Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Medieval 2 TW: Kingdoms


Sam

Öne çıkan mesajlar

ottoman infantary'le mongolian heavy infantary aynı yahu

eskiden max shield 5 di 6-7 gördüm ben...

ya crossbow'ların armor penetration'ı var evet, ama sam'ın dediği gibi unitelerin armor'larından 1-2 puan alınıp defance skill'ıne ve shield'e verilmiş yanı crossbow'un bu bonusu guzelleiğini biraz kaybetmiş.

ha bide crossbow 1 atana kadar bow 2 atarak o acığı rahat kapatıyo zaten.

[ Mesaj 10 Eylül 2007, Pazartesi - 04:27 tarihinde, Cuce tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

zaten bütün olay pavise crossbowmen ve türevleri, düz peasant/militia crossbow'un fazla esprisi yok.

max shield değeri 8, en güdük mongol infantry bile buckler ile 8 lol, rtw'de de salaktı o iş. germen çapulcu lejyonerle aynı shield bonusu alıyordu, birinde buckler öbüründe tower shield. total realism modu düzeltmişti o olayı ama onda da menzilli birimler bütün olayını yitirmiş. atlılar da charge'dan ibaret, sanki aynı adamlar ata binince mongoloid olmuş. roma'nın okçusu yoktu filan bir komediler. 19 cohort + general geziyordum öyle, o da sıkıyor. rakipler de zaten full phalanx herkes. bütün taktik işte o meşhur checker pattern'de dizip sağdan soldan çevirmekti hoplite türevlerini. bir deneme yaptım 1 roma slinger birimi vs 1 bilmemney shields, adamların cephane tükenene kadar 3 kişi filan öldürebildiler. ne diyeyim buna ben şimdi? öte yandan da gittikçe her oyunda arcadeleşme eğilimli CA.

otto inf'de sanırım moral ve stamina yok öyle. oradan kaybediyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

retrofit mod var diye bahsettim 10mb filan, CA'dan birisi yapmış. kingdoms gibi yapıyor orijinal campaign'i, birim özelliklerine kadar. sadece o bile çok fark yapıyor, şöyle ki komedi değil varangian guard ya da dismounted french knights. 1.1'dekinden çok daha iyi durum gördüğüm kadarıyla.

ben şahsen normal campaign bitirmemiştim, bir deneyeceğim belki. tek turn'de iki yıl atlatması sinir etmişti ben de 6 ay yapmıştım, tabii 900 turn bitecek gibi değil.

oh be kastım demin bitirdim short campaign'i, keyifli ama ğaso şehir saldırısı yapıyorum kimse kendi ortada gezen full stackime saldırmıyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ya ben nedense eski sistemi daha cok seviyorum
bole board game gibi olan
providence providence adamlari saga sola atlattigim

simdi 150000 kisilik ordu war anasini satiyim mekanda
adam 150 barbarlik uniteyle geziyo oralarda
bide saldiriyosun kaciyo ebesinin seyine adar bosuna movement point harcamasi resmen
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

harm..

sahsen atli okcuya laf degdirtmem, gimli' e karsi yaptigimiz cuklu oyunculu maclarda; 9823614123 tane atli okcu alip dumduz etmisligim cok vardir.


Sonucta atli okcuya tek ciddi counter baska bir atli okcu, eger siz tamamen atli okcu uretirseniz ve karsi taraf daha dengeli bir kurduysa size karsi sansi yok.

Sadece iyi koumlanmis bir yaya okcu birligi sizi zorlayabilir, bu durum da en iyi taktik yuksek hizini kullanip defans hattinin arkasina gecip yaya okculara kiliclarini tatirmak, defans hatti uzerine donunce hemen topuklamak.. Tabii tum bu olaylar sirasinda oklamaya devam ediyorsunuz. Bir sure sonra karsi dusman yorulmus yipranmis oluyor.

Atli okcularin kondisyonu cok yuksek oludugndan, tamamen cemberliyip son bir sarj veriyorsunuz.. bingo
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

iyi güzelde, işte ortamda, ottoman infantary dir ne biliyim, mongolian heavy infantary dir, dismounted french archer dır gibi, long range yaya ve sipahiyi bile döven tipler varken sonuclar pek hoş olmuyo melee'ye girince.

aynı şey pavise'ler içinde gecerli , birbirinizi oklamaya baslayınca zararlı genelde atlı okcular oluyo.

avantaj sağlaması için aynı anda 1-2 yaya okcunun range'ınde olması diğerlerinden uzatka o iki uniteyi oklaması falan gerekiyo ama long range missile'lar bunuda engelliyo.

ha zevklimi cok zevkli da tırt 6 missile'lı litvanya atlı okcusuyla yürümez bu işler, vericeksin sipahiyi ohhh miss

[ Mesaj 10 Eylül 2007, Pazartesi - 15:28 tarihinde, Cuce tarafından güncellenmiştir ]
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

agir yaya birlikleri asla sizi yakalayamayacagindan, tek sikinti cephanede. Eh 8 - 10 unitenizde ok tasidigindan cephanede pek sikinti olmuyor.

Sabit ve uzun menzilli okcular icin care dedigim gibi noktasal sarjlar, 1e1 tabii ki kapismak cok yersiz. Yandan arkadan yakayalip, hizlica sarj edip; hemen toparlanip kacmak lazim. Hareket ederken ates edebildiginiz icin bir kez defans saffinda kaos yarattiktan sonra, dusmani azami miktarda yipratmaya basliyorsunuz.

Karsinizdaki rakip 5 tane pavise crossbowman getirirse isiniz zorlasacaktir ama genelde rakipleriniz hep 2 - 3 birlik crosbowman tasidigindan sayisal olarak ustunluk yakaliyorsunuz.

Atli okcularin en onemli olan harketliligi kullanmak lazim, karsinizda cok sayida sabit agir okcu varsa, hemen hattin arkasina gecip sarj verip geri cekilmeniz; donup diger taraftan sarj vermeniz lazim. Pavise size donmeye calistiklarindan ates etmeye vakit bulamayacaklar. bir sure bitkin dusecekler.

Deneyin bir olacak bakin : ) Ben osmanlilarla sadece 10 -12 okcu birligi tasiyan ordularimla vahset yaratiyordum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

heh simülasyon havası isteyenleri europa universalis'e alalim. Zaten hava-civa gercekciligi tasiyan sira-tabanli harita modunda ne yapsaniz; simülasyon atmosferi yakalayamazsiniz.

Oyunun amaci bu gercek zamanli savas anlari; zaten firma bu konuda tek ve uzman. Yoksa harita modu.. soyle boyle idare eden kivamda. Amiga'daki cengiz han oyunundan; haritasal olcekte pek bir derinlik farki yok. Sahsen osmanli ile ilk hamlem tum atlilarimi toplarliyip 2 - 3 sira icersinde istanbul'u almak oluyor : ).

shogun'a bakarsaniz onceligin her halükarda savaslarda oldugunu gorebiliyoruz . Adi zaten "total war" firmanin. Serinin amaci, guzelligi; farki bu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

order spearmen & limonyiyen auxiliary kralını tanımaz atlı okçunun ehu

yalnız şöyle durum var cüce, normal yayla atılan oklar hedefe geç ulaştığı için cantabrian circle yaparsa adam vurmakta zorlanıyorsun hayli. crossbow boltları direkt hızlı uçup vurdukları için o numara o kadar fayda etmiyor.

bir de kingdoms'daki değişikliği hatırlatmak isterim: atlı birimlerin asker sayısı düşürülmüş. dörtte üçten ikide bire inmiş normal birimlere göre asker sayıları. öte taraftan mountların kapladığı alan büyütülmüş, bu da chargeların eskisi kadar kuvvetli olmasını ve süvari manevra kabiliyetini yüksek tutmak istediklerini söylemişler. buradan zararlı çıkan da atlı okçular, vurması daha kolay ve sayıları daha az.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

harm.. Bulamadim vermisim belli ki oyunu birine. Exp ile birlikte indiriyorum; bakalim ne zaman iner artik heh.

İnsin bir replay koyacagim ama; Sam'in dedigi noktalar cok can sıkıcı. Mizrak tasiyan askerler sık/yogun birlikler oldugundan oklara daha kolay hedef oluyorlar ozellikle arkadan ve yandan. (zaten atli okcularla asla onden atesmemek lazim, hazir hizlica konum degistirip; dusman birliklerini kalkanini etkisiz hale getirebilme sansiniz varken) Sıkıntı mizrakli askerlerin sayi ustunlugundan dolayi cephanede yasaniyor aslinda. Ben kendimi kovalatip yorululup morali bozulmus ve ana kutleden kopmus mızraklı piyadelere aynı anda 2-3 kanattan sarj ederek anca halt etmeyi deniyorum. Sona bırakıyorum onları genelde; ok harcamıyorum onlara. (laptop'a bakayim gimli ile yaptıgmız bir replay kalmıstır belki; hamachi'den oynuyorduk biz hep)

Asil artik campaign'lerin cok oyunculu oynanabilmesi harika; Murat'la hep istedigimiz birseydi keza bir sure sonra savaslar kendini tekrar etmeye basliyor.

Aslinda paticik olarak bir turnuva duzenlesek mi ? Herkes 10.000 kredilik ordu kursa karsilastirsak turnuvasal bir edayla ?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yapalım valla, gamespy olmuyordu tabii ama hamachi yoktu o zamanlar :p

zaten piyadeyle ya da ağır süvari ile atlı okçu kovalamak anlamsız, ya pavise crossbowmen ya da hafif süvari ile yakalayıp ağırla yetişmek arkadan. bunlar da yoksa ağaçlara saklanıp cephane bitirtmek ehu
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ben yapılan olaya kötü demedim tabii ki ünitleri hakkını vererek kullanmak lasim lakin çikipta full atlı okçu basarsan full mikro kasman gerekir.ben de diyorum ki o kadar apm kascanıza gidin sc oynayın w3 oynayın belki proya gidersiniz dimi? ayrıca birbirinin eksiklini kapatan ünitler basmak rtslerin temel olayıdır. ok. end of brifing ok.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam,
heh ben download etmeden, konu acmiyorum yarisma ile ilgili; kiskanirim sonra :). 3 gun sonra iniyor acacagim.

oneway kardes : )
Eee öö.. benim için normal dengeli bir orduyu yonetmekten daha yogun mikro içermiyor, göreceli tabii; şahsen daha cok egleniyorum. Bir oyunu oynuyorum diye digerlerini sutlamamak lazım : ). Zaten iyi bir mikro oyuncusu degil aksine gayet makrosal bir insanımdır heh. Dedigim gibi simüslasyon havasını kacirmiyor (benim icin en azindan), gayet akilci buluyorum hatta. Zaten ne kadar simülasyon degeri oldugu da tartisilir; keza o zamanlar bir kez savas basladiktan sonra müdahale sansınız ancak; birlik yollamaktan ibaret. Ben Taktik strateji gözüyle oynuyorum; mdw, cok da gercek zamanlı starteji sayılmaz.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...