Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Starcraft II


huun

Öne çıkan mesajlar

Terran ve Protoss için gözetleme yolları belli oldu.

Terran için gelen Sensor Tower ilginç kullanımı olan ve ilginç sonuçlara yol açacak bir binaya benziyor.


Düşmanın Sensor Tower'ların yerini mini-haritada görecek olması ilginç bir durum. Savaş sisini kaldırmıyor ama tank gibi uzun menzilli birimler bir ihtimal Sensor Tower'dan gelen bilgiler doğrultusunda kör atış yapabilir. Aslında tam olarak ne işe yarayacağı ya da oynanışa nasıl etki edeceği belli değil. Kesin olan tek şey Banshee saldırılarına karşı üssümüze diktiğimiz Turretların yanına en az bir tane basmamız gerektiği.

Protoss'un Observer'ı bugün düşmüş siteye. Bildiğimiz eski Observer; ama forumlarda bir söylenti var: ya görünmez olup görünmez düşman birimlerini göremeyecek ya da görünür olup, görünmez düşman birimlerini görebilecek.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
Yeni haberler gelmiş bu arada. Kore'deki bir web dergisinde çıkan 3 yeni ekran görüntüsüyle birlikte.

Bunlar görüntüler:





Haberler:

Firebatler ön saflarda daha uzun süre savaşmalarına olanak sağlayacak şekilde yüksek hitpoint'e sahip olacaklar. Ayrıca barracks'dan değil Factory'den üretilecekler. Sebebi, artık çok daha büyük ve dayanıklı zırhları olması.

High Templar'lara kendilerini savunabilecekleri bir saldırı özelliği eklenmesi gündemde ama spellcaster profillerinde bir değişikliğe neden olacak kadar güçlü bir saldırı değil.

Son açıklanan değişikliklerde Force Field özelliği High Templar'dan alınıp Statis Orb'a verilmişti ama henüz high Templar'la ilgili kesinlik kazanan birşey yok. Ayrıca Twilight Archon orjinal oyunda High Templerların sahip olduğu büyülere sahip olsa ne olur diye denemeler yapılıyormuş.

Haritalarda yok edilebilir engeller olacakmış ve tüm birimler tarafından yok edilebilecek olacaklarmış. Bu sayede haritalarda gizli expansionlar ya da düşman üssüne çıkan gizli geçitler olacakmış. Bunu haritayı bilmenin multiplayer oyunlarda önem kazanmasını istedikleri için yapacaklarmış.

Kaynak: gosugamers.net

High Templara eklenmesi düşünülen saldırı özelliği sanırım eski Arbiter'ın olsa da olur olmasa da tarzı üfürükten bişe olacak. Haritaların etkileşimli olması bakalım oyuna ne katacak, ben pek birşey katacağını düşünmüyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
BATCH 21:

1- WC3 deki gibi auto-cast olacak mı?

Şu anda sadece medicler'de bu özellik var.


2- Kaynak miktarını, up-grade durumlarını gösteren bir observer mode olacak mı oyunda?

İyi bir fikir olduğunu düşünüyoruz ve üzerinde çalışıyoruz.


3- Senaryo nerden devam edecek?

İlk oyunun dört yıl sonrasından başkayacak.


4- Replaylerde oyuncuların imleçlerini görebilecek miyiz?

Sadece ekranlarını ve nereye tıkladıklarını göreceğiz.

5- Aynı gruba kaç birim ekleyebileceğiz?

Şu anda 150 tane. Grafik performans durumuna göre azalabilir ama düşünülen sayı bu.

6- Şlk oyundaki stack olayı bu oyunda da olacak mı?

Olacak ama ilk oyundakinden daha zor olacak. Sürekli olarak tek noktaya manuel atack vererek bu yapılabilecek. Tıklama bırakıldıktan ya da hedef yok olduktan sonra yavaşca birimler birbirilerinden ayrılacakmış.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
Yeni açıklamalar var ama harita editörü üzerine olduğu için pek heyecanlanmamızı sağlayacak şeyler değiller.

Artık jungle, desert, forest vs tilesetleri aynı haritada kullanabileceğiz hatta kendimiz yeni tilesetler hazırlayabileceğiz.

Harita yaratmakla ilgilenen arkadaşlar için iyi bir haber var. Yarattığımız haritaları artık "kapatabileceğiz", böylece üzerinde ufak değişiklikler yapılarak adımızın haritada geçmemesini engelleyebileceğiz.

256x256 daha büyük haritalar yok.

Haritaya koyacağımız binaların yönünü ve büyüklüğünü ayarlayabileceğiz.

Yazıları ve birimleri istediğimiz gibi renklendirebileceğiz.

Ayrıca firebat'lerin Factory'den üretileceği kesinlik kazandı yani firebat'ler terfi ederek tier2 birim oldu.

Daha başka; Zerg'le ilgili bir açıklama yapılmamış olması üzerine başlayan söylentilere de bir cevap gelmiş. Dustin Browder pazarlama taktiği uygulamadıklarını, Zerg'le ilgili henüz yapılacak çok iş olduğunu, hazır olmadığını söylemiş. blizzcon'nun beklendiği yönünde de söylentiler vardı ama onu da yalanlamış ve eklemiş "gene de zerg'ün ilanını büyük bir eventle oyuncu toplayıp ırklar arası savaş yaparak" duyurmak güzel olurdu demiş.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
İlk Temas

Terranlar galaksinin uzak bir köşesine ilk kez, yön bulma sistemleri arızalanan derin uzay gemilerinin yollarını kaybetmesiyle ulaştılar. Hedeflerini şaşıran gemiler, Koprulu sektöründe üç ayrı gezegen yüzeyine çarptılar.

İzleyen yıllarda sektördeki pek çok gezegende koloniler kurdular ve bu koloniler birbirleriyle çatışmaya başladı. Guild Savaşlarının sonunda, Terran Konfederasyonu koloni uzayında rakipsiz olarak hakimiyetini ilan etti.

