Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starcraft II


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:

SCII beta davetlerinin başladığı yönünde söylentiler hızlandı. Bir çok farklı toplulukta aşağıdaki ekran görüntüsüne benzer şekilde davetlerin başladığı konuşuluyor. Resmi bir duyuruysa henüz yok.



ss görünmüyor, tıklayıverin.

Mesaj tarihi:
Battle.net hesabıma WC3+ek paket, SC+ek paket, D2+ek paket cd-key'lerimi yazdım ve WOW hesabımı birleştirdim.
Beta key participation'ına katıldım.
Umarım beta gelir bana da :P
Mesaj tarihi:
başlamamış daha davetler falan, sakin olun.

bu yaz kesinlikle başlıyormuş ama blizzard tescilli bu bilgi. önce kanada ve abd sonra avrupa ve kore betaları başlayacakmış. her realmden 40.000 kişi davet edilecek, beta 10 hafta sürecek. bunlar da söylenti.
Mesaj tarihi:
Late Game için Zerg'ün üstün olması gerekiyor, yani normali bu.Macrosu iyi olan Zerg late game'de ezer.

Baneling falan beğendiniz siz fakat early game için güçsüz gibi geldi bana zerg,oynayan adama bağlı olarak söylemiyorum bunu.

Mesela normal SC'deki gibi linglere speed upgradei low tier tutarak bi early game avantajı verilebilir Zerg'e.
Mesaj tarihi:
zewrg'ün şöyle bir olayı vardı ilk oyunda. sayı olarak çoktular ve çabuk çoğalabiliyorlardı.

2. oyunda, micro zart zurt ayağına ve bence daha çıok motorun fazla birimi kaldırmamasına bağlı olarak az birimle, zerg'e çok iş yaptırmaya çalışmışlar.

ilk oyunda gene şöyle bir olay vardı, en taktik spell casterlar zerg'de idi. en sıkıştığın anda defiler olmadı queen yardımına yetişirdi.

şu son maça bakıyoruz. hp'si yüksek olan, taktik imkan sağlayan birimler en bi early game'de toss'da. e zerg'e ne kaldı?

bi önceki sayfada bir arkadaşın belirttiği bişe vardı. devler, en olmadı ilk oyundaki şablona geri döneriz demişler. lan zaten ilk oyundaki şablondan tek fark baneling. yeni queeni bi iş yaparken göremedik ki.
Mesaj tarihi:
zamanında denmiş ki:


Fistan said:

starcraft II çıkmicak deniyor.Diablo 3 bence 2007 de çıkar.

huun said:

said:
Bonecrusher, 08 Şubat 2005 19:45 tarihinde demiş ki:
starcraft 2 çıkmıycak denmiyor


acik acik denmesine gerek yok .

bill roper - kendisi sc yi yapan ekibin basindaki adamdir creditste adi gecmez ama boyle - blizzard dan ayrilmadan once verdigi bir roportajda sc2 icin kimsenin gonullu olmadigiydi . bunu daha sonra esprili bir sekilde sc yi yaparken insanlarin nasil yorulduguna vs bagladi ama sc yi yapabilecek kapasitedekilerin blizzarddan ayrilacaginin isaretini vermek niyetindeydi . isin ilginci bill roper ve yapimci sirketi su anda blizzardla cok iyi iliskiler icersinde . adam blizzardin icinde ne olup bittigini ordakilerden bile iyi biliyor .

zaten acik soyluyorum sc den daha iyi bir sc yapilabildiginde bizler torunlarimiza hikayeler anlatiyor oluruz .
Mesaj tarihi:
huun said:

bi önceki sayfada bir arkadaşın belirttiği bişe vardı. devler, en olmadı ilk oyundaki şablona geri döneriz demişler. lan zaten ilk oyundaki şablondan tek fark baneling. yeni queeni bi iş yaparken göremedik ki.


ben demiştim söyle hatta dialoglar :

Karune said:

About the Zerg evolution from StarCraft to StarCraft II in terms of gameplay, how would you say that has gone so far?

"Dustin Browder" said:

Well, I think we’re still playing a lot like the original StarCraft in a lot of places. I think we still have some room to innovate and reimagine the race a little bit more, but so far I think it is coming along pretty well. They are a pretty fun race to play. I don’t think they are quite as exciting to play as the Protoss are, and is definitely the weakest of our three races at the moment, but that is to be expected, as it is the race we started to work on the most recently. We’re still working on it really hard to get it done, but it is coming along pretty well.


K said:

What elements of the original Zerg did you feel were crucial to maintain for StarCraft II?

DB said:

So a lot of the things we really want to make sure we maintain is the feel in a lot of ways of the race. So the Zerg were very fast, very aggressive, very mean, very flexible, and strategically able to rapidly change their technologies on the fly, on the battlefield. All of these things, the speed, the aggression, the feeling of constant fear when you are facing them, that these things are hunting you, is really important to us for the Zerg. So a lot of it, is the feel stuff. There isn’t a specific thing that we felt you had to have, but we do have a lot of things from the original game. We feel like we have that feeling of aggression, speed, and adaptability. We also have some stuff in there that you have already seen already in some of the units are themes that we want to carry over more from StarCraft, which the original StarCraft had- A lot of infestation for the Zerg, we wanted to highlight that and use that a little bit more than it had been used in the original StarCraft.

K said:

So with the Queen unit being one of the new units that have been changed significantly from StarCraft one, could you tell us a little bit about where you are going with the Queen and how that has changed?


DB said:

Sure, so the queen is a unit that the team wanted to do ever since original StarCraft. They have been talking about it for years and years and they really wanted to make more out of that unit. They felt that the original Queen didn’t really meet the name “Queen.” It didn’t really say this is the leader and creator of the Swarm in a lot of ways. And obviously, in the story evolved, the Queen of Blades became a big part of the experience and the side changed a bit, but the team still wanted to explore this idea of a classic ‘insect-like’ Queen that rules over her whole hive. So that was the original creative idea for the Queen, to see if we could create that kind of unit. It felt like it fit the kit for the race pretty well, but could we find some cool mechanics to make it work. Right now with the Queen, she is sort of a mobile buff that you can move around your base that you apply it to your base defenses making your base defenses stronger, better, possible, wherever she goes. So, she has got a lot of gameplay to her right now in the sense that she is pretty mobile and can get to where she needs to be, but she can only be at one place at once. So you got to kind of chose what is the most important place for her to be right at that moment and I suppose more interestingly, from the enemy’s point of view, the Queen can be killed. So, enemy players will often be hunting for the Queen, to remove the threat of this defensive buff, before they invade the base, which really makes for some interesting cat and mouse gameplay, between enemy players hunting for the Queen, and the Queen trying to find a good place in her base to hide out while she is preparing for the inevitable enemy attack. So it feels like the queen as the owner of the hive and master of that space is fitting pretty well to the story idea of a Queen. We’ll see what people think when people get a chance to play with it in beta, and obviously we have more testing to do internally before we’re even ready for that step.

The Queen has gone through a lot of different iterations as we looked for some way to make this concept of this character work. You think of the Queen as a character which is a classic monster from science-fiction that we really wanted to try and include. She has been a more aggressive unit in the past. She has been a unit that makes other units, which was another one of the original ideas we tried a lot of, where the Queen would lay eggs and create a wide variety of different specialist types of units in which only the Queen could create and that was a pretty cool hit. But the problem we had with it, is when you play the game, there is only one Queen, and even if you upgrade her quite a bit, having a Queen that was so critical to your tech tree, so core. I know base defenses are pretty important, but even only to have some units that only she could build was even worse, and even harder to balance, harder to make it work, and ultimately didn’t turn out to be that much fun.



K said:

With the Zerg’s expansionistic strategy that you touched upon before – How is that going to play in StarCraft II and are there new tactics that will be able to contain that type of Zerg expansionistic strategy?

DB said:

So now the Zerg are even more able to expand more quickly than they ever had before, partly because of some of the balance numbers that have changed and the speed in which they can get into play. Other advantages the Zerg has of course is their ability to spread creep anywhere they want on the map with their Overlords, allowing them to offensively tower into enemy bases sometimes, but certainly important places on the battlefield. We’ve been recently experimenting with Zerg having the ability to move their base defenses and have removed that ability from the Protoss’s phase cannons and so the Zerg defense buildings can sort of pick up and scuttle around with crab like legs and it has been a pretty interesting test, as it has been a lot more successful of a mechanic on Zerg than it has for the Protoss. It makes the Zerg feel a lot more aggressive and a lot more dangerous. It feels like sometimes their base is invading your base, which is very Zerg and feels very, very cool. So the Zerg is definitely really able to get around the map and the other thing to remember too that a lot of players looking at it on the boards, which haven’t had the chance to play is that we have a lot of additional mobility in this game, between Reapers, Vikings, Stalkers, and Nydus Worms – these races are more mobile than they have ever been, which really means that enemy players have a lot opportunities to spot these potential expansions and deal with them in a very real way that previously might have involved moving a much larger or even more dangerous force to engage these expansions. Now they can a smaller more agile force, threaten, feint, and attack from another direction. The whole board has now become a very threatening place as everyone has additional mobility and you really never know where you will encounter an enemy and you can’t rely on the map alone to wall off and protect you. It can protect you from some forces, as I know your Siege Tanks aren’t going to jump up a cliff and tear me apart, but your Reapers will. So it really pushes you to watch the whole map and always be on your guard on almost every point of the map at all times. It really is a more dynamic experience in that respect.



sanırım zerglerin bu kadar bayağı fln gelmesinin sebebi Dustin Browderin yukarıda bahsettiği şeylerin yarısını bile görememiş olmamız :)

yani genelde hep 10-12 baneling , bi kaç hydra vs basıp rakipin saldırı gücüne push up yapan bir zerg izledik bütün videolrda, ama anladığım kadarı ile zerglerin olayı bu sefer massive hydra rush değil de , az birimle kompleks saldırılar yapmak üzerine çalışılıyor , bi kaç roach , hydra vs ile rakibin savunmasını sağa çekip soldan banelings ile base baskını , mutaliskler ile dikkat çekip başka bişeyler yapmak üzerine kurulmuş bi taktik , DB nin deyimi ile , feels like very Zerg ;p
Mesaj tarihi:
Zerg'ün olayı üremektir, Zerg oyuncusunun bir karakteri vardır.Mouse'u bir saniye bile boş kalmaz Hatchery'lerden her yere akar unit'ler.Eğer unitleri güçlendirip bu karakteri yok etmişlerse, artık bir Zerg playerı değilim...
Mesaj tarihi:
zergin olayı overmind ile üremek ve akılsızca güruh halinde saldırmaktı

kerrigan = hile hurda , baskın , gizlilik , physic

olay buradan fark ediyor yani özetle ;p queen of blade okumanı öneririm bence oturursa bu değişiklik bayaa yerinde olacak. ha halen beenmiosan o zmn buyrun sizi protosslara alalım ^^ ben pozitif karsiliyorum değişiklikleri.
Mesaj tarihi:

Şu anki sürümde olan tech tree, blizzard'ın son basın toplantısında açıklandığı üzere aşağıdaki gibi.







Böylece Zerg'ün niye bu kadar ezik kaldığını da anlamış olduk. zerg'ün tech tree 6 basamak ve binaları yapmakla vakit harcadığı yetmezmiş gibi hive için de vakit harcıyor. bunlar için gerekli droneları da hesaba katalım. Terran da 6 basamak ama sadece bc var 6'da. lurker'ın 6. basamağa kaydırılması da üzmüş gibi sanki zerg'ü.

Mesaj tarihi:
Haberler yağıyor...

İlk oyunda micro haritalar vardı hatırlarsanız. Önceden ayarlanmış durumlarda belirli sayıda birimlerin kontrolünü ele alıp yapay zekaya ya da rakiplere karşı kapıştığımız haritalar. Bunu ikinci oyuna "Challange" adı altında koymayı düşünüyor blizzard.

Sonra 7 dakikalık bir video var yeni:

http://www.youtube.com/watch?v=YT_0IRNbN14&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Egosugamers%2Enet%2Fstarcraft%2Fnews%2F10149%2Dtv%2Dsee%2Dthe%2Dnew%2Dstarcraft%2Dii%2Dgameplay%2Dvideo&feature=player_embedded

ultralisk için abow diyorum sadece. 3 tanesi protoss üssüne daldı, üzerlerinde focus fire olmasına rağmen bir tanesini kafi derecede probe öldürdü. bi de mothership resmen pavyon masasına gelen yanarlı dönerli şeylere benzemiş, biraz daha ağır başlı bir birim olması lazımdı hehe

Dustin Browder'ın da 10 dakikalık bir röportajı var, dinlemedim bunu sevabına el atsın birisi.

http://g4tv.com/videos/39544/StarCraft-II-Pre-Beta-Lead-Designer-Interview/
Mesaj tarihi:
İnternet bağlantısı olan bi yerde kendi bilgisayarından ve Battle.Net hesabından oynarsan bi sorun yok.
Ama bikaç arkadaş internet kafeye gitsen, SCII oynamak istesen oynayamicaksın büyük ihtimalle; kaç internet kafe orijinal oyun kuruyo ki. Hatta kurmuş olsalar bile, hiç kimsenin bi kafedeyken Battle.Net hesaplarını kullanacağını sanmıyorum. WoW hesabıyla birleştirenler hele hiç kullanmaz.
LAN'ın olmaması, internet olmayan yerlerde ve hatta biçok internet kafede bile SCII oynayamamak demek.

Ayrıca LAN'ın olmaması çok da şart değildi bence, kötü olmuş bu olay.
Mesaj tarihi:
modem to modem istiyorum ben bir de. internet olmayan evlerde modemi telefon hattına bağlıyarak rahatça oynayabiliriz.

diablo günlerim geldi aklıma :)
Mesaj tarihi:
lan'dan oyun oynamaması demek turnuva maçlarının bnette oynanması demek ki bu haber bence korelilerin hiç hoşuna gitmez. adamlar için udp desteği koyduklarını düşünürsek ilk oyuna...
×
×
  • Yeni Oluştur...