Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Medieval 2 TW: Kingdoms


Öne çıkan mesajlar

Mesaj tarihi:
geçen gün çıktı, halihazırda teutonic campaign'i oynuyorum ve tavsiye ederim medieval 2 sevenlere. :)

normal campaign'den alınan aynı birimlerin bile statları yeniden ayarlanmış, hatta oyun yapımcılarından birisi retrofit mod olarak koymuş bunu normal campaign için de.

4 ayrı campaign var, herbiri ayrı mod gibi kendileri açılıyor. şöyle diyebilirim ki eski medieval'ın viking invasion pakedi gibi dördü bir arada yapmışlar bu sefer. ve gördüğüm kadarıyla ufak alanlar da denemez öyle. her campaign'de 7-8 tane faction var ortalama.

bazı campaignlerde bazı factionların kendilerine has mission eventleri var sanırım, mesela teutonic order'a avrupa'dan haçlılar geliyor "bizi gezmeye götür" diyorlar, siz de götürüp litvanyalı kestiriyorsunuz, ortamı beğenirlerse ayrılırken bahşiş bırakıyorlar. :P
Mesaj tarihi:
crusades campaign'de türkler var ve oyun başlarken en geniş topraklar onlardaydı diye hatırlıyorum. ve bu sefer advantages kısmında "good infantry" denmiş, abuk sabuk saracen militia'ya talim yok düzgün birimler vardı. her defasında yılıp türkleri bırakmamın nedeni buydu önceki oyunlarda.

hoş gerçi hem bizans hem de antakya prensliğiyle savaşta başlıyorsunuz iki ayrı cephede, daha denemedim ama dikkatli başlamak lazım.
Mesaj tarihi:
yamasız halinde atıl kalma bugları filan vardı ama zaten düzelttiler onu. yapay zekaya gelince, normal/normal oynuyorum ama litvanyalılar hilal taktiği yaptı çok pis bir yerde. dedim noluyoruz. henüz zayıf bir kısmını göremedim ben.

ingiliz çarls diye bir tip geldi mini ordusuyla, onu gezdiriyorum şu anda ehe
Mesaj tarihi:
abicim kasip tuklucem ama bast bi sorum war
su traderlari imamlari hala tek tek elle yetistirip olduklerinde yenilemek gerekiyo mu
abicim sen kalk ingilterden misiri isgal et
traderlar yaslanip oluyo diye parasizliktan azin koksun
Mesaj tarihi:
o zaman ingilizlerden sünnetsizlik vergisi topla sende cok ayıp bunumu laf ediyosun.


sanmyorum öle bişey olucağını cunki senın hangı şehrinden gidiceğine veya hangi üretimi durduruğ trader ürüteceğine nasıl karar vericek
Mesaj tarihi:
abicim sacma bisi trader ya
zaten 1500 yane unite war
zaten araplar siyirmis makineli tufek modunda asaasin geliyo ustume
hane priestleri felan gectim
traderlarla sikintim avrupada sefalet yasiyorum lan
Mesaj tarihi:
campaign'e göre değişiyor molto ama mesela teutonic campaign 300 turn, orijinal m2 campaign'den daha uzun. öbürleri de 200-300 turn arası.

hala aynı bone, imama papaza lafım yok da merchant yoruyor evet. göndermesi değil de yolda genkliyorlar filan, yollamıyorum fazla uzağa tenha yer değilse ya da cidden değmeyecekse.

bir de yeni mekanik koymuşlar bazı birimlerin üretimi için. şöyle ki mesela bir kalenin katolik nüfusu %80 üzeri değilse orada rittenbrüder (şatafatlı miğfer manyağı abiler) yapamıyorsun. britannia campaign'de din yok onun yerine ulusal kültür var sonra. tabii bu dediğim bazı sofistike birimler için geçerli sadece.

bir de teutonic order'ın hanedan derdi yok, güzelim grandmaster'ı salak gibi öldürttüm çat diye yenisini seçtiler. dediğim gibi diğer campaign'leri oynamış değilim ama mesela americas'da ispanyol birimlerinin havuz yenileme hızı çok düşük ama upkeep de öyle. yerlileri kiralamak gerekiyor bol bol.

kıssadan hisse diyebilirim ki bugüne kadar gördüğüm en geniş ek paket, ciddi 'genişleme' pakedi yapmış adamlar, helal olsun. zaten 6gb filan ama movie yok öyle pek.
Mesaj tarihi:
hah azini opiyim samcim
anamissin derdimi
imamda papazda deilim arkadasim
3 kurusluk silk icin
yolda tecavuz ediyolar traderlarima ya
butun ulkemde benim kraldan daha yildizli assasinler gziyo herifler trader farmladi butun oyun

sam americasda barutlu uniteler nasl abi
yane cok eziyo mu
Mesaj tarihi:
valla dediğim gibi oynamadım henüz americas ama zaten fazla musketeer getirilebileceğini sanmıyorum. ordunun çoğu paralı yerli olsa gerek.

bir de americas'da apaçiler filan bile oynanabiliyor ve tüfekli birim yapabiliyorlar sanırım belli koşulları yerine getirirlerse, at üstünde tüfekle cantabrian circle yapan birimleri vardı sanırım ehu tam tom miks fantezisi

zaten new spain denen faction işte havana ve bir-iki ufak şehir filandı başlangıçta sanırım. kıyıya ufak bir ordu çıkmış, yerliler geziniyordu etrafta.

[ Mesaj 04 Eylül 2007, Salı - 13:23 tarihinde, Sam tarafından güncellenmiştir ]
Mesaj tarihi:
heh yok, mesela avrupa'dan afrika'ya fildişi ticareti yapmaya gönderince turn başına 700 gold verebiliyordu oturaklı tüccarlar.

şimdi bildiğim zifti satıyorum letonya'da, 127 gold turn başı ve şehrimin dibinde heh
Mesaj tarihi:
evet aynen 1k'yı bile bulabilir bir tüccarın turn başına geliri. Ticaret yapılan ürüne, tüccarın seviyesine, ürünün başkente uzaklığına ve ürünün bulunduğu bölgedeki binalara göre değişiklik gösteriyor kazanç.
Mesaj tarihi:
bir de sanırım trade rights anlaşması mevcutsa bölgenin sahibiyle. işte tüccarı güçlendirene kadar çok kasınç ama güçlenirse de kuvvetli oluyor.
Mesaj tarihi:
bir yerlerde bir yontem okumustum da deneme firsatim olmadi. az bulunan bir kaynagin tam ustune kale kuruyorsunuz, sonra kalenin icini tuccar ile dolduruyorsunuz. diger tuccarlar alamiyormus ve her tuccar ayni kaynaktan gelir sagliyormus. bu yontemi test eden var mi?
Mesaj tarihi:
Doğru ne kadar çok ülkeyle trade rights varsa o kadar iyi. Tüccarı güçlendirmek gelişmiş ticaret binaları, merchant guildi olan bir şehrin varsa o kadar da zor olmuyor aslında; zaten en aşağı 3-4 çıkıyor yapınca, bir süre bir kaynak başında bekletip monopolist yapıyorsun sonra uzağa taşıdın mı, yolda bir özellik daha kazanıyor uzak diyarlara gitmesine bağlı olarak. Fakat oyun o kadar kolaydı ki tüccara kastığına değmiyordu, en azından yamasız halinde öyleydi. Umarım biraz zorlaştırılmıştır bu sefer.

Tüccarları kaleye doldurmak yöntemi var fakat ben bug sayıp uygulamıyordum çünkü kaleye saldırı olursa hepsi yok oluyor tüccarların galiba(denemedim) ama AI hiç tenezzül etmiyordu bunu yapmaya aynı zamanda AI'nin de uygulamadığı bir yol olduğundan bug varsaydım.

[ Mesaj 04 Eylül 2007, Salı - 14:52 tarihinde, eldar tarafından güncellenmiştir ]
×
×
  • Yeni Oluştur...