Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Diablo 3 - Genel Topic


Xo

Öne çıkan mesajlar

"Ohoo, skill'leri gerçekten buy etmeden test edebileceğimiz mod var"
sanırım şu cümleyle elective modun ne olduğunu bile anlamadığını kanıtladığından bahsediyor.

diyelim lv1-3-5-7 de yeni skill geliyor.
elective oynarsan skilli sen seçiyorsun, oynamazsan blizzardın seçtiği sırayla geliyor. yani synergy fln deniyceksen gene lv40 olucan.

ki zaten argumanında gereksiz stat dağılımı vs yok, karakterinin skillerini istediğin gibi değiştirebiliyosun buildim kötü pehey reroll yok. tek fark yaratan şey item farm (yada nasıl yapcaklarına göre belki RMAH)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayır öyle değil

skiller yine belli levellarda geliyor

skill slotu var 6 tane 1 2 4 9 14 ve 19. levellarda açılan
6 slotun ayrı başlıkları var, skiller bu 6 başlık altında toplanmış, yani primary attack belli, 3-4 skill arasından seçip kullanıyorsun, hangi levelda geldiği değişmiyor

ben yeni sistemi yanlış anlamışım, ondandı sitemim, 12 yaşındaki konsol kullanıcıları hangi skill ne işe yarıyo daha rahat anlasın diye sınıflandırmışlar
bu konuda bir önceki versiyona göre fark yok
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

LethE said:

"Ohoo, skill'leri gerçekten buy etmeden test edebileceğimiz mod var"
sanırım şu cümleyle elective modun ne olduğunu bile anlamadığını kanıtladığından bahsediyor.



Blizzard'ın verdiği sıraya göre gelen skill'lerin sinerjisini denemek için Blizzard'ın belirlediği kadar level kasmak gerekirken, kendi sıranı belirlediğin sistemde minimum bekleyip test edip, olmuyor diye start-over yapabilirsin. Toon açıp skill'leri, sinerjileri test edersin, ana karakterdeki seçimini ona göre yaparsın.

Elective mode burada qq yaratımına sebep olacak bir dumbed down mekanizma değil, oyuncuya özgürlük veren bir mekanizma. O yüzden bundan bile aynı terhaneyi çıkarmak artık şımarıklık oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bence sistemi denemeleri güzel. En azından beta testin hakkını veriyor adamlar, bir sürü şeyin denenmiş olduğunu biliyorsun. (TOR'a selamlar ;)). Kaldı ki progress daha iyi olsun diyen oyunculardı, eğer rune sistemini değiştiriyorlarsa demektir ki dinliyorlar. Bana bu oyunun da hakkını verecekler gibi duruyor. Bir şekil kotarır Blizzard. Ama şu var Diablo'dan çok yenilik beklememek lazım ki açıkçası D2'yi sevenler çok değişmesini istemez bazı şeylerin.
Yani düşününce Diablo bir MMO değil elbette. Veya konsept olarak Starcraft gibi yıllarca oynanacak bir tür değil işin aslında. Birçok insan bir süre sonra sıkılıp bırakacaktır, bu da gayet normal.
Ancak Diablo 2 o kadar değişik bir oyundu ki, bugün hala Battle.Net'te onbinlerce oyuncu bu oyunu oynuyor. Item çeşitliliği, buildleri vs ile ben hala sıkılmadan oynarım arada BNet'te. Çok acayip oyun hakikaten. Hani pub duelleri bile çok zevkliydi, o en optimum, maksimum düzeye erişebilmek için bile servet ödüyordun yüzde 10 daha iyi olsun diye bir item.
Kaldı ki bu oyunda çooooook daha fazla build olabileceği hatta yüzlerce olacağı söylenmişti sanırım. Eğer item çılgınlığı da devam ederse zaten sağlam Diablo'cuları mutlu edecektir..
D2'yi çok uzun zaman oynamış olanlar eminim ki beğenecektir. Ama D2'den bile çabuk sıkılanlar zaten fazla birşey beklemesin uzun vadede..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sanki videoların birinde öyle aklımda kalmış. Direk adamların dediklerinden. Çok fazla build olacak hepsi optimum'a yakın olacak diye. Hatta Witch Doctor örneğini vermişlerdi, petsiz bile güzel build'leri olacak diye. Ne kadar doğru bilmiyorum.
Stat'lerin olmaması düşününce çok büyük bir eksiklik değil. Zaten D2'de de stat'ler build'den build'e hatta class'a göre bile değişmezdi. Arada tek tük item için, max block için veya Energy Shield için değişirdi. Ama prosedür belliydi, bence stat işi bir eksiklik değil..
Arena işi aslında güzel. Ancak benim canımı sıkan D2'deki gibi PvP olmayacak olması. Ne bileyim Blood Moor duelleri zevkli oluyordu:)...
Belki 8 player olduğundandır. Şimdi 4 player nasıl olacak bilmiyorum keşke daha fazla olsaydı diyorum. Bakacağız artık....
RMAH işinde ben çok olumsuzdum başlarda ama işin özüne bakınca, olayı Blizzard'ın daha fazla para kazanma stratejisinden daha geniş bir perspektifle ele almak lazım diyorum. BNet'te D2 oynamış olanlar ne demek istediğimi anlarlar. En sonunda Listing Fee de kalkmış sanırım. Yani işin ucunda para gözlülükten çok uzun vadede daha sağlıklı bir sistem geliyor gibi. Evet, ekstra gelir kaynağı yapımcı için, ama etrafın botlarla dolmasından, internet satışından, d2jsp'den iyidir diye düşünüyorum. Gerçi bu tartışılmıştı pek girmeyelim yine..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu ne arkadaş ya her 2 patchde bi oyun yeniden mi tasarlanır, tasarladıklarıda bi bok olsa saçma sapan ui ler mantıklar dumbed down lar amatörce denemeler. Çıkacağıda yok profesyönelce yapılacak bi tarafıda yok şu saatten sonra. Sövmek istiyorum .. ! Gw2'yle ilgilencem artık ben sadece arkadaş blizzardın ....q
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

