Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starcraft 2'yi beklemiyorum artik


NoTwisT

Öne çıkan mesajlar

Sparkcaster said:

abi o söylediklerini yapmak için gereken zeka 8 yaşında default geliyor yapma gözünü seveyim, iyi drop yapmak için bütün birimleri en azından 2-3 erli gruplar halinde tek tek kontrol etmen gerekiyor
strateji=zekaysa o yukarda saydığın şeyler şu oyunda gördüğüm bikaçtane "vay be çok zekice" dediğim hareketle uzaktan yakından alakası yok


strateji=zeka değil, bilgi ve en önemlisi tecrübe.
ve strateji, sadece birkısmı starcraftın
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

Sparkcaster said:

abi anladık starcraft fanısınız felan tamam da benim açımdan real time strateji olarak hala ilk çıktığı halinde starcraft, rts nin ilerlemesi gereken nokta coh vs, hala 10 yıl öncesinde sayan cilalanmış sc 2 değil bence
daesu topic açmıştı aim+movement fpslerin sonu diye, orda da çok anlamsız bir "fps" türü özleniyordu, hl de tau jumplar anlamsız atlamalar zıplamalar felan şu an türün son örnekleri mw 2 bc 2 fps türünün gelmesi gereken yerler.


neden böylew olsunki?
q3 cok daha keyifli bf den cod'dan.

ayrıca coh korkucn sans bazlı bir oyun. cok oynadım halada oynuyorum ama bayık yanı. bi mortar bi arti denk geliyo, bi tank shot 10 infantry temizliyo. micro co yazıf, cünkü üniteler kötü tepki veriyo, komutları doğru yerine getirmiyo, kafasına göre hareket ediyo vs vs vs

strateji olarak coh'da scninde wcninde yanına yaklasıcak derinlik yok.



abi eger cidden modern warfare sa senin fps anlayisin yanlis iste bence abi
bence fps dedigin zaman olay bi yerde 30 saat pusmak deildir
turkiyeye cs geldi sananede beta 3 te basladim beta 7 de jumplar kaldirildi olay pusmaya dondu biraktim
hic bi zaman iyi bi quake oyuncusu olmadim ama
duzgun jumplar felan surekli hareket eden bi adama aiminge saygi duymak zorundayim
yoksa ayni mapi 1500 defa oynayip ayni noktadan ayni hedeflere snipera ates etmek deil olay

ayrica cod gibi turlerin ortaya cikma sebebi iyi olmalari felan deil
sadece konsolda oynayan yetersizlerin ziplarken ates edememeis

sc mevzusunda da ayni red alert 2 oynadigim en zevkli rtsdir bence
mamut bas heavy tank bas
hatta aok oynarken bile bi kisi imperiala gecmeden saldirmak yasak diye 3 vs 3 map oynadirdik gunlerce
ama bu ayri bi zevk adamin 30 taneuniteyi tek tek micro yapmasina oeeeeeehhhh demek ayri bisi

ben daha dotada sven yada yada meepo oynamayi beceremiyorum o ayri
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

komutan sen yapma bari gözünü seveyim.

pc de strateji dediğiniz nedir zaten. ömrü hayatımda kasıntı gördüğüm 2 tane strateji var pc de birisi panzer general öbürünün adını hatırlayamadım şimdi. birlikleri çıkarttım yola, yakıt yeterse ne ala yetmezse sıçtık diye oynanan oyunlardı; ama rts değildi.

rts denince "s" kısmına fazla takılıyorsunuz, "rt" kısmı boşta kalıyor. sam'in yaptığı eleştirilerin hepsi aslında rts türüne getirilen eleştiriler. starcraft, rts'yi sığ bir tür yaptı diyor. e doğrudur yapmıştır.

sc'den önceki rtsleri de biliyoruz, sonrakileri de.

total war serisinin savaş bölümünde ne kadar strateji varsa, scde de var. tw'de bi birliği seçiyorsun 2 saatte gidiyor ya bi yere, apm lazım değil ondan strateji oluyor. scnin hızını yarıya indir o da strateji olur.

eline sopa alıp bizi kovalayan bi adam olsa, biz koşmaya başlasak. sam arkada kaldığı için dayak yese, "hayatta dayak yeyip yemeyeceğimizi hız belirlememeli" falan der :P
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:

sam abartıdan gelip laf atmaktan baska bişey yapmadınki mesajlarında bakalımmmı neler yazmıssın.

bana sataşmak harici elle tutulur birşey yazmıyorsun ki bu tartışmalarda, şunun senden gelmesi son derece ironik.
said:
türün tıkandığını iddaa etmişsin, sebep mebep göstermemisin, sucu türü ileriye tasıyan scye atmıssın.

