Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İstanbul'un Çılgın Projesi


toggie

Öne çıkan mesajlar

Viktor said:
bizim apartmandaki ayi ise manda kasa mercedes ustune dev mercedes jip aldigi yetmemis gibi askerden gelen oglunada rover aldi, otopark alaninin %40 ini zaten bu dingilin arabalari isgal ediyor, karsi blokta panelvani olan adam panelvan ustune gitti hyundai jip aldi etti 3 jip, alt komsununda corollasi vardi satti toyota jip aldi etti 4 jip

biizim 2 blok 16 daire got kadar apartmandan 4 jip cikiyro sirf, bi dairenin 2 jipi var lan sirf

sehir ici jip satisini birileri durdurmali, alanlara redneck muamelesi yapilmali, her gun alay edilmeli

Viktor said:
jiplere karsi onlem olarak hayvani vergiler koydular, millet genede aliyor iste, sirf dusman catlatmak icin manda gibi araba alan bir milleti yol yapmiyarak islah etmek direk utopya gibi bisi, sirf market alisverisini yapmak icin araba kullanirken jip alan gorgusuz ev kadinlari var bu ulkede yiginla


trafik sorununu çözmenin tek yolu jipleri ortadan kaldırmak değil.
jip dediğin şey zaten bigfoot truck değil, firmalar gayet küçük modellerini bile üretiyor araçların.
jip alan herkes rednecklik olsun diye almıyor, öyle yapan var evet ama herkesin amacı o değil.

istediğin kadar jipleri yasakla, toplu taşımayı ve bisiklet kullanımını arttırmadıkça şehrin trafik problemini çözmen mümkün olmaz.

hatta:

http://i.imgur.com/nRH7M.jpg

mesela adamlara soruyoruz, "neden herkes istanbul'a bu kadar yoğunlaşıyor. neden bir şey istanbul'da olunca türkiye'de olmuş gibi abartılıyor da, bir başka ilimizde olunca sınır kasabasında olmuş gibi önemsizleştiriliyor. neden şirketlerin ilanlarında ve haberlerde istanbul'dan bahsedildiğinde o mahallenin adı bir şehirmiş gibi yazılıyor da, diğer illerin mahallerinden bahsedilirken sadece şehir adı veriliyor." bunlardan bahsedince "haha istanbulda yaşayamıyorsun bunun ezikliğini çekiyorsun di mi" diye yaklaşılıyor olaya.

iyi de zaten bu yaklaşımdır istanbul'un nüfusunu bu kadar kalabıklaştıran.
insanlar sırf keyif çatmak için değil, zorunda olduğu için gidiyor.

ilk'ler her zaman istanbul'da oluyor. aradığın şeyi antalya'da bulamazsın, ankara'da bulamazsın, sivas'ta bulamazsın, trabzon'da bulamazsın, ama istanbul'da mutlaka olur. hatta aynı ürünü 10 ayrı şirket satıyordur. mesela her bina başına bir mcdonalds açılmıştır, ama diyarbakır'da bir tane mcdonalds yoktur.
adam erzincan'da yaşıyordur. ancak iş bulamaz, çünkü fabrikaların hepsi istanbul'a açılmıştır.

neden istanbul'u kültür başkenti yaptık?
neden izmir değildi, neden ankara değildi, neden antakya değildi ya da neden mardin değildi? bu bölgelerin bir tarihi geçmişi, bir kültür mirası yok mu? var. ama toplumda "varsa yoksa istanbul" zihniyeti yüzünden yine istanbul'a yoğunlaşıldı.

sürekli istanbul'a yatırım yapılıyor, sürekli istanbul kalkındırılıyor.
insanlar geçinip bir hayat kurabilmek için istanbul'a gidiyor.
sonra insanlar çıkıyor diyor ki, "köylüler istanbul'dan atılsın. istanbul iki ayrı şehire bölünsün. istanbul'a girerken vize istensin".

e iyi de sen şu türkiye'yi uniform şekilde dağılmış bir ülke yapamadıktan sonra istanbul'a saçma sapan çözümler üret, ne işe yarayacak ki.
normalde 1 milyon nüfusu geçmiyecek bir şehiri, yaptığın düzenlemeler sonrasında, 50 milyona bile çıkartırsın.
çünkü esas sorunu halletmiyorsun.

peki onun dışında istanbul'daki trafik sorununu çözebilecek neler var?
aklıma şunlar geliyor.

1- toplu taşımı arttıracaksın, insanların araba veya taksi kullanıp gittiği yerlere otobüs veya metro kullanıp gidebilmesi lazım. avrupa ve asya kıtasını bağlayacak deniz altından geçen metro güzel bir başlangıç.

kıyaslamak için new york, şangay, londra ve istanbul

http://i.imgur.com/wTTGH.gif

http://i.imgur.com/oLNjB.gif

http://i.imgur.com/oBqvu.jpg

http://i.imgur.com/rt9E1.jpg





2- yaya ve bisiklet yollarını arttırmak lazım. 5 şerit yol yapıp yanına çizgi şeklinde kaldırmın koyman, hiç bir işine yaramaz. insanların yaya yürümeye veya bisiklet kullanmaya teşviklendirilmesi de önemli.

