Sam Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 bayağıdır "konsol suxor, pc roxxor" şeklinde özetlenemeyecek, ciddi bir verip veriştirme ve belki de fikir teatisini körükleme kapasitesine sahip bir yazıya aktarasım var düşüncelerimi. başka arkadaşlarda da benzer endişe ve rahatsızlıkları en son dün gördükten sonra şevkim geldi, bazı gözlemlerimle birleştirerek işbu başlığa salıyorum olabildiğince.. şimdi diyoruz ki efendim, konsol oyunlarının pazar paylarının gitgide artması nedeniyle şirketler de doğal olarak onların oyuncularını hedef alan, o makinelerin oynanış doğalarına daha yatkın oyunlar üretiyor. ve bu olay pc'deki aynı oyunun diyelim ki, daha basitleştirilmesiyle sonuçlanıyor. zira bir oyunu birden fazla platforma ayrı ayrı üretmek bu şirketler için daha masraflı/zor. ve konsola da çıkarılamayacak oyunlar getirileri doğal olarak nispeten daha az olacağı için portföylerde gözden düşüyor. maalesef öyle de düşünsem, böyle de düşünsem bu sürecin gerçekliğini inkar edemiyor ve neresinden kırılabileceğini bulamıyorum. şu ana kadarki tek umudum genel olarak pazarın daha genişlemesi ve her zaman için daha kompleks oyunların kendilerine has bir takipçi grubu kalacağı, şu veya bu şekilde bu grubu da hedefleyecek şirketlerin olacağı. ne var ki bu şirketlerin mekanı gördüğüm kadarıyla doğu avrupa gibi nispeten deneyimsiz bölgelere kayıyor ve dolayısıyla oyuncunun alışık olduğu kalitede olmayınca bu kitle de ilgiyi göstermemeye başlıyor. bu da o türlerin öldüğü şeklinde yorumlanabiliyor, zira talebin olduğu ancak arza ilgiyle kanıtlanabilir. bu geniş konunun irdelenebileceği kısımlar çok, ancak ben ilgimi en çok cezbeden alanları yazıyorum şimdilik. fps'lerde kontrolörün en azından oynanışı olduğundan daha basitleştirmesi pek gerekmediğinden fazla bir sorun görmüyoruz ancak bugün 2008'de oynadığımız oyunların on yıl önce, 98'dekilerin üzerine grafikten başka ne koyabildiğini düşününce aklıma fazla birşey gelmiyor. görebildiğim en belirgin gelişme noone lives forever 2 ya da rainbow six vegas 2 gibi bazı oyunlarda karakterin özelliklerinin ya da ekipmanının gelişmesi olayı. multiplayer'da araç kullanımının entegre edilmesi ki bu da 7-8 yıllık birşey zaten. (ki halo pc için geliştiriliyordu, konsol katkısı diye sayamıyorum) rpg'lerde ciddi bir zayıflama var son yıllarda, 2007'de mask of the betrayer ve the witcher dışında oyun çıkmadı gibi birşey. mass effect'i ancak bir yıl sonra görmüş olacağız pc'de. x-com misali turn-based tactics arıyorum deli gibi ancak benzeri şeyleri yapanlar ya çek ya da rus filan, yukarıda özetlediğim durum resmen. japon konsol yapımcılarının yaptıkları şeyler zaten pc'ye katarılmadığı için yorumum yok onlar hakkında. (jeanne d'arc varmış psp'de onu merak ettim çok mesela ama istediğim kadar kompleks değiller gördüğüm kadarıyla) şimdi en son görülen bir durum da rts'lerin konsollara aktarılmaya başlanması. konsola özel halo wars gibi başlıkların yansırıa c&c3 kane's wrath hakkında bir haber vardı. cidden kontrolörle nasıl oynanıyor bilemiyorum, pc'den bile iyi kontroller olacağını iddia ediyordu ea'den geliştirici birisi. sadece real-time ile sınırlı değil bu durum, gene civilization hazırlanıyor. tabiri caizse paçalarım tutuştu bu trendi farkedince demeden edemiyorum zira konsola aktarılamadığı için yokolma tehdidi altında bulunan tür sınıflandırmasından basitleştirme furyasında kendini kaybetme statüsüne değişim daha iyi demem zor doğrusu. daha devam edersem TLDR durumu oluşacak, monologa dönecek iş. şimdilik bununla başlangıç yapmış sayılayım, elbette ki içini dökecek arkadaşlar yazmaya başlayınca konu belli bir seyre kavuşacaktır. oradan devam ederim. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dev Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 ben bu durumu televizyon piyasasına benzetiyorum. kanallar basit ve rahat anlaşılabilir yapımlar yaptıkça, seyirci bunlara alışıyor, daha basit yapımlar daha çok tutuluyor ve gittikçe bir döngünün içine giriliyor. bunu anca tek bir kanal kaliteli diziler göstererek kırabiliyor. oyun piyasasında da tek bir dağıtımcı tüm kompleks oyunları bünyesine alarak hem zarar etme riskini azaltır hem de ortak kâr marjıyla daha da iyi ve orjinal oyunlara yapımcılık yapabilir. bu tamamen bir firmanın çıkıp "biz tüm abudik gubidik oyunların, tüm RPG GİBİ RPGLERİN (OBLIVION GIBI DEGIL), tüm gerçek strateji oyunlarının elinden tutucaz, satmadan da para istemiycez!" demesi lazım. yani bir nevi hayırseverlik. ama sonuçta kendileri de karlı çıkacak o ayrı konu. birbirine yakın türlerin ortak sevenlerinin tamamı aynı dağıtımcıdan alınca herkes kazanmış olacak. çünkü o şu anda bu oyunların zarar etmesinin tek sebebi ayrı ayrı kafalardan çıkan fikirlerin adı hiç duyulmamış dağıtımcılarla dağıtılmasından kaynaklanıyor bence. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fizban Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 bunun sebebi biraz da pc kullanıcıs değil mi ama ? her ne olursa olsun (chip vs), pc de kopya oyun oynamak çok daha kolay konsollara göre. yani konsollarda engel olmasa dahi, en basidinden bir dvd ye yazmak gerekmiyor oyunu, direk mount et oyna formatında. e haliyle adamlar niye bu sektöre girsin ? e tabi girsin isteriz biz de, ama şimdi oyunlardaki korsan oranı bu kadar yüksekken bizim söylenmemiz biraz garip olur. yani en azından, her oyunumuzu orjinal almıyoruz, -düzelteyim- almıyorum. ayrıca oyunları reklamlarla karşılaştırmamak lazım. yani konsolda oynandığında da çok güzel olan oyunlar var sonuçta. bu biraz zevk meselesi, ve eriyen giden türler var elbette ki, ama bunun genel sebebi oyun firmaları değil oyun kullanıcıları yani müşteri diye düşünüyorum ben. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Dev Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 türkiye'ye bakarak piyasayı değerlendirmek yanlış bence. avrupada bir oyunun fiyatı ilk ayın sonunda 20-30 euroyu geçmiyor. aynı durum amerika ve asya için de geçerli. asyada oyunlar ilk çıktıklarında 30 dolar bile olmuyorlar hatta. aşırı bir ucuzluk var. türkiye'de pahalı olduğu için korsana gidiyoruz biz. fallout 2 türkiyede satışa sunulsaydı (ki sunulmadı bile bildiğim kadarıyla), 20 milyon olsaydı, hangimiz internetten indirecekti orjinal kapağı ve kitapçığıyla almak yerine? Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 elbette öyle, konsolları zaten tümden eleştirmiyorum o bakımdan. bazı türler onda oynamaya direkt daha müsait. ama eldeki bazı pc'ye göre özelleşmiş türleri alıp konsola uydurmaya çalışınca, uydurulmuş halini de alıp pc'ye sununca işler karışıyor tümden. atıyorum demin silent storm'u yükledim, konsol kontrolörüyle nasıl olur bu oyun şimdi ciddi şekilde basitleştirmeden bilmiyorum. e şimdi bunu da rus yapıyor ancak, amerikalı şirketler salmış kendini olduğu gibi bu türde. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Asteroth Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Çoğumuz. Oturduğumuz yerden konuşmak kolay ama açık konuşayım, bugüne kadar orjinal aldığım oyun sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Yani benim kıstasımda, orjinal oyun almam için o oyunu önce netten indirmem/korsan satın almam, oynamam, cidden "Oha lan inanılmaz bir oyunmuş bu" demem lazım ki lütfedip orjinalini satın alayım. Ha ne girer bu kapsama Fallout, Planescape Torment gibi oyunlar girer, onlar da kolay kolay gelmiyor. Bunun neticesinde de oyun üreticileri en