Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Movie


weroqsheth

Öne çıkan mesajlar

Bu oyunun benim gibi seveni varmı dört gozle bekliyorum direk orjinalini alıcam.

Oyunu bilmeyen varsa anlatayım.
Oyunda onlarca aleti mekanı karakteri konuyu kullanarak film yapıosun ilk once kendine bir film şirketi kuruyosun sonra kucuk bir film yapıosun yavaş yavaş adını duyuruyosun. Butcen genişlyor aktorlere verdiğin para artıyor şirketin buyudukce daha unlu aktorler aktris ler kiralıyorsun bunları çeşitli kaprisleri oluyor geç gelmeler senaryoyu beyenmemeler felan çok aşırı manyak bir oyun ayrıca cektiğiniz filmleri izleyebiliyorsunuz. Ve resmi internet sitesinden yarışmalara gonderebiliorsunuz. Bu oyun için millet (yabancılar) çok kasmış durumda Film şirketleri için veb siteleri bile yapmışlar orada sergileyecekler filmlerini gerçekten cok guzel bir şey
www.themoviesgame.com
http://www.maggot-studios.tk dediğim şirket sitelerinden biri
http://www.nightlightstudios.tk
Aranızda bu oyunla ilgilenen varmı.[signature][hline]Weroq Duilwen
Paladin of the Light - Alliance of Light [AoL]
ICQ
Weroqsheth from SNN
Blind Guardian
L I V T Y L E R

[Bu mesaj arcane tarafından 26 Temmuz 2004 01:56 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Geçen aylardan birinde Level'da ilk bakışı vardı, merak eden ve dergisi olan varsa söyliyeyim dedim. Konu beni pek açmadı ama denenmedik ve ilginç bir oyun türü, bu yüzden avantajları var. Ben yine de çok bir şey beklemiyorum ama çıkınca bakılabilir.[signature][hline]
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yalnız oyun tam olarak arkadaşın dediği gibi değil. Yani düşük bütçeden yüksek bütçeye hızlı bir geçiş yapmayı başarırsanız birden titanicler matrixler çekmeye başlamıyorsunuz. Oyun film tarihinide konu alıyor ve biraz* geçmişten başlıyor. Yani müşteri beğense bile hasılat rekoru denen şeyin yönetmenin bir film daha çekmesine yeticek bir para miktarı olduğu zamanlardan. Zaten dediğim gibi, Geçmiş'ten başladığımız için nabza göre şerbet vermek gerekiyor. Star Wars gibi bir film'i asıl tarihinden 10 yıl önce çekerseniz hiç tutmaz. Casablanca da bu gün çekilirse aşırı sıkıcı olur. Korku filmlerindeki şiddet oranını 70'lerden önce yüksek tutmamalısınız. Çıplaklığı ise 60'larda ve 90'lardan patlatın vs vs....
Basit bir simülatör olmayacak. Çok kafa patlatmammız gerekecek eğlenceli bir oyun geliyor. Zaten Oyun dünyasının Kralından gelmesi de ayrı bir mutluluk verici olay...[signature][hline]
Reality Isn't What You See
Reality Is What You Feel
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

strencher baya iyi stratejiler vermiş ehehe..

peter molyneux (lionhead studios) yapıyor.

benim hiç ümidim yok.
ghost master, sims, simcity 3-4 felan az buçuk idare ediyor.
"bakalım bu ne olcak, şu karakterle konuşursam ne olcak, işe girince başarım olcak mı" gibisinden şeyler bir süre idare ediyor simste mesela..
ama sonra sıkıyor.

çünkü yeterince kombinasyon yok, değişik şeyler yapmanız zor. aksiyon felan da çok az.

movie'ye döneyim.
oyunda bir bina inşa ediyoruz, geliştiriyoruz, para kazandıkça yeni binalar elde ediyoruz, sonra yeni çalışanlar satın alıyoruz, yeni filmler yapıyoruz vs vs..

X-Com 1 UFO ve Theme Park (ya da Theme Hospital da diyebiliriz) çok tutmuştu. Ama artık her yıl birbirinin aynısı Tycoon oyunları çıkıyor. En son School Tycoon oynadım mesela. Tamam güzel yapılmış oyunlar. Ama sıkıyor, oyunlarda para kazanıp yeni binalar yapmaktan başka yenilik yok..

Oysa movie'de, yaratıcılığımızı konuşturabilme imkanımız var. Bu güzel birşey. Sadece iş verip bina yapmakla uğraşmıycaz.
Kendi yaratıcılığımız da devreye gircek.
Aktörler bulup uygun kombinasyonlarda hareket ettirip film çekicez..

Peki neden umudum yok?
Mesela aktör alıcaz, klasik artık, Theme Hospital'da da , School Tycoon'da da aynı durum, alıcağımız çalışanın, bazı statsları var, statlar ne kadar yüksekse, çalışanın fiyatı da o kadar yüksek oluyor. Zenginsek iyi çalışanlar satın alabileceğimizden, tycoon oyununda daha başarılı oluyoruz.. ama fakirsek kötü çalışanlarla başarısız oluyoruz vs..
Aynı durum movie'de de var.

Mesela Tony Hawk Pro Skater oyununda yarış kazandıkça, veya bir pistte bazı kombinasyonlar yapmayı becerince, oyunda ekstra kaykaylar, yeni pistler felan açılıyordu.
Aynı durum Movie'de de olucak.
Bu durum, belki oyunda en süper filmi yapmaya hak kazanmak için çok uğraşmamızı gerektiricek, pat diye en süper filmi yapmamızı engelliycek. Böylece Oyunun daha uzun oynanmasını sağlıycak.
Ama bu durum beraberinde, serbestliği de engelliycek. Yaratıcılığımızı engelliycek. İlla bazı özellikleri açmamız gerekicek.

Filmin yöneticisi olduğumuz için herşeyle ilgilencez. Banka hesaplarından, getir götür işine kadar herşeyi..
Gene film çekme işinde serbestliği azaltacağını düşünüyorum.

Oyundaki herşeyi, geliştiricilerin kendisi yerleştircek.
Mesela aktörümüzü bir koridorda yürütüp sonra durup kollarını iki yana açmasını istiycez, o da yapıcak.
Ancak programcılar kollarını iki yana açtıktan sonra iki eliyle de "orta parmak hareketi"ni veya kolllarını bükme hareketini yapmayı eklemedikleri için, aklımızdakilerini tam anlamıyla filmde yapamıycaz. Sadece mevcut hareketleri yapabilcez yani.

Son olarak, filmlerin yöntemi şöyle olacak:
aktörleri koyuyoruz, sims'de hareket seçme gibi bir menü vasıtasıyla, bir hareket yaptırıyoruz, bu hareket başarılı olursa para kazanıyoruz, başarılı olmassa bir daha yapmak için para ödemek zorunda kalıyoruz.
her başarılı hareket bize ekstra para sağlıyor.

Yani filmin kendisi değil, oyuncuların her başarılı hareketi bize başarı sağlıycak...

Zaten bir oyun yaratıcılığımızı nasıl test edebilir ki?
Hele bir tycoon oyunu ise sadece başarılı hareketleri görebilir ona göre değerlendirebilir..

edit: bunlar sadece benim görüşlerim.[signature][hline]iyi kötü çirkin

[Bu mesaj Bonecrusher tarafından 26 Temmuz 2004 02:16 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Lionhead bu, adamların en büyük avantajlarından biri arkalarında bir komünitenin olması sürekli her oyununu gözeten. The Movie bence süper olacak, hatta biz de Paticik Studios kurabiliriz biraz daha boş zamanım olduğunda ben iyicene incelemeye alıcam oyunu.

O kadar uğraşıp sonuçta senaryosunu falandı yazıyosunuz ve internete koyuyorsunuz. Internette bi sistem geliştirebilirler (BW de yapmışlardı yaratıkları karşılaştırmak için, o konseptten neler yapılabilir siz düşünün)

Hollywood un tanrısı olacaz şimdi de PM sayesinde :P[signature][hline]In Moon I trust
For Moon I live
To Moon I pray
The Moon I love...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

konsept olarak çok hoş bir oyun ama bonecrusher fazlaca eleştirmiş her zaman olduğu gibi, bu sefer demo üzeine yorumu alpha üzerine yorumu da geçmiş direkt öninceleme üzerine yorum patlamış retail'i oynamışcasına.. :)

halihazırda oynadığımız oyunların %90'ı gayet birbirine benzerken ben bunun fazlasıyla özgün olduğunu düşünüyorum. zaten peter molyneux'un henüz vaktine göre özgün olmayan bir oyun çıkardığını da görmüş değilim. tutmaması pahasına sürekli yeni şeyler deniyor, blizzard gibi statüko üzerinde büyüyen, yenilik yapmaktan ölesiye korkan şirketler (ve bunların oyunlarıyla yetişen nesillerin de yenilik düşmanı olması aynı şekilde) bugün rağbet görüyorken bence peter molyneux gibi insanlar el üstünde tutulmalı. bunu da haketmiş birisi zaten tekrar tekrar..

merakla bekliyorum ama büyük bir umut bağlamış değilim şimdilik, zira black&white'da hayalkırıklığına uğradım bu nedenle..[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

euehuehe

oyun tabii benim dediklerimi bana yutturacak kadar başarılı olabilir,
ya da yukardaki laflarım övgü gibi kalıcak kadar kötü de olabilir..

ama sonuçta konsepte göre fikrimi yazdım orda. adamların baymayacak, ve uzun süre oynanabilir kılmasının önündeki engelleri anlatmaya çalıştım. sıradan tycoon oyunu yaparlarsa (her ne kadar ekstradan film yapabilsek de) uzun süre oynatmasının zor olduğunu söyledim. Yani yeni birşeyler değil, daha esnek bir oyun tarzı getirmeleri lazım bence.

öyle böyle işte bişiler yazdım :)[signature][hline]iyi kötü çirkin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi dedigi gibi arkadasin, sen hayalindaki yonetmen olamazsin belki 60 lardayken, o yuzden filminin satmasi icin ZIBIDIS FROM MARS diye filmler cekmen gerekicek falan.

ben bekliyorum, hatta biraz daha ilerde (2 ay icinde falan) burdan bir kac kisi Studyo Paticik e baslayabiliriz, ya da baska bi isimle, kendi grubumuzu belli edecek.[signature][hline]In Moon I trust
For Moon I live
To Moon I pray
The Moon I love...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bence gayet güzel olabilir bu oyun vakti zamanında broderbund'ın çizgi animasyonlu film yapma oyunu vardı türünü ayarlıyodun,sahneleri tek tek çekip romantizm,macera dozunu vs. ayarlıyodun,reklam yapıyodun çok zevkliydi.Detay seviyesi çok daha yüksek böyle bir oyun gayet zevkli olabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bone daha iyi bir alternatif varsa onu göster de biz gidip pter molyneux'u dövelim "daha iyisi varken bize niye orta karar bişi oynatıyorsun" diye.. :)

zaten oyun el atılmamış bir alana ilk olarak giriyor ve sen yenilikçi değil diyorsun, yenilikçi oyun nedir? stracraft'a yenilikçi derler bu oyunlara basmakalıp derler ya, "çok mantıksız mister turist" diyesim geliyor.. :-p[signature][hline]Cleaning Man at Flophouse: Hey, buddy. You got a dead cat in there, or what?

The Terminator: Fuck you, asshole.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sıradan bir tycoon oyunu olursa yenilikçi olmaz.
"daha pahalı eleman, daha iyi stats" "statsa göre elemanın başarışı artar" "eleman işini başarılı yaparsa para kazanırsın başarısız yaparsa para kaybedersin" "para kazandıkça yeni binalar dikersin" "yeni binalar diktikçe önündeki opsiyonlar artar"
gibi olaylar her tycoon oyunundaki looplar...

peter molyneux abimizin yenilikçi bir oyun yapabilmesi için, sadece oyunda film çekme imkanından fazla birşeyler yapabilmesi lazım gerektiğini düşünüyorum.
sıradan bir tycoon + yaptıklarını filme alabilecek bir program
olayından başka bir şey görmedim şimdilik.

tabii asıl kararı oyun çıkınca verebiliriz.
sıradan bir tycoon mu, yenilikçi bir oyun mu ancak o zaman karar verebiliriz.[signature][hline]iyi kötü çirkin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oyunu dounger keeperın yapıncıları yapmıyormu?

O zaman telasa gerek oyun %90 super olucaktır.
Tycoon kismı dersenız Dungeon keeper da %70 tycoon dı aslında ama kacımız theme hospital oynuyoruz hissine kapildik?

[signature][hline]Cuce iste bildigin cuce

[Bu mesaj Cuce tarafından 31 Temmuz 2004 15:27 tarihinde değiştirilmiştir]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
  • Yeni Oluştur...