Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

eskiden


yezid

Öne çıkan mesajlar

daha falza piyasa oyunlar.. indie olanlar ise casual gaminge kurban gidiyorlar.

ha bi de 14yaşında konsol oyuncusu baz alınarak yapılıyor her şey. mesela cmr2'yi geçen cmr sürümü çıkamadı hiç.. cmr dirt ise "ahanda! harikasın be! 10 puan daha aldın! 5.levela hak kazandın! kamyon sürmek ister misin?" şeklinde, her oyunda olduğu gibi ortaya karışık bişiler sadece.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

innovation olsun immersion yaninda belese gelir, ilki yok e dolayisiyla (gormus gecirmis oyuncu icin) ikincisi ayaklar altinda

degisen bir sey yok, biz buyuduk diyenler 96daki adventure piyasasiyla bugunu bir karsilastirsinlar bir zahmet (daha yakin bir tarih verecektim ama longest journey icin dun cikmis muamelesi yapilmis yukarda, bir nesil degisti anasini satayim o oyun cikali, o gunlerde suya agu diyenler bugun legal...)

bununla birlikte olayin, yapimcilarin grafiklere yada diger mambo jambo'ya agirlik vermesiyle de alakasi yok, soz konusu aspectler zaten dogal bir gelisme surecinde ve eksik olan elementlerden bagimsiz, zira isteyen Bioshock'u da yapabiliyor yeri geldiginde. Olay genel olarak developer'in finansal bir risk almasi yada seyirciye oynamasi arasinda gidip gelmekte.

...o diil de Still Life 2'yu da bir senedir erteleyip duruyor pezemenkler...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

adventure oyunlarinin tutmamasi para kazandirmamasi tum oyunlari baglamaz ki? yani adv oyun yapilmiyor o zaman su anda yapilan oyunlar cok iceriksiz demek cok genis.. adventure oyunlari satmiyor tutmuyor para kazandirmiyor seveni yok bu kadar basit. aksi olsa herhalde su anda olurdu ortalikta zibil gibi. sizlerin bizlerin sevmesi hakli oldugumuzu gostermez..

ayrica oyunlarin bizlere hissettirdikleri ile gecmisi ve gelecegi kiyaslarsak eger benim hic unutamadigim oyun ilklerimden digdug dur.. muzigini bile unutmadim o derece. oyun diye yuzune bakilmaz su anda. ama benim icin yeri ayri.. ne icerik vardi ne bir sey ya da alien adli ustten gorunumlu amiga oyunu kardesimle ne oynardik. asiri basit oyunlar ama ne icerik ne strateji ne bir sey..

tum oyun turlerinin gecmiste olusturulmus olmasi bence bugunlerdeki diger sorun. birileri cikipta yep yeni bir tur sunsa super oluyor , guitar hero gibi dusunulmemis yenilikler, ama bunlarda bizlere sizlere uygun olmuyor vs..

yenilerden world of warcraft oyun tarihinin en iyilerinden birisidr hem mmo hem single hem adventure hersey. ve yeni sunuldu o kadar da eski degil.. bunlarda yeni yapilanlar sonucta. eve online veya coh cov vs..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Mortis said:
eskiden oyunlar hardcore du, "şu oyunu bitirdim" muhabbeti yapılırdı. Zordu oyunlar, gerçekten kasardık ve değere binerdi bizim için. Şimdi ki oyunlar daha bi tuşa bas grafikler görseller seni götürsün hikaye içine. Film izler gibi oldu artık oyunlar.


nuff said. lisedeyken nerd tayfada half-life'ı bitirmeyene insan gözüyle bakılmazdı mesela. şu oyunu bitirdim muhabbetini en son kotor1 için yaptım sanırım seneler önce, ki o oyunu bitirmek de ayrı birşey.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Azmodai said:
su anda o detayi kaldiramiyorum... canim artik girip 30 dk 1 saatte bitecek oyunlar ariyor. Dota falan sariyor, ne bileyim Street Fighter cikti baska hic bisi oynamiyorum... biz de buyuduk


Pc gaming öldi mu ıssız acun kaldi mu başlığında bunu tartışıyoruz biraz. Biz büyüdük diyen arkadaşlar aslında doğru söylüyor, siz büyüdünüz piyasa da size göre büyüdü. Pazarın büyük bölümü azmo gibi detay kaldıramıyor basite kaçıyor. Ben pek büyümedim mesela, hala mask of the betrayerda ruhunu baatezulara satan wizardın kontratında bi açık bulmaya çalışıp deli gibi eğlenebiliyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eski oyunlar şimdikine göre daha güzeldi lafına kısmen de olsa ben de katılıyorum. Evet biz küçüktük, oyunlar daha gerçekçi daha etkileyici gelirdi, bu kadar çok oyun oynamamıştık, bu yüzden her oyun yeni bir tecrübe yepyeni dünyalar demekti vs vs...

Ama konu sadece bu değil. Eski oyunlar daha yaratıcıydı, konu olarak, atmosfer olarak, özveri olarak... Sonra piyasa iyice büyüyünce herkes hücum etti 2dk da oyun yapmaya çalışmaya başladı. Hal böyle olunca eski firmalar da yenilere ayak uydurdu.

Bu konudaki belki de en hassas firma Blizzard bile satın alınınca bekaretini kaybetti. Eskiden her oyunu özenle yapar uğraşırken, bir StarCraft, WC2, Diablo, WC3, ve hatta evet ben yüzüne bakmayıp iğrensem bile kitleleri sürükleyen Diablo2 vs hep sınırsız emek ve çalışma sonucuyken, yıllarca bekletirken şimdi ardarda WotLK, Diablo3, SC2 falan diye projeleri ardarda açıklayarak patır patır özensiz seri üretime geçiyor.

3do zaten Heroes 4 rezaletinde (tuvalet kağıdı olarak bile kullanılmayacak bir oyundu) de görüldüğü üzere işin kolayına kaçtı, bunca yıllık klasikken tarz değiştirip kendisini takip eden bir oyunu (Disciples) taklit etti, sonuç da oyunun batışı oldu.

CM vardı eskiden, sonra anlaşmazlıktı şuydu buydu fm oldu. Ve onlar bile sallamamazlık etmeye başladılar. Azmo kızacak yine ama doğruya doğru 3 senedir adamların (artık nasıl bir beta test yapıyorlar bilmiyorum ama) her oyununu adam edene kadar 3 major patch çıkarmaları gerekiyor. Oyunu açan herkesin 10dk da göreceği devasa bugları kendileri nasıl göremiyorlar mümkün deil anlamak.

C&C ve Red Alert serileri vardı Westwood'un. Başlarda süper videoları ve konseptiyle iyiyken, son oyunlar yine oyun olarak başarılı olmalarına rağmen EA güdümüyle zorla konsept değişti, porno yıldızları falan oynatmaya başlayıp cıvıttılar.

Fifa vardı, 96 97 98 falan giderken sonra birden bire o da cıvıttı, alevli toplar falan çıkardı piyasaya...

Sadece oyunun kendi serisi ya da konsepti içindeki cıvıtmaları değildi tabii ki piyasayı değiştiren. 2 büyük etken daha vardı.

Bir tanesi oyun endüstrisinde bir devrim olan, ama aynı zamanda pek çok açıdan oyun ruhunu da öldürmeyi başaran 3D gelişimiydi. O kadar alıştığımız ve sevdiğimiz 2D adventure'lar yok oldu böylece. Bir Neverhood, bir Monkey Island ruhu kalmadı. Sonra stratejilere de uydurdular bunu. Ki bence bazı stratejiler her zaman 2D kalmalıydı. Zamanla belki çok şey kattı ama bir yandan da ruhu öldürdü pek çok oyunda bu gelişim.

Bir de tabii bilgisayar oyuncularına en çok zarar veren şeylerden biri de konsol oyuncuları. Konsolların taa en başından hani save/load yapılamayan dönemlerinden kalma bir alışkanlık olan kolay oyun yöntemi zamanla iyice genişledi, ve PC oyunlarına da iyice sardı. Artık oyunlar eskisi gibi zor ve mantıklı değil. Sağda solda med-pack arayarak gezmiyor ya da korkuyla yaratıklara saldırmak için doğru zamanı kollamıyorsunuz. Saçma sapan kolay ve yardımsever sistemler sağolsun her şeyi kolaylaştırıyor, aptal konsol oyunlarına çeviriyor. 40 tane mermi mi yediniz? Hemen gidin bir köşeye çömün, 10 saniye bulanık kırmızı ekran görüyosunuz sonra düzeliyor ful hakla devam ediyorsunuz. Atlayıp zıplarken çukura mı düştünüz? Sorun değil 999 tane hp niz var. Vs Vs...

Tüm bu etkenler birleşince artık PC oyunları biraz, nasıl desem... Evrim geçirdi. Ve evrim her zaman iyiye gitmiyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Evrim değil de devrim oldu. İrandaki islam cumhuriyeti devrimi gibi bişey.

Yalnız heroes4le ilgili söylediklerine katılmıyorum, bence birimlerin ordudan bağımsız hareket etmesi, haritada hareketli düşmanlar, combata giren ve ölebilen herolar gibi seriye çok gereken yenilikler getirdi. Kötü grafik yönetimi, dandik hikaye ve birimlerin dengesizliğinin kurbanı oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Rewendor said:

Bu konudaki belki de en hassas firma Blizzard bile satın alınınca bekaretini kaybetti. Eskiden her oyunu özenle yapar uğraşırken, bir StarCraft, WC2, Diablo, WC3, ve hatta evet ben yüzüne bakmayıp iğrensem bile kitleleri sürükleyen Diablo2 vs hep sınırsız emek ve çalışma sonucuyken, yıllarca bekletirken şimdi ardarda WotLK, Diablo3, SC2 falan diye projeleri ardarda açıklayarak patır patır özensiz seri üretime geçiyor.



dıablo 2 cıkmadan wc3 acıklanmıstı o cıkmadan wow acıklandı, blizzard ıcınd egisen bisey yok

hatta aradalarda tam tarıhlerını hatırlıyamadım warcraft adventure'ı ve sc:ghost vardı ıptal edılen
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wotlk wow expansıon'ı

sc2 bır seneye umarım cıkıcak 2 sene de dıablo3 'e var.

1 ay arayla cıkanb ısey hala yok.

adamlar 3-4 senedır sc develop etmışler hala 1 senesı varki hikayenın 3te1'ini cıkarmış olucaklar, gerı aklanıyla yıne 1-2 sene ugrasıcaklar.

bır oyuna 6-7 seneden fazla zaman harcıyolar işte, daha ne yapsınlar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

O apayrı bir rezalet zaten. Sırf para kazanmak için oyunu 3e bölüp 3 campaigne ful oyun parası istemeye kalkıyorlar ayrı ayrı. Blizzard işte tam o anda gözümden düştü.

Şu anda pek çok Blizzard oyununu (WC3, StarCraft, SC:Broodwar, WoW, WoW:TBC, WoW:WotLK, Diablo 2) orjinal olarak bulunduruyorum elimde. Ama sırf bu yaptıklarından dolayı bile asla SC2'yi orjinal almayacam. Gerekirse oyunu oynamam. Parasında değilim, trilyoner olsam yine almam. Yaptıkları büyük saygısızlık (tek oyundan 3 oyun parası istemeye kalkmak), böyle üçkağıtçılıklara göz yummak yanlış bana göre.

Arada 1 ay var dememiştim zaten. Ama SC ile WC3, D2 arasındaki sürelere bakarsak hep bayağı uzun ve çalışma dolu zamanlar görüyoruz... Senede 1-2 seri üterim oyun yapmazdı blizzard, oyunlarını gerekirse yıllarca çabayla uğraşarak mükemmel hale getirir, getiremediklerini de iptal ederdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

sende 1-2 serı uretım oyun yaomıyorlar dıyorum bende hala,

sende bır ıkı serı uretım yapıyorlar dedıgın.


diablo: 96
sc 98
sc:wb 99
diablo 2: 2000
diablo lod:2001
wc3: 2002
wc3 tft: 2003
wow: 2004
wow tbc: 2007
wow wotlk:2008
diablo 3: ne zaman cıkıcak allah bilir
sc2: ne zaman cıkıcak allah bıle bılmez.


eskisinden daha hazlı oyun cıkartmıyo blizzard.


sc2 nın 3'e bölünmesi konusundada hala oyun cıktıgınde nasıl olduguna bakıcam.

sonucta yenı campaign ıcın butun oyunların expensıonları cıkıyor hepsıne para verıyoruz. her episode bır expensıon kadar dolu olcuaksa hıc bır sorun yok. sonucta 6 saat oyun sureli episode 1'eda bir oyun parası odedık.


edit: sc nın uzun kabul edılen development perıod'u 96da e3 de tanıtıldıktan sonra sıl bastan baslanıp 98de cıkmasıdır, ki 4 senelık bır surectır. wc 3 de aynı sekılde 4 seneyı bıraz asan bır surede yapılmıştır.
sc2 nın acıklanıp onumuze bızım bıtmış dedıgımız gameplay vıdeoları koyduklarından berı nerdeyse 2 yıl gectı, oncesınde 2-3 senelık development oldugu tahmın edılıyor, su halıyle bıle sc2 de ılk oyundan cok daha fazla emek var zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şurda gözden kaçırılan bişi var galiba, herkes eski oyunların ruhunu bulamıyorum diyor, e abi tabi bulamassınız eski oyunlar onlar :D
gidip ford'un son model arabasında 70küsür model mustang ruhu bulamassın tabi

eeth escape from monkey island, full throttle'ın verdiği keyif bambaşkaydı 2d adventure olarak, ama kusura bakmayın bi grim fandago bi still life ta en az ilk saydıklarım kadar iddalı oyunlar.

bide konsol'a oyun çıktıkça pc'ye çıkan oyunlar özellikle çevirme olanlar dandikleşiyor, ama konsol da oyun oynanması için yapılmış bişi, hani bu devirde oyun oynamak istiyorsan bi xboxtır bi ps3tür alacaksın yani.

özetlmem gerekirse hala çok müthiş oyunlar çıkmakta gerek pc'de gerek konsollarda, olay hakketen biz büyüdük meselesi. İlk oynadığın oyunlar tabii ki de bambaşka bir iz bırakır insanda, eski oyunlardan alınan şevki, hissiyatı yenilerinde aramamak lazım çünkü onlar ilkti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Aslında olay çok fazla abidik gubidik oyun firması çıkmasından kaynaklanıyor. Eskiden güzel oyun yapan firmaların yaptığı oyunlar hala güzel oluyor, eskisi kadar sarıyor. Konami, Square, Blizzard, Activison, Bioware ismini duyduğum gibi saldırıyorum oyunlara. Ancak, eskilerden Bullfrog, Sierra falan kalmadığı için onların eksikliği çekiliyor. Bir MGS serisi, Warcraft serisi, FF serisinden 100 yılda 100 tane oyun çıksa eskisi de yenisi de güzel oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bilgisayar internet ve oyunların bu kadar boku cıkmamış oldugndan öyleydi.yani bide kucuklugumuze denk geldi

ben dial upla multi hl atarken hissttiklerimi hissemedim hiç bi zaman

yada fifa 97 oynarken kapalı salonda 2 kişi biri mouse biri klavye maç yapmak
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

her ne kadar söylenen doğru şeyler olmakla beraber, bazı yerlerde gereğinden fazla genelleme var.

bugün eskiden hayal edemeyeceğimiz karışıklıkta oyunlar görebiliyoruz, eğer ararsak. misal, paradox oyunları ki 90'larda filan victoria detayında bir oyun yapılacağını ancak hayal ederdim. ki burada "detay yok oyunlarda azizim" diyen nice arkadaş gerçekten detaylı oyun görünce "bu ne lan" deyip bırakıyor. detaylı derken örnek gösterin bari, herhalde quake, starcraft filan detaylı oyun diye sayılmıyor?

öte yandan kanuni'nin dediği gibi görüp geçirdikçe bizim de beklentilerimiz artıyor. bu artan beklentilere rağmen her yıl beni şaşırtabilen en azından 1-2 oyun görüyorum, yeter ki janjanlı fps dışındaki türleri karıştırayım, yeter ki kendimi amerikan şirketleriyle kısıtlamayayım.

evet bazı türler ölüyor ya da zamanla talebi göreceli olarak düşüyor. 80'lerdeki türlerin çoğu tümden yokoldu 90'larda 2-3 tane çığır açan oyun sayesinde. doğrusu üzülmekten ziyade şükrediyorum ben, 2009'da ghosts n goblins 9 oynamıyoruz. keşke aynısı 90'larda başlayan bazı serilerin de başına gelse, yeni türlere, yeni ufuklara yelken açsak. ya da en azından varolan türleri evrimleştirsek.

89'dan 2009'a kadar 20 yıldır oyun oynuyorum ve hala çok keyif alıyorum. pc oyunculuğu gölgede kalmakla beraber arayan için hala malzeme var, maalesef hala yüksek potansiyele sahip bazı türlere yeterince yatırım yapılmasa ve ilgi gösterilmese dahi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bana 2002 den bu yana çıkmış bi Advanture söylesenize Sanitarium,Grim fandango yada Monkey island serisi gibi Kaliteli bir ADV? Yok ya. Settlers gibi Şehir kurmaca oyunu yok yaw.Ben öyle şehir kurmalı oyunları çok severim misal.Culture cıktı ne bilen var ne eden? Stronghold çok iyiydi ama bak ona lafım yok.Hakkaten stronghold çok sağlam rts idi onun dışında öyle etkilendiğim bi oyun yok 2000 yılından beri.Hala eski mmorpg leri (Evet EQ1, daoc , uo) oynuyorum. Eq1 grafik bok gibi resmen gnolların pixellerini sayıyorum ama Bu oyunda bi ruh vardı.Oyunların ruhu resmen gitmiş.MMorpg bakıyorsun 4gb ram istiyor, napıyon dayı?

Şahsen Everquest 1 de o 16 17 tane class ı görünce, Dark age of camelottaki 14 er klas'ı görünce Wow çok kıytırık dandik bi oyun geliyor bana.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya arada soylenmis de, eskiden oyunlari degis tokus ederdik hep ne guzeldi ya cd kutulari falan. monkey islandi almistim mesela arkadastan 4cd idi kutusu harikaydi. bide duymazdik cok hangi oyun geliyo falan diye hep arkadas cevresinden bilirdim ben mesela oyunlari. commandos unlu oldu mesela bi ara herkes onu takas etmek isterdi falan oyle.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...