Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

2009 Motorlu Taşıt Vergileri


Mino

Öne çıkan mesajlar

yuzdenin de sabit olmamasini savunuyorum.

lukse 2000 motor 87 ise, belli kasko fiyatina kadar 2000 motora 65 olsun, belli kasko fiyatina kadar 2000 motora 50 olsun. aradaki fark daha da acilsin.

adil degil gibi geliyor ama aslinda adil, ayni yuzdeden degerlendirilseler ve pahali olan bu yuzden daha da pahalilassa bile aslinda gelir seviyesi bu memlekette neredeyse exponential olarak arttigi icin asagi gelir grubuna biraz destege ihtiyac var.

ornegin 87 den 2000 motorluk bir arabada, 100 lira ise fiyat vergi sonrasi 187 lira, 50 lira ise vergi sonrasi 93.5 lira para oduyorsun.

100 luk 2000 motor arabaya %87 dilimden 187 verilsin,
50 lik 2000 motor arabaya %65 ten 82.5 verilsin. 50 lik arabanin eski fiyatina gore indirimi 10bin ytl oldu bu durumda. 187 veren adam icin arabanin 177 bine inmesinin anlami biraz daha az. ama 93 binde 10 bin cok onemli bir rakam. %65 cok hakkaniyetsiz geldiyse rakami 70-75 olarak falan dusunebilirsiniz. o zaman 5-6 bin ytl lik bir indirim olacak demektir, ki 187 binlik araci alan birisi icin 6 bin ytl lik indirimin anlami daha az. burda mantik kasko rakami dustukce aracin katsayisinin da dusmesinin gelir gruplarina yansimasinin olumlu olacagini anlatmak.

ufak arabadan yuzdesel indirim cok olmasina ragmen sanildigi kadar muthis bir fark yaratmayacak. kasko bedeli o farki hissettirmeyecek sekilde dilimlenecek cunku. dilim dustukce yuzdesel kazanc artsa bile indirim tutari alim gucu olan icin cok farketmeyecek, olmayan icin ise arabayi aldirabilecek kadar onemli olacak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

burda mantik su 187 ligi alan adam zaten alabilecek gucte, ancak dusuk fiyatli arabayi alanin destege ihtiyaci var.

ayrica bir alt vergi dilimine dusmek icin sinira yakin olanlarda fiyat dusen bayiler olacaktir satis arttirmak icin.

sistemi 87 den ornek verdim, digerlerini ona gore kademe olarak dustum. ama bence 87 veren adam bile 87 vermemeli. oha ya, o adamin sucu ne? 87 demek resmen soygun demek

en yuksek icin makul bir rakam belirlenip sonra dilimler halinde ayni motor hacmi icin bu fiyat dusmeli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten mtv nin cikisi da o yani namessar

o yonden hatalisin

mtv devlete ek vergiden cok araclarin yil icinde yola verdigi zararlari karsilamak yeni yollar yapmak icin falan alinan bir vergi ozunde.

tabi eskiden emisyon falan hak getire kimse sallamadigi icin onemsenmiyordu.

aslinda mantikta senin megane la benden cok o vergiyi vermen lazim cunku senin cevreye yollara zararin kullanmandan oturu benden cok daha fazla :)

otv zaten delicene
2000cc nin ustunde %120 falan artik ben bakmiyorum moralim bozuluyor

gerci soylede dusunuyorum

tr de bu vergi olmasa, heralde bagdattaki en kotu araba porsche olurdu :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

acıkcası otv basta luks arac tuketimini dizginlemisse bile artik tam tersine arttiriyor.

yurt disinda araclara dikkat ediyorum. kim neye biniyor neden biniyor park derdi vs nasil diye. dikkatimi ceken sey cogu ulkede luks araclarin hatiri sayilir bir kisminin para kazanmayi basarmis gocmenlerde olmasi. gocmen gruplar bilincli tuketim yapmiyorlar genelde. biraz kulturel biraz da gelinen ortamda yokluk nedeniyle. ozellikle kanada da luks arac sahiplerinin tamami neredeyse ya asyali, ya ortadogulu, ya afrikali. benzer bir sey pariste ve romada da var.bunu biraz kendi ulkenizde sahip olamadiginiz seye ozlem duyma olarak goruyorum.

ornegin kebapci acan ulkemde ilk is kazandigi para ile bir range rover aliyor. cunku almasi zor fiyat nedeniyle, pahali olmasini prestij meselesi olarak goruyor. kuvvetini altindaki arabasina oranla olcuyor.

cogu insan turkiye de luks araclara yonelirken teknik detayina, konfor ozelliklerine degil prestij ve popularitesine gore hareket ediyor. at, avrat, silah uclusunun at kismi aynen devam ediyor. pahali olmasi tersine cogu durumda daha cazip geliyor, yapabildigi ilk firsatta yonelimi arttiriyor.

otv bir anda dusse nolur? matama nin dedigi gibi belli semtlerde ciddi anlamda luks ithal arac patlamasi olur. essegin kulagina suyu kaciririz. ama 4-5 sene sonra, artik bu araclar eski ulasilmaz prestijlerini ve kuvvet ikonu etkilerini yitirip olmasi gerektigi gibi kisinin tercihine gore zevk ya da fayda icin kullanilan araclar haline gelecekleri icin isler rayina girer.

ne yalan soyleyeyim su anda bana cok gereksiz gelen bir arabayi otv denen sey kalktigi anda saldirip bende alabilirim. ama arabanin bagajinin sorun oldugu, gunluk kullanimda ise yaramadigi, surusunun performansli arac kullanmayan birisi icin gayet sert kaldigi, yakit tuketiminin gereksiz oldugu gibi seyler 1-2 yil icinde batmaya baslayacagindan heves bitince bir daha buyuk olasilikla almam.

sorun doymamis olmak, doyunca talep dusecektir. bu otv ile de insanlar doyamiyor acikcasi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

matama said:
birde gercek var namessar

turkiye fakir olabilir

ama istanbuldaki gercek kisi basina gelir amerikanin(30 bin dolar) inda ustunde

kayitdisi ekonomiyi sayarsan cidden boyle. ben net soliyorum

otv kalksin sirf ben cevremde veyron alacak 5 kisi taniyorum.


Kalkmadan da alabilecek 5 kişiyi tanıyorum ama sorun ötv değil maliyenin takip edip bu kişileri mercek altına alması...
Türkiye de kayıt dışı ekonomi verdiğin bu rakamların çok daha üstünde ve sanıyorum ki bir 15 yıl daha böyle devam edecek. Benim bitirme tezim "Kuruluşundan itibaren gelirini tam gösteren ve vergisini ödeyen bir işletmenin yıl sonunda iflas edeceği" üstüne idi ve çok başarılı olmuştu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...