bir yöntem planı

http://discoveringurbanism.blogspot.com/2008/07/new-broadway.html

http://i.imgur.com/J0bHO.jpg





3- araba akış hatlarını iyi kontrol etmek ve dar boğazları düzenlemek lazım. boğazın üstünü betonla kapatsak da sonuçta binaların arasındaki yolların genişliği belli.

bottleneck örnekleri

http://people.hofstra.edu/geotrans/eng/ch3en/meth3en/bottlenecks.html

http://i.imgur.com/ZhGzA.png

http://i.imgur.com/L51Fs.jpg

http://i.imgur.com/kbzeB.png





4- ülkenin tek bir şehire, bir şehrin de belirli bölgelere yığılmasını engellemek.
yoksa şu tip manzaraların önüne geçmek zor olur:


http://i.imgur.com/eIedY.jpg





bi de sırf yol dizerek, şerit arttırarak trafik rahatlatılmıyor.
new york'ta Broadway yoluna şöyle bir proje koymuşlar mesela:
http://discoveringurbanism.blogspot.com/2009/02/big-changes-for-broadway.html

BabacumMostors said:

öncek isayfaları okumadım

ma tayyip yine son derece acayip tam zihni sinirlik bir projeyle geldi..

buradan sayın başbakanımıza sesleniyorum

yahu sen anadoludaki diğer illere kentsel dönüşüm içerisinde sanayinin taşınmasını sağlayacak sübvansiyonu yap, lojistik olanakları arttır (daha etkin bir demir yolu ağı gibi) gözü geriye doğru çevir ve sanayiiyi sadece tek bir ile değil tek bir bölgeye bile yığma demografik olarak dengeli bir büyüme hareketi yap.. ama olmaz

bu adamların zihniyeti de bu işte, raylı sistem yapmak zor uzun vadede başarı getirir o yüzden metrobüs yap. geriye doğru göçü yapama onun yerine istanbulu ikiye ayır

her mevzuda Almanya örneği veriyorum ama gelin görün ki en uygunu o malesef.. çünkü almanya hem nüfusu hem de yüz ölçümü bakımından Türkiye'ye en yakın olan ülke. bakına damların en kalabalık şehri Berlin, nüfusu 3.4 milyon

adamalrın ülke genelindeki nüfus dağılımı da şöyle;


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/36/Bev%C3%B6lkerungsdichte.gif




yani dengeli çünkü sanayii tek bölgeye yığılmış değil üretim tek yerde değil bu sayede hem bölgesel oalrak büyüyor hem de üretim imknlarını ulaşım çeşitliliği sayesinde dibine kadar etkinleştirebiliyorlar

bir de türkiyeye bakın.. istanbul son sayımda 17 milyon mu ne çıktı yani küçük bir avrupa ülkesi kadar

hani muhasır medeniyetler seviyesine varmayı amaç edinen ve dünya ekonomisinde yer kaznamak isteyen bir ülke olarak bundan daha kötü bir durumda olamazdık

ama hata bizde çünkü alımışız düzensiliğe kaosu yaşamaya ırgalamıyor bizi hiç "lan bunda bir gariplik var" demiyoruz sonra gelip bize "iki istanbul oalcak muhteşem olacak nüfus 25 milyona çıakcak" deiklerinde de "manyak mısın aln sen? kafan mı iyi?" demek yerine şak şaklıyoruz

biz var ya milletçe istisnasız "aptalız"

ters göçü yaratmaya çalışmak yerine türkiye=istabul olmaya kasıyoruz

"gidin aln istanbuldan gelmeyin kırarım bacaklarınızı" demiyorum ama bu dengesiz büyüme şekliyle yakında bokumuzla oynamaya başlarız diyorum, diğer iller de kalkınmalı diyorum, gerekirse sektörel iller modeli yapılmalı diyorum


+1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Myshkin said:

esasında metrobüs istanbul ve o tarzdaki şehirler için üretilmiş bir çözüm


şu mesajı yazmak için 4 kere fln filitreden geçirdim yoksa ya ban ya da gerektiz atışmaya dönecekti

metrobüs kullanan ülkeler (mesela irlanda mesela hollanda mesela ABD-Seattle), ki onlarda "bus rapid transit" diye geçer adı, raylı sistemi götürmedikleri bölgelerde ulaşımı rahatlatmak için kullanır türkçede ki geçmişlerde deneyimlediğimiz türevi "tercihli yol"dur ve 1970 lerin sonundan yaklaşık 1990 lara kadar kullanıp sonra "lan ne gereksiz bir işmiş bu trafik yine arap saçına döndü" diye vazgeçilmiş bir sistemdi

yani aynı yemeği ısıtıp biraz süsleyip önümüze koydular

neden?

çünkü raylı sistemden ucuz
raylı sistemden daha hızlı düzenlenebiliyor

kısa vadeli bir çözümdür esas çözüm raylı sistemin genişletilip raylı sistemin olmadığı bölgelere ulaşımı sağlamaktır

metrobüs iyinin kötüsüdür fakat "bir kere yaptık daha bir şey yapmaya gerek yok" zihniyetiyle onyıllarca kullanımda olmamlıdır
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"roket adam" said:

Şu avrupada herkeş pislet kullanıyyo negzel biz niye kullanmayerro tayfasına hastayım. Amsterdam'ın en yüksek yerinin rakımı +1.5 metre. İstanbul yedi tepe üzerine kurulmuş. Bisiklet çözüm falan değil.


tamam o zaman herkes birer adet araba kullansın.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...