naraso Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 abi zaten şampiyonanın amacı tüm bilindik yerleri insanlara biraz daha gezdirmek değil ki. antalyaya giderse adam hem maçını izleyip hem tatilini yapacak , ancak bu durumda şampiyonadan sonra tatilini yapar ülke de daha çok para kazanır. bir de stad yok antalyada bildiğim kadarıyla adam gibi ? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xaty Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 Amaç adamları bildikleri yere çekmek değil ki. İnsanları oraya ulaştırmanın derdi de var zaten. Yılda milyon turistin uğradığı bir yere bu turist grubundan bağımsız ayrı bir trafik yaratmanın anlamı yok. Oraya giden turist zaten otel için geliyor çoğunlukla. Bence yerinde bir karar. Yerinde olmayan kararın Trabzon olmamasını düşünüyorum. Olanlardan da konyaya ne gerek varmış. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
karasimsek Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 jacabo said: heh o stadları yapsınlar gelıp bıde benı yapsınlar (tu) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 naraso said: abi zaten şampiyonanın amacı tüm bilindik yerleri insanlara biraz daha gezdirmek değil ki. antalyaya giderse adam hem maçını izleyip hem tatilini yapacak , ancak bu durumda şampiyonadan sonra tatilini yapar ülke de daha çok para kazanır. bir de stad yok antalyada bildiğim kadarıyla adam gibi ?nerede konaklayacak insanlar hangi havaalani karsilayacak o kapasiteyi Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
BulletRide Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 Aslında kapasiteye göre de olduğunu düşünmüyorum, Eskişehir'de son zamanlarda otel açıldı baya ama yine de çok az konaklama imkanı olacaktır, öğrenciler evlerini falan açarlar artık. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 birde antalya sandiginiz gibi populer degil tanitima ihtiyaci var hala. dunyadaki turistik sehirlerin gelen giden turist sayilariyla karsilastirin gorursunuz. kayseriyi kim ne yapsin sampiyonadan sonra? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
naraso Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 şampiyonanın bir amacı da o hava alanlarının yapılması , o yerlerin açılmasıdır zaten. bu yüzden 6 yıl önceden veriyorlar şampiyonayı , o eksiklerini gider diyorlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 olu yatirim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
xwhiplashx Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 en başında müthiş ve katı olan bir anlaşma metniyle geliniyor zaten. eğer yapabileceğimiz konusunda kanıtlayıcı olursak neden olmasın(!) ayrıca rte mantığı ile yola çıkılınırsa o zaman müthiş olur bence. "yap+işlet=devret" mantığında olursa eğer bu stadlar o zaman kesinlikle olur. biz de italya ve fransa karşısında eminim(!) boş değiliz! Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Farinal Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 20, 2010 türkiye kaldıramaz 2016 da bunu anca bi 30lara girerken belki Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
RRa Mesaj tarihi: Nisan 21, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 21, 2010 bu statları yapsınlar değil avrupa dünya kupasını düzenleriz Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jarjar Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 Değerlendirme Raporları 14 Mayıs'ta açıklanmış UEFA, 28 Mayıs'ta belirlenecek UEFA Euro 2016 evsahipliği öncesi son değerlendirme raporlarını bugün açıkladı. 18 bölümde Türkiye, İtalya ve Fransa'yı değerlendiren 60 sayfalık raporda her adayın artıları ve eksileri kaleme alınırken bir puanlama yapılmadı. UEFA'nın raporunda her adayın stadyum projeleri de yer alıyor. 60 sayfalık raporun bölüm bölüm karşılaştırmalı özeti şöyle: Bölüm 1 - Giriş Bu bölüm yorumlanmamıştır. Bölüm 2 - UEFA EURO Vizyonu Türkiye Türkiye adaylığının vizyonu ve anahtar motivasyonları açık ve UEFA'nın uzun dönem stratejisiyle uyumludur. Fransa Fransa adaylığının vizyonu ve anahtar motivasyonları açık ve UEFA'nın uzun dönem stratejisiyle uyumludur. İtalya İtalya’nın UEFA 2016 Avrupa Şampiyonası vizyonu UEFA’nın uzun dönem stratejisi ile uyumlu olmasına rağmen turnuvanın düzenlenmesindeki esas motivasyon araçları genellemelerle tanımlanmış ve detaylarıyla ifade edilmemiştir. Bölüm 3- Turnuva Konsepti Türkiye Bu bölüm iyi hazırlanmıştır ve uygundur. Toplam 2.339.000 bilet hedeflenmiştir. Fransa Bu bölüm iyi çalışılmıştır ve uygun görünmektedir. Fransa’nın turnuvaya ev sahipliği yapma hakkını kazanması durumunda önerdiği 12 stadyum arasından Mayıs 2011’e kadar 9 tanesinin belirlemesi gerekmektedir Toplam 2.498.000 bilet hedeflenmiştir. İtalya İtalya’nın turnuvaya ev sahipliği yapma hakkını kazanması durumunda önerdiği 12 stadyum arasından Mayıs 2011’e kadar 9 tanesinin belirlemesi gerekmektedir. Önerilen stadyumlar arası ulaşım zamanı genel olarak makul görünmektedir. Genel olarak turnuva konsepti özenilerek hazırlanmıştır. Toplam 2.369.000 bilet hedeflenmiştir. Bölüm 4 - Turnuva Mirası Türkiye Uzun süreli faydalar çok net şekilde çalışılmış ve UEFA Euro 2016'nın çok iyi bir uzun süreli miras yaratacağı görülmüştür. Fakat stadyum operasyonlarının kârlı kılınması için statlara daha fazla seyirci çekilmesi lazımdır. Fransa Uzun süreli faydalar iyi çalışılmış ve UEFA Euro 2016'nın iyi bir miras yaratacağı öngörülmüştür. İtalya Turnuvanın uzun dönem faydaları iki ana başlıkta toplanmıştır. İlk başlıkta UEFA EURO 2016’nın İtalyan ekonomi sistemine sağlayacağı faydalar üzerinde durulurken devamında turnuvanın futbolun gelişimine doğrudan yapacağı katkı öne çıkarılmıştır. Avrupa Şampiyonası’nın İtalya’ya bırakacağı miras genel hatlarıyla açıklanmış olsa da bazı projelerin etkinlikle ilgisi gözlemlenememiştir. Diğer yandan yeni yapılacak stadyumlar göz önüne alındığında UEFA EURO 2016’nın uzun dönemde iyi etkiler bırakacağına değinilmiştir. Bölüm 5 - Sosyal Sorumluluk Türkiye Sosyal Sorumluluk bölümü direkt, açık ve gerçekçi bir çabayla ulaşılabilecek tüm hedefleri ortaya koymuştur. Yerel Organizasyonu Şirketi'nde kurulacak bir departman bu bölüme kredibilte katmıştır. Avrupa'daki Respect kampanyasına atıfta bulunulmamıştır. Sağlıklı yaşam ve beslenme konusunda proje geliştirilmemiştir. Fransa Mantıklı bir yaklaşımla hazırlanmıştır. Çevreye duyarlı projeler bulunmaktadır. Maç günleri taraftar ve medyanın ücretsiz seyahati ile taraftar dayanışması ve taraftar ağırlama konularında eksiklik vardır. İtalya İtalyan adaylık dosyası bu başlıkta doğru yapılandırılmış proje önerileriyle turnuva gereksinimlerinin birçoğunu kapsamaktadır. Uluslararası standartlara ve sertifikalara atıfta bulunan planlar ve açıklamalar İtalya’nın almayı hedeflediği sorumluluğun bir göstergesi olarak değerlendirilmiştir. Ulaşım, su ve atık yönetimi en çok öne çıkan çevresel önlemler arasındadır. Sosyal Sorumluluk projelerinde gösterilen hedeflere nasıl ulaşılacağı ve önerilen faaliyetlerin sonuçlarının nasıl ölçüleceği hakkında detaylı anlatım bulunmamaktadır. Birçok projenin turnuva ile ilgisi belirtilmemiş, açıklamaların bu yönden eksik oluşu göze çarpmıştır. Bölüm 6 - Politik ve Ekonomik Konular Türkiye Bu bölüm çok detaylı tanımlanmış ve içeriklerle zenginleştirilmiştir. Tüm siyasi partiler adaylığı desteklemektedir. Tüm nüfus adaylığı desteklemekte ve ilk kez olma ihtimali ve bunun yaratacağı onur bu büyük desteği arttırmaktadır. Türkiye adaylık dosyasında oldukça büyük bir yatırım planı sunmuştur. Fransa İyi çalışılmış bir bölüm olmasına