Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Mortal Online


Jaan

Öne çıkan mesajlar

çok ii şey söylenio oyun hakkında yeterince, oyunu sevenler oynuo zaten.

foruma girip ŞURASI ÇOK GÜZEL ÇOK TEŞEKKÜRLER die topic açılmaz zaten , sorun varsa topic açılır. Her oyun için böledir sorunlar dile getirilir, güzel şeyler konuşulmaz. bu oyunun kötü olduunu göstermez, bu noktayı anlamakta zorluk çekiosun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

mo bana gore super bir oyun degil hicbiryerde demedim ilk kez de mesajlar attim bu basliga sanirim.. oyle aman aman bekledigim ve basarili olacagini umdugum bir oyunda degil mo. demek istedigim kisa ve oz sey su ki, dfo nun osuruktan forumlarindaki milletin dediklerinin mo uzerinde etkisi benim mo veya dfo uzerindeki etkim kadar.. dfo dan mo ya gececek adamlar bence mo yu duze degil yerin dibine batiracaktir. cunku o kismin istedigi seyin mmolarda gerceklesme olasiligi yok denecek kadar az.

koskoca warhammer ve conan evreni kulturu hikayesi ve gecmisinin bile oyunun nasil kotarildigi sonucunda ne hallere dustugunu gorduk , sandbox bekleyenlerin mo ile ihya olmasida bence kucuk bir ihtimal. keske olsada oynasak. dfo kitlesinin kendi tuttuklari oyuna ne etkisi olduda mo ya olacak :) forumlarin kendi oyunlari uzerine etkisi yok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kanuni, benim anladigim kadariyla -yanlis anlamis olabilirim, lutfen duzelt oyleyse- iki oyunda senin pek ilgini cekmemis. Ikisini de denememis, ilgini cekmediginden dolayi pek bir arastirma yapma ihtiyaci duymamissin.

Benim anlamadigim ise, bu duruma ragmen, Darkfall'u yerin dibine koyup, sifatlar takmaktan geri kalmayip, bunun yaninda butun oyuncularina genellemeler yapip asyagilamaktan geri kalmiyorsun.

Ben senin icin biraz konuyla ilgili bilgi vereyim. Darkfall oynayan insanlarin oyle inanilmaz beklentileri yok. Sadece iki sey isteniyor topluluktan. 1) Fix PVE 2) Less grinding, put a soft skill cap. Budur. Bunlar sadece rakamlarla yapilicak degisiklik, oyunun dinamiginde bunun disinda bir sorun yok. Insanlarin bu kadar kizip, olay cikarmalarinin nedeni ise dev team'in cok az bilgilendirme yapmasi, ve her zaman sozlerini tutamamalari (mesela player housing, ve player-owned npc'ler hala oyunda yok, soz verilmisti)

Ornegini verdigin koskoca warhammer ve conan dunyalari gibi oyunlarda level ve class sistemi oldugundan dolayi kisilerde her zaman cok yuksek beklentiler var.. Bunlar nedir? PvP'de butun classlar arasinda belli duzeyde bir denge olmasi. PVE'nin iyi bir derecede olup, end-game content denilen seyin cok saglam olmasi. Butun bu beklentiler WoW'daki yillarca sure gelen gelismelerden kaynaklanmaktadir. Ve basirisiz dedigin oyunlarin, "basarisiz" olmasinin nedenleri bu istenenleri yeterince hizli bir sekilde saglayamamis olmalaridir (ben basarisiz olduklarini soylemek istemiyorum, AoC ve WAR halen yuksek oyuncu sayisina sahipler)

PVP-oriented bir sandbox'a bakarsan bu beklentiler yoktur. Yani senin dediginin aksine, warhammer bile yapamadi beee degil, tam aksine cok daha az beklenti mevcuttur. SWG oynamadim ondan, yanlis bir sey soyleyip, ordan pot kirmak istemiyorum ama, yillarca UO oynamis adamlariz. UO doneminde, pvp duzgun oldugu surece, kimse ne patch note beklerdi, ne de ulan swordsman cok dengesiz, herkes mace fighting kasiyor ya gibi dertlerimiz olurdu. Yani demek istedigim beklenti cok daha dusuk. MO kac server acar bilmiyorum ama, tek server olan oyunlarda EVE gibi bir oyun motoruna sahip olmadigi surece hicbir zaman milyonlarca oyuncusu olmasi beklenemez. Boyle bir server oldugunu da dusunmuyorum zaten.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben kotulemiyorum ki oyunu bak dikkat edersen forumlarindaki soylenenlerin ya da dfo kitlesinin mo nun basarisi uzerinde etkisi olmayacaktir diyorum sadece. mo guzel olursa herkes oynar kotu olursa ne kadar sandbox seversen sev basarili olmaz tutmaz diyorum. tum noktam burada..

darkfall konusunu ben sanirim eq1 zamanlarindan beridir takip ediyordum. nerdeyse 8-10 senelik bir mazisi var o oyunun sonunda cikan ise ortada. bu kadar sure sonrasinda neler olmaliydi neler. sonucta ureten kisilerin beceriksiz olmalarida ayri konu. hani demek istedigim 8 seneyi ver blizze ver ea ye ya da baska sirkete herhalde ortaya cikan darkfall bu olmazdi. uretici cok ama cok onemli bir oyunda. mercedesi anadol fabrikasindan cikaramazsiniz kabaca.

tekrar ve son kez :)

mo nun basarisi hic bir kitle ya da oyunla olmayacak oyun guzel olursa millet oynar olmazsa ister sandbox ister saltbox olmus fark etmez yerin dibine girer.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

"ben kotulemiyorum ki oyunu..." "...8-10 senelik bir mazisi var o oyunun sonunda cikan ise ortada" "sonucta ureten kisilerin beceriksiz olmalarida ayri konu"

Gercekten hic kotulemiyorsun.. Boyle bir oyunun zaten EA veya Blizzard gibi sirketler tarafindan yapilmasini bekleyemezsin. Cunku mantiken, bu kadar buyuk sirketler bu kadar ufak yatirimlarda bulunmayacaklardir. MO ve DFO'da insanlara -UO oyuncularina- en cazip gelen ozellikler; Tek server, ve instance olmayisidir. Simdi diyelim bu oyunu Blizzard yapti. Su anku WoW serverlarinin potansiyelini dusunelim. Var sayalim ki Blizzard yapti ve cok guzel bir oyun oldu. Instance yok ve tek server var. Peki instance olmadan, tek server ayni anda kac oyuncuyu kaldirabilir? 15 bin? 50 bin? 100 bin? 100 bin olsa bile, bu Blizzad icin asla ve asla doyurucu bir rakam olmaz, bu yuzden bu tur buyuk ve becerikli sirketler anlamsiz yere boyle projelere yeltenmezler. Darkfall'u yapan kisilere beceriksiz demek bence cok yersizdir. Cunku adamlarin bu kadar ugras ve fakirlik icinde yapmis olduklari oyun gercekten cok iyi bir temele sahip. Bilmiyorum, belki size funboi gibi geliyorum ama degilim, ve temeli iyi derken bu konuda ciddiyim. PVE'nin duzeltilmesidir, soft cap konulmasidir, veya player housing gibi seyler cok kisa surede duzeltilebilir cunku zaten bunlarin ustune oturtulabilicegi cok saglam bir temel var oyunda.

Bana kalirsa, dusuncendeki en buyuk hata sudur. Tek serverli, instance'i olmayan bir oyunda oyuncu sayisina gore o oyuna not veriyorsun. Darkfall'un su an az oyuncuya sahip olmasinin nedeni soft-launch yapilmis olmasi (ana site hala update edilmemistir, hala betada gorunuyor oyun, hicbir reklam yapilmiyor ayrica store'larda satis halen baslamis degil). Bu durumu goze alirsan, sadece belli bir kesime hitap edicek sekilde bir launch yapilmis bulunmakta. Bu kesim belki daha buyuk olabilirdi, hatta belki daha buyuktu, ama her zaman bu sekilde olur zaten, bkz. AoC veya WAR'un ilk ciktigi zamanki nufusuna ve simdi ki nufusuna.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ohooo bingildakcim ben mo dan bahsederken sen dfo icin dediklerimi aliyorsun, ben darlandim neyse.. insallah guzel olur mo da oynariz hepberaber de kesersin beni. :)

dfo konusunda yazdiklarina katilmiyorum soft launch falan. becerebilseler neler olurdu sende bende biliyoruz. adamlar oyunu duzgun bir sekilde realese edemediler. oyuncu cekemediler. sen saniyormusun dfo yu 1 milyon kisi oynasa 20 tane server acmayacak o sirket ...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Soft launch yapmalarindaki sebep ekonomik olarak bitmis olmalaridir. Oyunu hazir olmadigini bilerek, oyuncularin talepleri uzerine release ettiler(Tahmin ettiginiz uzre, oyunu gelistirmek icin paraya ihtiyaclari var, eger para yoksa oyun gelismez) Bu sayede firmaya para akisi saglanicak, boylece daha iyi bir server ve ilerde full-launch icin finansal bir ortam cikicakti. Eger oyun dediniz gibi 5 para etmez, ve uyduruk olsaydi bu kadar oyuncu oyunu alip, sirketi yasatmazlardi. Ve simdi goruyoruz ki bu ise yaradi. Sayet, sanirim 10 gun sonra oyunu reklamlamaya ve store'larda satisa basliyorlar. Ayrica Amerikali oyuncular icin server bulundu, ve anlasmalar yapildi. Ben burda DFO'u savunmaya calismiyorum, durmadan birileri "ben dfo'dan bahsetmiyorum" diyip, durmadan dfo'dan bahsediyor ki, mortal online'dan bahsederken bunun olmasi beklendik. Cunku iki oyunda temel olarak ayni prensiplere sahip, MO'yu cikaran sirket ne kadar buyuk bilmiyorum ama cok buyuk bir sirket oldugunu zannetmiyorum.

Mighty_THoR dedigin kesinlikle dogru. Hatta 10 gun sonra yapilan NA server acilisi tamamen sacmaliktir. Su an oyunda "yeticek" kadar oyuncu var, ve bunu ikiye bolmenin hicbir manasi yok. Basta soyledigim gibi, expansion dedikleri patch bu konuda belirleyici olucak. Sayet duzgun bir exp gelir, buyuk hatalar duzeltilir ve guzel pazarlanir ise, bu yapilan ayrimdan dolayi olusan bosluk doldurulabilir veya oyunun sonu olur zaten. Cunku DFO haritasi asiri buyuk, ve az populasyonla hayatta kalabilicek bir oyun degil.

Ayrica sen kendin takip ettigini soyluyorsun eq1 zamanindan beri, tek server sozu, instance olmiycak sozu ile verilen en temel vaaddir. Haliyle bu ne demek oluyor? Adamlar oyunu hazirlarken asla bir milyon oyuncuyu zaten hedeflememis. Yani asla bir milyon oyunculari olmiycak, ve 2. 3. server soz konusu olmiycak (adamlar soft-launch yaptiklari sirada bile sadece belli gunler, ve belli saatler arasinda belli sayida satis yaptilar)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ama us serveri acarak daha simdiden avuc kadar adami ikiye bolduler bile.. bilmiyorum artik bu nasil soz verme nasil tutma. senin kendi yazdiklarindan yorumluyorum zaten. bir fantasy mmo ile eve online ida sakin kiyaslama. birinin server yapisi ve binen yuk ile digerinin arasinda bence en az 10-20 kat fark var..

dfo = dark and light benim gozumde. insallah yanilirim sevenleri mutlu olur. tek server herkes ayni serverde fantasy icin yalan. 200 kisiyi ayni anda sok bakalim ayni alana gorecegiz neler olacak. instanced bile basarilamadi bu ve bunu oyunu tamamlamadan para kitligi ceken firmami becerecek ?

neyse sonucta ben dfo oynamiyorum sevmedim bu saatten sonra da agziyla kus tutsa gidip oynamam. onumuzde mo var hayirlisi bakalim. dfo ile iliskilendirmek istemiyorum mo yu..

sizler icinde insallah dfo duzelir sozler tutulur 100k oyuncu tek servere gelir 1000 kisilik savaslar olur vs de vs..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Avuc kadar oyuncu biraz abartili oldu. Su an her mekanda hala fazlasiyla oyuncu mevcut(clan sehirleri, oyun zaten clan sehirlerini etrafinda ve icinde geciyor, benim yasadigim sehirde her gece en az 200-300 kisi online, bunun gibi sanirim 30 tane sehir var, tabii bunun disinda NPC sehirlerinde yasayanlar ve PK sehirleri mevcut). Bencede asla EVE ile karsilastirilamaz, ve bende karsilastirilamaz demistim. Dinamiklari tamamen farkli.

Ben sahsen 500 kisiden daha fazla kisinin oldugu siegelere katildim ki bundan daha buyuklerinin oldugunu Darkwish bolumde yazdi. Youtube'da bir suru bu tur pvp siege videosu mevcut. Adamlarin (pvp-oriented butun sandboxlarda oldugu gibi) en buyuk cabasi zaten bunu saglamak. Cunku eger class ve level sistemine sahip bir oyunda end-game content ne demekse, pvp-oriented bir sandbox'dada massive pvp o demektir. Ve temel olarak DFO bunu basarmis durumdadir. MO kusunda beni endisilendiren tek sey budur. Grafiklerin cok iyi olmasindan dolayi, forumlarda okudugum kadariyla massive pvp'de cok fena fps problemleri cekiliyormus. Ve bahsettikleri rakamlar birakin 200-500'u 50'lerde dolasiyor. Bunun disinda MO'nun skill sistemi DFO'dan cok daha iyi gorunuyor. Benim gordugum sisteme gore, belli skillerin birbiriyle combine edilmesi sonucu farkli ability, skiller ortaya cikiyormus.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya niye trolliyeyim bir kere ben mantık silsilesi içinde olmayan birşey söylemem

df ın bir serverı var blizzard ın elindeki imkanlarla bir wow serverı 6k oyuncuda capleniyor sonynin 10 yıllık deneyimi ile eq2 anca 12k oyuncu tutabiliyor vs vs

dolayısıyla av nin codeladığı oyunun ve elindeki imkanlarla kiraladığı serverın onyüz bin milyon oyuncu kaldıracağını düşünmüyorum bu basit bir mantık
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Forumlari bu kadar aktif olarak okuyan ve takip eden biri olarak (yaptigin quotelardan varsaydim) AV'nin yaptigi aciklamayi okumaman cok ilginc. Adamlar kocaman yazmis oraya oyunu release ederken, server maximum 10k oyuncuyu kaldirabilir diye. Hedefleri 12k veya 100k degil. Cunku server 10k'nin ustunu kaldiramiyor. 10k oyuncu bile cok fazla bence. Ben kaldirabilicegine inanmiyorum. 6k olsa oper basima koyarim.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

youtube video :



ozur dilerim de sunuda koyayim buda pve :) imis.



lol bumudur konustugumuz oyun yahu. eq1 i al 500 kisi tabi oynatirsin.. biz degil tum dunya nerdeyse bi tarafi ile guluyor oyuna :)

tabii seveni icin nedir albenisi onlara kalmis. grafik animasyon ses efekt saldirma hic bir sey dogru degilki oyunda nesini begenelim.


lol

is this little spark the only skill this game have yet?
And yes, the pvp IS messy, you can't barely see who's friend and who's enemy, beside that people keep on chasing each other randomly, you really can't understand watchs going on.
Game being huge its not an excuse to have shit graphics, check out Mortal Online. It feets in what they are calling the new generation of MMOs just like Darkfall, First person view, Skill based, No lvls, Full player loot and Huge world. But it has amazing graphics

Agreeddddd, do you know when mortals to be released?

the pvp isnt crap and the game is HUGE! thats why the graphics arnt the greatest...and its not gay cartoony care bear graphics like wow or any of your other gay games
pigeonpsycho (1 month ago) Show Hide

wow pvp looks a mess and just pure zergness

Leafblade and Dawnstaff. Gotta do better then that in big battles sir.

looks like a free to play MMO

My sound setting are really low. Turning it down makes a big difference in battles like this.

Alright is sound broken because of recording or because of low sound settings you have set ?

i have a feeling its hard to kill people in this game...

So Darkfall = Elder scrolls Morrowind online. Nice.


This was epic fun.

sounds like atari sound effects.

About a minute. I was too busy laughing when it happened to care.

lol u got knocked of the cliff. how long did it take u to get back into the fight?

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dellenmedim. Benim dellenmem icin bir neden yok ortada. Benim rahatsiz oldugum tek durum, basindan beri soyledigim gibi, oyunu insanlara asilsiz olan bilgilerle kotuluyorsun. Verdigin bilgi dogru degil. Sadece forumlardaki 3-5 tipin yaptigi duz mantikla cikartilmis bir rakam. Ayni seyi oyunun diger feat'lerine uyguluyorsun. Forumlarda okudugun trollerin postlarini alip buraya kopyalayip, oyunu olmadigi gibi gosteriyorsun. Bunu olumlu (funboi olup, oyunu oldugundan iyi tanitmak) veya olumsuz (senin yaptigin uzre, clueless bir sekilde her okuduguna inanip, asilsiz bilgileri insanlarla paylasmak) olsun yanlis bir harekettir. Oyunu almak istemeyen bir kisiye oyunu oldugundan iyi gosterip almasina neden olmak, veya almayi dusunen bir kisiyi dogru olmayan bilgiler verip almamasini saglamak dogru bir sey degildir. Benim karsi oldugum sey bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bingildak sen gercekten su anda 20 dakikadir youtube da izledigim oyunumu bize karsi koruyorsun. komedi mmo abi bu :)

hayatimda gordugum en kotu ses, animasyon, kim kimdir belli degil, zerg owns all seklinde pvp, tum youtube yikiliyor gulmekten yorumlarda, mmorpg listelerinde ortada yok oyun, tum buyuk sitelerdeki kisisel yorumlar kotu..

hadi tamam tum net yanlis bizde yanlis nereye kadar :)

ama allah var gulmekten ve sinir harbinden giderim ben bu oyunda. adamin alt sabit ust taraf kalas gibi saldiriyor.

tamam hersey animasyon degildir, hersey muzik, ses, grafikde degildir ama hersey borombokda olmasin be abicim. bir seyi elle tutulur gorunmuyor ki oyunun :D

kusura bakma biraz alayci oldu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...