Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İstanbul trafiğine ücretli sistem


balon

Öne çıkan mesajlar

azıtmanın son raddesi artık.


harbiden bide "londra modeli" demişler. hani gazetelerde mal mal haberler olurda sonuna "nevadalı bilim adamlarının yaptığı araştırmaya göre;" notu düşerler ya onun gibi. bence evimize sıçmak parayla olsun, bi süre sonra sıçmaya parası olmayanlar mecburen gider böylece istanbul rahatlar nasılım ama anlıyorum ben bu işten ya allah kahretsin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Admin
Londra'da yaşıyorum. Londra metrosu inşa edileli çok uzun zaman oluyor. Londra'nın konumu metro için müsait. Yüzey dümdüz ve adamlar yerin kaç kat altına inen metro hatları kurmuşlar.

Haritaya baktığınızda karışık gelebilir ama biraz alışınca çok rahat. Bütün hatlar da çok yoğun kullanılıyor. Özellikle işe gidiş ve işten geliş saatlerinde tıklım tıklımdır.

Hatlarda sürekli gecikme ve iptaller oluyor. Aşırı sorunlu bir işleyiş var Londra metrosunda. Lakin yine de büyük yatırımlar yapıyorlar ve bütün hatlarda hafta sonları çalışma var.

Congestion Charge olayı da şöyle, şehir merkezi Zone1 bölgesi oluyor. O bölgeye girişlerde dendigiği gibi C harfli tabelalar var. hafta içi sabah saat 6 ile akşam 6 arasında arabanız ile girerseniz kameralar sizi kaydediyor. ve şu sitede gösterilen listeye göre ödeme şekilleri var.

bizde çip takıcaklarmış, kameralı sistemimiz yeterli değil, çip üretecek firmaya rant sağlanacak sanırım.

ayrıca Londra'da bu Congestion Charge sadece benzinli arabalara alınıyor. Boylece elektrikli ve ufak arabaları kullanmaya teşvik ediyorlar. elektrikli bir smart kullanıyor iseniz congestion charge ödemiyorsunuz yani.

ayrıca metro hattını bir kenara bırakın, nerede ise her caddeye otobüs gidiyor. otobüs duraklarında hangi otobüsün kaç dk sonra geleceği falan yazıyor. bize göre gayet gelişmiş, ama japonyaya göre dandik bir ulaşım sistemine sahip Londra'da congestion charge halan daha tartışılan bir uygulama. pek çok insan bundan şikayetçi.

istanbulda toplu ulaşım bu kadar berbatken üstüne böyle bir uygulama başlatırsanız arabaları bırakıp otobüse yönelen insanlar o sıkışıklıkta pek rahat etmeyecek. ha dersen ki otobüslere özel yol yaparım, sayılarını 2 ye katlarım, üstüne deniz taşımacılıgını de artırırım, o zaman koy bir de congestion charge'ı insanlar cazip ve rahat ulaşımın toplu taşıma oldugunu görüp zaten arabaları ile gitmezler işe.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Absolut said:

Toplu taşımayı tamemamen halletmeden insanlara ceza kesme hakları olamaz. Sen önce toplu taşımayı sorunsuz problemsiz ve yeterli hale getireceksin ondan sonra insanlara seçenek sunacaksın.
daha çok otobiz istiyoruz. ayrıca konforlu da olsunnar ^^ otobizlerde yicek iccek ikramı da olsun.
ondan sonra hakket araba kullanmam istanbulda.. paso akbil. AMA FULL AKBİL..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

önce trafiği karman çorman yap. etrafa katlı ve yer altı otoparkları yapılması için olanak sağlama bunun yerine boş araziye hayvan gibi alışveriş merkezi dikip içine kocaman hiper düper market koyki millet akın etsin arabasıyla. Bunları özellikle kalabalık semtlerin ortasına koy ki şehir trafiğini kitlesin piç etsin. İnatla bunları yerleşim birimlerinin uzağına taşıma.

5 şeritlik yol yap sonra bu şeritleri haşırt diye 2 ye indir ki millet 8 şeritten 2 şeride geçerken kitlensin, kaza yapsın küfür etsin.

Ondan sonra toplu taşıma sistemini adam etme. Yaygınlaştırma. kolaylaştırma. Birde üstüne bakın lan londra yı örnek alıyoruz diyip trafiği çözmek için milleti soy. Sorunu yarat sonra bundan nemalan.

OVVVVV YEAAA MAN OVVVVVVV YEAAAA SANA PUANIM 9 TOPBAŞ KANKA
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi de arkadaş arabamla 30 dk da gittiğim yolu toplu taşıma ile gitsem 3 vasıta değiştirmem gerekiyor ve en iyi ihtimal 1.5 2 saate varabiliyorum gideceğim yere.

Londrayı örnek alıyorsunda e be gerizekalı adam , bunu kim düşündüyse, londradaki metro sistemi, toplu taşıma sistemi istanbulda var mı ki insanları toplu taşımaya zorunlu bırakıyorsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bugün daha yeni topkapıdan geldim. yeni metrobüsler çalışıyordu. zik kadar rampayı okadar ağır çıkıyor ki anlatamam. ne zikime aldılar bunları aklım almıyor. tamam çok yolcu taşıyor. ulan 2 ye böl o metrobüs ü 2 ayrı araç yap aynı yolcuyu 2 ayrı araçla taşı daha hızlı gitsin ozaman. nasılsa transit metrobüs hattı. dolduğu zaman gidiyor. trafik yok birşey yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

abi hangi istikamet o arabayla 30dk'da gidebildigin? eger oyleyse zaten senin trafikle ilgili bir sorunun yok. hani is cıkısında falan da hala 30dk'da gidecegin yere varıyorsan bu cileyi ceken insanlara su anda bu baslıkta kufur ediyo gibi biseysin haberin olsun :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eğer karşılığında o "örnek aldıkları" ülkelerdeki gibi araç ve benzin fiyatlarını yarı yarıya düşüreceklerse, lüks-özel tüketim vergileri gibi saçmalıkları kaldıracaklarsa, şehri kolpa değnekçilerden arındıracaklarsa, zamanında söz verdikleri gibi (yapımından sonra maliyetini kurtardığı andan itibaren ki defalarca kurtardı) boğaz köprüsünü bedava yapacaklarsa kabul, yapsınlar. Yoksa sırf işine geldiği yerde bakın herkes yapıyo diyip işine gelmediğinde 3 maymunu oynayacaksa, bir Küfürbaz Metin özdeyişi lazım buraya
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Ya hayır bir de işin komiği, böyle bir şey olursa bundan sonra asla kaldırılmaz o paralı geçiş.

"Maliyetini çıkarınca bedava yapacağız" deyip hala geçişi zamlandırılan bir köprü var ülkede, hangi hükümet o tatlı paradan vazgeçer ki?

Edit : Rewendor söylemiş aynı şeyi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Toplu taşıma fiyatını kırsınlar, hat sıklığını artırsınlar. Ve toplu taşıma araçlarına geçiş üstünlüğü tanınsın yeter. Bir otobüs balık isitifi 80 kişi alır. 3 araba her biirnde birer kişi olmak suretiyle, bir otobüs kadar trafikde yer kaplar.

Tamam insanlar binsinler arabaya gezsin bol bol, servet düşmanı değiliz ama ben otobüse binerken kamuya faydalı bir iş yapıyorum o zaman ödüllendirilmem lazım, bindiğim kamu aracına geçiş üstünlüğü vs tanınsın. Ben otobüsde ayakda bekliyorum aynı trafikde, otomobil sahibi tek başına arabasında daha konforlu bir halde oturuyor üstelik tek başına o zaman bu olmaz. Yani bu şartlarda bir kişinin konforu için 50 kişi neden eziyet çeksin, geçiş üstünlüğü ver toplu taşımaya mesela kırmızıda geçebilsinler ve hususi araçlar o esnada beklesin giib.

Söz konusu istanbul ise, göç alan bir şehir v.s., belediyecilik malum kötü, o halde bu koşullara göre uygulama olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...