Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

DOOM 3 İyi olmuş / Kötü olmuş kavgası topici!


Eno

Öne çıkan mesajlar

said:

Doom 3 duvarlarına bakıyoruz.. Uzaktan şahane di mi? Yakına gel yakına. Yakında, Undying'in duvarından pek farkı yok, ayrıca bir de daha pixel pixel ve bozuk bir duvar görüntüsü oluyor.

başkaları söylemiştir diye sesimi çıkarmamıştım..
şu anda piyasaki bilgisayarlar arasında duvarlarda her girinti çıkıntıyı poligonlar olarak realtime render edebilecek performansta hiç bi alet yok. bu nedenle farkındaysan son bikaç yılda pixel shader denen bi teknoloji ortaya çıktı. bunun amacı ise teker teker modelleme yapmayıp, sadece gölgelemeleri render ederek gerçekçilik-performans oranını çoook daha düzgün bi seviyeye getirmektir. doom 3'ün özelliği de işte bu teknolojiyi en iyi kullanmış olmasıdır.

piyasaya 3 ghz'lik gpu'lu ve ne biliim 1024 mb'lık görüntü kartları çıkana kadar da senin istediğin modellemeler OLMAYACAK. kusura bakma ama bu yazdığın yazılara bakarak bilgisayardan pek anlamadığını çıkardım. çünkü eğer cidden bu konuları iyi bilseydin doom 3 motorunun bu pixel shader teknolojisini sonuna kadar kullanabildiğinni ve şu an daha iyisinin olmadığını anlardın. allah aşkına kim bilir kaç yıl osnra çıkacak olan unreal 3 motorunun videosunu fileplanet'tan indir. doom 3'e ne kadar benzediğine bak. millet yıllar sonra çıkarcaz diyolar, id software şimdiden bunu gerçekleştirdi neredeyse.

artık herkes sana karşı çıkınca sanki doom 3'e laf edecek yerler arıyosun gibime geldi.[signature][hline]Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?


[Bu mesaj mayfer tarafından 06 Ağustos 2004 16:08 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Alexi_Septimus, 06 Ağustos 2004 15:49 tarihinde demiş ki:
Size birşey diyeyim mi?

Undying'in senaryosunu Clive Baker yazdı, yani bir zahmet iyi olsun o senaryo.3 kişi oynardık o oyunu.
Bir kişi oynar bir kişi fikir verir, diğeri ise objektif olarak "hmm evet ebesini şaaptın ortamın süperdi" derdi.

Şu şekilde oynardık oyunu.

"Hass!Işıklar gitti lan!"
"Dur olm önüne bak."
"Hmm."
- VÖARTGHHH
"Alın!AL AL AL AL ^&^?(+&'?( KODUKLARIM GEBERIN LAN!"
"Bitti galiba."
"Hmm."
"Öeh be, sen geç biraz."
"Ok."
"Güzeldi evet."

Sen iste ben doom 3'teki konuşmalarımızla senaryo dialogları yaziim, film çekiim.. Ki oyun içi olaylar dediim gibi senaryoya tam olarak bağlı değildir.. Kabaca bağlıdır.. Scriptleri başka biri yazar, hazırlar; (Oyuncuları türlü duygulara sokmak için) bölümleri senaryoya bağlı kalarak hazırladığı gibi..

Bu da doom 3 oyun içi olaylardan birine örnek. Grup bi profesörü yeni bulmuş. Profesör, çok zamanlarının olmadığını ve gitmeleri gerektiğini söylemiş, diğerlerinin aksi bi cesaretle de grupla gelmeyi kabul etmiştir..

-Abi profesörde bizle gelcekmiş.
-Aha ilerlemeye başladı..
-Eee bura kapkaranlık..
-Feneri varmış ya. Işık yaktı.
-Olm bu adam napıyo ya? Elinde lamba fln..
-İşte ışık tutuyo..
-Vuriim mi lan adamı?
-Ne gerek var işte bırak dursun.
-Hass..tir. Adamın ışığı söndü..
-Lan lan fileyşlaytı yak olm!
-Susun bi ses duydum!
-Hah geri geldi ışık..
-Adam da bişiler diyo.
-Fenerin içindeki bi alet mi ne bozulmuş, fener gidip geliomuş..
-Ee.. Ne b.ka yariicak ki bu adam?
-İşte fener tutuyo, ışık, senin fileşlaytı açmana gerek kalmıo..
-Hmm ii sonunda şööle karanlıkta silahla gezelim.
-Olm tutunmak için kullanılan borulara bak gerçek lan..
-Harbi çevreye bakın ya ışıklar ortam gerçek gibi..
-Ne çevresi ya? Her yer karanlık kesin bi b.k olucak..
-Bi de dolambaçlı yollar yapmışlar tam olmuş..
-Aha ya o köşeden soora, ya da o kolonun arkasından bişi çıkıcak..
-Şşt adamı bırakmasana ölücek şimdi.
-İşte bırakıorum önden gitsin, ölürse ölsün, bize bişi olmasın..
-Olm bırakma adamı ya, belki önemli ...na koyiim yine ışıklar gitti..
-Abi sesler arttı gibi..
-Lan işte orda yanına fayırbol atıo..
-Carmack senin ...nııı!!!
-Laaann!!!

4 kişi oynamanın zevki.. :)[signature][hline]Birini suçlamak için işaret ettiğinde, diğer 3 parmağınında seni işaret ettiğini unutma..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun süper
ayrıca konusu Mars da geçen ve 3-5 başlı yaratıkların olduğu oyunda gerçekçilik olarak ne arıyorsunuz anlamadım?
Ben birçok oyun oynadım ama bu kadar iyi grafik görmedim.
Modellemeler zaten korkunç
Ama gerçekten çok fazla adrenalin bi süre sonra bayıyor bir iki kendini yeşile veresi geliyor adamın
o zaman hemen bi farcry açıyoruz savaşmadan adaları geziyoruz yüzüyoruz geliyoruz
marsa gidip küfür etmeye devam ediyoruz...[signature][hline]Yalancı şahidimdir ay benim / Her gece denize vurur yakamoz / ben aşkı senle yaşayamazsam varsın olmasın...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
blackchaos, 06 Ağustos 2004 16:18 tarihinde demiş ki:
o zaman hemen bi farcry açıyoruz savaşmadan adaları geziyoruz yüzüyoruz geliyoruz
marsa gidip küfür etmeye devam ediyoruz...

:D hatta :horace:[signature][hline]Are you gonna bark all day, little doggie, or are you gonna bite?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
mayfer, 06 Ağustos 2004 16:08 tarihinde demiş ki:
said:

Doom 3 duvarlarına bakıyoruz.. Uzaktan şahane di mi? Yakına gel yakına. Yakında, Undying'in duvarından pek farkı yok, ayrıca bir de daha pixel pixel ve bozuk bir duvar görüntüsü oluyor.

başkaları söylemiştir diye sesimi çıkarmamıştım..
şu anda piyasaki bilgisayarlar arasında duvarlarda her girinti çıkıntıyı poligonlar olarak realtime render edebilecek performansta hiç bi alet yok. bu nedenle farkındaysan son bikaç yılda pixel shader denen bi teknoloji ortaya çıktı. bunun amacı ise teker teker modelleme yapmayıp, sadece gölgelemeleri render ederek gerçekçilik-performans oranını çoook daha düzgün bi seviyeye getirmektir. doom 3'ün özelliği de işte bu teknolojiyi en iyi kullanmış olmasıdır.

piyasaya 3 ghz'lik gpu'lu ve ne biliim 1024 mb'lık görüntü kartları çıkana kadar da senin istediğin modellemeler OLMAYACAK. kusura bakma ama bu yazdığın yazılara bakarak bilgisayardan pek anlamadığını çıkardım. çünkü eğer cidden bu konuları iyi bilseydin doom 3 motorunun bu pixel shader teknolojisini sonuna kadar kullanabildiğinni ve şu an daha iyisinin olmadığını anlardın. allah aşkına kim bilir kaç yıl osnra çıkacak olan unreal 3 motorunun videosunu fileplanet'tan indir. doom 3'e ne kadar benzediğine bak. millet yıllar sonra çıkarcaz diyolar, id software şimdiden bunu gerçekleştirdi neredeyse.

artık herkes sana karşı çıkınca sanki doom 3'e laf edecek yerler arıyosun gibime geldi.

Bonecrusher mayfer haklı bencede.. O dediin "yakındaki grafik" olaylarına karşı sslere bakman yeterli diye düşünmüştüm ama o sslerde de yakından hata aramaya kasarsan bulabilirsin.. Hem ii de olmuş oalyı mayferin açıklaması, o benden daa çok biliyor.. :)

Bi de şu lafın dikkatimden kaçmıştı. Şimdi görünce yine kendimden geçtim, bu laf beni benden aldı.. "Yakında, Undying'in duvarından pek farkı yok, ayrıca bir de daha pixel pixel ve bozuk bir duvar görüntüsü oluyor". Artık bişey diyemiyorum..[signature][hline]Birini suçlamak için işaret ettiğinde, diğer 3 parmağınında seni işaret ettiğini unutma..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

oyun gerçekten mükemmel diyeceğim tek şey hayatımda oynadıgım en iyi FPS oldugudur.
çok etkilendim doğrusu oyundan ve gerçektende bayağı adrenalin ve küfür dolu dakikalar geçirdim doğrusu korku hissini çok iyi vermişler ayrıca her impi öldürdükten sonra ona küfür etmeden duramadıgımı anladım bi zaman sonra.

oyunda çok ilerlemedim çünkü önce tweak xp kurup nvidia'nın son patchini yapmam gerekiyodu ancak şimdiye kadar gördüğüm tek eksi : merdivenleri ellerini kullanmadan çıkmak.
şunu her oyunda yapıyorlar gerçekçiliğin içine ediyolar. :)[signature][hline] allah kahretsin kız çıkma teklifimi reddetti
toka vermedin mi kıza
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bişeyi atlamış.. Önemli bişeyi..

Yaratıklar "blade"deki gibi turuncu küller( ? ) halinde yokolmayıp gerçekten öldükleri gibi dursaymış ve cesetler bikaç vuruştan soora önce kas ve kemik şekline(Hatta bazen beyin) geçip soora yokolmasaymış, oldukları yerde dursaymış, ve cesetlerle etkileşim daa uzun süre(Çok güzel ama kısa..) olsaymış oyun mükemmel olcaktı..

Yane kısaca ölümlerden küle dönüşüp ölenler, cesetlerle etkileşimin kısalığı ve cesetlerin yokoluşlarındaki mantıksızlık hariç mükemmel bi oyun..

Merdiven olayını saymıyorum bile.. Hl gibi çoğu oyunda da ööle..[signature][hline]Birini suçlamak için işaret ettiğinde, diğer 3 parmağınında seni işaret ettiğini unutma..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Sam, 06 Ağustos 2004 15:32 tarihinde demiş ki:
bilgisayar tarihinden tek bir flashla yapılmamış (vektörel grafik hedesi) oyun göster sprite, doku ve modeller zoomlanınca, büyütülünce ya da yaklaştırılınca grafik kalitesi azalmayan.
sam fazlasını yazmaya üşenmiş ben yazayım.

yapılır bu. örneğin duvardaki 20cmx20cm ebadındaki bir karo için ortalama 1200x1200 pixel bir texture kullanılırsa karakterimiz duvar dibine yanaştığında resim 1'e 1 gösterilebilir ve hiç bir zoom+smoothing yemeyeceği için kusursuz görünür. yine de oyunda bir zoom opsiyonu varsa ve 1280x1024 gibi bir çözünürlükte duvara zoom yaparsak bu bahsettiğim detaydaki texturelar da yeterli gelmez.

bu detayda texturelar ile bütün oyunu döşersek doom ebadında bir oyun yaklaşık 30-40 cd olur. belki daha fazla.

"duvarlara yaklaşınca grafikler iğrenç, pixel pixel" derken bu yukarıda söylediklerimi yapmadılar diye mi eleştiriyoruz şimdi oyunu?[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
mayfer, 06 Ağustos 2004 16:08 tarihinde demiş ki:
artık herkes sana karşı çıkınca sanki doom 3'e laf edecek yerler arıyosun gibime geldi.

herkes? hmm bir düşünüyüm.. tamam evet "hiç" kimse benle aynı görüşte değilmiş haklısın.. boccob lathspell gibi kimseler hiç kimse oluyor..

yahu gözünüzün önündeki hataları da göremiyorsanız ne diyim ben..

said:
blackchaos, 06 Ağustos 2004 16:18 tarihinde demiş ki:
ayrıca konusu Mars da geçen ve 3-5 başlı yaratıkların olduğu oyunda gerçekçilik olarak ne arıyorsunuz anlamadım?

herkes bir gerçekçilik tutturmuş gidiyor. evet çok gerçekçi oyun.. çok da ihtiyacı vardı "gerçekçi" grafiklere..

said:
Dungeon_Master, 06 Ağustos 2004 16:29 tarihinde demiş ki:
"Yakında, Undying'in duvarından pek farkı yok, ayrıca bir de daha pixel pixel ve bozuk bir duvar görüntüsü oluyor". Artık bişey diyemiyorum..

kanıtsa kanıt, alın size kanıt..

Undying duvarı:
http://c.1asphost.com/Bonecrusher/undying.jpg
Doom 3 duvarı:
http://c.1asphost.com/Bonecrusher/doom3.jpg

pixel pixel grafikler:
http://c.1asphost.com/Bonecrusher/doom34.jpg
ulan Duke Nukem zamanında vardı bu dolap grafiklerinden..

Size bahsettiğim 10luk grafikler:
http://c.1asphost.com/Bonecrusher/doom32.jpg
http://c.1asphost.com/Bonecrusher/doom33.jpg

Bahsettiğim 0 grafik olayı:
http://c.1asphost.com/Bonecrusher/doom36.jpg
http://c.1asphost.com/Bonecrusher/doom37.jpg

said:
Sufi, 06 Ağustos 2004 17:12 tarihinde demiş ki:
bu detayda texturelar ile bütün oyunu döşersek doom ebadında bir oyun yaklaşık 30-40 cd olur. belki daha fazla.

eh istediğim oyun 100 cd mi olacak yani?
sırf biraz daha güzel oyun istedim diye, duvarlarda biraz daha poligon istedim diye, oyun 100 cd mi olacak? beni bozmak için bahaneler uyduruyorsunuz. Hani siz de kabul ettiniz kötü yerlerini, laf edebilmek için sudan sebepler..

Peki, unreal engine 3.0, o grafikleri nasıl yapıcak? Duvarlarda taşlar felan var, ekstradan poligonlar vs..
Unreal 3 çıkınca oyun 500 cd mi olcak, duvardaki taşları felan iyi yansıtabilmek için?

said:
Popeye, 06 Ağustos 2004 16:46 tarihinde demiş ki:
korkusuz bone

ben korkusuzum demedim.
iyi ne güzel şimdi de popeye bana saldırmaya başladı..
doom 3'den korkmuyorum diyince başka şeylerde korkamıycak mıyım?

said:
blackchaos, 06 Ağustos 2004 16:53 tarihinde demiş ki:
evet
isterdimki cesetlere fantezi yapıyım.
Şerefsizleri öldürene kadar canım çıkıyor
iki fantazi yapmak hakkımız ama hemen kayboluyorlar...

istediğin gibi birşey:
http://www.fileplanet.com/files/140000/143915.shtml
şimdi ben bunu verdim de bunun için de laf edersiniz,
yani bozmaya çalışmak için yer arıyorsunuz..[signature][hline]iyi adam kötü adam çirkin adam

[Bu mesaj Bonecrusher tarafından 06 Ağustos 2004 17:40 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

esnedim, korkmadım falan diyen birinin öyle bi thread açtıgı aklıma geldide bilmeyenleride bilgilendirmiş olayım boşuna tartışmasınlar bu konuda diye o linki koydum

yoksa zamanımı sana saldırmakla(senin sözündü pop saldırdı) harcayamam[signature][hline]Don't be afraid of the dark! Be afraid of what it hides!

Zegna, 08 Şubat 2004 00:06 tarihinde demiş ki:
fasıldan geldım
kafamda darbuka sesi var hala
gecmıyo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Dungeon_Master, 06 Ağustos 2004 16:11 tarihinde demiş ki:

-Abi profesörde bizle gelcekmiş.
-Aha ilerlemeye başladı..
-Eee bura kapkaranlık..
-Feneri varmış ya. Işık yaktı.
-Olm bu adam napıyo ya? Elinde lamba fln..
-İşte ışık tutuyo..
-Vuriim mi lan adamı?
-Ne gerek var işte bırak dursun.
-Hass..tir. Adamın ışığı söndü..
-Lan lan fileyşlaytı yak olm!
-Susun bi ses duydum!
-Hah geri geldi ışık..
-Adam da bişiler diyo.
-Fenerin içindeki bi alet mi ne bozulmuş, fener gidip geliomuş..
-Ee.. Ne b.ka yariicak ki bu adam?
-İşte fener tutuyo, ışık, senin fileşlaytı açmana gerek kalmıo..
-Hmm ii sonunda şööle karanlıkta silahla gezelim.
-Olm tutunmak için kullanılan borulara bak gerçek lan..
-Harbi çevreye bakın ya ışıklar ortam gerçek gibi..
-Ne çevresi ya? Her yer karanlık kesin bi b.k olucak..
-Bi de dolambaçlı yollar yapmışlar tam olmuş..
-Aha ya o köşeden soora, ya da o kolonun arkasından bişi çıkıcak..
-Şşt adamı bırakmasana ölücek şimdi.
-İşte bırakıorum önden gitsin, ölürse ölsün, bize bişi olmasın..
-Olm bırakma adamı ya, belki önemli ...na koyiim yine ışıklar gitti..
-Abi sesler arttı gibi..
-Lan işte orda yanına fayırbol atıo..
-Carmack senin ...nııı!!!
-Laaann!!!

4 kişi oynamanın zevki.. :)

Prince of persia 1:
-aa napçaz aşşağısı çok yüksek
-düşüp ölmeyiz merak etme
-ya baksana çok yüksek
-atlıyorum ya birşey olmaz
-tamam atla
-ah 1 canımız gitti
-dedim ben sana
-ama ölmedik di mi?
-hmm evet, bir de şurdan atla bakalım canımız gitmez herhalde
-tamam atladım
-ana yer salsırdı
-tuzak var demek ki
-ee nasıl geçcez?
-ver bana ben geçerim
-ama aşşada çivili tuzak vardır
-olsun ben geçerim birşey olmaz.
-aa geçti valla
-hadi bir de şurdan git
-aa karşımıza savaşçı çıktı
-kılıç da yok napıcaz peki?
-diğer yerden gidelim o zaman
-iyi tamam gidelim.

tarzında olaylar yaşanabilir.. sonuçta arkadaşla oynarken arkadaşına ve muhhabbetine de bağlı..[signature][hline]iyi adam kötü adam çirkin adam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Bonecrusher, 06 Ağustos 2004 17:40 tarihinde demiş ki:
said:
Sufi, 06 Ağustos 2004 17:12 tarihinde demiş ki:
bu detayda texturelar ile bütün oyunu döşersek doom ebadında bir oyun yaklaşık 30-40 cd olur. belki daha fazla.

eh istediğim oyun 100 cd mi olacak yani?
sırf biraz daha güzel oyun istedim diye, duvarlarda biraz daha poligon istedim diye, oyun 100 cd mi olacak? beni bozmak için bahaneler uyduruyorsunuz. Hani siz de kabul ettiniz kötü yerlerini, laf edebilmek için sudan sebepler..
duvarlara biraz daha poligon koymak grafikleri kurtarmaz. 3d anlayışında poligonlar 3 noktanın oluşturduğu düzlemlerdir. normalleri aynı doğrultuda olduğu taktirde birbirine temas eden tüm poligonlar aynı surface sayılırlar. böylece yüzeyler (surface) üçgenden daha komplike olabilirler.

şimdi dörtgen biçimli duvarları düşünelim. 2 adet 3 noktalı temel poligonun oluşturduğu bir surfacedir. ama detaylandırmak istersek aralara sonsuz adet nokta (vertex) koyup tek bir yüzeyi sonsuz miktarda alt yüzeye ayırabiliriz.

3d teknolojisinde statik ve inorganik yüzeyler için bunu yapmak hamallık olur. çünkü hiç bir getirisi olmaz. ama organik ve dinamik yüzeylerde: ne kadar alt-yüzey=o kadar kusursuz hareket olur.

sonuç: dörtgen duvarları 2 poligon değil 2000 poligon da yapsak, yüzeyin tamamına kaplanacak olan texture boyutunu büyütmediğimiz sürece elde edeceğimiz görüntü kesinlikle değişmez.

daha büyük texture boyutu = daha fazla mbyte

daha fazla mbyte = daha fazla cd + daha büyük ekran kartı ram miktarı

sonuç: bugünün 3d modelleme üzerine görüntü kaplama teknolojisinin bize verebileceğinin sınırı bu. daha fazlası yeni icatlarla olur.
[hline]
beni bozmak için demişsin.

seni bozmanın bana bir faydası yok. ama sen "ben bu kadarıyla tatmin olmam arkadaş" demek uğruna bugünün teknolojisinin belirlediği sınırları aşamıyor diye bir oyunu kötü olarak nitelendiriyorsan buna itiraz etmem gerekir.[signature][hline]Her hakkı mahfuzdur. ©2004

[Bu mesaj Sufi tarafından 06 Ağustos 2004 18:25 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...