Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Dota 2


Buddha

Öne çıkan mesajlar

Oyunun teknik alt yapısına, market research kısmına, hitap ettiği kitleye, artılarına falan değineceğim şimdi. Her konuya değinmeye çalışıcağım.

ShadowFax said:

abi hepiniz sanki valve'da çalışıyormuşcasına " bu haliyle çıkarsa... tabi düzeltceklerdir..." gibi şeyler söylemişsiniz.

Bu hali zaten RC değil midir? çok bişey değişceğini sanmıyorum.


Hayır, RC değil, şuan early beta aşamasında. Beta'sı muhtemelen 2 ay sonra puplic olacak. Temelleri bitirlmiş, oynanabilir hale getirlmiş bir versiyon şuan gördüğünüz. Turnuva'nın amacı tanıtım, piyasaya hızlı giriş, hedefleri tanıtmak, amaçladıkları kitleye seslenmek. Şuraya kadar kapalı kapılar ardında, şuan turnuvada oynayan takımların internal test'leriyle geldiler, artık duyurulduğu için feedback toplayacaklar. IceFrog'un ve oyunun kendi yapısı zaten sürekli güncellemeye odaklı olduğundan zamanla şekillenecek.

GUI...

GUi'nin tamamlanmamış olduğu bariz belli, boş alanları öyle bırakacaklarını düşünmüyorsunuz heralde. Şuan ki GUI'nin amacı ileride neler planladıklarını göstermek. Arada dikkat ederseniz son derece detaylı istatistik panelleri açılıyor yanda. Gold istatistikleri, grafik üzerinde gösterimi, experince'ları nasıl aldıkları falan çok detaylı bir istatistik sisteminin insight'ını yaptılar. E-Sport için önemli ve artı bir olay.

Grafik motoru...
Grafik kalitesi olarak LOL ve HON'dan üstün olduğu su götürmez bir gerçek. Bir kere Source motorunun gücü yeterli. AAA title'lar için kullanılan bir motor, yıllara dayalı geliştirme sürecine tabi tutulmuş, mükelleşmiş bir motor artık. Fog, texture detayı, ışıklandırma, yansıma, particul efektleri son derece kaliteli.

vs. HON:
Şu yazıyı yazmadan evvel HON'da bir oyun attım, LOL'de de sürekli oynuyorum zaten, bir kere HON'un poligon sayısı daha düşük, gereksiz post process efektleri ile gözü yoruyor, dar bir renk palete sahip. En önemli eksilerinden birini farkettim oynayınca, çoğu skill'in efekti toz efektiyle yapılmış. Creep'ler ölünce bile yerden aşırı derecede toz kalkıyor, normal dozajda kullanılması makuldür ama abartı toz kalkınca ekranı kalabalıklaştırıyor, visibility düşüyor.

vs. LOL:
LOL'e gelirsek DOTA'dan sonra oyun resmen 2D gibi duruyor, özellikle benim nefret ettiğim bütün nesnelerin çevresini siyah kalemle outline çekilmesiyle cartoonish yapıyı tavan yapmışlar, Borderlands'te config tweak ile kapıyorum o black outline'ı ben, burda deli ediyor. DOTA'nın cartoonish grafikleri aslında çok cartoonish değil bu yüzden. Öyle gözükmesinin nedeni karakterlerin PORTRAIT animasyonlarında detaysızlığı. O portrelerde daha detaylı texture kullansalar, daha ayrıntı ekleseler kimse cartoonish demeyecek aslında şuna. DOTA2 resmen Diablo 3 yakın duruyor kalite ve detay olarak.

Ama asıl önemli olan motorun güzel gözükmesinden çok temiz gözükmesi. HON'da aşırı belirgin texture hatları, hero'ların üzerinde gereksiz bir renkli bloom efekti, skill'leri kullanınca skill'i ayrıştıracak renk paleti yerine ortaya toz duman efekti basmaları boğuyor combat'ı. Detayları teker teker kısarak düzgün bir hale getirebilir miyim dedim, olmadı.

LOL'de de skill efektleri biraz daha iyi gözüküyor ama yine dota kadar farklı değil. Belirgin değil, ağır combat sırasında bazı efektleri kaçırıyorsun arada. Environment detail'e baktığımızda HON'un tersine çok aşırı renkli ve ışıklı renkler dikkati dağıtıyor yine. Detayları kısarak düzelte biliyorsunuz LOL'ü belli seviyede. Texture detail ve environment detail'ı medium'a getirirseniz oyunun üzerine kurması gerektiği dizayna ulaşıyorsunuz.

DOTA2 videolarını izlerken her geçen maçta daha fazla detay fark ediyorum fakat ekrana genel baktığında, bir hero varken baktığında, combat dönerken baktığında tek odağın herolar ve skilleri oluyor.

DOTA camiasının HON ve LOL'de ki şikayetleri buydu hep. Valve'ın başarısı bu grafik dizaynı direk. O kadar özgün ve belirgin ki skiller çok rahat ayırt ediyorsun. Üzerinde çalışmaları gereken birkaç skill var mesela Earth Shaker'ın ultisi, şüphem yok değişecek.

Valve küçük detaylara önem veriyor, heriflerin sektör araştırmaları, ellerinde bulunan kullanıcı istatistikleri inanılmaz düzeyde. Üniversitelerde ders olarak falan kullanılıyor bir çok araştırması ve teknolojileri. En basitinden combat text, aldıklar gold sayısının yukarı çıkıp aşağı süzülmesi olayı bile ince bir detaydır.


Guinsoo ve IceFrog

Guinsoo DOTA'yı yaratan isim, IceForg ise DOTA'nın tanınmasını sağlayan, yeni özellikler ekleyen isim. Guinsoo' oyunu bir Starcraft modundan esinlenerek geçirmişti Warcraft evrenine.

Cuce said:

hero diye mountain king vardı işte, hatırlamıyorum versiyonunu falan. all sta rolmadığı kesinde versiyonunu hatırlamıyorum.

ilginc bi gelişim süreci oldu dotanın tabı mod olduğu ıcın.

şimdi source motoruyla (afedersinzi ama istediği kadar aaa olsun) moba yaptılar, o motorun sizin alıştığınız wc3 motoru gibi tepki vermesini pathfind etmesini vs vs beklemeyin cok farklı bi hissiyatı olucak oyunun.


Oynayanlar öyle demiyor. Görünende zaten dota'nın ruhunun tamamen korunduğu.
Guinsoo'lu dota zamanında Deny yoktu, bazı belli başlı şeyler yoktu. Sonra Guinsoo ayrıldı ve LOL'ün yapımına katıldı. Şuan ki haline getiren isim IceFrog oldu, bir çok mekanik değişikliği, balans değişikliği yaptı.

İki taraf kendi yolunda ilerledi. HON ise direk DOTA'yı kopyaladı. Amacı DOTA'nın yüksek çözünürlüklü, leaversız, maphacksiz, matchmakingli halini yaparak zaten GARENA yada WEPLA gibi kastırıcı, problematik arayüzlerden bıkmış kitlenin üzerine konmaktı. Bunuda yaptı bir ölçüde. IceFrog orada görev aldı bir süre.

Zaten kavgayı bilen bilir. Guinsoo dota'nın ilk official web sitesini açan Pendragon ile LOL için çalışmaya gidince DOTA kitlesi sinirlenmişti. IceFrog'unda gizlice HON'a gitmesi kavgayı körükledi, ama en büyük bomba Valve'ın direk ismi alarak devam oyununu IceFrog'la yapacağını açıklayınca önce bir afallama geldi sonra rage. Dava açıldı, blizzard'a soruldu ama onlar bile şaşkındı.

DOTA'yı dota yapan, turnuvalara sokan olay IceFrog'un başarılı güncellemeleridir. IceFrog olmasaydı dolaylı olarak ne HON olurdu ne LOL. Başarıdan pay almak için oluştu bu oyunlar.

Oyun mekanikleride bu yüzden karşılaştırılıyor. LOL ve DOTA'nın keskin olarak ayrıldığı noktalar var ve bence bunlar DOTA'yı daha competitive hale getiriyor. Creep blocking, deny, ölünce para kaybetme, suda ki power-up'lar ve hızlı oynanış... Bunlar başlı başına DOTA'yı öne çıkarıyor. Bir kere kore'lilere lol oynatamazsınız, adamlar 300 rpm'le LOL oynamaya çalışırlarsa kanser olurlar akşama. DOTA hızı sayesinde daha bıçak sırtında aksiyon vaad ediyor. Dagger of Escape gibi item'lar hızı arttıran etmenlerden biri mesela.

LOL DOTA'nın kırpılmış versiyonu gibi, daha sakin, daha yavaş, oyun içi mekaniklerden çok millet lvl atlayayım, IP ile hero alayım, skin açayım, talent malent kasayım diye oynuyor. Oyunun ödül sistemi bu.
DOTA o yüzden turnuvayla açılış yapıyor. Oyunları yönlendiren kitleler competitive kitlelerdir, maçlar için insanlar DOTA2'ye geçerse community oluşmaya başlar. İstatistik sistemi, satranç gibi hero seçimi, dengeli oyun yapısı, hızlı oyun yapısı sayesinde büyük bir kitle oluşturacak E-sports camiasında. Özellikle arkada Valve'ın olması işin parasal ve sponsor olarak çok daha güçlü olmasını sağlayacak. Zaten Steam'in kemikleşmiş community'si, insanların IceFrog ve Gabe Newell aşkı bile yeterli olacak.

Guinsoo ve IceFrog'un en büyük farkı Dota'ya baktığımızda anlaşılıyor IceFrog neyi güncelleyeceğini biliyor, şu ana kadar yaptıkları bütün update'ler düzgündü, hiçbirşeyi bozmadan geliştirmek büyük başarıdır, sektörün ilgisi çeker böyle adamlar. O yüzden Valve'da zaten.

HON ile karşılaştırırsak zaten sonuç belli, HON'un en büyük hatası kopya olması. Herşey birebir aynı neredeyse. Orjinal dota'yla karşılaştırırsak iyi ama DOTA2 ile geride kalıyor. Zaten kendine LOL'le yarışacak kadar bir kitle oluşturamadı, DOTA2 ile birlikte apar topar F2P oldu bir umutla ama yukarda da birinin dediği gibi 35.000'den 45.000'e çıktı. Fazla ömrü yok HON'un. Bunu fanboyluk olarak değerlendirmeyin, istatistiksel bir gerçek ve piyasanın ön görüsü bu.

Source'unda kötülenmesi anlamsız, yapılabileceklerde sınır yok. Bir kere built in gelen fizik motoru ile oynamaya başlarsa IceFrog direk "possibilities are endless!". Zaten beklediğimde o, şimdilik dota'yla beraber ilerletiyorlar, yerine oturunca herşey yeni fikirler havalarda uçuşacak. Valve'ın ruhunda var yenilik ve eklentiler. Örnek bakınız TF2, L4D2, CS, Portal etc...


Eveeeet bir wall of text'in daha sonuna geldik. Burda dönen "DOTA mı? hon mu? lol mu?" tartışması bütün dünyada dönüyor ve dönecek. Doğru olanı piyasayı düzgün araştıran ve piyasanın nereye gittiğini görebilenler söyleyecek ve söylüyor. Bende burda bu WOT'u yazıyorsam oyunun potansiyelini gördüğümden yazıyorum, diğer oyunları eleştiriyorsamda FACT'ler üzerine kurarak eleştiriyorum. 3 oyunuda oynadığımdan yazıyorum yani. Oynamayıp bok atsam bir derece.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

her rts oyunun motoru farklı tepki verir. yanı 2 rtsyi oturup oynamış herkez bunu bilir.

şimdi sanmayınki siz wc3 deki gibi surrond olucak bu dota2de. olursada daha farklı olur, ünitelerin etraflarına dönüşü occolusionları pathfidingleri cartları curtları hep farklı olucak. bu kacınılmaz bişi red etmenın alemi yok bu kadar bilindik bir gerceği.

iyi veya kötü demiyorum zaten dikkatinizi cekerim, farklı olucak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

işte diyorumki iyi kötü yönü belli olmaz.

al sc2 ile sc1 arasında elbette bi fark var bu konuda dimi. kacınılmaz bişi bu sonucta 12 sene var iki motorun releasei arasında. ama iyimi kötümü hala bilmiyoruz işte.


şimdiden iyi kötü denilebilcek bişi değil, zamanla anlaşılır o.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"Newell: Dota 2 won't ship until 2012" said:

Fantasy strategy game Dota 2 won't ship until 2012, Valve boss Gabe Newell has revealed.

Valve plans to launch an invitation beta after the Gamescom tournament ends. After that a public beta will launch. "And then we'll probably start worrying about how we'll monetise it," Newell told Eurogamer.

"We'll just go into progressively wider and wider distribution. I don't think it'll be shipped until next year."

Dota 2 was penned for launch this year.

"But then," Newell continued, "with a game like this, you just keep shipping. You add new heroes. You try out new game modes. You are constantly tweaking item and hero balance. It's very much an ongoing thing."

Dota 2 is the sequel to Warcraft 3 mod Defense of the Ancients, and is being developed by the reclusive IceFrog, one of a number of of modders who helped make Dota what it is.

While Dota 2 will be distributed through Valve's own platform, Steam, the firm is yet to decide on a business model.

"We don't have a plan," Newell said. "IceFrog has a bunch of testers he's worked with as long as he's been doing development. The first thing we've been working with is addressing their concerns. We've been through four or five different versions of the user interface, getting it to the point where we've addressed the feedback we've got from those guys.

"For us now, this tournament is a really good step. A bunch of the features we're building in the design of Dota 2 related to being able to put on a tournament like this. There's a bunch of stat stuff. There's a bunch of website development, support for simultaneous, four-language broadcasting.

"This was the next step."


Could Dota 2 end up going free-to-play, like Team Fortress 2? "We don't know. We don't have plans yet," Newell said. "The problem isn't to figure out what your monetisation strategy is. If you have something with a super careful monetisation strategy and it sucks, it doesn't matter.

"The most important thing is to do something that resonates well with the existing Dota players and creates a vehicle for new players to join into the community. That's the hard problem. That's the interesting one to solve."



Önemli dediğim noktalara açıklık getirmiş. Seviyorum bu adamı ya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...