goldbären Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 abi gece gece uğraştırıyosun beni:( bunu da yazıp yattım: biliyorum demek istediklerini, her güzergahta farklı zamanlarda mesafelerin duraklar arası sürelerin duraklarda beklemelerin ölçülmesi ve bunlara dayanarak eldeki kaynaklarla cici cici planlamalar yapılmasını kastediyosun. istanbulun yol sistemi bile kaos, belirsiz şeyler çok fazla var. sürekli bir yoğunluk olunca, kitlenin o an için ne tarafta daha yoğun oalcağını kestiremiyosun işte. bazen 30'la bazen 50 ile geçiyosun bi yerden, haliyle planlamak imkansızlaşıyor. avrupada kaza çok daha nadir ayrıca. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
roket adam Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 İstanbul'da yaşamıyorsun hocam onu anladık buradan. Tek bir şey diyeyim, yaşamayan bilemez. Karşılaştırma şansım var büyük Avrupa kentleriyle, İstanbul trafiği özet olarak "kaos"'tan oluşmuş bir şey yani, buranın düzeni düzensizlik. Bilemezsin ne olacak. Ha bu dediğin metro'da niye yok mesela onu ben de merak ediyorum açıkçası. Edit: ki metro bile sık sık "sinyalizasyon bilmemnesi kapalı bekliyoz" anonsuyla bekletiliyor çoğu yerde, bir çok kez denk geldim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
kermit Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 benim teyzem ibb yapacakmış yarın bu dakikalı, duraktan kalkınca bi daha ömrü billah (içerde adam bile ölse) kapısı açılmayan otobüslerden Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Red Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 ya ülke nufusu kadar insan toplanmışız bi şehirde.yani 20 milyon insandan bahsediyoruz toplu taşımalar ztn dolup taşıyor.otobusler boş gitmiyor ki.hani ne yaparsan yap kalabalıgız.trafiğin çözümü yoktur bana göre 8. koprude yapılsa 8 koprude yoğun olur böyle yaşamya alısıcaz :). Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
adamınbiri Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 14F'ye binmeden otobüse bindim demeyin Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 o otobüs ne zaman gelecek sistemi izmir'de uygulanıyor. yani sistemi var gayet güzel de 4-5 belli yerde göstergeler var anca. otobüsün gelmesine kaç durak kaldı diye yazıyo tabelada. tabii gps takip sistemli otobüsleri gösteriyor ama büyük çoğunluğu öyle zaten otobüslerin. ha arada da gpssiz tarihi eser otobüs gelirse vay balıma diyorsun bi an önce bindin diye. çok süper bi uygulama bence, o tabelaları çoğaltırlarsa süper olur özellikle yoğun yerlerde. tabi her yere koyamazlar kesin çalınır fdsfd. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
DoruK Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 bunun yanında yine bisürü otobüste lcd ekran var gpsli haritada gösteriyor aha burdasın bu duraklar var güzergah bu falan diye. aynı ekranda gereksiz bi haber olayı vardı da üşendiler bıraktılar sanırım o işi, böyle güzel. hem ekranda şöförün adı falan yazıyo kocaman, bi yamuk olursa arıyosun eshotu sövüyosun takip başlatıyolar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Tokasra Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 toggie said: otobus degil de durak lazım istanbul'a. soyle londra'daki gibi gelecek olan otobusun numarası ve kalan dakikası ledlerde yazsa. bi de anlasılabilir haritalarda, otobus numarası ile birlikte gectigi rota adam gibi yazsa. Şu işte abicim. Yalnız tahmini kalan süre falan roketadam ve goldbaren'in dedigi gibi trafik, kaza vs. nedeniyle uzayabileceğinden İzmir'deki gibi o anda otobüsün hangi duragi gectigini gösteren bir sistem İstanbul'da olsa imba olur. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Giovanni Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 goldbären said: 10 tane otobüs alınıyosa 9 tanesi fatihe bi tanesi bakırköye ekleniyor zaten, oy çıkan semtlerinki daha ferah daha sık. 172 otobüsü de 90 milyon liraya falan alacaklar bak, görürsünüz.. Hayir abi en yeniler once Etiler'e geliyor. Ulan her konuda nasil bir suizan arkadas Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xieon Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 SoulCube said: şu dt1 dt2 seferlerine ek koysunlar başka bişey istemiyorum. Ahanda bir DT lover daha çıktı (L)! Neyine yetmiyor abi 15-20dk da bir kalkıyor DT2, DT1 ve 30D de 30-40dk falan :( Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pascalnouman Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 soru : istanbulda trafik nasıl azalir cevap : nufusun yarısını tecrit ederek Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Genel Yönetici GERGE Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Genel Yönetici Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Tokasra said: toggie said: otobus degil de durak lazım istanbul'a. soyle londra'daki gibi gelecek olan otobusun numarası ve kalan dakikası ledlerde yazsa. bi de anlasılabilir haritalarda, otobus numarası ile birlikte gectigi rota adam gibi yazsa. Şu işte abicim. Yalnız tahmini kalan süre falan roketadam ve goldbaren'in dedigi gibi trafik, kaza vs. nedeniyle uzayabileceğinden İzmir'deki gibi o anda otobüsün hangi duragi gectigini gösteren bir sistem İstanbul'da olsa imba olur. Bir ara bunu denemişlerdi birkaç durakta. Ekranlar gecesinde çalınmıştı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
toggie Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 "roket adam" said: İstanbul'da yaşamıyorsun hocam onu anladık buradan. Tek bir şey diyeyim, yaşamayan bilemez. Karşılaştırma şansım var büyük Avrupa kentleriyle, İstanbul trafiği özet olarak "kaos"'tan oluşmuş bir şey yani, buranın düzeni düzensizlik. Bilemezsin ne olacak. Ha bu dediğin metro'da niye yok mesela onu ben de merak ediyorum açıkçası. Edit: ki metro bile sık sık "sinyalizasyon bilmemnesi kapalı bekliyoz" anonsuyla bekletiliyor çoğu yerde, bir çok kez denk geldim. izmitliyim, istanbul'da 5 sene yasadım. tanımadıgım bir sehir degil kısacası. ukalalıga gerek yok. kaza yuzunden dakikaların sarkacak olması sistemin ise yaramayacak oldugunu gostermiyor. istanbul trafiginin sorunu yolların yetersizligi/nüfus ya da kazalar degil. yeterli park alanı olmadıgından serit kapatan park halindeki araclar ve toplu tasıma sisteminin abuklugu. istanbul'da yasayan orta-ust duzeyli bir ailede minimum 2 arac var. bazılarında 3 oluyor bu. adam ise arabasıyla gidiyor tek basına. karısı isine gidiyor arabasıyla yine tek basına. bir de cocukları okula giderken altına arabasını cekiyor. benzin fiyatları zamlandıgında tü kaka der herkes ama ayrı ayrı arabalarla trafige cıkarken cok rahatlardır. istanbul'da trafik kaostur diyosun, ben de baska bisey demiyorum zaten. uretilen cozumlerden ornek veriyorum. kaos olmasından kurtarmak icin de toplumun her kesiminin toplu tasıma araclarını utanmadan, sıkılmadan kullanabilmesi gerekir. izmir'de de uygulanmaya baslanmıs iste, olmayacak bisey degil. ekran bir calınır, iki calınır. koyarsın kameraları, tespit edersin. zaten buyuk sehirlerde heryerde kamera var artık. ki vandalizm artık turkiye'de baya baya duzgun bir seviyeye gelmis durumda. eskiden oldugu gibi degil yani, zamanla uyum saglayacak insanlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
-007- Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Paylaş Mesaj tarihi: Ocak 8, 2011 Belediye paticikte yazdıklarımızı akıl etti ilk kez heralde. Yola gelsinler şöyle :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar