Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Civilization V


tunch

Öne çıkan mesajlar

axedice said:

Düz soldierların da olsun. Iron varsa ortaçağda swordman / longswordman ya da pikeman. 20 üniteyle dalga dalga gelip şehrin etrafındaki bütün tileları kaplayınca savunamaman normal. Adamın archer ve siege ünitelerinin rahat rahat şehri bombalayamaması lazım.

Pikeman civil servicele geliyor, education yolunu tercih ediyorsan al, ama upgrade i cavalry/anti cavalry birimi olduğu için ilerde bi işe yaramıyorlar. (Cavalry yani atlı birimler terrainden gelen savunma bonuslarını alamıyor, çoğu combat pozisyonunda büyük bi eksiklik).

Swordsman en aşağıda ironworking steel vs. diye gidip daha sonra musketeerlara ve infantrylere upgrade oluyor, oyunun sonuna kadar her çağda işe yarayan bi ünite var o ağaçta.



swordsman i tercih ediyorum ben sonraki upgradeler le her daim işe yaradığı için. dur bakalım daha deneyeceğiz işte.

edit2

edit; esas sorunum "herşeyi dengeli gitmek" galiba. ben bir abanıyorum bina tech fln diye, orduyu unutuyorum. bir de çok uzun sürüyor asker üretmek (bina ile fln karşılaştırınca)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Of ne çok soru soruyosun. Dur tek tek cevaplayayım

Suark said:

red alertin dünya haritasında uzun vakte yayılmış versiyonu diyosan almiim ya.
bayar sıkar aynı şeyler.


Değil, TBS 4X bu oyun.

said:
empire earth vardı böle dimi, bunun hızlı versionu sanırım.


Hatırlayamadım ya çok oynamamıştım. Da çok hızlı değil oyun.


said:
populasyonunun motivasyonu veya moodu veya genel durumu önemli?


Evet happiness diye bi mekanik var. Tuz, fildişi vb. resourcelarla ve tiyatroyla kolezyumla artıyor, savaşla ve yüksek nüfusla azalıyor. Eski oyunlarda her şehrin bağımsız happinessı vardı, bunda ortak bi havuz var. Hem olumlu hem olumsuz yanları oldu bu değişimin, bence her şehre tek tek happiness yine eklenmeliydi.


said:
köle yapabilio musun?


Kölelik yok, başka ırçın adamını ele geçirip çalıştırabilirsin ama upkeep aynı.


said:
din vs ne kadar önemli? din kurabilio muyuz kendimiz? milleti birbirine kırdırabilio muyuz?


Dinin çok ciddi bonusları var, direk gamechanger. Din kuruyorsun bonusları seçiyorsun taa ilk inanışlardan falan. Başlangıç yerin ve etrafındaki kaynaklara göre değişiyor dininin yapısı(bonusları).

Milleti birbirine kırdırma yok, diplomaside çok işe yaramıyor din. O açıdan zayıf.


said:
başka ülkelere propaganda yoluyla iç işlerine karışabilio muyuz?
politik duruşumuz ne kadar önemli?


İç işlere karışma, hatta genel anlamıyla siyaset yok oyunda. Savaşıyorsan pis warmonger diyip sevmiyorlar, sevişiyorsan pis ezik ordusu yok diyip yine sevmiyorlar. Spy gönderip bişiler yapma var ama çoook zayıf.

said:
para durumları ne kadar önemli? ülkelerle birlik kurup, imf gibi bi fonla borç verebilio muyuz? borç verip almak var mı?
el altından banka kurdurup başka ülkeleri batırabilio muyuz istediğimizde?


Böyle bi ekonomik yapı yok, upkeepler vs. income yönetiyorsun sadece. Fazla gelen parayla da ünite ve bina satın alıyorsun rüşvet veriyorsun falan o kadar.


said:
medya ne alemde?
rte gibi yapabilio muyuz? tmsf kurup istediğimizi içeri falan atabilio muyuz?
Hükümetler mi var yoksa vesayet mi? böle gidip başka ülkede darbe yaptırabilio muyum? el altından silah satabilio muyum? ya da el üstünden?


Full kontrol sende, iç siyaset de yok. Stadyum açıp 3F ile insanları yönetiyorsun en fazla. Oyunun önemli bi eksiği yönetim şekillerinde penaltı olmaması. Misal freedom seçiyorsun bi bonus var, otokrasi seçiyorsun başka bi bonus. Tek kaybettiğin diğer policy treedeki bonuslar oluyor, burası baya streamlined.


said:
ticaret nası?


Paranın, bankacılığın ve globalizasyonun icadı, income ın artması harici bişey getirmiyor. Bu açıdan zayıf. Ticaret al gülüm ver gülüm evrensel bi coin üzerinden dönüyor, o da zayıf. Sende 2 tane olan resource un 1 tanesini adama veriyorsun, o da sana başka bi tane veriyor ikiniz de +4 happiness alıyorsunuz falan.

Sorduğun herşeye yok yok yok dedim ama sen farklı bi oyun türünden bahsediyorsun aslında. Civin olayı özetle 4X. Bunlardan 3ü var sağlam olarak

Exploration çok önemli, sc2 kafası bile diyebilirsin haritayı ve rakibin ne yaptığını bilmen lazım. Bunu atladın mı üstünden geçiyorlar.

Expand keza nereye ne şehir atacaksın hangi binaları yapıp hangi teknolojilere yöneleceksin, direk oyunu hangi şekilde kazanacağını belirliyor.

Exploit çok yok, senin bahsettiklerin sanırım buna giriyor detaylı ekonomi, siyaset ve din. Olsa güzel olurdu evet, oyuna en büyük eleştiri burdan geliyor zaten.

Exterminate de ilk defa düzgün yapıldı bi civde o açıdan çook başarılı. Tile based (artık hexagon based) TBS oyunda tek tile ın içine 98 tane ünite koyup önümüze gelene 1 tekme diye gidiyordun eskiden. Artık lojistik ve upkeep gereken önemi kazandı, terraini iyi kullanman gerekiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dworgian said:

ben bir de şunu merak ediyorum. eski civ de yeni şehri büyük bir şehir yakınına kurunca kısır kalıyordu bunda o yok galiba. yani yeni şehir kurmak için çook uzaklaşmak gerekmiyor galiba?


şehir ekranına girdiğinde çevredeki kaynakların hangileri kullanılıyor görebiliyorsun. bazen kısıtlı alana fazla şehir atman gerektiğinde tercihine göre iki şehir arasında paylaştırabiliyorsun kaynakları; ama dediğin şekilde değil. eskisi gibi hala.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:



Oyunun önemli bi eksiği yönetim şekillerinde penaltı olmaması. Misal freedom seçiyorsun bi bonus var, otokrasi seçiyorsun başka bi bonus. Tek kaybettiğin diğer policy treedeki bonuslar oluyor, burası baya streamlined.



Malus olması ile bonus gelmemesi aslında birbirinden farklı şeyler değil. Sadece bardağın yarısı dolu mu yoksa yarısı boş mu şeklinde bir bakış farkı var.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kakadeyle aynısını konuşmuştuk fi tarihinde, ilk bakışta mantıklı gelse de freedom olunca insanların zırt pırt yaptığına karışması ya da orderda olunca hayal güçlerinin kısıtlanması gibi etkileri veremiyor o bonus eksiklikleri. Culture ın azsa da aynı cezayı çekiyorsun mesela.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dworgian ben Emperorde oynuyorum savunma taktiğim eğer askerim karşı tarafa göre çok azsa direk melee ünitelerini patlatıyorum zaten rangedlar şehrin hp sini 0 a bile çekse girip alamıyorlar.

Son oyunumda daha oyunun basında toplam 2 archer 3 warriorum varken 2 şehri en az 20 ünite düşmana karşı savundum çok işe yarıyor bir dene istersen.Ki adam catapultlarla filan gelmişti bütün meleelerini temizle savaşın ilk turnlerinde.Yeni melee üniteleri getirene kadar 1-2 horseman çıkartıp okçuların üstünden geçip toparlıyorsun durumu.

Birde milleti birbirine kırdıramıyorsun denmiş ama diplomasi ile para ve resource verip bütün dünyayı birbirine düşürüp sonra kazanan tarafın yanında savaşa girip aradan toprak kaptığım çok oldu.Özellikle çok sayıda düşmana karşı oynarken çok zevkli oluyor resmen dünya savaşına dönüyor olay.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arkadaş ben bu oyunu ciddi oynayabilen birinin yanında 3 4 saat izleyip öğrenmeliyim. Gerçi son oyunumda daha iyi dayandım / dayanıyorum. İnatla saldırıyor ben inatla gelişiyorum. Ama böyle defansif takılmaya kalkınca 4 şehirle kalakaldım misal. adamlar heryeri domine edecek (avusturya ve roma) sonra gelip bana patlatacaklar :D

Var mı böyle full oyun tuto videosu?

Bir de ben şehirlerde resource kullanımı specialist gibi şeyleri hep default bırakıyorum. Tek tek yönetmemiz mi gerek?

Bir de din olayı çok önemli mi? o konuya hiç eğilmiyorum ben pantheon bulduktan sonra
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Oynayış şekline göre değişiyor ama en azından mutluluk için din gerekli.

Youtubeda baya bi lets play vidyosu var, screwy bilir hangisi iyidir baya bi izledi o. En iyi öğrenme şekli multiplayerda team oynayarak ama. 2v2 3v3 falan oynarken herkes takım arkadaşlarının ne yaptığını görüyor misal, baya yönlendirme olur.

10 gün sonra yeni xpac çıkıyor, o gelince biz yine başlarız multi atmaya. Aramıza alırız seni de.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Mutluluk onemli ama taktik bence o kadar sabit degil, gerci V'de o kadar belirgin degil farklar IV aksine her sekilde orduya baglamak zorunda kaldigin icin. Bir de Prince ustu oynamaya pek gerek yok bence. AI artmiyor, Prince ustu AI ek kaynaklar aliyor sadece. Kucuk oyunlarda olabilir, 2-3 AI ile oynanan ama devasa haritarlarda, bir suru AI varken Prince ac bence. Kalabalik oyunlarda Prince ustunde ozellikle work rate bonus yuzunden batarsin, kalabalik olmayanlarda kotariliyor ama.

Benim duzelmesini istedigim sey su: Civ IV'de Prince oynarken (ustunu pek oynamiyorum dedigim gibi, Monarch bazen) sadece bir-iki savunma savasi yaparak oyunu kazaniyordum, oyun tarzim ama diplomasi, kultur ve savunma. Sik sik para ve tech ile adamlari birbirine daldirtiyordum ama. Civ V'de bunu beceremedim. Savasmak gerekiyor kesinlikle, sen istemesen bile en yakin dostun sana savas aciyor. IV'de hic savasa asker gondermeden (uzak adamlarla savasa girdigim oldu komsuluk iliskileri icin ama askerler karsilasmadi hic) kazandigim oyunlar olmustu.

Acikca soylemek gerekirse ama V'in savas mekanikleri IV'den de epey ustun bence. Eger diplomasiyi de IV seviyesine cikartirlarsa bu exp ile oyun serinin en iyisi olur derim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...