mantıklı şeyi yapıp, konsola yöneliyorlar. Playstation için Civilisation'ı ilk gördüğümde çok şaşırmıştım ama şimdi çok daha rahat anlıyorum adamları. PC için oyun yaptıklarında da, güvenliği son derece arttırmış durumdalar. Company of Heroes'un Expansion'ı örneğin, bin dereden su getirtiyor single player oynayabilmek için -eğer korsan kopyaysa-. Bunun yanında, Daemon Tools tarzı programları farkedip uyarı veren -ve çalışmayan- oyunlar var bir sürü, sonra multiplayer oyunları kısıtlayan değişik özellikler ekliyorlar, elbette ki onun da çaresi bulunuyor bir noktada ama en azından adamların bu olayla ciddi şekilde savaştıkları anlamına geliyor bu güvenlik önlemleri. Bir noktada "Lan niye uğraşıyoruz ki biz bu adamlarla, zaten adam akıllı kâr edemiyoruz" deyip tamamen konsola dönecekler, işte o zaman herkes paşa paşa parasını verip oyun satın almaya başlayacak. Alternatif olmayacak çünkü. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fenris Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 konsola çevirmekle olay bitmiyo.deus ex 2 nin nasıl basitleştirilmiş, nasıl salaklaştırılmış bi oyun olduğunu bilmek yeter konsollara sinir olmaya benim için.resmen "deus ex for dummies" di.hepsi de xbox da kolay oynansın diye.tek oyun çok güzel özetliyor bence pc-konsol geçişini. bu arada sam bu tür oyunların yılmaz savunucusu değil miydi ya? benim en sevdiğim oyun türü öldü gibi bişey...bi daha troika gibi bi firma görebilecek miyiz çok merak ediyorum... kopya oyunun çok önemli bi etken olduğunu sanmam dünya piyasası düşünüldüğünde.ps2 dede vardı kopya oyun.o mantıkla ps3 çıkamazdı. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
eldar Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Bence basit oyunların daha çok tutmasının bir sebebi de daha çok oyun oynanan yaşların 10-16 aralığında olması. Tabi bu tespitim genelgeçerli olmayabilir ama ben o zamanlar şimdikinin 10 katı falan oyun oynardım sonra başka şeyler zaman almaya başlıyor. Bir de konsolların multi player konusunda PC'ye üstünlüğü var; tabi netten oynamaktan bahsetmiyorum, evde 4 arkadaş toplanıp basit bir oyunu beraber PS'de oynamak son derece zevkli ve sofistike bir RTS'yi tek başına oynamaktan daha zevkli olabiliyor. Evde de LAN kurulabilir tabi ama çok zahmetli. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 fenris said: bu arada sam bu tür oyunların yılmaz savunucusu değil miydi ya? bu tür oyunların? savunduğum şey mümkünse konsol portu da yapılabilmesi çünkü biliyorum ki daha çok kar = işte kalmak ve geliştirmek. konsol oyuncusu da benim beğendiğim oyunları mümkünse oynayabilsin isterim ayrıca, garezim yok ki özel. ama bu demek değil ki pc'ye yakışmayan arabirim ya da aşırı basitleştirilmiş oynanış görelim. en büyük düşmanıyım o trendin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mirage Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Sam said: Mirage said: Belki PC kalmaz on yıl sonra kim bilir. :) tövbe de! (:P) Vay be amma ilham vermişim Sam. :p Dev said: türkiye'ye bakarak piyasayı değerlendirmek yanlış bence. avrupada bir oyunun fiyatı ilk ayın sonunda 20-30 euroyu geçmiyor. aynı durum amerika ve asya için de geçerli. asyada oyunlar ilk çıktıklarında 30 dolar bile olmuyorlar hatta. aşırı bir ucuzluk var. Biraz abartmışsın. Genelde ortalamanın üstündeki oyunların PC versiyonları 40-50 euro'dan başlıyor, konsollar daha da pahalı. Bir çok oyun aylarca aynı fiyata satılıyor. Hele iyi tutulan oyunların fiyatının bir yıl boyunca düşmediği bile oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 eheh sadece o değil, şu oyunların en iyi 10 yılı başlığı ve kane's wrath konsol sürümü hakkındaki haberler tedirgin etti beni. bir de geçenlerde istanbul'da ps3 oynama fırsatı yakaladım ve fps'leri hiçbir şekilde beceremedim, (heavenly sword'u 2 günde bitirdim gerçi, şahaneydi (:P) ) sonra düşündüm ki unreal tournament 4 sadece konsola özel hazırlanabilir diye. bonepartça'da krokunç deniyor buna. :/ Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
knoxville Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 orijinal olarak pc'ye çıkartılıp devam sürümleri sadece konsollara çıkan oyunlar da vardı. bi de öncelikle pc'ye çıkartılan sonra hem konsol hem pc yapılıp pc versiyonunda mouse desteği olmayan oyunlar bile oluyor. çıldırıyo pc insanı :p Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mirage Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 FPS'leri mouse ile oynamaya alışmış biri olarak, gamepad ile nası oynanabileceğini hayal bile edemiyorum. Tabi şu güne kadar gamepad ile nerdeyse hiç oyun oynamadığım için de olabilir. Ama oynayan gayet sağlam da oynuyor yani. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
huun Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 hedefin yarım metre yanına getirince crosshairi otomatik olarak hetşat oluyor o. sonra daha da utanmadan bu tip adamlarla pc oyuncularını aynı platformda multiplayer oyun oynamak zorunda bırakıyorlar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Monthius Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Çok doğru şeyler tespit edip söylemişsin Sam. Ancak şurada gözüme birşey çarptı ki; Sam said: mass effect'i ancak bir yıl sonra görmüş olacağız pc'de. Mass Effect bu haziran ayında PC'lerimizi şenlendirecek, 2 ay var sadece, 1 yıl değil. =) Onun dışında tüm oyun üreticilerinin konsollara kayması benimde sinirimi bozuyor çok. PC'de oyunculuğun öleceğini sanmıyorum, ancak zayıfladığı bir gerçek. Umarım üreticiler bir şekilde PC'ye önem vermeye geri dönerler diyeceğim ama, pek de umutlu değilim açıkçası. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Kaede Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Mass Effect ? More like Fıss Effect Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fizban Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 sam'in mass effect için dediği sanırım 'konsoldan 1 yıl sonra görmüş olacağız' Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 kanes wrath ps3 de daha rahat oynanıcak demek komik tabiki bu iddayı cidiye bile almıyorum tabi, ps de daha kolay olsun diye pc 'i bozmamışlarsa ki bunun için mouse desteğini kaldırmaları falan lazım sanırım. şu anda bi kez konsol controllerlarının pc karşısında cok bi artısı yok (hatta tek artısı analog stick işte) ama eksisi fazla. 98 + daki gibi rts cıkmadığını farkındayız zaten, e adventure da bitmiş durumda, rpg rpg lerinde senede 2 tane falan cıktğının farkındayız. sebebide sadece iyi pazarlama, ve kötü oyuncu kalitesi. Evet böle sölemek biraz kücük görmek oluyo ama big broter izliyenlere britney spears izliyenlere o bizim tırt dizileri izliyenlerede sölüyorum bunları, e oyun piyasası içinde durum cok farklı değil. Her sene minimal değişikliklerle yenısı cıkan spor oyunları, combatları aşırı tekrar ve button mash aksiyon oyunları, iceriksiz rolesuz playergame'ler (ki gameplayin büyük bı kısmı button mashle geciyor yine), aşırı şişirilmiş fpsler satış rekorları kırıyosa diyicek bişey yok. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sam Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Konuyu açan Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Monthius said: Çok doğru şeyler tespit edip söylemişsin Sam. Ancak şurada gözüme birşey çarptı ki; Sam said: mass effect'i ancak bir yıl sonra görmüş olacağız pc'de. Mass Effect bu haziran ayında PC'lerimizi şenlendirecek, 2 ay var sadece, 1 yıl değil. =) orada kastettiğim şey konsolda çıktıktan bir yıl sonrasıydı, 12 aydan daha az sanırım ama 6 aydan fazla. işte huun'un dediği olay mesela acayip sinir birşey. heavenly sword'da ok ile nişan almak acayip zordu ve karşına kafasından vurmazsan ölmeyen tipler geliyor. kasıldım önceleri ama sonra farkettim ki auto-aim yapıyor lol shooter türünün ana gayesi oyuncuya nişan aldırmak iken bunun kasınçlığı nedeniyle yapay yardım sağlamak nasıl bir mantıktır, hala anlayabilmiş değilim. pc'de buna benzer olayı dungeon siege'de görmüştüm, parti kurulumunu yapınca otomatik npc'ler herkesi kesiyordu. sadece pot içirtiyordum manuel ehu ben yazana kadar fizboz benim yazımı izah etmiş. :) ya cüce, kontrolör ne bileyim dövüş ve ekşın oyunlarında çok iyi. heavenly sword işte klavye ile rahat olmaz o kadar orası kesin. yarış oyunlarında filan da daha iyi. ama işte strateji, fps filan nasıl oynanır bilmiyorum, auto-aim olayları yapılınca ister istemez yapılamaz mesajı veriliyor zaten. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 dungeon siege, inv menamengt oyunuydu, potionları max verimlilikle icirmye calıştığın flash oyun gibi bişeydi zaten. ki bu sorunda büyük ölcüde iki mule alarak cözülüyodu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
fizban Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Cuce said: sebebide sadece iyi pazarlama, ve kötü oyuncu kalitesi. Evet böle sölemek biraz kücük görmek oluyo ama big broter izliyenlere britney spears izliyenlere o bizim tırt dizileri izliyenlerede sölüyorum bunları, e oyun piyasası içinde durum cok farklı değil. Her sene minimal değişikliklerle yenısı cıkan spor oyunları, combatları aşırı tekrar ve button mash aksiyon oyunları, iceriksiz rolesuz playergame'ler (ki gameplayin büyük bı kısmı button mashle geciyor yine), aşırı şişirilmiş fpsler satış rekorları kırıyosa diyicek bişey yok.tabi ki de bunun önemi var. en çok satan oyun sims2 ve expansionları olduğu sürece firmalar da tabi ki sömürecektir, neden idealist davransınlar ki :) Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 cunki güzel oyunlar yapmak güzel bişi. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Bone Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Yurtdışında özellikle Amerika'da, konsol oyunları zaten yıllardır çok meşhurdu. Yani yeni yeni Konsollar güç kazandı da, PC patlıyacak diye birşey yok. NES vardı, SNES vardı, Playstation vardı, Nintendo 64 vardı, X-Box vardı, şimdi de Playstation 3 var. Dönemleri incelersen hepsinde PC'ye göre bariz üstünlük görebilirsin. Bu yüzden "PC yokolcak mı" sorusuna verilebilecek tek cevap "hayır" olacaktır. Konsollarda ben şeyi anlamıyorum. Böyle bir platforma nasıl FPS veya Strateji çıkartabilirsin ki? Hayır çıkarttın diyelim, "Adam hep Guitar Hero oynamasın, biraz da FPS tatsın" da diyebilirsin, ama PC'ye sunmadan console-only FPS nasıl bir mantıkla yapıyorsun ki onu anlamadım. Örneğin PS2'de Urban Chaos Riot Response oynadım. Hiç de zevk vermedi bana. Karakteri ilerletmek bir dert, aim yapmak bir dert. PS3'de oynadığım Resistance oyunu da aynen öyle. Gamepad kullanarak ince aim mümkün olmuyor ki. Bu FPS'leri konsola yapıyorlar, ama PC'ye yapmıyorlar. Bir gerekçeleri elbette vardır da, bana saçma geliyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Cuce Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 bu arada cod3 ve cod4 arasındaki korkunc farkada dikkatinizi cekerim, o kaadr korkuncki, krokunc. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Mirage Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Paylaş Mesaj tarihi: Nisan 27, 2008 Cuce said: cunki güzel oyunlar yapmak güzel bişi. Para > *.* Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar