Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ne olacak bu Wrath of the Lich King'in hali diyenler


Girtlak

Öne çıkan mesajlar

Bana kalırsa şu an yasal forumlarda dolaşan söylentiler ve diğer oyuncu forumlarındaki dedikodulara bakılırsa WOW'un bu 2. ek paketinde grafiksel ve döğüş sisteminde büyük değişiklikler bekleyenler sanırım beklentileri kadar büyük bir hüsrana uğrayacaklar. http://www.wow-europe.com/wrath/screenshots.xml?s=4

linkte de görüldüğü gibi bizlere haftalar önce sunulan ekran görüntülerinde bllizard hala dört köşe ağaçları, iplik bitki örtüsü, üzerinize yapışık, üzerinizden 50 metre ötede duran gearlar ve benzeri zayıf grafik örtüsünü aşamamış durumda. Tabi bu o kadar da kötü bir şey değil. WOW hala ortalama sisteme sahip oyuncular tarafından bile oynanabilen bir oyun. Bu da şüphesiz oyunun oynanabilirliliğini arttıran en önemli özellik.

Lakin 2008'in umut veren MMO'ları arasında gösterilen Age Of Conan bu konuda büyük bir riske giriyor ve bizlere neredeyse trialleriyle oyun içi görüntülerini ayırt edemeyeceğimiz kadar güçlü grafiklere sahip bir oyun sunuyor. Güçlü grafikler güçlü sistemler ister. Peki o güçlü sistemi full açık olarak kaldıracak 350-400 dolarlık ekran kartınız, 200-250 dolarlık işlemciniz veya 3-4gb'lık en az 800mhz bellekleriniz var mı? İşte bu oyunun bir çok kullanıcı tarafından oynanabilirliliğini önemli ölçüde etkileyebilecek bir şey. Unutmayalım 25 men raidlerde süper sisteminizle bile wow'da aldığınız FPS değeri 20-40 arasında değil miydi? Conan ve Warhammer'in aşşağa yukarı olarak aynı sisteme sahip donanımlar istediği de bir gerçek.

Bence bu konuda Bllizard çok temkinli davranıyor ve ek pakette de bunu devam ettirerek oyun sistemindeki oynanabilirliliğinden ve geniş kitlelere hitap etme özelliğinden taviz vermeyeceğe benziyor. Bu yüzden ben Bllizard'ı kutluyor ve alnından kocaman kocaman öpüyorum. Durmayın siz de öpün ya da vista+dx10 ve yeni nesil 8800 serisi dx10 destekli erkan kartları alarak riske girin.

(ben hem öpüyorum hem de riske giriyorum orası ayrı)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

valla grafikler konusunda hiç hayal kırıklıgına ugramadım bu oyuna baslarken. zaten warcraftın temel özelliklerinden biri karikatür tadında karakter modellemeleri ve alabildiğine renk içermesidir. tek başına ağaçların dallarını yapraklarını vs. düşünürsek kötü modellemeler oldugunu soyleyebiliriz evet. ama genel olarak manzaraya baktıgında öyle bir atmosfere kapılıyosun ki büyülenmemek elde değil. ilk charımı kasarken her bölgede ayrı bir tad aldım ben. bir sonraki bölgenin atmosferini merak ettim hep. mesela ilk ashenvale'e girdiğimde ağaların arasındaki yollardan yürürken etrafıma bakıp büyülendim hep. zangarmarsh'ın mavi tonuna hasta oldum.

yani demek istediğim grafikler tek tek incelendiğinde başarısız gibi görünebilir ama genel olarak bakarsak bana göre harika görüntüler var oyunda. kartpostal tadında ss ler cekebiliyorum :)
bir de bunun içine harika müzikler eklenince atmosfer tadından yenmez hale geliyor. zaten blizzin en iyi yaptıgı iş bu herelde. diablo'da da mekanlardan ve müziklerden cok etkilenmiştim. wowda da oyle oldu. o yüzden ben sorun etmiyorum grafiksel gelişimin olmamasını. hatta warhammer ya da aoc gibi olursa bence cok kotu olur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wow optimum grafiklere sahip evet, ki oynanabilirlik açısından çok da mantıklı iş yapıyorlar. giderek gelişiyor yine de, starcraft 2 gelsin bi, 3 ü de gelir. sonra bundan 15 yıl sonra world of starcraft gibi bir proje gelirse sanıyorum hepimiz bir süre eşimiz ve çocuklarımızdan kopuk kalabiliriz :p
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

AOC yeni başlayan bir oyun be şuanki sistemlere göre yapılmış bir oyundur. O yüzden tabiki wow'dan daha iyi olması dogaldır.

Wow eski bir oyun oldugu icin ve cogu kullanısınıda dusunerek böyle bişi yapması daha iyidir. Sen Orgrimmarda oynadıgın performans ile outlandde oynadıgın performans aynı degildir.

WOW'da kendini grafik bakımından geliştirmekte ama eski oyunlarını düşünmektedir. WOW Direct 10X oyun oldugunu dusunursek herkesin Vista yüklü makina ve Ati 2600+ yada GeForce 8400 üstü ekran kartı olması lazım.

Ben Wow'dan sonra derece menmunum özellikle grafik bakımından. bundan fazlasını beklemiyorum zaten :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yanı blizzard öle bi işlemişki wow'un dağını taşını taşını, öle verimli kullanıyoki texture olayını benım dibim düşüyo her yenı bı yer gördüğümde, mesela koskoca orgrimmar kapısında topu topu 100 küsür polygon varken o kadar güzel gözükmesi başlı başına bi başarıdır.

wtlk dede bu kadar iyi stlize edip bu kadar iyi renk secimleri yaparlarsa baska bişe istemem ben, ki tbcde nasıl basardılarsa astılar kendilerini, yenı gelen ss ler dahdada iyisini yaptıklarını gösteriyor
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

blizzard ın grafik sanatlarına bölümüne laf etmem edenede de get la derim :p begenin yada beenmeyin blizzard ın ezelden beri karakter tasarımı olsun modellemesi olsun her zaman boyleydi ztn ayrıca 5 yıllık grafiklere bakıpta halen mest ediyorsa beni hicte dert etmiyorum dallar yapraklarmıs vs... bütünlügüne bakıcaksın resimin ve evet blizz bu konuda 1 numara...

Bu Resim
bile yeterli bence ne demek istedigimi aciklamak icin =)

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

şu "WoW'un grafikleri iğrenç be aga" muhabbetine kıl oluyorum.

Tamam yapraklar kötü felan ama, crysis'te de yapraklar kötü.
Herşeyin grafiğini (özellikle npc'lerdeki nanogiysinin dokusu) abartmışken, böyle yapraktı çimendi felan rezalet.
İlk çıkan crysis videosunda "of be çimler ne kadar da über" derken, oyunun içinde highest ayarlarda bile berbat gözüküyor.

Böyle şeylerin grafiklerini kasamazlar kusura bakmayın.
Hiç bir oyunda yok, alışın artık. Çim ve yaprak grafikleri kötü olur.
Neden kötü olur? Sebebi şudur. Karşındaki 3 düşmanın dokusunu ve modellemesini ekran kartı kolayca işlerken, etrafındaki 1000 adet çim ve 10000 adet yaprağı da aynı kalitede işlemesi senin en güçlü bilgisayarda bile 0.5 fps ile oynamana neden olacaktır.

WoW'un grafiklerinin diğer oyunlardan hiç bir eksiği yoktur.
Sıklıkla Guild Wars ve Everquest 2 ile kıyaslanıyor.
Guild Wars'taki ve Everquest'teki grafikler her ne kadar "gerçekçi" gözükmek için kasılsa da, yüksek poligon sayısı kurtarmıyor.
O iğrenç plastik ve kaba zırhları görünce tiksiniyorum.
Warcraft abartı bir cartoonvari havaya sahip olsa da, onda bile bu kadar absürt zırh tipleri yok.

"Gerçekçi" grafiklerde DDO ve The Witcher daha hoşuma gidiyor. Ama onlar bile çizgi filmimsi hava mevcut.

WoW'un grafiklerine ben hastayım. Low polygon grafikleri olsa da, öyle texture'ler hazırlamışlar ki, high polygon'un eksikliğini çekmiyorsunuz.
Çizgi film grafiklerden şikayet edenler oluyor, ama Warcraft'ın olayı zaten bu.


Bence oyundaki tek eksik, zamanın gerisinde kalıp eski texture'lere sahip olmasıdır.
Mesela oyunda "murloc costume" görmüştüm, yeni olduğu için çok daha detaylı texture'e sahip. Gayet güzel gözüküyor, hayran kaldım.
Elbette wotlk'da da bu şekilde yeni texture'lar olacak.
Ancak gönül ister ki, player race'lerin de texture'ü bu şekilde değişse.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

wowun grafiklerinin guzelligi cizgi film gibi olmasi zaen
adamlar asla hic bir oyunlarinda full ciddiyet bisi yapmadilar ki
nasil olsun full ciddiyet
oyunda balkabaklari wirts third legler havada ucuyo
su ana kadar gorudugum en guzel grafik yapilarindan birisi wowun ki
aocuda gorduk bu arada bi tane video koymuslar
brightnesii kapa
gaussu kapa
kapkaranlik bisi enfes de enfes
oyun cikmadan bisi olmazzz
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

WoWun grafikleri benim için gayet yeterli ve güzel. Ayrıca düşük konfigli bilgisayarlar içinde başarılı bir sistem. Henüz WAR veya AoC deneme şansım olmadı ama eminim onların da güzel olacaktır grafikleri ama her zaman için WoW ile kıyaslanacaklar bunu değiştiremeyiz. Kaldı ki henüz çıkmamış oyunların nesini karşılaştırıyoruz onu bile anlamadım :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...