rağmen kamu yatırımları konusunda eksiklik vardır. Politik kurumların pek çoğu Euro 2016 için desteklerini sunmuştur. Ülkenin grevlerle dolu geçmişinin Euro 2016'nın düzenlenmesinde olumsuz etkisi olabilir. İtalya İtalya’nın adaylık dosyasında bu başlık açıklama ve içerikler bakımından tam ve uygun olarak nitelendirilmiştir. Ülkesel bazda altyapı geliştirme projelerine ihtiyaç duyulmasa da İtalya UEFA EURO 2016’ya evsahipliği yapabilmek için şehir ve özellikle stadyumlar bazında önemli yatırımlara ihtiyaç duymaktadır. İtalya’nın kendi içinde 20 özerk bölgeye ayrılması şehir/stadyum seviyelerindeki yatırımların zamanında teslimi edilebilmesi yolunda bir endişe ortaya çıkarmış, bu durumun koordinasyon problemlerine yol açabileceğine değinilmiş ve önlem olarak bölgelerin oldukça sıkı takip edilmeleri gerektiği öne sürülmüştür. İtalya’nın futbolsever halkı gibi tüm büyük politik partiler de adaylıklarını desteklemektedirler. Dolayısıyla hükümetin değişmesi söz konusu olsa bile bu durum turnuvaya verilen desteği etkilemeyecektir. Bölüm 7 - Yasal Konular Türkiye Siyasi kurumların desteği çok yüksektir ve Başbakan, Euro 2016 evsahipliğini ulusal hedef olarak belirlemiştir. Tütkiye Futbol Federasyonu tüm garantilerin imzalanmasını sağlamış ve garantilerde hiçbir çekince konulmamış, kısıtlama veya değişiklik yapılmamıştır. Güvenlik konusunda yasal yönden bir sıkıntı yoktur. TFF tüm anlaşmaları hiçbir değişiklik yapmadan ve çekince koymadan imzalamıştır. Fransa Gerekli garantilerin çoğu imzalanmıştır, bazıları kısıtlamalarla imzalanmıştır, bazılarında ise değişiklikler yapılmıştır. Bu etkinliğin yapılabilirliğini etkilemese de UEFA'nın beklediği muameleyi görmesine engel teşkil edebilir. Fransa federasyonu ülkedeki yasalar UEFA'nın beklentisini karşıladığı için yeni bir yasa gerekmediğini belirtmiştir. Fransa Federasyonu tüm anlaşmaları imzalamıştır ama kamu kurumlarının taraf olduğu anlaşmalarda bazı çekinceler konulmuştur. İtalya İtalya’nın bugünkü hukuki çerçevesi UEFA’nın UEFA EURO 2016 ile ilgili tüm hukuki endişelerini kapsamakta ve güvence altına almaktadır. İtalyan Futbol Federasyonu tüm taahhütleri hiçbir çekinceye yer bırakmayarak usulüne uygun bir şekilde imzalayarak UEFA’ya teslim etmiştir. Fikri haklar ile ilgili olarak İtalyan yasaları UEFA’nın neredeyse tüm taleplerini karşılar durumdadır. Yine de UEFA EURO 2016 haklarının daha yüksek derecede korumanın sağlayabilmek adına İtalyan Federasyonu güncel yasal eksiklikleri kapsayacak kanun tasarısı geliştirilmiş ve UEFA’ya sunmuştur. Bölüm 8 - Stadyumlar Türkiye Statların finansmanı tamamen Türkiye Cumhuriyeti tarafından sağlanacaktır. Stadyum sektöründe yer alan tasarımlar çok yüksek standarttadır. 7 projenin altısı UEFA Euro 2016 gereksinimlerini karşılamaktadır. Medyaya sağlanan imkanlar iyidir. Bir stadyum hariç diğer tüm stadyumların çevresinde yeterli alan bulunmaktadır. Bir projede yeterli park sorunu bulunmaktadır. Stadyum bütçeleri gerçekçi görülmektedir. Bir stadın yenilenmesi sırasında evsahibi takımın maçları statta oynamaya devam etmesi inşaat projesini geciktirebilir. Diğer tüm projelerin zaman çizelgelerinde ve teslim tarihlerinde bir sorun yoktur. Statların kullanımında futbol dışı kullanımda göz önüne alınmıştır. Stadyumlar bölümü profesyonelce hazırlanmış ve çok yüksek standarttadır. Fransa Adaylık dosyasında 12 stadyum yer almaktadır. Bir tanesi hazırdır. 