Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Fallout 3 - çıkış öncesi


axedice

Öne çıkan mesajlar

Venator said:
Hahaha ayrıca bu efsane yazıyı da bütün dünyadaki PC RPG oyunu ve Fallout fanlarına yolluyorum buradan gülmekten öldüm:

IGN Preview'la ilgili Gamespot forumlardan bir arkadaşın görüşü


Bold proclamations for such a small amount of hands-on time, yes, but words I'll stick behind as a fan on the Elder Scrolls. In fact, Fallout 3 is very much Oblivion in a post-apocalyptic world. So if you didn't like that game, or the series for that matter, then ignore everything I've said thus far and go read something else. If, however, you spent 200+ hours in Cyrodiil like I did, or just love western-style RPGs, then you should keep going -- because your next big adventure is just over the next hill.

*insert Fallout fanrage here*

In fact, there are twice as many objects drawn onscreen when compared to The Elder Scrolls

And still no shadows, ELL OH ELL.

Another bonus that Fallout 3 has over Oblivion is with its combat.

One more Oblivion comparison and I'm punching someone. Hard.

Though you can play it like a shooter/ actioner if you choose

*insert RPG player rage here*

the game also benefits from the same action point system found in its predecessors

"Same" as in "not the same"

you can also get a little more personal by tapping the right bumper (or R1 on the PS3)

*insert PC gamer rage here*

pockets and be picked just like in Oblivion

FALCON PUNCH!!

which presents a mini-game that challenges you to figure out a password from a screen full of gibberish)

*further RPG player rage here*

and the player ability to "surrender" to another NPC during combat by holstering your weapon

Hey, that's neat. Depending on implementation, anyway.

As improved as Fallout 3 is, it still feels like Oblivion in a lot of ways (even if you can't sprint -- though you do move faster if your weapon is holstered). The world map works exactly like Oblivion's, as you can fast travel to places you've already been. Hitting select brings up Oblivion's "time pass" feature as well, buying you time to recover or move the in-game clock along to a more desirable point. Even the inventory system and interface is taken right out of the last Elder Scrolls, so there should be a high level of familiarity for returning players here.

http://youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s

as well as the same Skill and Perks ideals used in those games as well

...and no one even shed a tear for the Traits that were lost.

To sum up, Fallout 3 looks and feels exactly what you'd expect a hybrid of Fallout 2 and Oblivion to look and feel like. Even after an hour of play, it's more than evident that it's as deep as the ocean, handles responsively, and brings enough fan-service from Bethesda's two franchises to make it a strong contender for the best RPG of the year.

*angry mumbling*

The only knock against it right now, other than the fact that role-players who like to go light on the combat are up against frequent skirmishes here

WHARRGARBL



http://img149.imageshack.us/img149/2121/1213368723361zn9.jpg

İşte nooblivion hedef kitle aka Fallout 3 hedef kitle aka 14 yaşında angsty amerikan teen
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

nedan yahu?
taso dağıtıp 9 sene sonra bile hala satış yapıp, dunyanın en önemli e turnuvalarında en önemli dallardan birinin başında olup, sayısız fan sahibi olabiliyorsun. hemde sadece tasoyla bence super taktik.


nma dan birinin attığı aptal bir mesajı gelip bizim üstümüze yığman hoş değil sam.

e speach ne olucak sorusuna "yeah its there too, you can be a good guy ora bad guy" diye cevap veririke adam hala HEADSHOOTT!!!!! YEAH!!! derdindeyse benım için oyunun cok bir dayanağı yoktur.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

keşke fallout serisi yerine apocalyptilon falan diye bi oyun yapsalarmış. bak o zaman kimse sinirlenmez, beğenmemezlik etmezdi. "hmm apocaliption... vasat ama kanlı ve agresif gençler için yapılmış fps/rpg oyunu, ha? ilginçmiş " der ve fazla bulaşmadan geçerdik..

amma ev lakin bu ferrari'yi alıp "işte yeni aracımız 4kişilik, ucuz, aile binek otomobili! içine kalkışta vitese takabilmeniz için süper bir sistem koyduk ve adına devri-yaj dedik. devrini de ayarlayabiliyorsunuz çünkü! daha yenilikler bitmedi. arabada hava üfleyen kanal sistemi de mevcut....!" gibi ifade edilebilecek bir eblehe çevirmeye benzemiş.

kol-kafa koparmaya kasacaklarına keşke içeriğe kassalarmış. çünkü şimdilik sızdırılan, reklamı yapılan ve övünülen şeyler aslında övünülmesi gereken şeyler değil. grafik/motor/ai olayı zaten oblivion'dan gelmiş. sen neye kastın bunca süredir? diye sormazlar mı adama. nerede özgünlük, nerede yaratıcılık... yaratıcılığın oyuncak ayıyla sınırlanması mı engelledi sizi a çocuklar...

ne diyip post apocalyptic bir çağda geçen harika oyunumuz! apocalyptilon deseydiniz keşke.

hâlâ ümidim oyunun bu sunulanlardan daha fazlasını içermesidir (idi) oynayanlar da "öeh.." diyorlarsa ümid etmek yersiz gibi..
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

140 kişilik omuzluk fetişli ekip beslemiyorlar, koymaz gene.

yaklaşıyorsunuz dedim, size yığmadım. ama çok benzeyen üsluptalar neredeyse hepsi zaten. mesela bu videoya yönelik son model çamur:
said:
Did Todd Howard's intro implicitly give him credit for creating the Fallout universe?

It's said something like "Todd Howard is responsible for creating....." And they show a little clip of Fallout.

"game worlds" diyor nokta noktalarda ama bu arkadaş ve "EVET ÖYLEAĞĞĞĞHHH" diyen destekçileri vvardenfell ve cyrodiil'i wasteland diye addetmişler.

speech filan diyorsun da pipboy'da speech skill pipboy'un ekranının görünmeyen kısmında kalıyor sanırım demoda. adam da dialog göstermiyor. gene eksik bilgi, gene spekülasyon. abesle iştigal.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

speechi kaldırmışlar demiyoruz oyundan.

ama ilk cıktığındaki ss lerde kan cvahşet anlatıyordu, oyun cıkıcak dev gameplay gösteriyor hala kan vahşey, bilmem kac sene sırf kan vahşet var oyunda sırf bunu gösterdiler.

nerde geri kalanı? nerde bu oyunun geri kalanı?
böle bi oyun anlatma mantığı yok, eğer bana 100 şey göstemişlerse bunların için 1 tane rpg'ye dayalı bişey yoksa nerde derim hakkımdır.

git bak bakalım scnın sitesine forumlarına Q&A batchlerine adamlar kerrignanın bacaklarını pek güzel yaptık bu sefer, sonra marineler ikiye bölüünüyo zealotlar kesince mi diyo yoksa oyun hakkında gercekten önemli bişeylermi anlatıyor?

anca "omuzluk fetişi lolololol" dersin sam üzgünüm.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eski oyunlarda bloody mess traiti olsa bile her vuruşta işlemezdi, ha işlese de tutarlı olur, sniperla kafadan vurduğun adamın "bacakları" kopmazdı. BB gunla dehşet saçamasam da dandik tabancayla omg crit bi defa başıma gelmişti. Lvl24te alınan dehşet bi perk biraz overpowered olabilir, hatalı mekanikleri olabilir. Ama bu ayrı, violence is fucking hilarious mantığıyla yapılan ve sıradanlaşan vahşet ayrı.

Sam sen diyince eski başlıklarda ne demişiz diye bi merak edip baktım, Oblivion oynayana kadar herkes Bethesdaya ehvenişer gözüyle bakıyor. Oblivionın nasıl sunulup ortaya ne çıktığını hala hatırlıyoruz. İnatla ve ısrarla benzer bir oyun yaptıklarını anlatıyorlar. Bekleyip göreceğiz çok umut dolu bi laf ama oyunun ön plana çıkartılan özellikleri ortada. Bize ne gösterirlerse onu alıp yorumluyoruz. Genelde aptalca şeyler gösterdikleri için de dalga geçiyoruz tabi heh.

Sorun speech skillinin olmaması değil (ki zaten olduğu açıklandı bi süre önce), vidyolarda buna dair bişey göremememiz. Sorulunca you can be a bad guy or good guy, ama koskoca falloutun demonstrasyonu sanki sıradan bi combat motoruymuş gibi yapılıyor. Çok oblivion kokuyor bu tanıtımlar.

Bide analojin yine hatalı, dağcı-bağcı ilişkisini yanlış kurmuşsun.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Cuce said:
nerde geri kalanı? nerde bu oyunun geri kalanı?
böle bi oyun anlatma mantığı yok, eğer bana 100 şey göstemişlerse bunların için 1 tane rpg'ye dayalı bişey yoksa nerde derim hakkımdır.

git bak bakalım scnın sitesine forumlarına Q&A batchlerine adamlar kerrignanın bacaklarını pek güzel yaptık bu sefer, sonra marineler ikiye bölüünüyo zealotlar kesince mi diyo yoksa oyun hakkında gercekten önemli bişeylermi anlatıyor?

anca "omuzluk fetişi lolololol" dersin sam üzgünüm.


o önemli şeyler arasında karakterlerin birbirleriyle konuşmaları, bölüm brifingleri filan var mı? hikayeyi ifşa edecek şeyler mi gösteriyorlar yoksa "combat şöyle olacak, combat böyle olacak" mı diyorlar? ben takip etmiyorum da sen söyleyiver bir zahmet, meraklandırdın doğrusu.

omuzluk fetişi lolololol

axe, sniper perk'i dedim çünkü crit olayının cılkını çıkardığı için yarım saat random encounter yapsanız dediğim örneklerden bolca görmeniz mümkün. yoksa onsuz da mümkün, o zaten crit rate'i luck sayısı üzerinden düzenlemek dışında bir etkiye sahip değil.

bloody mess almadım, kullanmadım zira trait israfı bir olaydır. buna rağmen, energy pistol ile disintegrate ettiğiniz canlılar, (üç metrelik mutant ya da power armorlu insan farketmiyor) havalı tüfekle gövdesinin yarısını kopardığınız tipler filan GANİ GANİ idi. ve evet eski oyunlarda bu hoşuma gitmemekle beraber sprite kıtlığıdır, olur öyle diyerekten kafama takmadım. burada da şahsen hoşuma gitmedi ama game-breaking bir olay gibi de görünmüyor. belki ince ayar çekerler çıkmadan oyun.

oblivion'un çuvalladığı yerler konusunda hemfikir olduğumuz fazla alan olduğunu sanmıyorum dialog çarkı hariç. elder scrolls 14 yıllık bir seri, ne olduğu belli. dialog ağacı bekleyen vardıysa gitsin diablo 3'ten de dialog ağacı beklesin oldu olacak.

siz varsayım üzerinden 'konuşuyorsunuz', konuşsanız eyvallah da yargıda bulunuyorsunuz. ben de diyorum ki bunlar faraziyettir. ben "DİALOGLAR MÜKEMMEL OLMUŞŞŞ" diyemiyorsam bu neden? çünkü görmedik. ama birileri gelip gelip "DİALOGLAR BİRŞEYE BENZEMİYOR ONDAN GÖSTERMİYORLARRR" diyebiliyor tekrar tekrar bayatlayana kadar.

hayır yani makul tartışma öyle olacaksa hadi başlıyorum:

MANYAKKKK DİALOGLAR KESİN, O KADAR GÜZEL Kİ GÖSTERİP DE HEYECANI KAÇSIN İSTEMİYORLARRR İŞTE BETHESDA FARKI BUUUUU

ben de üzüm yemek istiyorum, ama bağa elimde sopayla girmiyorum.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

git bak sam, eski oyunda ne olmuş o zamandan bu zaman neler yaşanmış olmuş bitmiş hepsi yazıyor.

bir rts oyununda önemli olan micro macro dur unite ceşitliliği özellikleridir, bunlar zaten anlatılıyor. spoiler oluca şeylere elbet girilmiyor.


sen spoiler olmıyacak tek bir diaglog gösteremiyceklerini idda ediyorsan bilemem.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Arada 10 sene yok zaten
Arada çalınıp çırpılacak onlarca rpg çıkmadı zaten
Bilgisayar oyun sektörü sürekli geriye gidiyor zaten
Biri tek cd (ki o zamanlar bile çok cdli seslendirmeli, demolu gani gani oyun vardı) diğeri allah bilir kaç dvd olmayacak zaten

Yani hala şu karşılaştırmaların yapılabiliyor olması bile Bethesta'nın ne kadar boktan bir firma olduğunun en güzel örneğidir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Venator said:
Hahaha ayrıca bu efsane yazıyı da bütün dünyadaki PC RPG oyunu ve Fallout fanlarına yolluyorum buradan gülmekten öldüm:

IGN Preview'la ilgili Gamespot forumlardan bir arkadaşın görüşü


Bold proclamations for such a small amount of hands-on time, yes, but words I'll stick behind as a fan on the Elder Scrolls. In fact, Fallout 3 is very much Oblivion in a post-apocalyptic world. So if you didn't like that game, or the series for that matter, then ignore everything I've said thus far and go read something else. If, however, you spent 200+ hours in Cyrodiil like I did, or just love western-style RPGs, then you should keep going -- because your next big adventure is just over the next hill.

*insert Fallout fanrage here*

In fact, there are twice as many objects drawn onscreen when compared to The Elder Scrolls

And still no shadows, ELL OH ELL.

Another bonus that Fallout 3 has over Oblivion is with its combat.

One more Oblivion comparison and I'm punching someone. Hard.

Though you can play it like a shooter/ actioner if you choose

*insert RPG player rage here*

the game also benefits from the same action point system found in its predecessors

"Same" as in "not the same"

you can also get a little more personal by tapping the right bumper (or R1 on the PS3)

*insert PC gamer rage here*

pockets and be picked just like in Oblivion

FALCON PUNCH!!

which presents a mini-game that challenges you to figure out a password from a screen full of gibberish)

*further RPG player rage here*

and the player ability to "surrender" to another NPC during combat by holstering your weapon

Hey, that's neat. Depending on implementation, anyway.

As improved as Fallout 3 is, it still feels like Oblivion in a lot of ways (even if you can't sprint -- though you do move faster if your weapon is holstered). The world map works exactly like Oblivion's, as you can fast travel to places you've already been. Hitting select brings up Oblivion's "time pass" feature as well, buying you time to recover or move the in-game clock along to a more desirable point. Even the inventory system and interface is taken right out of the last Elder Scrolls, so there should be a high level of familiarity for returning players here.

http://youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s

as well as the same Skill and Perks ideals used in those games as well

...and no one even shed a tear for the Traits that were lost.

To sum up, Fallout 3 looks and feels exactly what you'd expect a hybrid of Fallout 2 and Oblivion to look and feel like. Even after an hour of play, it's more than evident that it's as deep as the ocean, handles responsively, and brings enough fan-service from Bethesda's two franchises to make it a strong contender for the best RPG of the year.

*angry mumbling*

The only knock against it right now, other than the fact that role-players who like to go light on the combat are up against frequent skirmishes here

WHARRGARBL



Harbiden süpermiş bu heheh
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

FreEmoon said:
Abooow FPS olmuş lan bu. Hani taktik, hani turn base combat, nerde nişan alma için gerekli traitler, perkler. Resmen mause kordinasyonuna göre yapıyorsun head shotu bilmemneyi. Bildiğin fps bu ya.

Şu piyasada devam oyununu doğru dürüst yapan, önceki oyunun sevilen şeylerini silip atmayan blizzard dışında bir firma çıkmayacakmı allah aşkına ya.
+
ohooo yine mi...

şikayet edecekseniz bile mantıklı şikayet edin lütfen.
bilmediğiniz şeyleri hiç yokmuş gibi varsayıyorsunuz.

First Person View'e sahip bir oyunun icon adventure olmasını beklemiyordunuz herhalde? bunu bekliyorduysanız zaten büyük bir çelişki.

first person view olarak oynanan rpg'lere örnek olarak might & magic ve elder scrolls serilerini verebilirim. bunlar kılıçlı büyülü zamanlarda geçtiği için elde tabanca dolaşmadığınız için belki Quake veya Half-Life gibi FPS hissiyatı uyandırmamış olabilir. Ama FPS farklı birşey, First Person View RPG oynamak farklı birşey.
Elbette sonuçta iş senin mouse kabiliyetine kalıyor, tamamen karakterin skillerinden ibaret savaşmıyorsun.
Ancak sonuçta Might & Magic ve Morrowind gibi oyunlarda da iş senin mouse yeteneğine kalıyordu. Tamamen karakter skillerinden ibaret combat bulunmuyordu, daha iyi reflekslere sahipsen yaratıkları daha kolay öldürebiliyordun.
Ha bu FPS ise, o da kılıçlı FPS.

Modern Age First Person View RPG türüne örnek olarak Vampire The Masquerade - Bloodlines, Deus Ex, System Shock, Bioshock gibi oyunları örnek gösterebilirim. Tüfekle oynadığımız için Morrowind'ten daha fazla "FPS" özelliğine sahip oyunlar bunlar, ama FPS türünden çok daha farklı olmaktalar. Bu konuda Bioshock iyi bir örnek değildir belki ama Bloodlines iyi bir örnek olur diye düşünmekteyim. Ne kadar iyi aim yeteneğin olsa da, karakterin skilline göre ateş ederken o derece isabetli atışlar gerçekleştirebiliyorsun. Skillini artırdıkça kurşunların yayılması da azalıyor.
İstersen RPG içerikli FPS de, istersen FPS içerikli RPG de, Modern Age First Person View RPG olunca böyle oluyor. Kılıçlı dövüş oyunları aksiyon, tabancalı dövüş oyunları FPS olduğundan bir önyargı olacak elbette ama icon adventure yapmadıktan sonra bu iş böyle.

Hani taktik? İlk oyunda ne kadar taktik varsa bu oyunda da o kadar taktik olacak. Hem FPS sayesinde karakterini daha iyi kontrol edebileceksin.
Hani turn base combat? VATS var, mis gibi. Turn base combat yapmak istediğinde VATS'ı aktife edip istediğin kişiye saldırabileceksin. Zaten Fallout Tactics oyununda daha çok real time özelliği eklenmişken, Fallout'tan sonraki Black Isle/Bioware oyunlarında "full turn based combat"tan "pause'lu combat" sistemine geçmişlerken, First Person View bir oyunda Fallout 1 edasıyla full turn based oyun beklemek biraz hayal.
Nerde nişan almak için gerekli perkler traitler? Her traiti ve perki açıkladıklarını görmedim, bu yüzden şu aşamada var veya yok diyemeyiz. Ancak adamlar kendileri de söylüyor, skillerinize göre ateş etme oranınız değişecek diye...
Elbette mouse kordinasyonuna göre yapacaksın, ne umuyordun? sen mouse'a dokunmuycaksın karakter otomatik mi ateş edicek? E bu sefer de "konsol noobları için böyle yapmışlar" demez miydin, derdin.

"Şu piyasada devam oyununu doğru dürüst yapan, önceki oyunun sevilen şeylerini silip atmayan blizzard dışında bir firma çıkmayacakmı allah aşkına ya."

Ha tam "fallout fan wannabe whine"lık bir laf olmuş tebrik ederim.

Bir not, Blizzard da önceki oyunun sevilen şeylerini silip atmış durumdadır.
Warcraft, Starcraft iyi gidiyor bence ama şu Diablo konusuna örnek vermek istiyorum. Diablo 1 tam anlamıyla karanlık ve korkutucu bir oyundu. Bazı yaratıkların davranışları yüzünden oyuncular epey zorlanabiliyordu. Ancak Diablo 2 çok daha renkli, çok daha kolay, çok daha hack&slash bir halde çıktı ortaya. İlk oyunun özelliklerini seven fanlar Diablo 2'yi bir tepkiyle karşıladı, ama şu da var ki, Diablo 2, Diablo 1'den ayrı, kendi yeni fan grubunu oluşturmuştur. Büyük ihtimalle Diablo 3'te de böyle olucak gibi.

Başka bir örnek. Duke Nukem 1 ve 2 platform oyunlarıydı. Platform oyunlarıyken çok sevilirdi. Ama 3D Realms radikal bir karar alarak FPS oyununa çevirdi Duke serisini. Şu an bazı kişilerin Fallouta yaptığı "ay biz Fallout'u izometrik sevdik, first person view Fallout olmaz, olamaz, karalarız oyunu" olayını zamanında Duke Nukem 3D çıkmadan önce de yapanlar olmuştur. Ama şu bir gerçek ki, Duke Nukem 3D, ilk iki oyundan daha büyük bir başarı sağladı. Şu an Duke Nukem diyince ilk aklımıza gelen DN3D olmaktadır.

Bir oyunun devamını çıkartıp eskisi kadar iyi veya eskisinden iyi çıkartabilen bir sürü firma mevcut. Ha elbette insan gözünü kapatınca bunları görmezden geliyor, doğaldır.

Yeni çıkacak oyunlardan bir örnek vereyim, Fable 2. Daha çıkmadı elbette ama şu aşamada Fable'ın güzelliklerini taşıyıp Fable'dan daha güzel bir oyun olcakmış gibi gözüküyor.
Biraz geriye gidersek, Half-Life 1, Half-Life 2 örneğini verebilirim. Elbette bir "renk" farkı var ikisi arasında, ama ikisinin de zamanının en iyi oyunlardan biri olduğunu gözardı edemeyiz.
Kotor 1, Kotor 2 var. Farcry, Crysis var, aynı firmanın çıkardığı. Farcry 2 de gelicek ve Farcry'dan da Crysis'ten de iyi olacağı söyleniyor. Daha eskilere gidersek Dark Forces, Jedi Knight, Jedi Knight 2, Jedi Knight Jedi Academy oyunları var ve bence serinin her oyunu bir öncekinden daha başarılı olmuştur. Şimdi de Force Unleashed çıkartacaklarmış, Jedi Knight serisinden farklı olsa da, oynanış olarak onun devamı olacağını düşünmekteyim. Ve vaadettiklerine bakınca iştahım kabarıyor.
Bioshock var, daha farklı bir senaryoda geçse de System Shock serisinin devamı olarak çıkmıştı ve oldukça olumlu tepkiler almıştı. GTA4 var, oynadım ve Tüm GTA serisinden daha çok beğendiğimi söyleyebilirim. MGS4 var, oynamadım ama önceki MGS oyunlarının başarısını devam ettirdiği söyleniyor. Portal'ın da yeni oyunu çıkacak ve büyük ihtimalle Portal'ın elde ettiği başarıyı ikinci oyun da elde edicek.

Yani nereye baktığın da önemli.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Animasyonları sevmedim... Adam raider'ın bacağına ateş ediyor, çok baştan savma bi bacak kopma efekti. Fallout 2d 'tdi falan ama, o son final ölümlerdeki animasyonların hepsi inanılmazdı. (Minigun eşliğinde dans, desert eagle ardından vicuttan kopan kocaman parça, lazerin ikiye bölmesi) Kaplamalar da çok oblivion kokuyor atmosfere sokamadı beni nedense... Müzik çok önemli onu duymak lazım. Gerçi Mark Morgan'ın işleri gibi bi soundtrack beklemiyorum tabi ama atmosfere de başka türlü girilmez.

VATS diye bişey koymaları çok zorlama olmuş. Yapsalardı madem tamamen fps gibi. Fallout Tactics'in realtime'ı gibi bi hava verdi bu bana.

Kontrol hissedemedim. Atmosfer hissedemedim. Olmadı işte.

Bakıyorum ve oblivion görüyorum. Belki biraz daha iyi davranmak gerekirse, halflife rpg görüyor da olabilirim
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
Ancak sonuçta Might & Magic ve Morrowind gibi oyunlarda da iş senin mouse yeteneğine kalıyordu. Tamamen karakter skillerinden ibaret combat bulunmuyordu, daha iyi reflekslere sahipsen yaratıkları daha kolay öldürebiliyordun.
Ha bu FPS ise, o da kılıçlı FPS.

M&M de öyle bişey yoktu be...real time oynarken bile reflex istemiyordu.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sam said:
yalnız real-time'da AP gitmiyor galiba, o yanlış olmuş eğer öyleyse. bir de fatman çok gereksiz imba heh

Sam said:
gameplay olarak ki bu combat kısmı anlamına geliyor, bunu 'gördüğüm kadarıyla' ilk oyunlara tercih ederim. ama dediğim gibi AP real-time'da gitmiyorsa büyük yanlış olmuş. bir de skill'ler neyi ne kadar etkiliyor o da önemli. ama evet şu gördüğüm kadarı > ilk oyunların combat'ı. tactics'in ctb'sini de tercih ediyordum zaten, yeni birşey değil bu düşüncem.

burada önemli olan tactics gibi düzgün bir şekilde o statları, skill ve ap'yi entegre edebilmişler mi. bu videolardan pek anlaşılmıyor maalesef halen.

Real Time'da neden AP gitsin ki sam?
Onu anlamadım ben.

AP dediğin geçen süreyi kastediyor.
10 Tane AP var diyelim, 5 pompalı tüfekle ateş etmeye gidiyor, 3 reloade gidiyor, son 2sinde de ilerlemeye harcıyorsun.
Aynısını şöyle düşün.
pompalı tüfekle ateş etmek 5 saniye, reload etmek 3 saniye ve 2 saniye de yürüyorsun.

"Ekstra AP aldığında daha çok şey yapabilme imkanın oluyor, bunu nasıl karşılıyacaklar" dersen, o zaman da ateş etmek 4 saniye, reload etmek 2 saniye ve yürümek de 1 saniye olur, yapabileceğin hareketler hızlanır. Bazı işlerin AP'sini düşüren perkler featler de aynı şekilde çalışır.

eski oyunda mesela roket atarla ateş etmek 7 AP idi, tabancayla ateş etmek 1 AP idi.
E aynı şeyi bu oyuna da yansıtabilirsin? Roket atarla ateş ederken 7 saniye gider, tabancayla ateş ederken 1 saniye gider. Bu şekilde tartarsın, 7 saniye içinde tabancayla 7 kez ateş etmek mi daha hesaplı, yoksa roket atarla bir kez ateş etmek mi, e AP'de de böyle çalışmıyor muydu zaten sistem?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Eeh yani herkes ne derse desin; bu E3 demolarını bekliyordum aslında güzel birşey çıksaydı gidip sipariş etmeyi düşünyodum oyunu ama artık hayatta zırnık bile koklatmam ben bu firmaya. Sonuçta adamlar satacaklar mı satacaklar tabi ama en azından Beth'e finansal katkıda bulunmadığım için huzurlu bir birey olucam :)

Kişisel görüşüm olarak da 99-06 yılları arasında rezalet bir politika güden EA'nın yanında yerini de almıştır Beth bu sayede, özellikle güzel başlayan franchise'ları bitirme konusunda. Yeni CEO'su ile en azından biraz daha mantıklı davranan EA'dan daha kötü hale de gelmiştir gözümde... Adamların belki umrunda değil ama yıllardır yaptığı antipatikliğe EA gibi bir firma bile cevap verme ihtiyacı hissettiyse (ki şu anda aldıkları yeni firmalara pek karışmıyolar bkz. BioWare) Beth bu oyun çıktıktan 2 yıl sorna ne yapar bilemem. Konsolcular iyi güzel de, bu kadar rezalet animasyonların ve AI'ın oldugu bir oyun konsolda bile çok fazla tutamaz ancak isminden satar.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

fenris said:

M&M de öyle bişey yoktu be...real time oynarken bile reflex istemiyordu.

M&M oynadığına emin misin? Hani şu First Person görünüşünden oynanan M&M oyunları. 1 öyle değildi sanırım ama 5-6-7 öyleydi.
Belli bir real time olduğundan, ne kadar hızlı ateş ettiğin, kime ateş ettiğin, karekteri ne kadar hızlı hareket ettirdiğin önemli faktörlerdi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Kaede said:
Ayıcık atan roketatar
ehehehehehe çok komik ayrıca çok zekice düşünülmüş
heheheheheh

Fail üstüne fail geliyor. Arabayı da internetten 2 dolara satsınlar da bethesta b*klarını yoğurt döküp yiyenlere bir güzel gülelim


BB silahı mı
ehehehehe çok komik ayrıca çok zekice düşünülmüş
heheheheheh

Fail üstüne fail geliyor. Araba kullanmak için de bir patch yapsalardı keşke interplay'in iflas etmesine şaşmamak gerek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
fenris said:

M&M de öyle bişey yoktu be...real time oynarken bile reflex istemiyordu.

M&M oynadığına emin misin? Hani şu First Person görünüşünden oynanan M&M oyunları. 1 öyle değildi sanırım ama 5-6-7 öyleydi.
Belli bir real time olduğundan, ne kadar hızlı ateş ettiğin, kime ateş ettiğin, karekteri ne kadar hızlı hareket ettirdiğin önemli faktörlerdi.


M&M hem real time , hemde turn based oynanabiliyordu. real time olayında: ilk karakterin vurdu diyelim,onun stat ve skill ine göre bi recovery time ı oluyordu.yani vurma hızın sana bağlı değildi. tabi yinede zamanında vurmak önemli bi etkendi tabi.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Bone said:
fenris said:

M&M de öyle bişey yoktu be...real time oynarken bile reflex istemiyordu.

M&M oynadığına emin misin? Hani şu First Person görünüşünden oynanan M&M oyunları. 1 öyle değildi sanırım ama 5-6-7 öyleydi.
Belli bir real time olduğundan, ne kadar hızlı ateş ettiğin, kime ateş ettiğin, karekteri ne kadar hızlı hareket ettirdiğin önemli faktörlerdi.

yok canım kendi kendilerini bitirdiler. yani sen onada reflex istiyo diyosan; şurda klavyeden yazı yazmak senin için başlı başına maceradır heralde.

5 i bilmemde 8-9 da öyleydi. real time da sayıca çok düşmanlara karşı strafe yaparak ok atıyodun filan.bi olayı yoktu.ha yok sen bütün oyunu real time oynadım diyosan bilemem.

neyse tartışma M&M değil.senin dediğin gibi olsun.ama arada hatırlayıp gülerim ben bunu :)
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Venator said:
O değil de, ev arkadaşım farketmiş ben de donakaldım az önce videoyu tekrar izlerken.

FPS modunda head bob yok, yani kafa sallanma etkisi yok sanki free mode kameradan izliyoruz gibi. Sizi bilmem ama bilmemkaç yıldır var bu teknoloji ve bu olmazsa uzun süre boyunca shooter tarzında oynayamazsınız çok rahatsız eder. Mouse invert gibi first person oynanan oyunlarda yüzde yüz olması gereken bişeydir.

Yani kısacası oyun FPS bile olamamış onu bile becerememiş Beth...

abi bu şaka mı ya,
Venator lütfen şaka yaptığını söyle...

head bob dediğin olay taa Daggerfal'da bile vardı.
Bethesda bunu bile yapamıyor diye bir durum yok.
Her FPS'yi bu olmadan oynarım ben, sevmem öyle sallanan kafalar, sallanan silahlar felan.
Büyük ihtimalle oyunda bunu açma kapama özelliği vardır. Oynayan kişi de bu özelliği kapamıştır.
Açık olsa "neden kapama özelliği" yok mu diycektin bu sefer?
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...