niye sürekli diablo 2'den bahsediliyor da diablo 1'in bahsi geçmiyor?
elbette diablo 2'yi oynayıp seven kitlenin büyük çoğunluğu diablo 1 oynamadığını biliyorum da,
diablo 1'deki sistem de güzeldi aslında.

böyle bir rogue-like kafasındaydı diablo 1. her oynayışımızda farklı farklı şeyler yapıyorduk.
günümüzdeki rogue-like oyunlara baktığımızda baya gelişmiş durumdalar. ilginç özellikleri ve farklı karakter gelişme seçenekleri var.
hani diablo 3'ün tam bir rogue-like şeklinde hazırlanması için artık çok geç,
ancak yine de bu bahsettiğim oyunlardaki bazı etkenleri ilave edebilirler diye düşünüyorum.

mesela diablo 3 beta'yı oynayanlar dungeonların yeterince random olmamasından, fix ve lineer hazırlanmıl olduğundan bahsediyorlar.
lineer hack&slash yerine random questler, random eventler felan görebilmeyi isterdim diablo 3'te.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Açıkçası ben oyunun statları otomatik vermesini sevmiyorum. Atla deve değil ya, Barbariansan nereye vereceğin belli, Sorcerer ise belli vs. Ama gene de kendi seçimlerini yapmak iyiydi. Kontrol sende oluyor karakter üzerinde. Bir başka çekincem resistant'a önem verilmemesi. Umarım bunu da -zaman içinde wow'da yaptıkları gibi- es geçmezler.

Oyun insanı biraz zorlamalı. Bu zorlama Mobların/Bossların HP'sini, damage'ini yükselterek değil, oyuncuya "ya poison resist lazım şu boss için, item arıyım ben" dedirtecek şekilde olmalı. Tabii gene burada bir yardımcı daha var: RMAH. Ben pek kullanmayı düşünmüyorum açıkçası ama Diablo serisi item manyaklığı üzerine dönen oyun olduğundan bu da oyunu basitleştiren bir durum. Gerçi, bildiğim kadarıyla RMAH'da satılan itemler Hell ve Inferno modu için geçerli olmayacakmış, bu gene de iyi bi' şey. Açıkçası benim hedefim Hell ve tabii ki Inferno. O sebepten RMAH çok da umurumda olmayacak.

Bir de beni en çok düşündüren kısmı ise oyunun karanlık havasının yok olması. Youtube'da falan bir çok beta videosu seyrettim ama tam emin olamadım bu konu hakkında. Umarım Diablo 1 ve 2'deki o tedirgin/rahatsız edici hava korunabilmiştir. Matt Uelmen'i de anmadan geçmeyelim tabii burada. Çünkü bu insanı oyunun içinde tutan bir durum. Ben bir oyunun beni içine çekmesini seviyorum, oynarken kendimi o havanın içinde bulmak istiyorum.

Konsolların deli gibi yaygınlaşması sonucu oyuncu profili ister istemez casual'a kaydı uzun zaman önce. Oyunlar da doğal olarak alabildiğine basit yapılmaya başlandı. Ben mi yanılıyorum bilmiyorum ama eskiden (1990'lar ve 2000'lerin başı) oynadığımız oyunlar daha bir zorlardı insanı. Ne bileyim ya Phantasmagoria olsun, Sanitarium olsun, Diablo 1 olsun, Longest Journey olsun, özlüyorum yalan yok. Hepsi olsun yeniden laaooow :)

Bu kadar yazıp, bir şey anlatmayan bir insan olarak ezcümle şudur diyeceğim: "Diablo 3 'gazı kaçmış kola' gibi olmasın da ben saatlerce/günlerce/aylarca item peşinde koşarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Misafir
Bu konu yeni mesajlara artık kapalıdır.
×
×
  • Yeni Oluştur...