Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

İlerlemeyi sağlayan 10 PC oyunu


moriQ

Öne çıkan mesajlar

Çok kötü genelleme olmuş. 84 doğumluyum. ıvırzıvırları saymazsak 6 yaşında c64, 10 yaşında 486ım oldu. Aradaki süreçte şirketteki spektrum ve 386larda oyun oynadım. amigada dune2, bundle cdde war1 oynadım bitirdim. cnc olsun war2 olsun settlers olsun kendi çağlarında oynadım. Hala sc nin rts konusunda en büyük breakthrough olduğunun altına imzamı atarım
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

strateji oynamaya warcraft ile basladim WC2 C&C AoE hepsini baya bir sure oynadim ve genede starcraft diyorum

WC2 de kaynak biriktir paladin bas sal
C&C,RA icin taktik soylemeye gerek yok lol
AoE de bile egyptian sec fil bas sal

starcrafta basladigimda kaynak biriktirip siege tank basip saldigimdda elime alinca baya bir afallamistim ama 10 tane marine in bile dogru kullanildiginda son derece etkili oldugunu ogrenmemle baglandim oyuna, kaynak biriktirip suruyle unite basip kazanamadigim ilk oyun SC idi
gercekten kafami kullanmami istiyordu

SC olmasa waypoint i dusman ustune koyup 4 fabrikadan tank basip alt tab yapilarak oyun kazanilabilen gunleri yasiyorduk
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

83 doğumluyum. 5 yaşında c65, 6 yaşında amiga oynadım. pc'de 95'ten beri oynuyorum. bahsedilen bütün oyunları kendi çağlarında oynadığım gibi starcraft'ın "uzayda geçen wc yapılıyor" şeklinde bilgisayar dergilerinde haberini gördüğümde çok sevinmişimdir. sc'nin muhtemelen tüm zamanların en overrated oyunu olduğunu ve iyi bir rts olmakla beraber oyun dünyasına yenilik bir yana, durağanlık getirdiğini düşünüyorum. daha da hala aynı basmakalıp dune 2 klonlarının ötesine geçilemedi 2-3 hatırı sayılır oyun hariç.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
sc'nin muhtemelen tüm zamanların en overrated oyunu olduğunu ve iyi bir rts olmakla beraber oyun dünyasına yenilik bir yana, durağanlık getirdiğini düşünüyorum.


Şu cümlenden anlıyorum ki ciddi manada online rts oynamamıssın.Sc ye overrated demek ahhhh.Duraganlık getirdi dedigin oyunun hala turnuvaları devam ediyor.Bu turnuvalardaki oyuncular sadece tek race tek ünite tek taktik üzerine oynamıyorlar ki ben 4 senedir wc3 oynuorum ladderda.Denge açısından daha starcraft ın yanına bile yaklaşamadı oyun.

Söyle acıklıyayım sana bugüne kadar cok rts yapıldı online wcg olsun ya da bilimum turnuvalarda oynatılmaya çalışıldı.Sonucundan bahsedeyim ki önceden de yazmıstım.Age of empires ta herkes Hun oynadı t1 skirmisher rush ile oyun oynandı ki wcg maclarında asla ve asla tech goremezsin bu oyunda.Diger raceler çöp anlıcagın bu rts olamaz.

Warcraft 3 de az da olsa hala wowdaki gibi kagıt-maka-taş muhabbeti oldugu gerçegi var ki kendisi sc den sonra en dengeli rts dir.Hala blademaster op(orc oynuorum),Orc un Undead e bariz üstünlügü,tower abuselerin engellenememesi vs vs hala tartısıyor.

Tüm bunlarla demek istedigim sc bence rts aleminde cıgır acmıstır.Micro management ın,apm in,her race ve ünitenin kullanılabilir olmasının,tek taktik ve race olayını bitirmesinin,en önemlisi oyuncular online rts oynamanın nasıl bir duygu oldugunu tattırması acısından bir mihenk taşı olarak görüyorum sc yi.Overrated demek biraz gülünç.Yani sc ye overrated demek baldur's gate e overrated demekten farklı degil benim için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

SC'nin durağanlık getirmesi normal. Zamanının en iyi oyunuydu, haliyle hiç kimse oturup daha iyisini yapamadı, yıllarca klonlamaya taklide çalıştı haliyle de durağanlaştı ortam.

Türkiye süper ligine Messi'yi getirip "çok durağanlaştı hiç yeni yetenek çıkmıyo Messi'yle boy ölçüşecek, adam da her maç atıyo 2 tane" demek gibi bişey bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

son derece alakasız bg benzetmesi overrated yorumuna, bg'nin fanatik taraftarları yok türünün gelmiş geçmiş en iyi oyunu iddia edip de aynı fikirde olmayanları aşağılamaya çalışan. benzer q3 ve hl'ciler de gördüm ama sc'ciler hepsinden öte.

durağanlık getirdi dediğim türün gelişimi açısından, 20 yıl olacak neredeyse hala aynı dune 2 tarzı sistem. yenilik filan hakgetire. sağolsun myth sayesinde total war çıktı da rts olayını tümden bırakmadım, aoe2'den sonra baymıştı zaten aynı temcit pilavı.

ha ayrıca click-fest'i şahsen olumsuz bir olay olarak görüyorum, kişiden kişiye değişiyor demek ki.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gosular (grandmasterlar) tamam apm işini abartmıştılar bir ara. zaten heritage cup'ta da gördük, apm işi biraz abartılmış ve günün 18 saatini oyuna vermeyen adamlar 200'den sonrasını biraz zor görürler.

kore'deki sc ortamıyla dünyadaki tabii bir değil ve 200 apmli adamların zamanında 400 çekenleri tokatladığına da tanık olduk.

kore uç bir örnek diyeceğim ama son zamanlarda kespa ile blizzard arasında horozlanma oldu, onu da koreliler yani kespa kazandı. scII nin gecik(tiril)mesideki sebeplerden birisi de budur.

neyse fazla siyasete girmeyelim; kral bir q2 ya da q3 oyuncusunun apm'si de 200'den aşağıya düşmez.

bu oyunu "oyuncular" oynar, gerisi de hikaye.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

"uzayda geçen wc yapılıyor" şeklinde bilgisayar dergilerinde haberini gördüğümde çok sevinmişimdir. sc'nin muhtemelen tüm zamanların en overrated oyunu olduğunu ve iyi bir rts olmakla beraber oyun dünyasına yenilik bir yana, durağanlık getirdiğini düşünüyorum. daha da hala aynı basmakalıp dune 2 klonlarının ötesine geçilemedi 2-3 hatırı sayılır oyun hariç.


Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sam sam sam ya :)

starcrafttaki click fest dediğin şey son derece light'tır. hele hele warcraft 3'e göre... w3'te micromanagement %70'i falan olmuştur oyunun. sc'de ise böyle değildi. sc'de micro önemli değildi diye birşey demiyorum. ama ölümcül derecede önemli de değildi (şimdi siege tank - dropship falan örneklerini vermeyin biliyorum zaten ama wc3'te delicesine daha önemli micro)

sc'nin olayı çok daha fazla macro üzerinedir. uyguladığın strateji > mikrodur.
w3'te ise stratejin iyi olsa da rakip mikro ile senin ağzına bile sıçabilir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Yani esasında evet düşününce sc türü öldürdü gibi çünkü o kadar iyi bir RTS ki üstünden 10 küsür geçmesine rağmen daha iyisi yapılamadı. Arkasından gelen dandik oyunları düşünüp çıtayı o kadar yükseltmemesi lazımdı. O yüzden kendi strateji anlayışları en pahalı üniteden bas, biriktir, saldır olan insanları anlayışla karşılamak lazı =(
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kendimi tutamıcam yakında "sc o kadar süper kiiiii daha iyisi yapılamadııı" diyenleri gördükçe. Herhalde magarada blizzard oyunları ile yaşamayı tercih ediyorsunuz :)

Tactical RTSlerde relic gibi firmalar inanılmaz işler çıkardılar; mikro/makro birleşiminin dışında weapon facing, cover, harita resource'u ile ödenebilir abilityler, bina savunması, uniteleri suppress edebilme ya da flank edip daha çok hasar verebilme, SC'ye göre çok daha gelişmiş bir AI vs vs...

Bunlar eğer bu oyunları SC'den sizin gözünüzde güzel yapmıyorsa ne yapıcak bilemedim.

Stratejik (büyük çaplı) RTSlere gelince, starcraft hiçbir zaman onlardan olmadı zaten. Yukarıda belirttiğim tactical RTSlerden tek farkı işçiler ile resource toplamak o kadar. Yine de Sins, Supreme Commander, Homeworld serisi gibi bu alanda çok başarılı oyunlar çıktı ve stratejik RTSleri götürüyorlar.

Bari klasik RTSlerde daha iyisi çıkmadı diyin, ki hakkaten çıkmadı. Ama SC gibibi haritada mineral topliym unite basayım RTS'si = bütün RTSler çıkarımını yapmayın lütfen.

Herşey göreceli tabii, cultural reproduction bedava ama. neyse.

Bu arada evet sc'de ağır micro olmadan da oyun kazanmak mümkün, çok saçma bir argüman olmuş o :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...