Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

PC gaming


axedice

Öne çıkan mesajlar

said:
Activision Blizzard’s World Of Warcraft: Wrath Of The Lich King has topped the US PC chart for the fourth week running.


The WOW expansion again placed ahead of The Sims 2 Double Deluxe, while Left 4 Dead moved up one spot to third, swapping positions with World Of Warcraft: Battle Chest during the week ended May 2.

Empire: Total War was a non-mover at number five, ahead of World Of Warcraft and Fallout Trilogy.

Demigod slipped two spots to number eight, while The Sims 2 Apartment Life Expansion Pack leapfrogged Spore to place ninth, according to the NPD Group.

1. World Of Warcraft: Wrath of the Lich King (Activision Blizzard)
2. The Sims 2 Double Deluxe (Electronic Arts)
3. Left 4 Dead (Electronic Arts)
4. World Of Warcraft: Battle Chest (Activision Blizzard)
5. Empire: Total War (Sega of America)
6. World Of Warcraft (Activision Blizzard)
7. Fallout Trilogy (Interplay)
8. Demigod (Stardock)
9. The Sims 2 Apartment Life Expansion Pack (Electronic Arts)
10. Spore (Electronic Arts)

http://www.edge-online.com/news/us-lich-king-holds-firm-in-pc-chart

mindfuck
when you see it, you'll shit bricks
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 5 ay sonra ...
ESA'in 2009da oyuncuların demografik dağılımını gösteren bir çalışması var. http://www.theesa.com/facts/pdfs/ESA_EF_2009.pdf adresinden indirebilirsiniz. Özetle diyor ki, hedef kitle o kadar genç ve erkek egemen değil.

Satışlar konusunda net rakamlar vermemiş, bide sanırım pc oyunlarının payında dijital dağıtıma yer vermemişler. Ama pazarın neye niye yöneldiğini anlamak için güzel bi derleme. Biz baya baya sessiz azınlık haline gelmişiz lan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

Of dayanamıycam

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Jaesun999/lulz/trilogy.jpg


Aynen böyle bi sorunum var. Post-apo ya bayılırım. (hmm pkk'nın modern durumu gibi oldu. nese) fallout'unda lore'unu çok seviyorum ama pek bişi anlamamıştım oynamaya kastığımda şimdi gaz oldum. 1 mi 2 mi daha çok istediğim post apo havasını verir ve bilmeyene rahat olur

edit: olm ben fallout başlığındayız sandım dur
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

axedice said:

ESA'in 2009da oyuncuların demografik dağılımını gösteren bir çalışması var. http://www.theesa.com/facts/pdfs/ESA_EF_2009.pdf adresinden indirebilirsiniz. Özetle diyor ki, hedef kitle o kadar genç ve erkek egemen değil.

Satışlar konusunda net rakamlar vermemiş, bide sanırım pc oyunlarının payında dijital dağıtıma yer vermemişler. Ama pazarın neye niye yöneldiğini anlamak için güzel bi derleme. Biz baya baya sessiz azınlık haline gelmişiz lan


yalnız piyasa payımız düşsede, genel olarak oyuncu sayısı arttığı için yüzdemiz düşüyo o yüzden.

yoksa sayımızın acaldığını düşünmüyorum cok. oyuncu kitlesinin yaşlanmasının sebebide bu, bi zyaşlandıkca oyun oynamayı bırakmıyoruz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...
Titans Quest yapımcılarından birinin marketingle yaşadığı sorunlar, pc gaming ölüyor mu sıkıntımıza güzel bi bakış açısı sağlıyor. VD bulup codexte paylaşmış sağolsun.

said:
There seemed to be a constant fear during the development of Titan Quest about upsetting this or that segment of the audience or someone's grandmother. I was literally told by one of the higher-ups that the game should be designed so that his grandmother would want to play it (even though his grandmother had never played a game before in her life). We were building a game with relatively complicated and hardcore gameplay systems but trying to make it thematically and visually appealing to as wide a casual audience as possible. The end result, is that the game was a little more bland and generic in some respects than it should have been and the game world didn't do much to convey a sense of danger.

One example of this would be the mandate that enemies not use language or build anything that would make them seem like they had more than animal intelligence. It was felt by one of the higher-ups that people might feel wrong killing enemies that displayed any obvious intelligence. I guess somehow it is wrong to fight intelligent enemies but okay to slaughter dumb animals? We also weren't originally allowed to have humans die, ever, in the game and no human corpses.

One area where this handicapped us was in the creation of environmental assets that visually demonstrated the enemy's war against humanity. We originally wanted to create enemy siege-works outside Athens but were told that would make the enemies seem too intelligent. It was a struggle just to monster camp assets. All of the ruins were also removed from Greece at one point because someone was afraid that players might not understand why, if the game took place in ancient times, that there would still be ruins... I had to fight for both of these things. Without them, Greece would have just been a featureless expanse of wilderness with occasional human towns that never really appeared to be in any serious danger.

Sıkılmadıysanız yazının devamını da okuyun, gerçekten acıklı bi durum.
http://www.grimdawn.com/forums/showthread.php?p=37225#post37225

Hazır yeri gelmişken Mike Laidlaw'ın "DA2'yi niye böyle rezil bi oyun yaptık" isimli kompozisyonunu da koyalım.

"Mike Laidlaw" said:

A lot of people on this forum had built up a grand conspiracy theory where we were deliberately stripping RPG out of Dragon Age because we are MEAN.

I've said it before, and I will say it again: we stripped some stuff out of DA becuase it was busted. Other stuff was simply a design choice, and some of it was circumstance.


Rpg olması gereken bi oyundan rpg öğelerin çıkardık ama bunu kötü insanlar olduğumuz için değil, daha geniş bi kitleye hitap edebilmek için yaptık...

Yine codexten rampant coyoteden bi alıntı yapıcam bu defa

"Rampant Coyote" said:

It’s been (thankfully) demonstrated that RPGs can still make metric crap-tons of money. But they still reach a smaller market than the best-selling action games, and they are more expensive to make than action games. Which means their ROI (Return On Investment) is lower – they spend more to make less. So from a bean-counter perspective, it would be highly desireable to get a higher ROI by (A) Increasing the size of the market, (B) Decreasing the cost of making these games, or preferably (C) Both.

And if I were a big publisher / bean counter, I imagine I’d wonder, “Is it possible to do both of these while still retaining enough of the genre’s uniqueness to make it stand out from the ocean of me-too action games?” When trying to please the stockholders, especially after spending enough money to fund a third-world country for a year to buy a major RPG developer, this would be a question that an executive with hopes on keeping his job would have to try and answer.

And that is exactly what I think is happening, across the board. This entire dialog is basically Laidlaw trying to rationalize approach (C). They tried to make it more appealing to a wider audience. And they cut a lot of corners to get the game out more quickly and cheaply – with apparently disastrous results in some cases. And they are trying to see if they can do this without completely whittling away whatever makes RPGs “special” in the eyes of their market.

http://rampantgames.com/blog/?p=3168

Pazar genişleyip genleştikçe ürünlerin sıradanlığı da artıyor, suç yapımcılarda değil oyuncularda şeklinde bi genel savunma hakim. Ben bu tartışmayı televizyonlardaki magazin programı/aptal diziler tartışmasına benzetiyorum aslında. "Çok reyting getiriyor halk belgesel değil bunu istiyor" diyen yapımcılar kadar haklılar ancak.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici
Thus EuroRPG and Indie was born.

Hâlâ düzgün şeyler çıkıyor. Burada çoğu kişi beğenmese de Divinity 2'nin son hali örneğin epey güzel. Witcher'dan bahsetmeye bile gerek yok zaten. Ama Risen mesela ancak 300k satarken (iyi-kötü 3-4m $ kar) Oblivion daha yüksek fiyatlarla ve bir sürü ek paketi DLC ile (sadece ana oyunun değerlerini biliyorum) 4m satıyor. Ne kadar daha fazla kar edildiğini düşünün. Alpha Protocol mesela 700k kadar satmış.

O kadar da haksız değil aslında büyük yapımcılar. Onlarda kazanacakları parası düşünücek. Bu durum işte indie firmaları çıkardı. Bastion çıktı mesela yeni.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

halk cüzdanıyla oyluyor, çok uzağa gitmeye gerek yok, bizim foruma bakıyoruz ve insanların yaklaşımı şöyle:

- multiplayer fps alırım çünkü sunucu için kod lazım
- multiplayer arpg & rts alırım çünkü sunucu için kod lazım
- bütün paramı & zamanımı mmo'ya gömerim
- single-player rpg korsan indiririm nasılsa bypass edebiliyorum drm

bizim 'rpg hastası' forumumuz bu haldeyken sanıyor muyuz ki dünyada durum çok daha değişik olacak? o bakımdan bu gidişat değişmez. iyi mi? bence değil ama olan bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:

halk cüzdanıyla oyluyor, çok uzağa gitmeye gerek yok, bizim foruma bakıyoruz ve insanların yaklaşımı şöyle:

- multiplayer fps alırım çünkü sunucu için kod lazım
- multiplayer arpg & rts alırım çünkü sunucu için kod lazım
- bütün paramı & zamanımı mmo'ya gömerim
- single-player rpg korsan indiririm nasılsa bypass edebiliyorum drm

bizim 'rpg hastası' forumumuz bu haldeyken sanıyor muyuz ki dünyada durum çok daha değişik olacak? o bakımdan bu gidişat değişmez. iyi mi? bence değil ama olan bu.


Beni tarif etmişsin Sam :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya 3 kişiyle 5 kişiyle bitmiyor ki olay, genel kanı bu yönde. genel kanıya göre çalışıyor bu şirketler de.

ha şöyle milyar dolarım olsa doğu avrupa'dan toplarım adamları, keyfime göre oyun yaptırırım devamlı heh. sattığı kadar satar, kendini amorti etse değmeyin keyfime. :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...