Sam Mesaj tarihi: Haziran 21, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 21, 2010 Viktor said: gorunen kotik kilavuz istemez http://art.penny-arcade.com/photos/228852564_ebkPQ-L-2.jpg şunu koymayı unutmuşum. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
arcane Mesaj tarihi: Haziran 22, 2010 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 22, 2010 ahahaha çok iyiymiş :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kendercik Mesaj tarihi: Haziran 22, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 22, 2010 http://www.fallout-on-line.com/ adresinden beta tester alımı başlamış sanırım. Önüme 2 Fallout konusunu da açınca yanlış yere yazmışım. Buraya da boşuna post atmış olmayayım, Interplay forumlarından bir elemanın bilgisayar kasasını koyayım: Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Haziran 29, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Haziran 29, 2010 oynadım oyunu bitirmem 3 gün sürdü hem rutin günlük işlerimin yanında bitirmem 3 gün sürdü üstelik hiç speech olmadan (bir tane şansa tutan dışında). sadece rpg kısmına değineceğim fps olması ya da vats sistemi falan ayrı tartışma konusu. Ben beteşta oyunlarındaki genel durumu yakaladım. adamlar böyle bir hevesla başlıyor dünyayı inşa etmeye mesela burda da böyle olaya sanki çocukluktan başlıyormuşun gibi enteresan bir fikir koymuşlar her ne kadar kısa bir bölüm olsa da. Sonra megaton gibi üzerine hikayesi olan güzel sayılabilecek bir şehir koyulmuş falan. Ama bundan sonra dünyaya koydukları lokasyon, olay ve kişilerin %80ini quest ile alakalı lokasyon olay ve kişi. Oyunda 1-2 şehir diyebileceğin yer var onlar da abartı küçük yerler. Şehir değil zaten rest&reload tarzı mekanlar. Kısacası megatondan sonra settinge hiç bir şey eklenmemiş adam gibi, içi boş kalmış oyunun. NPC etkileşimleri obliviona göre daha iyi ama yine quest-oriented. Özet geçersem piyasadaki oyunlara göre güzel bir oyun ama fallout 2 veya 1e göre vasat bir oyun rpg açısından. fallout1-2de quest oriented oyun ile onun dışındaki oyun çok dengeliydi ve buna rağmen insanı sıkmıyordu (obliviondaki gibi git şunu kesi git bu mağrayı temizle git şunları patakla gibi değil hepsi harbiden kendi hikayesi olan olaylardı). rpg açısından bir fallout1-2 ile karşılaştırılamaz bile. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2010 Oyun genel olarak gayet güzel, fallout olarak bakarsak iyi niyetli, iyi sayılabilir ama yetersiz bence. Hani Megaton olsun Rivet City olsun çok güzel tasarlanıp konmuş düşünülmüş şeyler, atmosferi güzel etkiliyor. Bunun dışında bebeklik olayları falan güzel olmuş. Hikaye de şimdilik iyi gidiyor. Ama işte yetersiz kalmış oyun. Nasıl desem, Fallout 1-2den sonra çok kısıtlı geliyor genel olaylar, derinlik falan. Hani güzel gaz şeyler var, ama yüzeysel kalmış. Üzerinde biraz (biraz derken aslında dünyayı dolduracakları düşünülürse bayağı bir miktar) çalışılırsa olurmuş bu oyun. Bu arada bir sorum var takıldığım bir questte. wasteland survival guide Şu Wastelend Guide'ın son chapterında rivet city hikayesini öğren diyor, gidip bir zenci adamdan öğrendim ama optional olarak doğrulatmam lazım. Neyse suda yüzerek falan gidip doğrulayacak adama da gittim (aynı şekilde kayıp androidi aramak için de o adamla konuşacakmışız sanırım) geminin ayrı bölümünde. Ama adam "bana ne yaa anlatmam" diyor ve doğrulatma seçenekleri çıkmıyor, yine android muhabbetinde de ipucu vermiyor. Ne yapmam lazım, bug falan mı oldu orada? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2010 Quest vermiyor muydu o eleman? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 5, 2010 vermedi. vermediği gibi questlerimi de tamamlatmadı ya da ilerletmedi. bi tane big book of science çaldım masasından ondan mı acaba... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 bi de şey çok saçma olmuş, her questten tek bir yalan ile komple kurtulabiliyorsunuz. yani speech spamlesen oyunun efektif oynama süresi 3 saate falan düşebilir. Bence bir questi yalan ile geçmek için arka arkaya 4-5 tane yalan söyleyebilmen lazım. Hatta birden fazla seçebileceğin yalan olmalı bazılarının gizli +-%5-10 modifierları falan da olabilir. Yapması çok da zor şey değil bunlar o kadar seslendirme o kadar diyalog koymuşlar bunu da koyabilirler herhal. Ama o lie işi aslında muhtemelen "AWSUM" tarzı oyuncular questlerden sıkılmasın diye koyulmuş hehe. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Darksun Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Rewendor said: vermedi. vermediği gibi questlerimi de tamamlatmadı ya da ilerletmedi. bi tane big book of science çaldım masasından ondan mı acaba... Ehem Hatırladığım kadarıyla yardımcı olayım, Fallout 3 ü halen oynuyorum yanlız crashlerden gına geldiği için ara verdim. O adama gitmeden evvel önce marketplace'de 2-3 adamla (Biri herşeyi ben yaptım diyen adam) ile konuştuktan sonra, geminin dibindeki barda, barmen kadın ile konuşman lazım. Ona bu adam yapmış herşeyi felan diyince fıttırıyor git geminin diğer yarısındaki adam hayattaysa onunla konuş diyor. Sanırım o eksik kalmış. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Ardeth said: bi de şey çok saçma olmuş, her questten tek bir yalan ile komple kurtulabiliyorsunuz. yani speech spamlesen oyunun efektif oynama süresi 3 saate falan düşebilir. Bence bir questi yalan ile geçmek için arka arkaya 4-5 tane yalan söyleyebilmen lazım. Hatta birden fazla seçebileceğin yalan olmalı bazılarının gizli +-%5-10 modifierları falan da olabilir. Yapması çok da zor şey değil bunlar o kadar seslendirme o kadar diyalog koymuşlar bunu da koyabilirler herhal. Ama o lie işi aslında muhtemelen "AWSUM" tarzı oyuncular questlerden sıkılmasın diye koyulmuş hehe. EFSANEEEEEE denen rpg'lerin hepsinde tek speech check ile geçiliyordu quest'ler ki ilk iki oyun da dahil, load manyağı olunur aksi halde %80-90 şansla bile. :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 ee tamam sene 2010 hala neden değişmiyor bu? efsaneeeeeeeeeeeeeee dediğin oyunlar kaç senelik oyun biraz oturup düşünsünler üzerine. hep aynı döngüde dönüp duruyoruz sam. biri fallout3te şu kötü diyor ve sen girip "ama eski oyunlarda da vardı bu bana ne bana ne" diyorsun. Amma velakin fallout3 kessinlikle her queste speech yetmiyordu ondan oldukça da eminim. Fallout1 de öyle. Dolayısıyla yaptığın argüman da yerinde değil zaten, çünkü fallout3 bu konuda daha kötü bir duruma gitmiş daha iyi değil. Hatta o bahsettiğim arka arkaya yalan söyleme gereğinin olduğu durumlar da olduğunu düşünüyorum fallout2de ama ondan o kadar emin değilim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pronoit Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 fallout 3 ün bence en büyük sıkıntısı zaten diyalogları ve o diyalog sistemiydi. her ne kadar obliviona göre kendilerini geliştirmiş de olsalar yeterli değil. bakalim obsidian napcak bu konuda Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 perk sistemi de biraz sıkıntılı gibiydi ben yaklaşık bi 8. levela kadar alacak adam gibi perk bulamadım hep stat arttıran perke verdim. ama tabi çok da düşünmedim üzerine belki perkleri kombine edip değişik sonuçlar çıkarmak mümkündür ortaya. ama perk alma konusunda kararsız kalma durumu perklerin son yarısı çıkmaya başladığı zaman oldu anca. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