Terranlar kainatta tek başlarına olmadıklarının farkına ilk kez, bir Protoss donanması Konfederasyon gezegeni olan Chau Sara’ya saldırdığında, vardılar.

Bir sebep olmaksızın kendilerine saldırılması üzerine Konfederasyon, Edmund Duke idaresindeki bir donanmayı yakındaki bir koloni olan Mar Sara’yı savunması için gönderdi. Sürpriz bir şekilde Protoss donanması geri çekildi ve Duke bu geri çekilmeyi Konfederasyonun mutlak bir zaferi olarak duyurdu.

Mar Sara
Mar Sara’daysa Binbaşı Jim Raynor ıssız bir bölgeden gelen yardım çağrısına cevap verdi. Bir Terran karakolunun bilinmeyen yabancı organizmalar tarafından istila edildiğini gördü. Hayatta kalan kimsenin olamayacağını anlayınca, bölgedeki her şeyi yok etti.

Konfederasyon Jim Raynor ve adamlarını bu hareketlerinden dolayı mahkum etti. Sonrasında yaratık saldırıları gezegenin her yerine yayıldı. “Korhal’ın Evlatları” adında bir Konfederasyon muhalifi direnişçi grup, Zerg adı verilen bu yaratıklara karşı savaşmak için gezegene ayak bastı.

Zerg adı verilen yaratıklar durdurulabilecek gibi görünmüyorlardı. Direnişçilerle ortak hareket etmeye başlayan Raynor, Konfederasyon’un Zerglerin gelişiyle ilgili olduklarına dair deliller elde etti. Raynor ve direniş lideri Arcturus Mengsk, Protoss donanması yeniden görünene ve tüm gezegeni yok edene kadar imkanları dahilinde herkesi gezegenden uzaklaştırdılar.


Antiga Prime
Yanılgılar içinde olduğu belli olan Raynor, Korhal’ın Evlatlarına katıldı. Antiga Prime adı verilen bir gezegende, daha önceleri Konfederasyon’un psişik suikastçilerinden bir ghost olan ve Mengsk’in sağ kolu olan Sarah Kerrigan’la birlikte çalıştı. Raynor ve Kerrigan dikkate değer bir ekip oluşturmuşlardı.

Mengsk kolayca Antiga Prime’da Konfederasyon’a karşı bir ayaklanma başlattı. Daha önce kazandığı zaferden dolayı generalliğe terfi eden Duke ayaklanmayı bastırması için görevlendirildi; ama bir zerg saldırısında gemisi düşürüldü. Hayatının kurtarılması karşılığında; Mengsk, Duke’ü Korhal’ın Evlatlarına katılmaya ikna etti.

Konfederasyon derhal ayaklanmayı bastırması için yeni birlikler gönderdi. Her nasılsa Mengsk ve Kerrigan, Konfederasyonun zergleri kullanmak için bir cihaz geliştirdiğini öğrendi. Bu yeni cehennem silahının testleri, Zergleri Mar Sara ve diğer gezegenlere çekmişti. Mengsk, Antiga Prime’daki konfederasyon üssüne bu cihazlardan birisinin yerleştirilmesini emretti ve zerg bu konfederasyon üssünü ve birliklerini kısa sürede yok etti. Sonrasında aynı Chau Sara ve Mar Sara’da olduğu gibi bir Protoss donanması yörüngede belirdi.

Tarsonis
Sonra Mengsk en değerli ödüle saldırdı, Konfederasyon başkenti Tarsonis’e. Kurmaylarının itirazlarını duymazdan geldi ve General Duke’e, masum ve yoğun nüfusun yaşadığı bu gezegene Zergleri çekecek cihazları yerleştirmesini emretti. Zerglerin Tarsonis’e ulaşmasından sonra Raynor, Mengsk’in akıl sağlığını sorgulamaya başladı. Görünen oydu ki amaçlarına hizmet ettiği sürece Mengsk için hiçbir hamle kabul edilemez değildi. Tanık olduğu onca şeyden sonra bile Raynor, Mengsk’in ne kadar ileri gidebileceğini anlamamıştı.

Öncekilerden farklı olarak Protoss donanmasının komutanı Tassadar, gezegeni kurtarabilmek umuduyla kara kuvvetlerini gezegene indirdi. Protoss Tassadar’ın amaçlarına ulaşabilmesi için tüm imkanlara sahipti ama Mengsk, Kerrigan’a Tarsonisteki Protoss güçlerine saldırmasını emretti. Kararsız kalmasına rağmen Kerrigan aldığı emirlere uydu ve gezegenin zerglerin eline geçmesine neden oldu.

Etrafı zerglerle çevrilmiş bir vaziyetteyken bu lanetli gezegenden kurtarılmasını istediğinde; beklenmeyen bir ihanetle karşılaştı ve Mengsk, Kerrigan ve birliklerini kaderleriyle baş başa bıraktı. Öfke içersindeki Raynor Mengsk’in sancak gemisi Hyperion’u terk etti ve Tarsonis’e geri döndü ancak zergün kerrigan’ı ele geçirmesine engel olamayacak kadar geçti artık.

Terran Dominyonunun Yükselişi
Bu ufak! kayba rağmen Mengsk’in zaferi katiydi. Tarsonis’in yok oluşuyla birlikte Konfederasyon da çökmüştü. Konfederasyondan sağ kalanların çoğu, yaratık işgaline karşı ayakta kalan en büyük askeri güç olan Korhal’ın Evlatlarına katıldı. Öncelerinin direnişçileri pek çok terranın hayatını kurtardı. Yalnızca idareye el koymalarından memnun olmayan gezegenlere yardım etmekte isteksiz davranıyorlardı.

Pek çok gezegen ardı ardına Korhal’ın Evlatlarından yardım istedikçe, Mengsk yeni bir hükümeti ilan etti; Terran Dominyon’u. Kendisini dominyonun imparatoru ilan etti ve yaratıklara karşı zafer vaat etti.

Bu sırada Kerrigan’a aşık olduğunu çok geç fark eden ve onu kurtaramayan Raynor, Kerrigan adına adalet arayışına girişti.


Overmind
Terranlar yanlış bir şekilde Zergleri içgüdüleriyle hareket eden sürüler olarak değerlendiriyordu. Aslında, Cerebrateler vasıtasıyla hepsi üzerinde mutlak hakimiyeti olan Overmind vardı ve Tarsoniste gelecekte sürüye hizmet edecek, gelecek vaat eden bir yaratığı ele geçirmeyi başarmıştı.

Bu yaratık, kendisini çevreleyen bir koza içersinde sürü için yeniden doğacağı günü beklemesi için uzaktaki bir gezegen olan Char’a gönderilmişti. Yaratığın psişik güçleri terran ve protossu bu gezegen Char’a çekiyordu ama; o kozadan çıkana kadar zerg tüm gücüyle onu korumak için savaştı. Ve yeni bir varlık ortaya çıkmıştı: Tüm Koprulu Sektörünün geleceğini ellerinde tutacak bir tanesi.

Sarah Kerrigan kozadan Overmind’ın sadık bir hizmetkarı olarak çıktı. Evrimi muazzam psişik yeteneklerini ve gücünü ortaya çıkarmıştı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
Bıçakların Kraliçesi
Kerrigan‘ın koza içersindeki günleri sıkıntı ve akıl karışıklığı içersinde geçmişti. Koza içersindeyken eski dostları Mengsk ve Raynor’a psişik güçleri sayesinde ulaşabilmişti. Raynor onu kurtarmak için Char’a gelmişti. Mengsk ise General Duke’ü; onun tekrar sadık bir müttefiki olacağını umarak, olmazsa ondan geri kalanlar üzerinde araştırmalar yapabilmek ümidiyle göndermişti. Amaçları her ne olursa olsun iki adam da çok geç kalmışlardı. Akıl karışıklıklarını geride bırakan Kerrigan terran güçlerini geri püskürttü.

Bu zafere rağmen Overmind da ağır bir darbe almıştı. Protoss kumandanı Tassadar Kerrigan ve zerg birliklerini meşgul ederken, Overmind’ın Cerebratelerinden bir tanesi Zeratul adlı bir dark templar tarafından suikasta uğradı. Öldürülen bu Cerebrate tarafından kontrol edilen Zerg birlikleri, sürünün geri kalanına saldırmaya başlayınca Overmind onları yok etmek zorunda kaldı.

Tüm bu kayıplara rağmen zerg için henüz her şey kaybedilmiş sayılmazdı. Zeratul, Cerebrate’i öldürmek için ona temas ettiğinde; Overmind’la kısa bir süre için psişik temas kurmuştu. O kısa anda Overmind, Protoss anayurdu Aiur’ın yerini öğrenebilmişti.

Protoss anayurdu Aiur’un nerde olduğu artık bilen Overmind, kendisi için hizmet eden terranlar sayesinde protossu mağlup edip asimile edebileceğini anlamıştı. Protoss DNA’sını kullanarak Overmind, tüm kainattaki yaratıklar üzerinde hakimiyet kurmasını sağlayabilecek yeni bir ırk yaratabilecekti.

Aiur’ın İşgali
Zerg ana kuvvetleri Aiur’ı işgal etmek için gezegeni terk ederken, Kerrigan Char’daki Protoss güçlerini mağlup etmeyi başarmıştı. Aiurdakilerin tüm direnişine rağmen, zerg gezegen üzerindeki yoğun ormanlık bir arazide tutunmayı başardı ve Overmind kendisini gezegen yüzeyine gömebildi.

Protossun yönetici kastı olarak judicator tüm protoss üzerinde mutlak bir hakimiyete sahipti. Kastın hükümet kanatını oluşturan Conclave öfke içersindeydi. Charda zergle savaşmakta olan savaşçı kastının lideri Tassadar, tüm emirlere karşı gelerek işgal edilen Terran gezegenlerini yok etmemekte direnmişti ve şimdi Aiur işgal altındaydı.

Savaşçı kastın yeni lideri olarak Artanis seçildi ve savaşa gönderildi. Antioch yakınlarında çok önemli bir savaşı kazanan Artanis’le temasa geçen Tassadar, Chardaki savaşı, dark tempların keşfedilişini ve Zeratul’un cerebrate’e karşı kazandığı zaferi anlattı.

Karanlık Soydaşlar
Antik zamanlarda tüm protossları birbirine bağlayan telepatik bir bağlantı Khala’ya bağlı kalmayı reddeden dark templarlar uzun zaman önce Aiurdan sürgüne gönderilmişlerdi. Protossun büyük çoğunluğu Khala’nın yeniden kucaklanışı ardından iç savaşla geçen binyılın sona erdiğini ve soylarının yok olmaktan kurtulduğuna inanırlardı.

Zerg’e karşı da olsa, Tassadar’ın dark templarlarla birlikte hareket etmesi Conclave için kabul edilemez bir sapkınlıktı. Korku içersindeki Protoss, Tassadarın derhal Aiur’a dönmesini talep ettiysede, Tassadar “doğru zaman gelmeden bunun mümkün olmadığını” söyleyerek aldığı emirlere karşı geldi.

Tassadardan aldığı tavsiyeler doğrultusunda Aiurda izlediği taktikleri değiştiren Artanis, asıl kuvvetleri zerg birliklerini meşgul ederken ufak ama etkili birlikleriyle Cerebrateleri hedef aldı. Aiurdaki zerg birliklerini yöneten cerebratein ölümüyle zerg birlikleri çözülmeye başladı ama kısa sürede Overmind ölen cerebrateini diriltti. Yalnızca dark templarların sahip olduğu güçler bir cerebratein kesin bir şekilde öldürülmesini sağlayabilirdi. Conclave Artanis’e eski taktiklerle savaşmasını emretti ve çok büyük kayıplara rağmen Artanis Scion bölgesinde bir zafer daha elde edebildi.

Tassadar’ın YargılanmasıArtık zaferden emin olan Conclave, Artanis’e Tassadar’ı Aiur’a yargılanmak üzere getirmesini emretti. Char’a ulaşan Artanis üzülerek de olsa Tassadar’a Conclave’in isteklerini iletti. Tassadar, barışçıl bir şekilde Aiur’a dönmeyi kabul etti ama karşılığında Artanis’i Zeratul ve bir grup dark tempları zergler tarafından tuzağa düşürüldükleri bir yerden kurtarmaya yardım etmeye ikna etti.

Bu kurtarma operasyonuna Raynor ve adamları da katıldı. Raynor ve kurtarılan dark templarla Tassadar’la birlikte Aiur’a döndü. Orda zerg’e karşı verilen savaşa yardımcı olmayı planlıyorlardı. Ne var ki, Conclave Tassadar ve müttefiklerini hiçte hoş karşılamadı.

Kendi insanlarını öldürmekte bir anlam göremeyen Tassadar teslim oldu ama dostları yaklaşmakta olan felaket karşısında onu tutsaklığından kurtardı.

Overmind’ın Ölümü
Conclave çok ciddi bir şekilde zerg’ü küçük görmüştü. Protoss ordusu yok olmanın eşiğindeyken, Zerg daha önce hiç olmadığı kadar güçlü görünüyordu. Gezegendeki tüm kıtalar ardı ardına düşerken, Zeratul kötü haberlerle ortaya çıktı. Cerebrate’i öldürdüğü sırada Overmind’la arasında bir telepatik bağlantı kurulmuştu. Zerg2ün tüm evrimine tank oldu; Protoss gibi Xel’naga tarafından yaratıldıklarının farkına vardı.

Ancak Overmind bu antik ırkın kontrolünden kurtulmayı ve onları yok etmeyi başarabilmişti. Şimdiyse overmind Protossu yok etmeye hazırlanıyordu, eğer başarabilirse artık kimse ona karşı duramayacaktı.

Tassadar kısa süre önce barış imzaladığı conclave birlikleriyle birlikte geri kalan protoss ordusunu düşmana karşı son bir direniş göstermek üzere örgütlemeyi başardı. O ve diğer Protoss kahramanları, zergü sadece biraz hırpalarken kendilerine ağır darbeler indirdiler. Son kez ümitsiz bir kumarda, Tassadadar dark templarların güçlerini sancak gemisi Gantrithor’un gövdesine kanalize ederek gemisini Overmind’a çarpmayı başardı.

Bu büyük çarpışmanın sonunda Overmind öldü ve Aiurdaki birlikleri kontrolsüz kaldı. Bu zafere rağmen, tamamen harabeye dönen yurtları karşısında protoss zaferin tadını çıkaramadı. Ayrıca, zerg tam olarak yenilmiş sayılmazdı. Uzaktaki gezegen Char’da kerrigan overmind’ın ölümünü hissetti ve asıl yaratılış amacını kucakladı. Bıçakların Kraliçesinin yükselişi başmak üzereydi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
TF-620 NOMAD

Science Vessel yerine geldiği söyleniyor.

Starport'tan yapılan bir inşaa/destek birimi. Diğer Terran hava birimlerinin alışılmış görünüşü dışında, at nalına benziyor. Bu nal şeklinin iki ucunda iki tane mekanik kol ve bu kolların devamında nano-kaynak cihazları var. Bu sayede yarı-seyyar savunma hatlarının kurulmasına yardımcı oluyor. Havaya karşı olan Turret'ın makinalı tüfek versiyonu olan iki taret kurabiliyorlar.

Sadece savunmada değil, saldırıda da imkanlar tanıyacak gibi. Blizzard'ın verdiği bir resimde, Protos Nexus'u etrafındaki Probe'ları harasslayan 3 tane Nomad görüyoruz. Gene Blizzard'ın yayınladığı videolardan görüldüğü üzere aynı anda 2 tane taret kurabiliyorlar ama 2'den fazla kuramıyorlar.

Eski Science Vessel gibi Irrıdate, Defensive Matrix ve EMP özellikleri yok ancak hala asıl görevi mobil tespit. Irridate olmadığı halde, ikiz makinalı tüfek taretleri sayesinde hala peon harasslayabilecek ama Creep üzerine kurulamıyor bu taretler. Burdan da creep'in Brood War'daki özelliğini koruduğunu anlıyoruz.

Büyüleri elinden alınmış yerine 2 tane makinalı tüfek tareti verilmiş bir Science Vessel olarak düşünebiliriz yani.

Resmi sitesi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
Thor ve Nomad'la ilgili detaylar yavaş yavaş gün yüzüne çıkmaya başladı. Dustin "chavez" Browder, SCII'nin baş tasarımcısı resmi forumlara 2-3 gün önce bir mesaj yazdı.

THOR:
- Thor kesinlikle büyük birim olacak; ama önceki demolarda gösterilenlerden daha ufak olacak. Daha az yer kaplayıp, yol bulma konusunda daha başarılı olacak.

- Çok çabuk yön değitirecek, yön değiştirme hızının balansla ilgisi olmayacak. (Yani sağa-sola ateş ederken yön değiştirmek için vakit harcamayacak ve böylece free-hit almayacak)

- Yüksek hit point'i olacak, şu an için 400. (İlk oyunda Zerg Ultralisk'i de 400 hp idi. Muhtemelen, henüz açıklanmayan Zerg birimleri arasındaki Ultralisk dengi bir birimi dengelemek için kullanabileceğiz)

- Çok pahalı bir birim olmayak. Şu an için 250 mineral, 200 gaz.

- Yüksek zırhlı birimlere karşı bonusu olacak ve küçük birimlere yüksek hasar verecek.

- Havaya karşı füzeleri caydırıcı olacak ama ezici bir üstünlük sağlamayacak. Büyük boyutu nedeniyle hızlı hava araçlarını takip edemeyecek.

- Omuzundaki topların şimdilik oyunda kullanılması düşünülmüyor. Eğer bu şekilde kalacak olursa görüntüsü değiştirilecek.

- Stalker ve henüz açıklanmayan diğer Protoss ve Zerg birimlerine karşı etkili olması düşünülüyor, aynı zamanda çoğu hava birimine karşı da etkili olacak.


- Eğer Thor'u devre dışı bırakacak şekilde saldırıp kaçarsak bu bizim için başarılı bir saldırı olacakmış; ama hem Thor'la hem de devre dışı bıraktığımız Thor'la savaşırsak çok birim kaybedeceğimiz için Thor avantajlı bir durumda olacakmış gibi birşey söylenmiş son açıklamada. Burasını pek anlamadım ama sanırım Thor belli oranda hasar aldığında hareket edemez hale gelecek ve belli bir süre savaşmaya devam edebilecek, saldırmaya devam edersek arada birim kaybedeceğiz. Muhtemelen bu belli oranda hasardan sonra tamir edilemez olur.

NOMAD:
Cavez, ilk oyundaki Science Vessel'ın iyi bir birim olduğunu ama ikinci oyunda değişik taktikler geliştirmek istediklerini; bu yüzden Nomad'la inşa ve yok edilebilir binalar üzerine yoğunlaştıklarını söylemiş. İlk oyundan yalnızca EMP ikinci oyunda da olacakmış, ama EMP'yi Nomad mı kullanacak yoksa başka bir birim mi o henüz belli değil. Nomad'ın kurduğu taretler hava birimlerine karşı kullanılamayacakmış ve daha başka inşa edeceği binalar da olacakmış.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
Siege Tank huzurlarınızda:



Aslında süpriz olan birşey yok. Zaten Siege Tank'ın ikinci oyunda da yerini alacağını biliyorduk ama resmi olarak açıklandığı için haber değeri kazandı.

İlk oyundan yakından tanıdığımız Siege Tank için; artık tek başına daha etkili olacağı, combata girerken daha az destek birimine ihtiyaç duyacağı konuşuluyor ama iki saldırı modu dışında Siege Tank'la ilgili kesinleşen birşey yok.



Blizzard'ın yılbaşından önce yeni yılla birlikte uygulamaya koyacağını duyurduğu Blizzcast'in ilki yayınlandı.

Starcraft cephesinde bizi ilgilendirenler; Blizzard'ın konsept tasarımcısı Samwise'ın Zerglinglerle ilgili verdiği bilgiler. Zerglinglerin tanıdığımıza yakın bir şekilde ikinci oyunda da yerlerini almasını bekleyebiliriz. Samwise ve ekibinin eklemeyi düşündüğü tek yenilik Zerglinglere verilen kanatlar. Birbirinin üzerinden atlayıp, binaların üzerine zıplayan Zerglingler görebiliriz ama şimdilik sadece fikir olarak ortada bu yenilik.

Blizzcast'in tamamını buradan bulabilirsiniz.



Starcraft2 için Batch 25 de açıklandı:

S1: Nomadlar SCV'lerin özelliklerine de sahip olacak mı? SCV kaybettiğimiz zamanlarda durumu Nomanlarla idare etmek ilginç olmaz mıydı?

C1: Hayır, Nomadlar SCVlerin sahip olduğu hiçbir özelliğe sahip olmayacak.

S2: Yeni hasar bonus sisteminde Protoss kalkanları(shield) nasıl hesaplanacak?

C2: Sahip oldukları zırh (armor) hesaplamasından bir farkı olmayacak. Örnek olarak; hafif zırhlara karşı bonusu olan ghostun verdiği hasar kalkanlarda da aynen hesaplanacak.

S3: Artwork ve söylentilerden Augustgrad'ın neye benzediğini biraz biliyoruz, Starcraft2'de orjinal artworkten birşeyler görecek miyiz?

C3: Evet, birçok temel binalar SC2 için elden geçirilip oyuna konulacak.

S4: Shadow Ops aynı anda iki tane nükleer füze ya da Droppod barındırabilecek mi?

C4: Hayır. Shadow Ops şimdilik sadece bir nükleer füze ve bir Droppod barındırabilecek, iki tane füze ya da pod değil. Droppod oyuncunun seçtiği 12 tane piyade birimi barındırabilecek. Bazı haritalarda hızlı expansion almak için 12 SCV alabilmesinin, iyi bir taktik açılım getireceğini düşünüyoruz.

S5: SCII nin temek çözünürlüğü ne olacak? Widescreen mi yoksa 4:3 mü?

C5: 5:4 ve 16:9 arasında her çözünürlüğe destek vermeyi düşünüyoruz. Yaptığımız testlerde büyük ekranların küçük ekranlara göre biraz daha fazla görüş alanı sağladığını gördük ama bu sorun olmayacak kadar ufak bir fark.

Son bir not olarak; şimdilik Firebat'in ne olduğunu bilmediğimiz yeni bir birime yer açmak için oyundan çıkarıldığını ama kesin bir karara varılmadığını ekleyebiliriz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
Batch 26 ve Nullifier'la birlikte tekrar sizlerleyiz sevgili sc severler.

Nullifier:



Şimdilik bilinen iki özelliği var. Null Void ve Force Field. Karune bir hafta kadar önce Force Field özelliğini tanıttı. Force Field, seçilen alanda 15 sn. süreyle bir barikat oluşturup düşman birimlerinin formasyonunu bozacak. Karune, standart bir Lost Temple'da Zerg oyuncusundan rush yediğini ama rampada Force Field kullanarak saldıran Zernglingleri 2 gruba ayırdığını ve kolayca öldürebildiğinden bahsetmiş. Tier 1 bir birim olduğu için özellikle early gamede çok iş yapar gibi. Eski oyundaki Statis Field gibi birimleri hareket edemez hale getirmiyor. Sadece görünmez bir duvar gibi düşünebiliriz. Colossus'lar Force Field'in üzerinden aşabiliyorlar. Önümüzdeki batchde Null Void'i açıklayacaklarmış.

Son batchde bu başlık altında da geçmişte tartışılan önemli bir soruya cevap buluyoruz. Protoss'lar ölümsüz mü, değil mi? Karune'nün açıklaması aslında bilmediğimiz birşey söylemiyor ama tartışmalara son veriyor. Savaş sahasında ağır yaralanan Zealotlar, Protoss ışınlanma teknolojisi sayesinde savaş sahasından uzaklaştırılıyorlar. Sonrasında isteyen Zealotlar bazı organlarından olmak pahasına mekanik birimlerin içersinde yeniden savaşa dönmeyi tercih edebiliyorlar. Bu tamamen hür iradeyle verilen bir karar, savaşçılar bu konuda kesinlikle baskı görmüyorlar. Eğer savaşçılar mekanik bir birimin içinde geri kalan hayatlarını geçirmek istemiyorlarsa -ki ilk oyunda Dragoon, ikinci oyunca Immortal oluyor- Khala ile kucaklaşmak üzere ölümü tercih ediyorlar. Bir Protoss öldüğünde bilinci ve tecrübeleri tam olarak kaybolmuyor, Khala etrafında ortak bir bilinç, diğer Protosslar tarafından kolayca ulaşılamayacak ve anlaşılamayacak bir varlık oluyorlar; ancak Khala'nın yolunda yürüyen yetkin Protosslar kısıtlı da olsa ölmüş eski savaşçıların bilinçlerine ve tecrübelerine ulaşabiliyorlar.

Batchde sorulan ve cevaplanan diğer sorular şöyle:

1- Protoss caster birimleri birbirine mana transfer edebilecek mi?

Evet böyle bir özellikleri olacak.

2- Protoss shieldleri eğer Psişik Enerjiyle oluşturuluyorsa, nasıl oluyorda Terran EMP'si bu shieldleri sıfırlayabiliyor?

Aslında Protoss'un kullandığı enerji kaynakları tam anlamıyla anlaşılabilmiş değil. Başlanıçta psişik güçlerini, kendilerini korumak ve çevrelerindeki maddeleri değiştirmek ve hatta yaratmakta kullanıyorlardı. Ancak zamanla gelişen teknolojileri, organik olmayan cihazlarının da bu enerji sayesinde çalışmasına olanak sağladı. Bir zealot tam olarak teknolojik bir varlık olmasa da; robotlarında, binalarında ve kalkanlarında kullandıkları bu enerji dışardan gelen enerji dalgalanmalarına tam olarak bağışık değil.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
Chavez sclegacy'e bazı açıklamalar yapmış. GatewayWarpgate kullanımıyla ilgili ufak bazı tüyolar vermiş.

Gatewayleri Warpgate haline getirebilmek için Cybernetics Core'da Warp-In adlı bir upgrade yapacakmışız. Sonrasında istediğimiz Gatewayleri seçip Warpgate haline getirebilecekmişiz.

Bu noktada Gatewayle Warpgate arasındaki farkı hatırlayalım isterseniz. Gatewayler ilk oyundan bildiğimiz şekilde çalışıyorlar, hiç bir farkları yok. Warpgateler ise üniteleri psionic matrix içersinde istediğimiz bir noktada oyuna sokabilmemize imkan veriyor. Bu uzaktaki bir üssümüzdeki pylon da olabilir ya da -ki en önemlisi- Phase Prism sayesinde harita istediğimiz bir yer. Phase Prismler ilk oyundaki shuttle gibi taşıma görevi gördüğü gibi mobil pylon özelliği de var. Birimler genelde çok hızlı bir şekilde istediğimiz noktalara ışınlanacak ama bu kısa süre içersinde kolaylıkla yok edilebilir olacaklar. Eğer bir Phase Prism'i zamanında fark edip müdahale edebilirsek, kolaylıkla pek çok Protoss birimini ortadan kaldırabiliriz demek oluyor bu da.

Warpgate çok cazip görünüyor ama bazı dezavantajları da var tabii. Son ürettiğimiz birim için geçen süre kadar bir cooldown söz konusu ve üretim için birimleri sıraya sokamıyoruz. Yani bir birim ürettikten sonra cooldown nın bitmesini bekleyip, warpgate'i seçip üretim için yeniden emir vermemiz gerekecek.

GatewayWarpgate le ilgili bir konu daha var. Warpgate haline getirdiğimizi Gateway'leri istediğimizde tekrar Gateway'e dönüştürebiliyoruz.

Aşağıdaki resimde gördüğünüz binalardan soldaki Gateway, sağdaki Warpgate.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

huun said:
Sonunda Zerg birimleri de açıklandı. 6 yeni birim, 1 overlord upgrade'i ve bir yeni bina ve geri kalan eski zerg birimleri.

Zergling: Bir ara hoplayıp zıplamaları için kanatları olacak deniyordu ama bu özellik eklenmemiş. Bildiğimiz ve sevdiğimiz ufaklıklar gene.


Overlord: İlk oyundan bildiğimiz Overlord ama iki yeni yetenekle geliyor. Bunun dışında oyuna dedektör özelliği olmadan giriyorlar. Özelliklerden birisi Slime. Slime kaynak toplanan noktalarda peonların üzerine atılıyor ve kısa bir süre için kaynak toplamalarına engel oluyor. Diğer özellik Creep. Bu özellikle birlikte artık Hatchery yapmadığımız noktalara bina inşaa edebiliyoruz. Seyyar Creep Colony diyebiliriz. Dedektör özelliği olmadan oyuna giriyor demiştik; bu özelliği kazanabilmesi için Overseer adında bir upgrade var ama bu durumda da Slime ve Creep yeteneklerini kaybediyor.


Queen: İlk oyundaki Queen'le alakası yok. Savunma amaçlı savaşçı bir birim bu yenisi. Direk olarak Hatcher'den yapılabiliyor. Aynı anda sadece bir tane Queen sahibi olabiliyoruz. Creep'i genişletmek için ufak bir bina yapabiliyor ki ilk oyundaki Creep Colony gibi birşey olsa gerek. Bunun dışında savunma amaçlı sabit bir taret gibi görev görüyor. Upgrade oldukça sahip olacağı 4 tane özelliği var. Deep Tunnel özelliği sayesinde haritadaki herhangi bir binamızın yanında bir anda bitiverecek. Toxic Creep, creep üzerinde ufak bir alanı düşman yer birimlerine hasar verecek hale getiriyor bir süre için. Swarm Infestation herhangi bir zerg binasını bir süre için düşman birimlerine ateş eden taret haline getiriyor. Regeneration ise hasarlı Zerg binalarını kısa sürede iyileştirmeye yarıyor.


Roach: Çok yüksek Hit Point'e sahip cannonfodder görevi görecek bir ünite. Muhtemelen hasar veremiyor ya da çok düşük verecek. İlginç olacak gibi.


Baneling: Zerglingleri değişime uğratıp elde ediyoruz bu birimleri. Yerde yuvarlanıp düşman bina ya da birimlerine temas ettiklerinde patlıyorlar. Eski Scourge'un yerde gideni diyebiliriz.


Nydus Worm:Bu bir bina. Eski Nydus Channel gibi ama artık Creep'e muhtaç değiliz. Harita istediğimiz bir yere kısa yoldan gidip gelebileceğiz.


Infestor: Defiler'un yerine gelen yeni Zerg casterı. İlk özelliği ilk oyundan bildiğimiz Dark Swarm, aynı adı ve mekaniği taşıyor. İkinci özelliği Disease; bir birimi seçip cast ettiğimizde o birimin çevresindeki diğer birimlere hasar veren bir aura oluşturuyor. Infestation adlı özelliği sayesinde düşman Terran binalarını kısa süre için ele geçiriyor ve Infested Terran üretmemize imkan tanıyor. Asıl ve en büyük olayı ise gömülü olduğu halde ilerleyebiliyor.


Corrupter: Zerg'ün havadan havaya birimi. Direk olarak kendisi hasar vermiyor ama saldırdığı hava birimlerinin diğer düşman birimleri tarafından saldırıya uğramasına neden oluyor. Kümülatif bir etkisi olduğunu düşünürsek çok sakıncalı olduğunu varsayabiliriz.


Swarm Guardian:İlk oyundan bildiğimiz guardin gene mutaliskten türüyor ama bir değişikliği var. Saldırdığı zaman ufak broodlingler ortaya çıkıyor. Eskiden Quuen'nin büyüsü olan broodling gibi birşey olsa gerek. Az damage az hit point ama düşman saflarını bozmak için etkili.

Savior ile Bisu'nun yaptığı 1v1 SCII maçı.
[video]http://video.google.com/videoplay?docid=-5708796425320990608&hl=en-CA?feature=oembed" width="459">



Yüksek çözünürlüklü Zerg trailer.
http://www.gametrailers.com/player/usermovies/187045.html

Zerg oyun içi görüntüleri.
http://www.youtube.com/watch?v=FQoBnKa-e4E&eurl=http://sc.gosugamers.net/news/8093-sc2-zerg-ingame-video


Not: Bilgilerin alayı gosugamers'tan alınmadır.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:
gözüme carpan şeleri yazıyım.

şu anda medicler cıkartılmış durumda, firebatlerden emin değiller ama marauder adında tank bi unteietkleniş muhtemelen firebatlerde kalkıcak.

terranlar bunker içinden skill kullanabilecek, yani bunker içindeki marine'ı cıkartıp stimpack basıp tekrar sokmamız gerkemiycek direk ıcınde basıcaz, hatta ghostlarda sniper nuke drop pod atıcak.

drop podları kendimiz doldurucaz shadowops binasına.

nomadlar,'ın auto-turret binasını biliyosunuz diek etrafa ateş eden bişi.
bide minedrone bırakabiliceklermiş, buda ufak bi bina minicik, etrafına 4 tane mine bırakıp hemen cloak olucak, sonra işte bişi gelirse yakınına ilk oyundaki gibi minelar ayaklanıp gidip patlatıcaklar kendilerini, arada da bu minedrone mineları tazelemek için uncloak olup mineları dizip tekrar cloak olucak.

phoenix'in overload'u cloak ünitelerede vurucak.

starporttan medivac diye bişi cıkıcak o heallıycak marinelerimizi gibi bi durum var ama cok net değil mekaniğinin nasıl calıştığı su anda.

mothership timebomb(ühühüh) ve blackhoel özelliklerini kaybetmiş durumda, ama altaındaki ünitelere enerji veren bi özellik kazanmış, anı templarları şarj edicez. Bide gateway lerimizden cıkan üniteler direk mothershipten fırlıycakmış gibi bi durum var.

protoss immortalları nukeden 10 (sayıyla: on) dmg alıcak alıcakmış.

Roachlar toplam 75 hp(yoksa 90 mıydı unuttum bak) ler cok değil aslında ama saniyede 15 hp regen oluyolar. ilginc aslında late gamede early game'e göre cok daha az dayanıcaklar.

artık zerg savunma binalarını queen kuruyor, creep colony yok creep genişletmek için queen'in özelliğini kullanıcakmışız.

carrier'a yeni özellik gelmiş ama nedir bilmiyoruz.

interface'le ilgili, ultimited unit selection durumunyız hala, lazy peon tuşu olucakmış, multiaple building selection olucakmış, direk mine'a rally point verebilicekmişiz, harita günümüzün nimetlerinden cözünürlüğünden baya bi yararlanmış bnim gördüğüm. haritalar explored olucakmış black fog of war olmıycak sanırım artık.

böle
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
http://www.shacknews.com/onearticle.x/52485

oha abi bu banelinglerden cidden tırsmaya başladım.
zergin kilit ünitesi olcak.

1 tane baneling, etrafındaki her şeye ranged damage verebiliyormuş.
yani bir binaya 190~=200 damage veriyor desek, öyle bir pozisyonladık da patladığında 3 binaya zarar veriyor desek.
10 tane baneling yolladık desek,
10 tanesi patladığında 3 binaya 2000, yani toplamda 6000 damage veriyor.
10 baneling için cidden über bir rakam.

scourge'a göre çok daha güçlü bir birim olcak gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Asteroth said:
Oha huun, oyun tanıtımı ayağına çılgın post kastın ha.

güzel tanıtmış ama...
zerg videosu güzelmiş

huun said:
Çin'deki bir tanıtım toplantısında oyunu oynayabilmek için Pixel shader 2.0 ve geforce5200 den yüksek bir ekran kartının gerektiği söylmiş.


pixel shader ne oluyor?

1.83 centrino
1gbram
256 ati radeon x700
var bende çalışır mı acaba ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Pixel shader, ekrana çıkarılan görüntü üzerinde 2D ve dinamik olarak değişiklik yapılabilmesidir. Mesela üç boyutlu nesneler üzerine kaplanan texture'ü değiştirmeden, sadece ekrana onu "renderlerken" üstünde ufak değişiklikler yapmadır. Örneğin su yüzeyindeki dalgalanmalar, güneş ışığını yansıtan taşlar, görüntüyü büken camlar, pencereler, vs.
Bunun 3D düzlemdeki hali ise vertex shader. Asıl modeli değiştirmeden, ekrana görüntü çıkarmadan önce bellekteki üç boyutlu model üzerinde yapılan değişiklikler. Örneğin bi karakterin, konuşurken ağzını yüzünü oynatması, vs.

Bu arada oyuna "eski Starcraft'ı oynuyorum" mantığıyla yaklaşmak yanlış olacak gibi. Battlecruiser'ların saldırı şekilleri değişmiş falan.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Batch 38

Soru 1- Eğer Roach plague ya da psi storm gibi saniyelik olarak hasar veren büyülere maruz kalırsa, HP rejenerasyonu nasıl bir etki gösterecek. Roach HP kaybedecek mi, kaybetmeyecek mi?

Cevap 1- Belirtmek gerekir ki; Roach belli sürede belli miktarda HP rejenere edecek, psi stormsa belli sürede belli miktarda hasar verecek. Şu anki dengelerde, Roach eğer psi storm'a maruz kalırsa HP'sinin %50'sini koruyabilecek. Oyuna yeni eklediğimiz HP'sini daha hızlı rejenere edebileceği, Hive'dan yapabileceğiniz bir upgradele psi storm'dan sonra HP'sinin %80'nini koruyabilecek.

Soru 2- SCII'de kahramanlar değişik görünüşlere sahip olacaklar mı, yoksa ilk oyundaki gibi sadece arttırılmış statsları mı olacak?

Cevap 2- İkinci oyunda her kahramanın diğer birimlerden farklı görünüşleri olacak.

Soru 3- Multiplayer oyunlarda ittifakları bozmak, iptal etmek mümkün olacak mı?

Cevap 3- Evet, oyuncular ilk oyundaki diplomasi imkanlarının hepsine sahip olacaklar. Belki ittifak yaptıkları oyuncuların kaynaklarını ya da birimlerini kullanmaları da mümkün olabilecek.

Soru 4- SCII'de yeni harita şekilleri olacak mı ya da ilk oyundakilerden kaldırılanlar var mı?

Cevap 4- İlk oyundaki çoğu harita şekilleri ikinci oyunda da olacak, Mar Sara, Char, Shakuras ve Space Platform gibi. Yeni olacak şimdilik Shattered City var.

Soru 5- Zerglinlerin Baneling'e dönüşmesi fikrinde hangi yaratıklardan esinlendiniz?

Cevap 5- Baneling fikri herhangi bir yaratıktan esinlenerek ortaya atılmadı. Alan etkisine sahip, intihar birimi olacak bir kara birimine olan ihtiyaçtan dolayı ortaya atılan bir fikirdi. Zerglinglere biraz daha beceri kazandırabilmek için şu anki yapıda tier 1 bir yetenek olarak oyuna eklendi. Bu fikirden yola çıkan sanat ekibi, SCII'ye ait sslerde gördüğünüz patlayıcı keselere sahip yaratıklar fikrini ortaya attı

Soru 6- Reaper'ların mayın özelliği hakkında biraz bilgi verebilir misiniz? Ne kadar hasar veriyorlar, binalara da etki edebiliyorlar mı, stealth detection olmadan görülebiliyor mı?

Cevap 6- Reaper'ların mayınları şu anda 30 damage veriyorlar, binalar dahil olmak üzere armored birimlere 30 damage bonusları var. Bu mayınlar görünmez değiller, 2 mayın kullanımı arasında 30 saniye cooldown var ve focus fire yapılmaları çok zor olacak kadar ufaklar. Şu anki yapıda, Reaper'ların mayın kullanabilmesi için bir upgrade gerekiyor.

Soru 7- Zerg Sunken ve Spore Colonie'leri hareket edebilecekler mi?

Cevap 7- Evet, şu anda hareket edebiliyorlar ve creep dışına yerleşebiliyorlar; ancak creep dışındaki Zerg binaları, yavaşca HP kaybediyorlar ve bir süre sonra ölüyorlar. Düşman üssüne ulaşabilen creep, düşman binalarına az da olsa hasar verebiliyor, böylece Zerg creep push olarak adlandırılabilecek stratejiler geliştirebilecek.

-------------------------------------------------------------

İki tane işe yaramaz soru daha vardı. yorumlar ancak sabaha, ayık kafayla.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...