videoyu seyreden zaten eleştirinin neye olduğunu anladı. aynı cümle içine sc yücelten ifade sıkıştırmakla görmezden gelinmiyor bu.
said:
bundan önceki bütün mesajları görmezden gelmişsin, hatta quoteladığın mesajı bile görmezden gelmişsin. odaklanın yer zaten stratejiyken bunuda görmezden gelmişsin. millet scyi koplayadı, kabaca benim söylediğimi kendi kafana göre cevirmişsin.
millet yeni seyler denemediyse scnin basarısız kopyalarını yaptıysa bu scnin sucu değil. acık acık yamısım işte.

hakaretleri görmezden geldim ve görmeye de devam edeceğim, bazısını şikayet ettim zaten. 10 sayfa makale yazıp 1 cümle hakaret edilse gene 10 sayfayı görmezden gelirim. hönkürenle hönkürecek değilim.

evet id software nasıl ilk doom ve quake 2786197825127652176 defa klonlandığı halde oyunların o ilk halinde takılıp kaldıysa ve valve tarafından gölgede bırakıldıysa, blizzard'ı da aynı nedenle eleştiririm 12 yıl sonra remakeimsi bir oyun yaparsa. ve bunun başı da starcraft, kaldı ki o da birşeyi ileri götürmedi zaten. ilk çıktığı gün bile daha önce yıllarca oynadığım oyunların aynısıydı.
said:
12 sene önce cıkmıs oyuna , sektörün para göz olmasını ve bu yüzden gelişmemesini yüklemişssin. meğerse bütün suc starcrafttarmıs

Ömründe hiç bir zaman bir quakerla konusmadığını varsayıyorum o zaman. aimden movementa jumplara herseye quake'de cok önem verilir. bunları hızlı yapomakda son derece önemlidir. nasıl bir tenisci bileğiniiyi kullnıyosa, bi yandan taktik yaparken buda öyle birsey.

621128512 kezs bastırmayı gerektirmiyor sende biliyorsun. bu kadar data alıp işlemeyi gerektiren baska oyunda yok piyasada.
tasarımcılar düşünüyor zaten, smart castingden mbs'a auto minginde bir sürü sey ekliyorlar oyuna. bilincli secim pyapılması gereken seyleri AI'a bırakmamak gibi bi huyları var bu yapımcıların. neden birse sen düşün istersen.

tbs ile rts arasındaki en temel fark, oyuncunu bir işlem yapmadan öcne düşünmesi ve rahatca uygulıyabileceği zamanı olmasıdır. hatta tek fark budur, başka hiç bir fark yoktur.
Sen istediğin kadar anlamı yok de dur, deliler gibi anlamı var. hanı sebep söylememe bile gerek yok bu konuda, ama şu örneği veriyim de ayıp olmasın, ben total war da savasları pauselamadan oynuyorum, atmosferi cok daha iyi yansıtyıyo, cok daha dinamik oluyo.
bu iş olmasa bile bu sohbet olurdu sam, bu olmasa baska sohbet bulurdun zaten, neden rüzgar yok derdin.

sektörün paragöz olması kendi hatası, blizzard'ın sadece ve sadece sıfır risk içeren basmakalıp oyun yapması da onun kendi hatası. adamların her oyunu için geçerli bu, sc'ye has bir durum değil ama. şirketi beğenmiyorsam o nedenle, yoksa tavuğuma kış demiş değiller.

hayır tam tersine quake camiasının da böytle sc camiası gibi kendi kendilerini yüceltmelerine aşinayım, ama gördük eriyip gittiler o mantıkta. ne quake kaldı ne birşey. oyun motorunun açıkları üzerinden yetenek sergilemekle o oyun yetenek ister hale gelmiyor.

valla ben de biliyorum sc nasıl oynanıyor, o nedenle anlam veremiyorum zaten bu kadar tantanaya stratejik zeka lazımmış gördüğünü işlemek lazımmış. oyunun daha çok tuşa basmakla çok daha avantajlı geldiğinin de farkındayım, apm muhabbetleri doğmadan önce de bilinen birşeydi. oyun kendini otomatik oynasın gibi bir beklentim olmaz, benzer tartışmalardan biliyorsun dungeon siege gibi yaklaşımlar hakkındaki düşüncemi.