7 tanesinde büyük yenileme çalışması yapılacak ve 4 tanesi sıfırdan inşa edilecektir. Toplam 1,7 milyar Euro'luk inşa maliyetinin yüzde 39'u(662 milyon Euro) kamu, yüzde 61'i ise özel sektör tarafından karşılanacaktır. Özel sektörün katkısının 501 milyon Euro'su şu ana kadar sağlanmıştır. Yenileme gerektiren statlar var olan yapıları itibariyle bazı kalite standartlarına uygun hale getirilemeyecektir. Koltuk genişlikleri, maksimum görüş mesafesi, c-value ve tuvaletler gibi önemli noktalarda eksik kalacak bu stadyumlar dikkat çekmiştir. Yenileme çalışmaları esnasında statların evsahipliği yaptıkları kulüplerin lig ve uluslararası maçlarını oynamaya devam edeceği göz önünde bulundurulduğunda renovasyon sürecinin zor, zaman gerektiren, programlamada sorun yaratabilecek ve teslimat süresini geciktirecek bir hal alması çekinceler arasındadır. 2 yeni stadın teklifleri geliştirilmemiş ve adaylık dosyasına gerekli bazı dökümanlar konulmamıştır(İhale sebebiyle). Statların bazılarının çevrelerinde yeterli alan bulunmamaktadır. Statlara ulaşım iyi seviyededir. 2 stadyumun yönleri ana kamera pozisyonu açısından sorun yaratacak konumdadır. Proje yönetimi iyi seviyededir. Kendi sahalarında oynayan takımların statlarında yapılacak yenileme çalışmaları zaman planını kaydırabilir. İtalya İtalya’nın önerdiği 12 stadyumdan bir tanesi hazır bulunmaktadır, sekiz stadyumda büyük iyileştirme çalışmaları ön görülmekte ve üç yeni stadyum inşa edilmesi planlanmaktadır. Stadyumlar için ihtiyaç duyulan 740 milyon Euro’nun %86sı (649 milyon) kamu harcaması olarak garanti edilmişken geri kalan tutarın özel şirketler tarafından tamamlanması beklenmektedir. Onarım gerektiren sekiz stat var olan yapıları itibariyle bazı kalite standartlarına uygun hale getirilemeyecektir. Koltuk genişlikleri, maksimum görüş mesafesi, c-value ve tuvaletler gibi önemli noktalarda eksik kalacak bu stadyumlar dikkat çekmiştir. Ayrıca önerilen stadyumlardan bir tanesi tam boy turnike uygulaması gereksinimini göz ardı etmiştir. Yeni yapılacak üç stadın projeleri uygun standarttadır ancak bazı teknik alanların gereksinimleri tamamen karşılayabilmesi için tekrar gözden geçirilmesi gerekmektedir. Diğer yandan medyanın rahat ve akıcı çalışabilmesini sağlamak adına stadyumların basın merkezleri ve basın tribünleri gibi gerekli alanların geliştirilmesi gerekmektedir. Stadyum çevrelerinde UEFA EURO 2016 kriterlerine göre (güvenlikli çevre içinde ağırlama tesisleri, yayın sahası ve tüm hedef kitlelerinin kullanımı için otopark alanı) yeterli alan bulunmamaktadır. Stadyumlara giriş ve stadyum içinde dolaşımın yanı sıra ilgili toplu taşıma birimleri hakkında da verilen bilgiler yetersiz bulunmuştur. Projelerin yapılabilirliği konusunda sunulanlar kabul edilebilir standarttadır ve ayrılan bütçe yapılması önerilen işlere göre uygun görülmüştür. Her stadyum için belirtilen işler dikkate alındığında açıkça görülmektedir ki fayda-maliyet analizleri sonucu UEFA EURO 2016 gereksinimleri ancak oldukça yüksek maliyetlerle karşılanabilmektedir. Yeni yapılacak stadyumlardan biri için oldukça düşük bir bütçe belirtilirken diğer ikisi için beklenenin üzerinde bütçelendirme yapılmıştır. Yapılacak 11 stadyumdan 1 tanesi için çalışmalara başlanmış diğer 10'u için henüz harekete geçilmemiştir. Planlara göre tüm çalışmalar 2014 yılının Temmuz ayında tamamlanacaktır. 8 statta yapılacak iyileştirme çalışmaları esnasında statların evsahipliği yaptıkları kulüplerin lig ve uluslararası maçlarını oynamaya devam edeceği göz önünde bulundurulduğunda renovasyon sürecinin zor, zaman gerektiren, programlamada sorun yaratabilecek ve teslimat süresini geciktirecek bir hal alması çekinceler arasındadır. UEFA EURO 2016 standartlarının sağlanabilmesi için stadyum çalışmalarının tamamı belediyeler tarafından yerel organizasyon şirketinin gözetiminde yapılacaktır. Planlarda ortaya çıkan 9 stadın ortalama toplam kapasitesi şuan itibariyle UEFA gereksiniminin %91ini karşılamaktadır ancak inşaatlar tamamlandığında bu kapasitenin düşmesi beklenmektedir. Hâlihazırda iki stadyum kapasitelerini alt tribünlerden seyirci koltuklarını kaldırarak oldukça düşürmüşlerdir. Bu koltukların kullanılması halinde sadece görüş açısı değil aynı zamanda stadyumların TV görüntüleri de etkileneceğinden koltukları kapasiteye dahil etmek mümkün değildir. Bölüm 9 - Kara Ulaşımı Türkiye Türkiye'nin coğrafi pozisyonu nedeniyle kara ulaşımı çok büyük bir rol oynamayacaktır. Yeni hızlı tren projeleri devam etmektedir. Kara ulaşımına 20.1 milyar Euro ayrılmıştır. Turnuvayla ilgili tüm projeler Ulaştırma Bakanlığı tarafından öncelikli konuma alınmıştır. Bu yatırımlar yapılmadığı takdirde turnuvayı Bursa, Eskişehir, Konya ve Kayseri'de düzenlemek riskli olacaktır. Şehir için ulaşıma 7.1 milyar Euro ayrılmıştır. Planlanan yatırımın yüzde kırkı yapıldığı takdirde turnuva sorunsuzca düzenlenebilir. Dosyanın bu bölümü oldukça iyi hazırlanmıştır. Fransa Konum itibariyle oldukça avantajlı bir noktadadır. Gelişmiş bir hızlı tren altyapısı vardır. Şehir içi ulaşım altyapıları beklentilerin üstündedir. İtalya İtalya, Güney Avrupa’da yer alması sebebiyle uluslararası ulaşım konusunda sıkıntı yaşamamaktadır. Kabul edilebilir ancak yine de uzun olan otoyol ulaşımına alternatif olarak anahat trenleri ve hızlı tren hatları gitgide geliştirilmektedir. Ancak ülkenin güney doğusunda yer alan adalar hava ulaşımına bağımlıdırlar. Güney şehirleri ve adalar dışında önerilen evsahibi şehirlerin arasında yolculuk süresi genel olarak 3 saattir. Uzak şehirler olarak tanımlanabilecek Udine ve Palermo için yeterli toplu taşıma hizmetinden bahsedilemezken önerilen şehirlerden yedisine ulaşım UEFA’nın kıyaslamasında üstün bulunmuş, ikisi ortalama kabul edilmiş diğer üçü de kıyaslamada istenenden az bir potansiyel ortaya koymuştur. Bölüm 10- Havaalanları Türkiye Coğrafi konum nedeniyle maç günleri taraftarların yüzde kırkının havayoluyla maçın oynanacağı şehre ulaşması beklenmektedir. 3 havaalanı çok iyidir(İstanbul Atatürk, Sabiha Gökçen ve Antalya). Ankara ve İzmir havalimanları kapasitelerine yakın bir doluluğa ulaşacaklardır. Geri kalan dört şehrin havaalanı yeterli görülmemektedir ve İzmir ve Ankara tarafından yedeklenmelidir. Gece uçuşları konusunda Türkiye, tüm izinleri sağlamıştır. Fransa Paris, Lyon, Marsilya ve Nice havaalanları yeterli görülmektedir. Diğer şehirlerdeki havalimanları küçüktür ve diğer şehirler tarafından desteklenmelidir. Üç şehirde havalimanı ve şehir arası toplu taşıma bağlantısı yoktur. Paris Orly havalimanı gece uçuşlarına kapalıdır. 4 şehir beklentinin üstünde havalimanına sahiptir. 1 şehir sınırdadır. Diğer 6 şehirin havalimanı yetersizdir ama diğer şehirle yedeklenebilir. İtalya Milan ve Roma havalimanları önemli aktarma merkezleri arasında yer almaktadır ve hem şimdiki hem de gelecekteki kapasiteleri UEFA EURO 2016 gereksinimlerini karşılamakta güçlük çekmeyecek kadar gelişmiştir. Diğer şehirlerde orta ve küçük kapasiteli havalimanları bulunmakta ve bu havalimanlarının kapasiteleri UEFA EURO 2016 taleplerini karşılayamayacak düzeydedir. Adaylık dosyasında her şehir için farklı iki ilave havalimanı önerilmesi kapasiteleri arttırsa da ilave havalimanlarının bulunduğu şehirler evsahibi şehirlerle hızlı tren ile bağlanmış olmadıkları için bu çözüm optimal görülmemiştir. Önerilen şehirlerden sekizinde havalimanları ile şehir merkezleri raylı sistem ile bağlanmış veya bağlanacaktır. Ancak diğer dört şehirde transfer otobüsle sağlandığından sayıca yüksek taraftarı karşılayabilecek kapasite görülmemektedir. Bölüm 11 -Konaklama ve Antrenman Tesisleri Türkiye İstanbul, Ankara, Antalya ve İzmir sorunsuz bir biçimde tüm grupları konaklatabilir. Eskişehir ve Konya'da kapasite sorunu bulunmaktadır. Adaylık dosyasında pek çok otel yatırımı bulunmaktadır ve bunlar Turizm Bakanlığı tarafından doğrulanmıştır. Yatırımlar gerçekleşmediği takdirde Eskişehir, Kayseri ve Konya risk altındadır. Gerekli rezervasyon formları UEFA'nın beklentileri doğrultusunda alınmıştır. Turizm sektörü bu turnuva için oldukça isteklidir. Otel fiyatları UEFA'nın beklentilerinin altındadır. Takımlara önerilen kamp yerleri iyi hazırlanmıştır. Kamp otellerinin sağladığı imkanlar oldukça iyidir. Fransa Fransa dünyanın en önemli turizm yerlerinden birisidir. Haziran ayında düzenlenen Fransa Açık Tenis Turnuvası otel kapasiteleri konusunda sorun yaratabilir. 