axedice Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Ardeth said: Hatta o bahsettiğim arka arkaya yalan söyleme gereğinin olduğu durumlar da olduğunu düşünüyorum fallout2de ama ondan o kadar emin değilim. Var. Geckodaki power planti ghoul mühendise kurtartırken artan zorluklarla speech check yapılıyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 eh sam şu fallout3ü savunacağım diye ortaçağ kilisesinden beter oldun valla Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 hiçbir zaman norm değildi, cımbızla torment'ten tek satırlık dialog çıkarıp fo3'le kıyaslayalım mı? :p 2010 olmuş yapılmıyor meselesi değil, yazdım yukarıda. zar attırma olayını arka arkaya dizersen millete load ettirirsin sadece. iyi gameplay anlamına gelmiyor tek başına o değişiklik. ha 2010 olmuş niye böyle diye girişeceksek ben şu forumda tapılan neredeyse her oyunu öyle bir bombalarım ki yerin 7 kat dibine gömerim. maksadının makul eleştiri olmadığının sen de farkındasın yani şurada, gel samimi olalım. :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Rewendor Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 6, 2010 Darksun said: Rewendor said: vermedi. vermediği gibi questlerimi de tamamlatmadı ya da ilerletmedi. bi tane big book of science çaldım masasından ondan mı acaba... Ehem Hatırladığım kadarıyla yardımcı olayım, Fallout 3 ü halen oynuyorum yanlız crashlerden gına geldiği için ara verdim. O adama gitmeden evvel önce marketplace'de 2-3 adamla (Biri herşeyi ben yaptım diyen adam) ile konuştuktan sonra, geminin dibindeki barda, barmen kadın ile konuşman lazım. Ona bu adam yapmış herşeyi felan diyince fıttırıyor git geminin diğer yarısındaki adam hayattaysa onunla konuş diyor. Sanırım o eksik kalmış. Çok sağol Darksun o ara stepi atlamışım. Deniycem bi daha oyunu açtığımda. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 Sam said: zar attırma olayını arka arkaya dizersen millete load ettirirsin sadece. iyi gameplay anlamına gelmiyor tek başına o değişiklik. ha 2010 olmuş niye böyle diye girişeceksek ben şu forumda tapılan neredeyse her oyunu öyle bir bombalarım ki yerin 7 kat dibine gömerim. maksadının makul eleştiri olmadığının sen de farkındasın yani şurada, gel samimi olalım. :p çok yanlış bakıyorsun olaya. bir kere her değişikliğe "tek başına o değişiklik" diye bakarsan hiç bir değişikliğin anlamı kalmıyor saçma bir argüman. Ben oyunu oynarken aklıma gelen şeyleri yazıyorum. Sen hala işin nasıl powerplay'e çevrilebileceği gibi garip bir zihniyet içersindesin. Benim derdim oyunu daha mantıklı bir hale getirmek. Tek bir yalan ile koskoca questten kurtulabilmek saçma bir şey, gerçekçilikten ve rpden çok uzak. Yoksa dünyada birilerinin speech spamleyerek oyunu farmlıyor olması benim oyunumu hiç de etkilemiyor ama oyunda speech skillin işlevsizleştirilip bir powerplay öğesi haline gelmesi durum. said: 2010 olmuş yapılmıyor meselesi değil, yazdım yukarıda. zar attırma olayını arka arkaya dizersen millete load ettirirsin sadece. iyi gameplay anlamına gelmiyor tek başına o değişiklik. "sene 2010 olmuş hala yapmamışlar demek" ne kadar saçma ise bir eleştiriye "ama fallout 1 ve 2de de öyleydi" demek (hem de kafadan sallamak suretiyle) o kadar saçma. said: hiçbir zaman norm değildi, cımbızla torment'ten tek satırlık dialog çıkarıp fo3'le kıyaslayalım mı? :p Fallout3ü yönelttiğim eleştiri tek satırlık bir durum değil tüm oyunla ilgili bir sorundu. Amma velakin axedice'ın bahsettiği şey de tek bir bölgede olan bir durum değil benim hatırladığım kadarı ile bir çok kez olan bir olaydı (çünkü %60 civarında speechi olan bir karakterim de olmuştu ve ben gayet eğleniyordum diyaloglarda sadece uzun süre olduğu için kesin konuşmuyorum). Evet mesela tormentte de son adamı diyalogla yenebiliyordun ama diyalog açılır açılmaz karşına o adamı yenmek için söylemen gereken cümle ve yanında [speech %50] gibi bir şey çıkmıyordu sen o diyalog ağcında labirent gibi dolaşıp o noktaya varıyordun. Bence zaten o speech %50 vs gibi bir ibarenin direk kaldırılması gerek. Falloutda falan da vardı deme sam yemin ederim bir daha dediğin hiç bir şeyi okumam. Benim maksadım gayet makul eleştiri oyunu oynarken beni rahatsız eden şeyleri yazdım. geliştirdikleri şeyleri de yazdım. niyet sorgulayacaksak benim maksadım makul eleştiri de sen şu son eleştirime yaptığın "fallout1 ve 2de de öyleydi" lafınla dezenformasyonun vücut bulmuş hali oldun gözümde resmen dolayısıyla samimiyetimi sorgulayacak pozisyonda değilsin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Behlul Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 1 le 2 de de vardı derken onlar kaç yıl önce çıkmış onu da hesaba katmanız lazım Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
HellHound Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 yuzde bazli diplomacy sansi zaten basarili bir sistem degil, yeniden bir seyleri kesfetmeye de gerek yok tabii bu alanda. Gayet klasik olarak Diplomacy secenegine gore belirli bir zorluk derecesi belirlenir. senin ilgili skillin, modifierlar (stat/influence/perk/trait/ivir/zivir) ile birlikte zorlugu gecerse basarili olursun yoksa olmazsin iste. O zaman ayni dialog agacina farkli zorluk dereceli 20 tane diplomacy check koysan da olur, kimse reload kasmaz. Basarili ve basarisiz oldugun checklere gore encounter cesitli farkliliklar gosterir. RPG 101, yeni kesfe ihtiyac yok Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 işte basit bir sistem ama adamlar bunu tek bir cümleye indirgemiş ki zaten bence planescapede olduğu gibi yanında [lie][speech%40] gibi saçma şeyler de yazmazsa yüzde bazlı sistemde de sorun olmaz. diyalog ağacı da biraz dallandırılırsa kimse save load kasmaz hem de speech daha işlevsel ve zevkli bir hal alır. böyle bir durumda hiç speech skilli kasmak gibi bir isteğim olmadı zira quest atlamaktan başka faydası yok. ama diyalog zenginliğini arttıracak olsa speechde kasardım fallout 1 ve 2de olduğu gibi. ama sam gelip şimdi tetriste de diyalog zenginliği yoktu der hatta üstüne fallout 1 ve 2de hiç diyalog yoktu da diyebilir belli olmaz. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Redeagle Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 Falloutta sağır, kör ve dilsiz rpsi yaparsan hiç dialog bulunmuyor zaten :p 3üde o şekilde oynamak gerekiyor belki hehe. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Eralp Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 Geçen fallout2 oynayıp intelligence ı 1 karakter açtım, oynayanlar bilir vault city nin vault una girmek için uğraşılınır biraz, bu sefer ugh mugh dedim beni köle sanıp aldılar içeri :D Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Ardeth Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 abi işte oyun ya. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 Paylaş Mesaj tarihi: Temmuz 7, 2010 Sam said: hiçbir zaman norm değildi, cımbızla torment'ten tek satırlık dialog çıkarıp fo3'le kıyaslayalım mı? :p 2010 olmuş yapılmıyor meselesi değil, yazdım yukarıda. zar attırma olayını arka arkaya dizersen millete load ettirirsin sadece. iyi gameplay anlamına gelmiyor tek başına o değişiklik. ha 2010 olmuş niye böyle diye girişeceksek ben şu forumda tapılan neredeyse her oyunu öyle bir bombalarım ki yerin 7 kat dibine gömerim. maksadının makul eleştiri olmadığının sen de farkındasın yani şurada, gel samimi olalım. :p samimi olucaksak, önce sen samimi ol sam. 1 dönüp "10 yıl gecti o örneklerin üstünden neden gelistirmiyorlar" dersin bi dönüp "10 yıl öncede öleydiki sorun ne o zaman?" dersin. millete load ettirirsin ettirmezsin, milletin load edeceği varsa zaten steal icinde load ediyoduk 2 de. speach'e abanmadan inte abanmadan bir sürü quest atlanabiliniyosa, ve farklı sonuclar doğurmuyosa, gameplay'e bi katkısı olmuyor bu questi konusarak bitirmenin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar