemeyenlerde var. ama dediğin gibi prosedür sonrası alarm kapatıldıysa, hatta alarm kendiliğinden kapansa bile, uçağın dönmesine gerek yok diye biliyorum. daha doğrusu uçak için bir risk kalmamış anlamı çıkıyor (dönmesine gerek yok kısmını ben çıkardım). ama pilot rahat değilse, dönmesinde fayda var.
büyük uçağın dönmesi problem oluyor derken tam olarak ne kastetmiş anlamadım da yersiz duruyor.



içinde yolcular var, o yolcular boşaltılıcak. bu demek ki başka uçağın sırasının önüne geçip, yolcuları indirmesi gerek. tüm yakıtın boşaltılması gerekiyor, ve tekrar dolum yapılması gerekiyor. ne kadar uzun süreceğini tahmin edersiniz. ayrıca thy teknisyenleri için ekstra bir iş gücü bu. istemiyor adamlar haliyle. türk sonuçta.

tabi doğruysa.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...