4 şehir tüm hedef kitleleri konaklatabilir. UEFA'nın görevlileri ve konukları için sadece Paris ve Nice yeterlidir. Diğer şehirlerde ulaşım gerektiren çözümler veya alt kategori oteller mevcuttur. Rezervasyon formları Paris dışında yeterli oranda toplanmamıştır. Toplanan formların çoğu bir ve iki yıldızlı otellerden alınmıştır. Fransa bu konuda çalışmalarına devam etmektedir. Otel fiyatları UEFA'nın beklentilerinin altındadır. Fakat bu fiyatlar finansal kriz hali nedeniyle bu seviyeye inmiş olabilir. Kamp tesisleri yeterli seviyededir. Bazı kamp otelleri tesis yeterlilikleri konusunda geride kalmaktadır. İtalya İtalya dünyada en çok ziyaret edilen 5 destinasyondan biridir. İtalyan hükümeti sunulan dosyada verilen bilgilerin doğruluğunu garanti etmiştir. Roma, Milano ve Floransa taraftarlar da dâhil olmak üzere tüm hedef grupları ağırlayabilecek kapasitededir. Diğer tüm önerilen şehirlerde konaklama orta – uzun mesafeli yolculuk ile mümkündür. UEFA’nın esas hedef grupları dikkate alındığında, dört ve beş yıldızlı oteli bulunmayan Udine dışında önerilen şehirler UEFA taleplerini karşılamaktadır. İmzalı teslim edilen otel rezervasyon formlarına göre taahhüt edilen oda sayısı oldukça yeterli bulunmuştur. Takım kamp yerleri için önerilen 78 otelden yalnızca 12si beş yıldızlı otel kategorisinde yer alırken dört yıldızlı otellerden bazıları talep edilen standartları karşılamamış ve sağladıkları imkanlar yeterli bulunmamıştır. Bölüm 12 - Teknolojik Altyapı Fransa Fransa'nın teknolojik altyapısı bu tip bir organizasyon için oldukça iyi seviyededir. Türkiye Türkiye telekomünikasyon konusunda açık ama denetlenen bir pazara sahiptir. Pazarda Euro 2016 için hizmet verecek kapasitede şirketler bulunmaktadır. Mobil iletişimde Türkiye oldukça gelişmiştir. Yatırımlar garanti edilmiştir ve halihazırda devam etmektedir. Teknolojik altyapı konusunda bazı özel yatırımlar gerekse de yüksek adanmışlık ve kurumların desteği bu bölümü az riskli bir hale sokmuştur. İtalya İtalya’nın bu başlık altında sunduğu bilgiler ilgili birçok şirketin katkısıyla bir araya getirilmiştir. Ülkenin teknolojik altyapısı olgun bir seviyeye erişmiş olduğundan talep edilen hizmetlerin birden çok Telekom şirketi tarafından karşılanabileceği belirtilmiştir. Var olan altyapı başarılı bulunmuş, İtalyan iletişim ağının yeterliliği sertifikalar ile doğrulanmıştır. Ancak değerlendirme açısından sunulan bilgiler içinde konsolidasyona ve ön analizin yapılmaması eleştiri almıştır. Torino Kış Olimpiyatları’nın dünya çapında yayın yapması da İtalya’nın bu konudaki yeterliliğini örneklemiştir. Genel olarak İtalya UEFA’nın beklentilerine oldukça iyi bir şekilde karşılık vermektedir. Bölüm 13 - Uluslararası Yayın Merkezi Türkiye Sunulan tesis(İstanbul Kongre Merkezi) yeni bitmiş olup, çok iyi bir konumdadır. Ücretlendirmesi beklentileri yansıtmaktadır. Fransa Sunulan yer beklentilerin üzerindedir. Ücretlendirme konusunda tekrar görüşülmelidir. İtalya İtalya’nın uluslararası yayın merkezi olarak önerdiği tesis yüksek kalitededir ve önerilen kullanım ve yerleşim planı beğenilmiştir. Maliyet hesapları, fiyatlandırma ve teklifin içinde yer alan hizmetler açıkça anlaşılabilmiştir. Uydu tarlasının güney cephesi uydu