Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Elder Scrolls V: Skyrim


Sam

Öne çıkan mesajlar

Oyunların kalitesizliği oyuncuların tepkilerini etkiliyor haliyle. Morrowind oblivian kadar kalitesiz bir oyun değildi, o dönemlerde bu kadar sert savunmaya yapmaya daha gerek yoktu. Artık oblivian gibi kalitesizlik abidelerine hak ettikleri tepkiyi göstererek sessiz kalmıyoruz. Ha ne işe yarıyor hiç, ama olsun başımı öne eğip couch casting misali "vazifemi yapacağıma" RMAH tartışmasında olduğu gibi savaşarak düşerim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

morrowind'de neredeyse sıfır dialog vardı, gene şimdiki shitstorm'ların 10'da 1'i dönmemişti başlığında. oyunlardan ziyade forumdaki anlayış değişti. şimdi oyunun/şirketin tükürükle eleştirileri boğacak bir fan kitlesi yoksa gg.


sıfır dialog vardı?


http://i.imgur.com/EEImy.jpg



a dur, good-bad-ugly seçimi olmayınca dialog olmuyordu, doğru

http://i.imgur.com/BjQjW.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

dialog deyince konu başlıkları hakkında bildiklerini söylemesini anlıyorsan başka, axe ile kapıştıralım seni öyle düşünüyorsan. :p


konuşulan konu üstünden "ya ben şu dediğini merak ettim" şeklinde gelişen bir alternatif dialog sistemini,
şans çarkı dialog sistemine tercih ederim

http://i.imgur.com/Ldrfv.jpg
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Diyalog sistemi değil bu çark muhabbeti, gayet de akıllıca kullanılmış bir sistem. RPG oyunlarında personality/charisma attribibute'nun her zaman garbage niyetine kullanılmasından hareketle hiç ulaşamayacağın diyalog seçeneklerini bu çark sisteminin mini-game'iyle unlock etmek harika bir çözüm bence. Ha Oblivion'ın genel diyalog sistemini de beğenmiyorum o ayrı konu. Baldur's Gate serisinden bu yana diyalogları doyum veren başka bir RPG oynamadım ne yazık ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

o çark dialog sistemi filan değil ki, persuasion seçeneği yerine gelen mini-game.

ha kaldı ki oblivion'u tercih ettiğimi söylemedim, fallout 3 ile gerçek bir dialog sistemine geçtiler ancak. fo3 ve nv'den taşırlarsa sistemi o zaman güzel olacak işte.

ha o çarkın en büyük sorunu hiç kullanmaya gerek olmaması, 2snsüren 100'lük charm büyüsü yetiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sorieno said:

RPG oyunlarında personality/charisma attribibute'nun her zaman garbage niyetine kullanılması


Fallout
Fallout 2
Torment
Arcanum
Bloodlines
Fallout : New Vegas


Sorieno said:
Baldur's Gate serisinden bu yana diyalogları doyum veren başka bir RPG oynamadım ne yazık ki.


Torment
Arcanum
Bloodlines
Mask of the Betrayer
Alpha Protocol
Fallout : New Vegas
The Witcher
The Witcher 2
Deux Ex : Human Revolution

Daha fazla rpg oynamalısın.

Çark sistemi herhalde bir oyunda şimdiye kadar gördüğüm en lümpen proleter uygulama. Gerçi ME3 otomatik dialog seçenekleriyle (otomatik seçenek de nasıl bir oksimoron belli değil, hatta oksi fazla orda) çığır açacak bu konuda ama zamanının zeka yetersizliğinde zirveye oturmuştu oblivian çarkıfeleği. Kolaylıkla abuse edilebilmesini geçiyorum hiç bir gerçekçiliği, hiç bir doyuruculuğu yok ve konuya tamamen uzak bi minigame. Alınan cevaplarla oyunun atmosferini ve IMMERSHUNZ u yerlebir etmesini saymıyorum bile.

Morrowindin de çok kötü bir dialog sistemi vardı, ama oblivianla karşılaştırınca Mass Effect 2 bile iyi dialoglara sahip, o yüzden adil bir karşılaştırma olmuyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Saydığın oyunlar arasında personality/charisma'nın garbage olmadığı tek oyun Torment, belki biraz Fallout 2 ve Mask of The Betrayer. Bu ikisinin haricindekiler çoğunlukla flavor.

Anlatmaya çalıştığım nokta şu; Şu listede saydığın bütün C-RPG'leri oynadım, bir kaç tanesi haricinde sadece yüksek cha score'uyla ulaşabildiğim, hem oyunun gidişatını direkt olarak etkileyen hem de aklıma mıh gibi saplanmış diyalog barındıran oyun sayısı çok az. Charisma 8, 4 tane follower alabiliyorum, iyi ki diğerlerine değil de charisma'ya puan vermişim demeni sağlayacak bir durum olmuyor. Kimse text RPG mantığını beklememeli zaten, console-fag tartışmaları ortada yokken de önemli bir yüzde yukarıda anlattığım gibi 4 tane follower alayım da Myron arada bir laser pistol'la dağlara taşlara energy cell akıtsın düşüncesi yerine str'ye abanayım Vindicator Minigun kullanayım mantığı içerisindeydi.

Hal böyleyken altını çiziyorum daha çok flavor diyalog için böyle bir minigame'le uğraşmak da opsiyonel. Altını RP ile doldurabileceğin bir açıklaması da var üstelik. Öyle oyunun atmosferini etkileyebilecek bir yanı pek olmadığı gibi doyurucu olmanın yanından geçmediğine ben de katılıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

İlk liste ve ikinci liste birbirinden farklı, ilk listede sosyal yeteneklerin oyun gidişatına etki edebildiği rpgler var. Fallout 1 ve arcanum da tıpkı fallout 2 gibi iyi bir diplomat olarak oynadığında pek çok alternatif quest çözümü hatta yeni questler ve oyun sonu veriyor. Bloodlinesda keza bazı questleri savaşmadan çözüp en azından camarilla endingi açabilmek için persuasion gerekiyor. New Vegas bunların arasında sosyal yeteneklerinin oyuna etkisi konusunda en zayıf olanı, ne yazık ki söylediklerin (ya da söyleyebildiklerin) yaptıklarınla aynı öneme sahip değil. Ama MotB gibi iyi dialoğa sahip oyunlarda charismanın oynadığı payla karşılaştırınca fersah fersah ötede.

İkinci listede baldurs gate den sonra çıkan ve doyurucu diyaloğa sahip oyunları yazdım. Bi KotOR2'yi bi de Dragon Age : Awakening'i unutmuşum orda. Baldur's Gate 2'nin sonrasında yine iyi bişeyler yapıldı yani. Kaldı ki baldur's gate questleri falloutlara nazaran çok daha lineerdir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ben ikisinin birleştiği yerdeki perfection'dan bahsediyorum işte. Yani, hem diyalog ekranında oyunun gidişatına etki edeceksin hem de çok iyi yazılmış diyaloglar okuyacaksın. Rahatsız olduğum konu, bu tip "hadi ben diplomat oynayayım" diyaloglarının artık ustaca yazılmıyor, bunlara ehemmiyet verilmiyor oluşu. Yoksa "bunun da alıcısı var" diye old-school C-RPG sevenlere tadımlık veriliyor bu. Hiç birinde de Kreia'nın, Irenicus'un, hatta böyle antagonistleri geçtim Joanne Lynette'in diyalogları olmuyor.

Kotor'u hatırlattığın iyi oldu. Şunu koyayım da insanlar biraz text görsün.


Ya da Irenicus'un "I dont remember your love" şeklinde başlayan tiradı. Ya da Wall of The Faithless önündeki diyalogların.

Mesele oyunun gidişatına direkt etki edebiliyor olmaktan çok, etki edip aldığının doyurucu olması yani özetle.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla ben fena gazim.
karanlik caglar gibi geciyordu son 2 yil oyun piyasasi olarak ehuh..bu sonbahar bi senlendi ortalik..simdi 2-3 yil gene nadasa birakirlar..sonra ps4, halflife 2.1 falan fistan.

yok fena sindiricem, tikandigi yerde gerekirse koca memeli mod bile kurabilirim bu gazla.

mevzu bu sefer kisisel.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Valla ben nasıl dayanıcam bilmiyorum , ama bir 2 ay falan sonra alıcam. Geçmiş bethesda oyunları tecrübeme dayanarak genelde 2 ayda major buglardan kurtulup iyi oynanacak bir hale geliyor. En son rage faciamdan sonra özellikle (tamam bethesda sayılmaz o ama ) bu muhteşem oyun için bir 2 ay dayanıcam. Aslında birşey söyliyim bazı nedenlerden dolayı oblivion 2 yıl sonra almıştım, en iyi oturduğu zaman oydu. Çünkü 2 büyük dlc si çıkmıştı oyun 100 de 100 tamamlanmıştı bir sürü muthiş oyuncu moduyla beraber. Ama 2 sene dayanmam çok zor bu sefer o yüzden 2 ay dayanabilsem iyi : D
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...