tbs ile rts arasındaki tek farkın o olduğunu sanıyorsan büyük yanlıştasın. tbs eşzamanlı hareketleri yansıtamaz, o nedenle her zaman için yapay hayali kurallar uydurup bu açığını telafi etmeye çalışır ama kafi gelmez yine de. ben rts'leri ilk gördüğümde bu nedenle çok etkilenmiştim, çünkü turn-based oyunlarla geçti çocukluğum. ama beklentilerimi karşılamakta yetersiz kaldılar binyıl değişirken, gelişmediler hiç. myth ve devamında gelen öbür akım tatmin etti, ona yöneldim ve bu kolu bıraktım. bazen kalburüstü oyunlar için dönüp bakıyorum ama sc2 bunlardan biri olmayacak sanırım, çünkü 'aynısından daha fazla' olmaktan ibaret duruyor ne gördüysem ya da okuduysam. betasını oynayanların yazdıkları dahil.

sabonis zaten kontrol edeceğiniz tonla gereksiz olay olmasını ve esas stratejik düşünce gerektiren hususlara önem verilmemesini eleştiriyorum ben, kendi ağzınla kabul etmişsin bunu. sıyrılacak birşey yok ama babasının anakin olduğunu kabul edemeyenlere ne desen boş, NOOOOOOOOOOOOOOOOO diye bağırıp duruyorlar ancak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sam said:

valla ben de biliyorum sc nasıl oynanıyor, o nedenle anlam veremiyorum zaten bu kadar tantanaya stratejik zeka lazımmış gördüğünü işlemek lazımmış. oyunun daha çok tuşa basmakla çok daha avantajlı geldiğinin de farkındayım, apm muhabbetleri doğmadan önce de bilinen birşeydi.


sam neyi anlamıyorsun, anlamadım. o videoda gördüğün, bir kere daha diyorum, senin benim ya da buradaki herhangi birisi için veri değildir. o görüntülere bakıp "hmm bu oyun demek ki böyle oynanıyormuş ya da böyle oynanmalıymış" demek aynen lisede resme gönül verip de leonardo da vinci'nin resimlerine bakıp "ulan resim böyle yapılıyormuş demek ki" demekle aynı şey.

sen sc oynayacaksan benle oynarsın, ikimiz de taş patlasa 200 apm ile oynarız. o arada oynayan 30-40 apm de hiç birimizi daha iyi oyuncu yapmaz.

ulan darvin diye bir örnek var işte karşımızda. adam yıllarca tek el farede starcraft oynadı, gayet de iyi oynadı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla huun 200apm ile alakam olmaz şahsen, gider sf4 filan oynarım öyle ter dökmek istersem bir oyunda. strateji türü ile bağdaştıramıyorum ben fiziksel yüklenmeyi. prolarla aşık atma gibi bir arzum yok zaten, olmaz da. eleştirim ona değil.
BonePART said:

bak bu guzel fikir lan
sam slow oynasin scyi belki beenir
apm gereksiz
herkese tek tek is verilebilir

şu da sir'ün akp'li olduğunun sanılması gibi forumun bir diğer şehir efsanesi, en eskilerinden hatta sanırım. sc en beğendiğim rts'lerden biridir, 98'de çok oynayıp eğlendim. hatta 2-3 defa sonraki birkaç yılda da reinstall edip oynamışlığım vardır. ama eksik veya yanlışlarını eleştirmeme, oyun tarihinin en overrated rts'si olduğunu düşünmeme de mani değil bu.

kal sağlıcakla cüce.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sam valve yendi diyorsunda
tf2 dede heavy olup ortada minigun atman harici bi aksiyonunu göremedim.
buysa fps anlayışın "eridi gittiler" dedigin caimaya pekte birşey söyleme hakkın oldugunu zannetmiyorum.cünki oynanışı sindirdigini düşünmüyorum.
kaldıkı eridigi falan yok. bütün büyük gaming markalarının quake kadrosu var hala. ( benim açtıgım başlıktata yakındıgım camialarin yokolması degil firmaların destegi çekmesiyd. sebebinide bonepart tekrar hatırlatmış. konsol)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

valla huun 200apm ile alakam olmaz şahsen, gider sf4 filan oynarım öyle ter dökmek istersem bir oyunda. strateji türü ile bağdaştıramıyorum ben fiziksel yüklenmeyi. prolarla aşık atma gibi bir arzum yok zaten, olmaz da. eleştirim ona değil.
BonePART said:

bak bu guzel fikir lan
sam slow oynasin scyi belki beenir
apm gereksiz
herkese tek tek is verilebilir

şu da sir'ün akp'li olduğunun sanılması gibi forumun bir diğer şehir efsanesi, en eskilerinden hatta sanırım. sc en beğendiğim rts'lerden biridir, 98'de çok oynayıp eğlendim. hatta 2-3 defa sonraki birkaç yılda da reinstall edip oynamışlığım vardır. ama eksik veya yanlışlarını eleştirmeme, oyun tarihinin en overrated rts'si olduğunu düşünmeme de mani değil bu.

kal sağlıcakla cüce.


sir net akpli abi
yesil sermaye adam
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Daesu said:

sam valve yendi diyorsunda
tf2 dede heavy olup ortada minigun atman harici bi aksiyonunu göremedim.
buysa fps anlayışın "eridi gittiler" dedigin caimaya pekte birşey söyleme hakkın oldugunu zannetmiyorum.cünki oynanışı sindirdigini düşünmüyorum.
kaldıkı eridigi falan yok. bütün büyük gaming markalarının quake kadrosu var hala. ( benim açtıgım başlıktata yakındıgım camialarin yokolması degil firmaların destegi çekmesiyd. sebebinide bonepart tekrar hatırlatmış. konsol)


bu arada tf2 gayet quake gibi bi oyunda
hic ol kurmali bebek modeli
spawn kos pus oldur deil yane
scoutla yada soldierla gayet quakeimsi jumplar yapiliyo htta yapilmak zorunda
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

öle abi cünki point cepture üzerine kurulu cogu harita.
survivalite max seviye oyunda stratejidende bol birşey yok.sürekli olarakta yeni taktikler gelişiyor.

soldierla 3 adamın arasına girip survival yapamiyorsan manası yok agrolamanın yada air atamıyorsan aimin yoksa medic defans görevini üslenmiyceksin.
scout zaten oyunun kaderini degiştirir her türlü
bc lere mw lere göre cok cok üstün oyun

pixareffect olmasada bundan fazla tutulmazdı ama oyun.yetemiyor insanlar cünki
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

lol ben neymişim yahu, konu valve'ın id'yi tahtından indirmesiyken bile varsa yoksa ben. argumentum ad sam olmasa bütün bütün sayfalar bomboş kalacak. :p

daesu, tf2'de hw'den çok medic oynamıştım ama sen onu görmüşsün herhalde, neyse olsun varsın. bu tartışmaların hiçbirinde "ezerim, geçerim, kralını tanımam ama yerim dar ondan oynayamıyorum" gibi bir serzenişim olmadı, gameplay'e yönelik eleştiri yaparken zaten nedeniyle yazarım. yoksa nedeni "bana uymadı bu, kaçtım" der bırakırım hon örneğinde olduğu gibi.

oynanışı sindirmekten kastın nasıl oynandığını bilmekse evet biliyorum ve eleştiriyorum, (zaten bir cevabın da olamamış motor hatası =/= feature eleştirime) quake ve camiası da silindi gitti evet. en son doom 3'ü ben neredeyse tek başıma beğenmiştim şu forumda genel olarak nostaljik meyilim nedeniyle. şimdi de id en son çakma borderlands yapıyor sanıyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

snn quake camiasina bakıyorsan yoklar evet.
dünya capında varlar . hersenede quakecon yapilmiyormu
ben id fanboyu falan degilim. yaptigi işlerin devamlılıgını uygulayamadıgı içinde hep sinir olmusumdur.
madem biliyorsun oynanışı neyini eleştiriyorsun.mantıklı bir eleştiri göremiyorumki ben
ziplaya ziplaya 100k yapmak oyunun yetersizligini yetenek ile kapatman gibi bişey söylüyorsun.ki vanillada yok öyle birşey. haritalar izin vermiyor o seviye hızlanmaya.
(eve gidiyorum gelirim 2 saate :P)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sabonis said:

e tabi canım w3'te yokuşlarda niye eğimi ve rüzgarı hesaplamıyor oyun diye bok atmışlığı vardı. onlar da olacak yani, biz de sanki başka kontrol edeceğimiz 10'larca şey yokmuş gibi "hah buranın eğimi %30, rüzgar da pek yok, aşağıdan yukarıya saldırmanın çok dezavantajı yok saldırın aslanlar" diyecektik.

sam simülasyon olmasını istiyordu w3'ün.

sam nerde bulsa çok tıklama ile alakalı birşey, gelir hemen inceden lafını sokar ve muhabbeti açar. sonra ona laf anlatılamaz ve insanlar "abi sam zaten sc ve bliz'den nefret eder" der. sonra "asıl ben size anlatamıyorum" diyerek işin içinden sıyrılır sam.

en az 4-5 kere şahit oldum bu olaya.


^^
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...