görünebilirliğini garanti etmek için tekrar gözden geçirilmelidir. Bölüm 14 - Taraftar Alanları Türkiye Bazı şehirlerin uluslararası etkinlik tecrübesi vardır. Taraftar alanı konsepti iyi anlaşılmış ve şehirlerin güzel noktaları taraftar alanları olarak sunulmuştur. Fransa Tüm şehirlerin uluslararası etkinlik tecrübesi vardır ve sunulan yerler iyidir. İtalya Önerilen tüm evsahibi şehirler uluslararası çapta büyük organizasyonlar evsahipliği yapma konusunda tecrübelidirler. İtalya taraftarlar için önemli yerlerde büyük alanlar önermiştir. Bölüm 15 - Güvenlik Türkiye Türkiye'nin uluslararası deneyimi ve standardı Avrupa'daki en iyi düzeye getirme isteği çok önemlidir. Bu bölüm oldukça iyi hazırlanmıştır. Fransa Bu bölüm iyi hazırlanmıştır. Planlar Fransa'da son dönemde yaşanan deneyimler doğrultusunda gözden geçirilmiştir. İtalya İtalya evsahipliği yaptığı büyük çaplı organizasyonları öne sürerek ülkenin taraftar merkezli bir yaklaşım ve devlet – özel sektör birlikteliği ile güvenli bir turnuva ortaya çıkarabileceğine değinmiştir. Bu yaklaşımın düzenleyici mevzuatlarla güçlendirileceğinden hareketle bu başlık İtalya’nın iyi ve yeterli olduğu konulardan biri olarak görülmüştür. Bölüm 16 - Evsahibi Ülke ve Şehir Tanıtımı Türkiye Türkiye pek çok kurumun katılacağı merkezi bir plan sunmuştur. Tanıtım fikirleri iyidir. Tanıtım kampanyalarının bütçeleri hükümet ve belediyelerce karşılanacaktır. Fransa İlginç bir tema sunulsa da sunulan projeler arasında ortak vizyon eksikliği mevcuttur. Bazı şehirler daha iyi projeler sunsa da ticari haklar konusu dikkatlice incelenmelidir. İtalya İyi hazırlanmış bir bölümdür. İlginç aktiviteler vardır ama finansmanının nasıl sağlanacağı açıklanmamıştır. Bölüm 17 - Organizasyonel ve Operasyonel Konular Türkiye Bu bölüm oldukça pozitiftir. UEFA'nın kurulacak şirketin yönetiminde olması olumludur. Türkiye bu turnuva için yeterli iş gücünü sağlayacak kapasitededir. Gönüllü hareketi Türkiye'de gelişmektedir. Fransa Sunulan öneriler UEFA'nın beklentileriyle aynı çizgidedir. Fakat çok kademeli bir yapı esnekliği engellemektedir. Şirketin erken kurulması önerisi olumludur. Yasa nedeniyle çok ciddi işgücü maliyeti doğacaktır. İtalya Şirket yapısı uygundur ama önerilen yıllık ücretler çok yüksektir. Gönüllü organizasyonu ülkede oturmuştur ama bu turnuva için çok fazla sayıda gönüllü öngörülmüştür. Bölüm 18 - Turnuva Öncesi Etkinlikler Türkiye Ankara ve Antalya'da önerilen yerler kapasite ve mekan olarak uygun değildir. İstanbul'da önerilen mekanların her ikisi de uygundur. Önerilen fiyatlar da piyasa şartlarına göre uygundur. Fransa Paris, Nice ve Strasbourg önerilmiştir. Paris'te kira bedeli çok yüksektir. Nice ve Strasbourg'da organizasyon konusunda soru işaretleri vardır. İtalya Milano'da önerilen etkinlik yerleri yetersizdir ve kira ücreti çok yüksektir. Roma'da önerilen yer de yetersiz olup yüksek bir kiraya sahiptir. Önerilen resmi yemek yerleri de uygun değildir. Bölüm 19 - Finans Türkiye Bilet fiyatları Euro 2008'e yakındır. 3. kategori daha da ucuzdur. Beklenen bilet geliri ortalama ama kabul edilebilir düzeydedir. Hospitality paketlerinin çeşitliliği nedeniyle yüksek hospitality geliri beklenmektedir. Fransa Fransa birkaç tip bilet fiyatı önermiştir. Bilet geliri beklentisi yüksektir. Hospitality geliri beklentisi ise ortalamadır. İtalya Bilet ve hospitality paket fiyatları UEFA Euro 2008'den çok yüksektir. Bu fiyatlarla elde edilmesi düşünülen gelir gerçekçi değildir. Gelir beklentisi fazla olumludur. Alıntı: http://www.euro2016adayiturkiye.com/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 şöyle bir statlara baktım da imkanı yok yetişmez. Hadi yetişti diyelim, o kadar stadın maliyetini kurtaramayız bir şampiyonayla ve verilecek maçına. Hani izmirde koca 80k'lık stadda 2. lig takımları maç yapıyordu ya, ona döner. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
unK Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 Rewendor said: şöyle bir statlara baktım da imkanı yok yetişmez. Hadi yetişti diyelim, o kadar stadın maliyetini kurtaramayız bir şampiyonayla ve verilecek maçına. Hani izmirde koca 80k'lık stadda 2. lig takımları maç yapıyordu ya, ona döner. tüm hepsini toki yapacak Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 o zaman hayatta yetişmez :P Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cthulhu Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 toki ihaleye vermeyecek ama yapacak. 1 milyar dolar verecek devlet Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
mclovin Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 abi stad yetişmez diye birşey yok. şampiyona alındığı andan itibaren verilen sürede bitirmek zorundasın zaten. devlet başbakan falan al attı zaten işte teminatlar verildi. neden yetişmiyormuş? ülkenin 70 tane köprü yapacak parası var baksana stadyum dikecek parayı mı bulamayacaklar? şu avrupa şampiyonası yerine ülke demiryolu ile sarılsa 4 bir yandan daha çok sevinirim ama yani bu da çok büyük bir iş. bırakın yapsınlar, hatta lütfen yapsınlar da artık şu sizin stad mı daha iyi bizim ki möööööööööööööööö tartışmaları da bitsin. ülkenin 4 bir yanında güzel güzel stadlar olsun. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jarjar Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 aslında bu şampiyonaya ev sahipliğini kazanırsak sadece stadyumlar yapılmayacak o planların içinde ulaşımla ilgili şeylerde var. Mesela hızlı tren hatları buna dahil veya karayolları şebekeleri veya havalimanı kapasiteleri fazla kapsamlı şeyler sunacak ülkeye bu şampiyona ayrıca güldürmeyin para kaynağı sağlandığı takdirde herkesten hızlı yapacak inşaat firmalarına zaten sahibiz. no problem Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sotto Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 20, 2010 jarjar'a katılıyorum;olayı sadece stad olarak düşünmemek lazım,çevre planlamasından ulaşıma çok şeye katkı sağlayacaktır proje... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
jarjar Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 bugün öğlen açıklanacak - 13.00' te sanırım hadi hayırlısı Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Natanyal Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 raporlarda türkiye ön planda gözüküyor, alma şansımız çok yüksek vs. deniyordu her yerde umarım öyledir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cthulhu Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 alırız inşallah Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aquila Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 gül gidiyomuş, tayyibim gitse kesin alır gelirdi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dartanian Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Evet Recep Bey gitmeliydi neyse Gül'de etkili olur önem verdiğmiizi belli eder. inş bize verirler.Çok iddaalıyız sanırım bu sefer Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
dasaaa Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Mayıs 27, 2010 jarjar said: aslında bu şampiyonaya ev sahipliğini kazanırsak sadece stadyumlar yapılmayacak o planların içinde ulaşımla ilgili şeylerde var. Mesela hızlı tren hatları buna dahil veya karayolları şebekeleri veya havalimanı kapasiteleri fazla kapsamlı şeyler sunacak ülkeye bu şampiyona ayrıca güldürmeyin para kaynağı sağlandığı takdirde herkesten hızlı yapacak inşaat firmalarına zaten sahibiz. no problem +1 keşke expo yu alabilseydik.. o da feci olacaktı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar