Bone Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Viktor said: bizim apartmandaki ayi ise manda kasa mercedes ustune dev mercedes jip aldigi yetmemis gibi askerden gelen oglunada rover aldi, otopark alaninin %40 ini zaten bu dingilin arabalari isgal ediyor, karsi blokta panelvani olan adam panelvan ustune gitti hyundai jip aldi etti 3 jip, alt komsununda corollasi vardi satti toyota jip aldi etti 4 jip biizim 2 blok 16 daire got kadar apartmandan 4 jip cikiyro sirf, bi dairenin 2 jipi var lan sirf sehir ici jip satisini birileri durdurmali, alanlara redneck muamelesi yapilmali, her gun alay edilmeli Viktor said: jiplere karsi onlem olarak hayvani vergiler koydular, millet genede aliyor iste, sirf dusman catlatmak icin manda gibi araba alan bir milleti yol yapmiyarak islah etmek direk utopya gibi bisi, sirf market alisverisini yapmak icin araba kullanirken jip alan gorgusuz ev kadinlari var bu ulkede yiginla trafik sorununu çözmenin tek yolu jipleri ortadan kaldırmak değil. jip dediğin şey zaten bigfoot truck değil, firmalar gayet küçük modellerini bile üretiyor araçların. jip alan herkes rednecklik olsun diye almıyor, öyle yapan var evet ama herkesin amacı o değil. istediğin kadar jipleri yasakla, toplu taşımayı ve bisiklet kullanımını arttırmadıkça şehrin trafik problemini çözmen mümkün olmaz. hatta: http://i.imgur.com/nRH7M.jpg mesela adamlara soruyoruz, "neden herkes istanbul'a bu kadar yoğunlaşıyor. neden bir şey istanbul'da olunca türkiye'de olmuş gibi abartılıyor da, bir başka ilimizde olunca sınır kasabasında olmuş gibi önemsizleştiriliyor. neden şirketlerin ilanlarında ve haberlerde istanbul'dan bahsedildiğinde o mahallenin adı bir şehirmiş gibi yazılıyor da, diğer illerin mahallerinden bahsedilirken sadece şehir adı veriliyor." bunlardan bahsedince "haha istanbulda yaşayamıyorsun bunun ezikliğini çekiyorsun di mi" diye yaklaşılıyor olaya. iyi de zaten bu yaklaşımdır istanbul'un nüfusunu bu kadar kalabıklaştıran. insanlar sırf keyif çatmak için değil, zorunda olduğu için gidiyor. ilk'ler her zaman istanbul'da oluyor. aradığın şeyi antalya'da bulamazsın, ankara'da bulamazsın, sivas'ta bulamazsın, trabzon'da bulamazsın, ama istanbul'da mutlaka olur. hatta aynı ürünü 10 ayrı şirket satıyordur. mesela her bina başına bir mcdonalds açılmıştır, ama diyarbakır'da bir tane mcdonalds yoktur. adam erzincan'da yaşıyordur. ancak iş bulamaz, çünkü fabrikaların hepsi istanbul'a açılmıştır. neden istanbul'u kültür başkenti yaptık? neden izmir değildi, neden ankara değildi, neden antakya değildi ya da neden mardin değildi? bu bölgelerin bir tarihi geçmişi, bir kültür mirası yok mu? var. ama toplumda "varsa yoksa istanbul" zihniyeti yüzünden yine istanbul'a yoğunlaşıldı. sürekli istanbul'a yatırım yapılıyor, sürekli istanbul kalkındırılıyor. insanlar geçinip bir hayat kurabilmek için istanbul'a gidiyor. sonra insanlar çıkıyor diyor ki, "köylüler istanbul'dan atılsın. istanbul iki ayrı şehire bölünsün. istanbul'a girerken vize istensin". e iyi de sen şu türkiye'yi uniform şekilde dağılmış bir ülke yapamadıktan sonra istanbul'a saçma sapan çözümler üret, ne işe yarayacak ki. normalde 1 milyon nüfusu geçmiyecek bir şehiri, yaptığın düzenlemeler sonrasında, 50 milyona bile çıkartırsın. çünkü esas sorunu halletmiyorsun. peki onun dışında istanbul'daki trafik sorununu çözebilecek neler var? aklıma şunlar geliyor. 1- toplu taşımı arttıracaksın, insanların araba veya taksi kullanıp gittiği yerlere otobüs veya metro kullanıp gidebilmesi lazım. avrupa ve asya kıtasını bağlayacak deniz altından geçen metro güzel bir başlangıç. kıyaslamak için new york, şangay, londra ve istanbul http://i.imgur.com/wTTGH.gif http://i.imgur.com/oLNjB.gif http://i.imgur.com/oBqvu.jpg http://i.imgur.com/rt9E1.jpg 2- yaya ve bisiklet yollarını arttırmak lazım. 5 şerit yol yapıp yanına çizgi şeklinde kaldırmın koyman, hiç bir işine yaramaz. insanların yaya yürümeye veya bisiklet kullanmaya teşviklendirilmesi de önemli. bir yöntem planı http://discoveringurbanism.blogspot.com/2008/07/new-broadway.html http://i.imgur.com/J0bHO.jpg 3- araba akış hatlarını iyi kontrol etmek ve dar boğazları düzenlemek lazım. boğazın üstünü betonla kapatsak da sonuçta binaların arasındaki yolların genişliği belli. bottleneck örnekleri http://people.hofstra.edu/geotrans/eng/ch3en/meth3en/bottlenecks.html http://i.imgur.com/ZhGzA.png http://i.imgur.com/L51Fs.jpg http://i.imgur.com/kbzeB.png 4- ülkenin tek bir şehire, bir şehrin de belirli bölgelere yığılmasını engellemek. yoksa şu tip manzaraların önüne geçmek zor olur: http://i.imgur.com/eIedY.jpg bi de sırf yol dizerek, şerit arttırarak trafik rahatlatılmıyor. new york'ta Broadway yoluna şöyle bir proje koymuşlar mesela: http://discoveringurbanism.blogspot.com/2009/02/big-changes-for-broadway.html BabacumMostors said: öncek isayfaları okumadım ma tayyip yine son derece acayip tam zihni sinirlik bir projeyle geldi.. buradan sayın başbakanımıza sesleniyorum yahu sen anadoludaki diğer illere kentsel dönüşüm içerisinde sanayinin taşınmasını sağlayacak sübvansiyonu yap, lojistik olanakları arttır (daha etkin bir demir yolu ağı gibi) gözü geriye doğru çevir ve sanayiiyi sadece tek bir ile değil tek bir bölgeye bile yığma demografik olarak dengeli bir büyüme hareketi yap.. ama olmaz bu adamların zihniyeti de bu işte, raylı sistem yapmak zor uzun vadede başarı getirir o yüzden metrobüs yap. geriye doğru göçü yapama onun yerine istanbulu ikiye ayır her mevzuda Almanya örneği veriyorum ama gelin görün ki en uygunu o malesef.. çünkü almanya hem nüfusu hem de yüz ölçümü bakımından Türkiye'ye en yakın olan ülke. bakına damların en kalabalık şehri Berlin, nüfusu 3.4 milyon adamalrın ülke genelindeki nüfus dağılımı da şöyle; http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/Bev%C3%B6lkerungsdichte.gif yani dengeli çünkü sanayii tek bölgeye yığılmış değil üretim tek yerde değil bu sayede hem bölgesel oalrak büyüyor hem de üretim imknlarını ulaşım çeşitliliği sayesinde dibine kadar etkinleştirebiliyorlar bir de türkiyeye bakın.. istanbul son sayımda 17 milyon mu ne çıktı yani küçük bir avrupa ülkesi kadar hani muhasır medeniyetler seviyesine varmayı amaç edinen ve dünya ekonomisinde yer kaznamak isteyen bir ülke olarak bundan daha kötü bir durumda olamazdık ama hata bizde çünkü alımışız düzensiliğe kaosu yaşamaya ırgalamıyor bizi hiç "lan bunda bir gariplik var" demiyoruz sonra gelip bize "iki istanbul oalcak muhteşem olacak nüfus 25 milyona çıakcak" deiklerinde de "manyak mısın aln sen? kafan mı iyi?" demek yerine şak şaklıyoruz biz var ya milletçe istisnasız "aptalız" ters göçü yaratmaya çalışmak yerine türkiye=istabul olmaya kasıyoruz "gidin aln istanbuldan gelmeyin kırarım bacaklarınızı" demiyorum ama bu dengesiz büyüme şekliyle yakında bokumuzla oynamaya başlarız diyorum, diğer iller de kalkınmalı diyorum, gerekirse sektörel iller modeli yapılmalı diyorum +1 Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Myshkin Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 xunn said: Metrobüs çok ölüm çırpınısı ve iyi değil asla çünkü olan yolu bölen bir sistem. esasında metrobüs istanbul ve o tarzdaki şehirler için üretilmiş bir çözüm ama bizimkilerdeki işleri berbat etme yeteneği çözüm mözüm dinlemiyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xunn Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Metrobüs harika bir olay. Ama tam bi iyisine yetemedik, gecici cözduk bakın hızlı gidiyor geyigi. Şehrin nüfusu dayanmış 20 milyona hala neyin yolunu bölüyorsun ki? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 ilk metrobüs yapılırken geçici bi çözüm, millet 5-6sene sonra "bu ne bela bişiymiş" diyecek gibi bişiler demiştim. o gün gelince de "e biz demiştik" diye alıntırım. xunn haklı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BabacumMostors Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Myshkin said: esasında metrobüs istanbul ve o tarzdaki şehirler için üretilmiş bir çözüm şu mesajı yazmak için 4 kere fln filitreden geçirdim yoksa ya ban ya da gerektiz atışmaya dönecekti metrobüs kullanan ülkeler (mesela irlanda mesela hollanda mesela ABD-Seattle), ki onlarda "bus rapid transit" diye geçer adı, raylı sistemi götürmedikleri bölgelerde ulaşımı rahatlatmak için kullanır türkçede ki geçmişlerde deneyimlediğimiz türevi "tercihli yol"dur ve 1970 lerin sonundan yaklaşık 1990 lara kadar kullanıp sonra "lan ne gereksiz bir işmiş bu trafik yine arap saçına döndü" diye vazgeçilmiş bir sistemdi yani aynı yemeği ısıtıp biraz süsleyip önümüze koydular neden? çünkü raylı sistemden ucuz raylı sistemden daha hızlı düzenlenebiliyor kısa vadeli bir çözümdür esas çözüm raylı sistemin genişletilip raylı sistemin olmadığı bölgelere ulaşımı sağlamaktır metrobüs iyinin kötüsüdür fakat "bir kere yaptık daha bir şey yapmaya gerek yok" zihniyetiyle onyıllarca kullanımda olmamlıdır Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Trias Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 @BabacumMostors: dünyanın en büyük 2. şehri mexico city de metrobüs çok yaygın, çok şaşırmıştım. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Şu avrupada herkeş pislet kullanıyyo negzel biz niye kullanmayerro tayfasına hastayım. Amsterdam'ın en yüksek yerinin rakımı +1.5 metre. İstanbul yedi tepe üzerine kurulmuş. Bisiklet çözüm falan değil. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
goldbären Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 sen sus. ucuz kiralık arabayı gördün dibin düştü! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BabacumMostors Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Trias said: @BabacumMostors: dünyanın en büyük 2. şehri mexico city de metrobüs çok yaygın, çok şaşırmıştım. tamamda adamların kusurunu iyi bir özellikmiş gibi söylemek de olmadı şimdi.. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 "roket adam" said: Şu avrupada herkeş pislet kullanıyyo negzel biz niye kullanmayerro tayfasına hastayım. Amsterdam'ın en yüksek yerinin rakımı +1.5 metre. İstanbul yedi tepe üzerine kurulmuş. Bisiklet çözüm falan değil. tamam o zaman herkes birer adet araba kullansın. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
synthesizer Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 bone şehir planlama dönem ödevi hazırlamış resmen Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 kardeş ankara değil bura. akıllı ol. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 sıs! http://www.youtube.com/watch?v=KU4xIWo22Us Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=B9JPyb36Cds&feature=related Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 kodomo nan kara kodomo nan desu baska ne var acep icinde kodomo gecip bizim turklerin YIHIHIHI diye linliyebilciegi eheuehu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=slDozUvneeI&feature=player_embedded Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 http://27.media.tumblr.com/tumblr_lj7s15Nvni1qie537o1_400.gif Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 18, 2011 gözlerim bozuldu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Laurelin Mesaj tarihi: Nisan 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 19, 2011 kuzeninde masadan dustumu? dusmediyse sorun yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Nisan 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 19, 2011 kuzenim masada sabun oldu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Nisan 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 19, 2011 Viktor said: kuzeninde masadan dustumu? dusmediyse sorun yok kuzenim yok ki masadan düşsün. ya da masa yok kuzen var. bilemiyorum, resim beynimi de uyuşturdu. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
goldbären Mesaj tarihi: Nisan 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 19, 2011 aquila said: kuzenim masada sabun oldu. eheheheh Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paspatur Mesaj tarihi: Nisan 19, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 19, 2011 "roket adam" said: http://www.youtube.com/watch?v=slDozUvneeI&feature=player_embedded Puhah diye güldüm ofis ortamında. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Nisan 26, 2011 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2011 yarın acıklayacak. http://www.ntvmsnbc.com/id/25206713/ hıncal da iyi reklam parası almıs he. neymis o aklına gelmeyen sey, herseyi bilirdi halbuki. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Absolut Mesaj tarihi: Nisan 26, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 26, 2011 İkinci bi boğaz yapıcak işte yük gemileri geçsin diye büyük veya küçük çekmece gölünü kullanarak. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar