Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Unofficial 2.3 Patch Notes


Gangren

Öne çıkan mesajlar

wow oynarken uo'yu aramadığım gibi war oynarken de wow'u aramam. nesini arayacağım onu anlamadım lol. zaten bıkıp bıraktığım raidi mi? iki ayda bir eklenen timesink mountları mı? dengesiz pvp'sini mi?

uo neden oynuyormuşum wow olmasa onu da anlamadım, en son kaç yıl önce oynadım hatırlamıyorum bile. şu saatten sonra da kim giderse gitsin oynamam zaten.

hayır war'ı wow'a rakip diye göstermenin anlamını da göremiyorum, mmo olmaları dışında ortak bir özellikleri yok. war daoc ekolünden gelen rvr üzerine kurulu bir oyun. wow everquest ekolünden gelen pve raiding üzerine kurulu bir oyun. war'ın başarısı wow pvp'siyle tatmin olmayan insanları çekmesi olur ancak. yoksa 5 milyon çinli farmer + 5 milyon oyuncu çekmesine gerek yok.

aman wow'u tahtından indirmesin diyorum zaten, wow kitlesini cidden war'da görmek istemem. ortamı bozmaları nedeniyle değil ama oyunun odağını bozmamaları için "pve raidler nerde ühühüü" diye ağlayıp.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2.5 senedir günde bilmem kaç saat oynadığımız WOWu kötülemenin bi anlamı yok bence. Sadece eski çekiciliği kalmadı ve yenileyemedi kendini bence. Gelecek expansion ilede değişiklik olmayacak artık yani belli bir elite grup PvEye devam edecek, büyük kısım PvP rewardlarla yaşıcak, elite PvPci olamıcak ama kendince mutlu olcak (ben bu gruptayım), son grup ise kendini hastalık derecesinde PvPye adayıp elite PvPer olucak yani aynı haritalarda günde 30 kere savaşmaktan ileri gidemeyecek WoW.
Ha buna rağmen bırakacak mısın derseniz WH çıkana kadar bırakmıcam hatta WH oynarken dahi bir süre bırakmam. WHyi beğenirsem duruma göre bakarız.

[ Mesaj 06 Ekim 2007, Cumartesi - 02:46 tarihinde, Absolut tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

WoW progress için çabalarken ve samimi bir ortamla çok eğlenceli. Fakat şu an için Illidan'ı kesen bir adamın yapabileceği tek şey gidip bir daha kesmekten ibaret. Burda WoW kaybediyor. 6-12 ayda bir çıkan instancelar da yetmiyor çünkü artık bir instanceın ömrü maksimum 1 ay.

Herhangi bir PvP RvR üzerine kurulu MMORPG'de PvP/RvR'yi oyuna doğal bir şekilde yansıtabildiği ölçüde başarılı olacaktır kanımca. UO'yu zevkli yapan da buydu zaten, herşey olduğunca doğaldı. Eğer Warhammer'da da bu iş kotarılabilirse kanımca çok ciddi bir kitlesi olacaktır. Zaten warhammer evrenine aşina insanlar alıp en az 6-7 ay oynayacaklar WHO ile pvp yapmak isteyen insanlar da gelecek ufak ufak ve bir kitlesi olacak bir şekilde.

Warhammer'la WoW'u karşılaştırmamız da gayet doğal, çünkü WoW uzun süredir rakipsiz gidiyor ve tüm yeni çıkacak oyunlara bakacak olursak içlerinde sadece WHO iş yapacak bir isme benziyor. (Age of Conan bana hep biraz balon gibi geliyor)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Wow'un sonu gelmez diyenler var etrafta ben en çok onlara şaşırıyorum.Daha ilk expention'dan sonra ortaya çıkan durum bariz.Görmemek için kör olmak lazım (yada pati'nin yeni gözde terimiyle "Fun Boy")Sistem öyle bir hale geldiki şu dakikada Bt yapmış ve her boss'u görmüş adamın yapabileceği tek şey ya farm'a devam etmektir yada expention'a kadar hesabı dondurmak...Peki nasıl bir bünye buna katlanabilirki...MMO dediğimiz wow'da bence en büyük eksik Massive kısmındadır.Şu an oyunda yapılan en kalabalık content Av ki bununda gördüğü talep malum.Bunun dışında 10 man ve 25 man instancelar.Bumudur Massive?Kalabalıktan hazetmeyenler varır muhakkak ama ben bir MMO oynuyorsam etrafımda bir sürü insan görmek isterim aynı amaç uğruna çalışan.Expention'dan önce bunu bir nebze olsun tadıyorduk 40 man instancelar sayesinde ama artık oda yok.Warhammer'ın en büyük artısı açık alanlarda hiç bitmeyen content olanağı.Ve oyunun temel taşı olan bu contentlerde (misal RvR) eğer söylenenler yapılabilirse "Massive" bir eğlencenin bizi beklediğini görmek zor değil.

Neyse bekleyip görmek lazım.Ama benim umudum çok fazla özelliklede wow'dan gına gelmiş ama bir türlü alternatif bulamadığı için oynamaya devam eden adam varken...


p.s=topic patch'ten MMO tartışmasına dönmüş ama güzelde olmuş fikir alıp vermek hoş bişeydir:D

[ Mesaj 06 Ekim 2007, Cumartesi - 05:45 tarihinde, ses tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@ses

Bahsettiğin tarzda bir "massive" WO dahil hicbir oyunun, önümüzdeki 10 yıl içinde başarabileceğini sanmıyorum. Çünkü işin içine teknik imkanlar diye bir kavram giriyor.

Tek bir haritada 1000 kişinin yapacağı savaşı kaldırabilecek bir server, o savaştaki insanlara akıcı bağlantı sağlayacak bir veri alışveriş kapasitesi, herkezin sahip olması gereken minimum sistemler gibi ihtiyaçlar baş gösterince. Oyunu kim yapıyor olursa olsun çözüm aramaya başlıyor.

Oyun ilk çıktığında olmayan BG'ler sonradan niye eklendi sanıyorsunuz. Yada ödüleri niye bu kadar cezbedici kondu. Bunun tek sebebi o zamanlar sık sık yapılan Org,UD,İF baskınlarının oyunu neredeyse oynanamıyacak hale getirmesi, nerdeyse her serverda sebepsiz çökmelerin bitmek bilmemesi olduğunu bal gibi biliyoruz.

Şimdi çıkıpta "WoW da en baba savaş 40+40 kişidir, Bu mudur massive kardeşim" demek pek gerçekçi bir yaklaşım olmuyor malesef.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ssj4songoku'nun yazdıklarıda ayrı bir gerçek tabi, Oyuncu sayısını sürekli arttıran bir oyundan bahsederken, üstelik ek görev paketi ile oyuncu sayısını %40 kadar arttıran bir oyundan bahsederken. "Daha ilk expention'dan sonra ortaya çıkan durum bariz.Görmemek için kör olmak lazım " gibi tuhaf bir çıkarım yapmak gerçekten tuhaf oluyor.

WoW hala yükselişte olan bir oyundur. Bir oyunnun sonu gelmeden önce, ilk olarak duraklama dönemine girmesi, sonrada gerileme dönemine girip ciddi oyuncu kaybetmesi. Hatta pazardaki liderliğini kaybetmesi gerekir. Daha duraklama dönemine bile girmemiş, hala gelişen bir oyuna "bitiyor" demek çok komik. Siz oyundan sıkıldınız diye WoW bitmez.

Her nekadar insanlar söylenişini sevmesede, "köpek" kelimesini üstlerine alındıkları için esas anlama dikkat etmeselerde, bu konuda kullanan nacizane atasözü anlatılmak isteneni tam olarak anlattığı için hala vazgeçilmezdir. "Köpekler istedi diye, atlar ÖLMEZ"
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

3000 kisilik serverda 200vs200 yapmak ayrı

13000 kisilik serverda 200vs200 yapmak ayrı bunu da unutmamak lazim , wow ordan sıçtı bi kere server kapasitelerini 15.000 ler civarında tutması hata idi,

warhammer-age of conan bu rakamı 5000 in üstüne geçirmeyecekleri icin 300vs300 savaşlar olacak diyebiliyorlar. zaten hesap yapılmış ortalama olarak 5 yılda 1500 ile 2700 arası insan tanıyormusuz mmolarda , yani 2000+ üstü serverlar boşuboşuna yük geriye kalan 10000 kiisi bosu bosuna sizin baglantınızı yawaslatiyor :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

heh zaten sadece farm a sonu gelmez bi pve ye pvp nin arena denen saçma sapan bişeyden ibaret olduğu rvr nin olmadığı bi oyuna hala yükselişte , daha iismi var da pok atıyosunuz gibi şeyler diyen adamlar gelmesin zaten warhammerada.


bi tane salak bi boss görücen diye her akşam 3-4 saat raid yapıp diğer boş zamanlarında farmla uğraşmak bana hitap etmiyo. ha dersin bu bossı kesip pvp de belli bi avantajın olucak eyv da e arkadaş pvp zaten yok oyunda.

gelmiş geçmiş en ii mmorpg lerden biri olabilir wow ama kendini hiç geliştiremedi expansion ile pvp resmen bitti gibi bişey.tamamen bi hayal kırıklığı benim gibi düşünen bi çok insana. warhammer doldurucak gibi bu boşluğu pvp daha doğrusu rvr isteyen oyuncu kitlesi için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

@MacLeod

Nasıl bir kısır döngü içindesiniz farkındamısınız. Hem War başarılı olsun, tüm isteklerinizi karşılasın istiyorsunuz. Hemde kimse gelmesin biz 3-5 bin kişi keyfimize bakalım istiyorsunuz :D.

Nasıl dönecek o değirmenin suyu? War ciddi bir oyuncu kitlesi tarafından 6 aydan daha uzun süre oynanmassa silinir gider. Tüm teknik destekte çekilir o oyundan.

WoW'un yapamadığı herşeyi yapar, çok başarılı olursada zaten çinlisiyle, 13- oyuncusuyla, sizin tabirinizle funboylarıyla vs,vs hep beraber geçeriz Warhammera.

Bence siz gerçekten yanlış oyundan, hemde çooook yanlış şeyler bekliyorsunuz. Ne diyim , umarım hayalleriniz yıkılmaz.

(Edit : hatta düzeltmiş olayım Wo---> War olayını)

[ Mesaj 06 Ekim 2007, Cumartesi - 12:14 tarihinde, FreEmoon tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

200 vs 200 hatta 100 vs 100 yalanda wow da War da da yalan olur öle bir sistem AoC da zaten hep yalan o sistem ile pvp . Şuan blizzard için herşey iyi gidiyor siz merak etmeyin o adamlar sizden önce düşünüyorlar neyin nasıl gelişip devam ediceğini bana göre blizzard canı ne zaman isterse oyunu bitirir başka bir oyunun wow bitireceğine inanmıyorum ^_-
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yukarıda yazılmış, daoc 6 yıl önce, yani wow çıkmadan 3 yıl önce 200vs200 savaş yaptırmış, nasıl olmaz? :p

said:
Nasıl dönecek o değirmenin suyu? War ciddi bir oyuncu kitlesi tarafından 6 aydan daha uzun süre oynanmassa silinir gider. Tüm teknik destekte çekilir o oyundan.


9 milyon üyeye gerek yok ayakta kalması için. çinli veya cyborcu oranı az 1-2 milyon kişi bile olsa yıllarca devam eder oyun. daoc bugüne kadar devam etmiş iyi kötü, zaten 10 yıl oynayacak değiliz ya..

ayrıca funboy'u kim uydurdu ilk be lol, fanboy terimini bile alırken yamulttunuz. :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
çinli veya cyborcu oranı az 1-2 milyon kişi bile olsa yıllarca devam eder oyun


İşte bende diyorum ki , böyle bir seçenek yok. War'ı 1-2 milyon kişi oynamaya başlarsa kısa sürede çinlisiyle, çocuğuyla, çocuğuyla kim varsa PvP isteyen War'a geçer. O zamanda gene başlarsınız sürekli şikayet etmeye.

Böyle bir oyun hem istediklerinizi verip hemde küçük bir elit kesim tarafından oynanmaz. Guildwars gibi hem pure PvP olup, hem aylık ücret ödenmeyen, abartı itemlerle dolu olmayan, tamamen oyuncunun kabiliyetlerine ve takım çalışmasına yönelik bir oyun bile (ki bence kendi alanında kusursuz olmaya doğru hızla ilerlemiş bir oyundur) sizin isteklerinizi karşılamadıysa ne karşılayacak merak ediyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

benim isteklerimi karşılamıştı guild wars, wow'a başlama nedenim tümüyle arkadaş çevresi kaynaklı. kendim oynamayı aklımın ucundan bile geçirmiyordum uo'dan eski tanıdıkların önemli bölümünün aynı serverda toplandığını öğrenene kadar. neredeyse hepsi ayrılınca zaten tahammül etmeyi de bıraktım.

temenni idi sonuçta o gelmesin şu gelmesin olayı, ama şöyle bir gerçek var ki hangi oyun en popülerse orada çinli veya diğer istenmeyen tipler daha çok olacaktır. wow böyle popüler kalmaya devam eder umarım.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
toggie
üye § 06 Ekim 2007, Cumartesi - 11:49 [ özel msj ]

--------------------------------------------------------------------------------

o gelmesin bu gelmesin. siz mi kurtaracaksınız warhammerı.
boss kesip pvp de avantaj elde etme fikri de süpermiş. warhammerda bu varsa ben uzak dururum zaten.



wow kadar milyonlarca oyuncusu olmasın daha iyi. wowa süper oyun diyen haftanın her günü sabah farm akşam raidden çok keyif adam gelipte .ok atmasın warhammera. oynamasında.

demek istediğim az kişi oynasın falan değil. wowun pve ve farm oyun konseptinden hoşlanan adam tabiki , rvr ye dönük olucak bi oyun hoşuna gitmeyebilir.

warhammer çıkınca wow taibki bitmiycek ama belli bi oyuncu kitlesi kaybedicek.

wow kadar popüler olurmu bunu zaman gösterir ama açıkçası hardcore pveci oyuncular pek olmasın istiyorum warhammerda. pve nin oyunda mecburiyet olmasını istemiyorum wowdaki gibi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Guild Wars'un tek eksisi bir Warcraft evreni bulunmamasıydı arkasında, bir de diablo tekniğini kullanmaması. Bu dünyada diablo tekniğini kullanan her oyun başarılı olma potansiyeline sahiptir. Eh o tekniği geliştiren adamlar da WoW'u yapınca ortaya 24125 milyon oyuncusu olan bir oyun çıkıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Guildwars gibi hem pure PvP olup, hem aylık ücret ödenmeyen, abartı itemlerle dolu olmayan, tamamen oyuncunun kabiliyetlerine ve takım çalışmasına yönelik bir oyun bile (ki bence kendi alanında kusursuz olmaya doğru hızla ilerlemiş bir oyundur) sizin isteklerinizi karşılamadıysa ne karşılayacak merak ediyorum.


katılıyorum, mükemmel bir pvp sistemi vardı.

AMA

deathmatch tarzı, puan yapayım listede bir numara olayım oyunu gw. eksik olan kısmı "dünya". her şey instance, dünyaya etki ediyor diyebileceğimiz sadece warhammerdaki tier sistemine teğet geçen bir sistem oluşturmuşlardı factions ile (iki taraf var, bg tarzı alanlar var buraları aldıkça haritada factionların sınırları değişiyor vs), başka da pek yok.

iyi bir guildle, takımla koordine oynayarak çok zevk alıyorsunuz gw'den. ama tek başınıza veya ufak gruplarla rastgele savaşlara girmekten başka seçeneğiniz yok , bu da bir süre sonra bayıyor.

"sizden başkalarının da olduğu bir dünya" olayını yaratabilselerdi "dengeli" pvp isteyenlerin büyük bir kısmı wow oynamazdı bence.

[ Mesaj 06 Ekim 2007, Cumartesi - 18:00 tarihinde, Fly tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben wow süper oyun diyorum, ama sabah akşam farm yapmıyorum. zevk almasını bilen insan hardcore takılmadan da keyif alabilir oynadıgı oyundan. ben aynı keyifi warhammer'da da alabileceğimi düşünüyorum ama tercih etmem wow varken.

farmer gelmesin, pve manyakları gelmesin, goldseller gelmesin, çinli gelmesin. çok şey istiyosunuz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...