DoGMeaT Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2024 Konuyu açan Mesaj tarihi: Temmuz 31, 2024 https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/tinto-maps-12-26th-of-july-2024-germany.1696699/ harita gercek..
kizillelma Mesaj tarihi: Mayıs 2, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 2, 2025 Göktanrı adına … Delikanlım işaret aldığın gün atandan Delikanlım işaret aldığın gün atandan Yürüyeceksin, millet yürüyecek arkandan Sana selam getirdim Ulubatlı Hasan'dan Elde sensin dilde sen, gönüldesin baştasın Fatih'in İstanbul'u fethettiği yaştasın … 1
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 2, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 2, 2025 geçen hafta oturup bayağı okudum, ilk defa ciddi anlamda önemli ve oyunu derinleştirecek değişiklikler geliyor basitleştirilmiş de olsa bir pop sistemi gibi. gene gördüğüm daha fazla bina, daha önemli bina ve sadece maddi değer değil, kullanılması gereken üretim eşyaları. kısacası vic’den önemli bir miktar kısımları nihayet alıyorlar anladığım. eu2’den beri oynuyorum ama ilk defa yeni bir eu için ümidim daha yüksek. 2020’lerde yeni ne yaptılarsa ıskaladı, bu sefer tuttururlar umarım. oyunu asker ileri-geri asker kaçırma hariç de oynayabilen bir ai yapsınlar bir de artık.
kizillelma Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2025 Kutsal Roma Germen İmparatorluğu oynayacaklara şimdiden sabırlar diliyorum .. 1
kizillelma Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 8, 2025 34 dakikalık tanıtımı EU4 te Faransa ile oynayarak dinledim ..
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 9, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 9, 2025 Soundtrackte galiba falalalan var 23 yıl sonra lol.
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 11, 2025 belli başlı özellikleri bayağı detaylı anlatmış çocuk, biraz uzun ama onlarca dev diary okumaktan daha kısa gene lol. kendimi tutamayıp hypelandım. yalnız ai oynamayı beceremiyor gene sanki, 300-500 levy'leri birleştiremeyip yem oluyor hissi verdi. ck3'teki gibi rally point'e teleport olmadan rekabet etmesi zor gibi.
DoGMeaT Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Konuyu açan Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 2 dlc release edince oynanir hale gelir, belki, releaseden 1 yil sonra bu bile iyimser, eu3 divine winde kadar oynamasi cok zor gelen bi oyundu bana eu4 art of war ve sonrasinda cok degisti insallah utandirirlar ama hype olmamaya calisiyorum ben senin aksine
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 ben de hypelanmak istemedim ck3 ve vic3 için de hypelandıktan sonra hayalkırıklığı yaşadığımdan ama bu her bakımdan bir öncekinden daha sığ değil, daha derin gözüküyor. başlangıçta sığlaşmış halde başlamamak en önemli şey çünkü ck3 ve vic3 o sığlıkta ısrar etti, kaç dlc çıktı hala değiştirmiyorlar. bu kompleksleşmiş başlıyor ama. ekonomi, çok daha derin. diplomasi, daha derin. savaş, daha derin. yönetici ve hanedan sistemi, daha derin. ülkelerin temelini oluşturan sosyal yapı, AŞIRI miktarda daha derin: monarch mana basılıp artan production, trade, manpower yerine yaşayan, ölen ve doğan poplar ve ticaret & üretim için çalışmaları gereken binalar var. sadece şu bile başlı başına eu serisindeki en dramatik değişiklik, dlc ile eklenebilecek birşey değil. bütün oyunu bunun üstüne inşa ettikleri anda serideki önceki oyunlara açık ara fark basıyorsun zaten derinlik olarak. mana yok, pop var. ben ki eu2'den beri oynuyorum ve en zayıf serisidir paradox'un benim gözümde, ilk defa bunu değiştiriyorlar.
Shadow Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Yine HRE'deki devletçik sayısı kadar DLC çıkarır bu Allah'sız Paradox. 1
eldar Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Derinlik daha iyi oyun anlamına gelmez. Sonuçta simülasyon tasarlanmıyor, amaç oynarken eğlenmek. Bence Paradox'un son dönem en büyük sıkıntısı eğlenceli oyun yapamamaktı. Mekanikler iyi çalışacak mı, oyunda aldığın kararlar anlamlı sonuçlar doğuracak ve tatmin edecek mi, bunları çözebilirlerse iyi oyun olur. Ayrıca oyunu derinleştirmenin çok net bir eksisi oluyor, yapay zeka yetişemiyor bu derinliğe. Basit mekanikler hiçbir zaman bir oyunun iyi olmasına engel değil.
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 derinlik daha iyi oyun anlamına gelir çünkü sonuçta simülasyon tasarlanıyor, o yüzyıldaki ülkeler belli sistemler ölçeğinde simüle ediliyor. ne kadar isabetli ve derin simüle edilirse o kadar eğlenceli bir sonuç çıkar. bunu istemeyenler zaten civ oynuyor spearman'le tank savaştırılan, 200 yılda kütüphane inşa edilen oyunlar var birşey simüle etmeye çalışmayan. paradox'un son dönem sıkıntısı zaten bu simülasyonları sığlaştırıp civ gibi oynamak isteyen kitleyi çekmeye çalışmasıydı. o nedenle ck3 ve vic3'ün savaş sistemi dandik halen. simülasyonu dlc'lerle derinleştirmeye devam ettikleri hoi4 ise hala başarılı devam ediyor. yapay zeka oyun derin değilken de yetişemiyor, eu4'te manayı ülkeyi kalkındırmaya kullanamıyor hala 10+ yıldır ki en sığ oyunları ve mana sistemiyle sıfırdan inşa edilmişti. vic3'te baraka yıkıp baraka yapıyor ekonomisini kalkındırmak yerine. ck3'te ordu yapacağına şenlik, düğüne basıyor parayı. esas sorun kompleksiteden ziyade dlc'lerin snowball yapmak isteyen insanları keş gibi hedeflemesi. oyuncuya snowball yaptıracak özellik koyuyorlar satsın diye yapay zeka oynayabiliyor mu diye zerre uğraşmadan, yapay zeka her dlc'de fark yiyor o nedenle. yapay zeka kötüleşti ama bunun nedeni paradox için öncelik listesinde en sonda olması. bir kişi oturup ai mod hazırlayabiliyorsa bu kanıtıdır. zaten eu5'te de yapay zeka birinci endişem, yukarıda da yazdım. streamer'lar 10 yılda faceroll yapabiliyorsa paradox'un oturup ai kısmına özel birkaç programcı ve tasarımcı ataması lazım. ama bunun yerine ck3'te işte "bu hafta hangi minorla oynayalım" koyuyorlar menüye çünkü major'lerle hiçbir mücadele yok, bu onları ai tasarımına seferber etmesi gerekirken böyle opm oynayan bir nesil yetişmesini teşvik ediyorlar.
eldar Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Yapay zeka tarafında gerek yazılım gerek donanım sınırı var. Hile yaptırmadan çözebilen yok.
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 donanım sınırına katılmıyorum çünkü core 2 duo vaktinden bu yana akıllanma yok, işlem gücü onlarca kat artarken %10-20 bile daha akıllı bugünkü ai diyemem. gidiyorlar onun yerine simülasyonu sığlaştırıyorlar insanlar 5 speed'de yavaş diye dellendiği için. vic3'te haftada bir işe alım yapılıyordu, şimdi ayda bir oldu. yeni fabrika açınca öyle 1 ay boş bekliyor. yemek tüketiminde en ucuza bakmak yerine en çok üretilene baktığı için insanlar ucuz et yerine pahalı buğday yiyor. bunlar hep öncelik yanlışları, tasarım yanlışları. "hayır biz size 1900'leri speedrun yapmayı değil, derin bir oyunu veriyoruz" deyip ısrarcı olmaları lazımdı. gene şimdi stellaris'te pop simülasyonunu zayıflattılar oyun yavaşlıyor diye ağlayanlar yüzünden. donanımı neye kullandıkları bence kısıtlayıcı, harita üstünde tren çufçuf gidiyor sağdan sola yani onu görmemize gerek yok, birşey katmıyor oyuna ama bir sürü cpu cycle yiyor o gereksiz şeyler. tasarım kısmında da ai çok fazla kısa vadeli günü kurtarma ve day 1 warmonger insanları durdurma öncelikli. ne yapıyor gidiyor düz asker basıyor ilk günden planlı strateji oyuncusu ekonomisini düzeltmeye çalışırken. ilk gün beni dövebilecekken 10 yıl sonra ben onu dövebilir hale geliyorum. bu yeni yaptıkları oyunlarda switch country ile bazen dellenip bakıyorum bu ai ne yapıyor diye, cidden 5 yaşında çocuk derinliğinde oyun algısı. midgame olmuş hala bir tane inşaat yapmıyor filan. borca girince asker dağıtıyor, borçta değilken asker basıyor. sonra gidip bakıyorsun 4-5 tane ai mod var, hepsini birer kişi yapmış ve hepsi daha iyi oynuyor. ve yaptıkları da varını yoğunu günü kurtarmak yerine artan parasını yarın için yatırım yapmaya kullanmak. ben paradox'un midgame veya lategame'de ne yapıyor ai diye test ettiğinden bile şüpheliyim. çünkü wiz (vic3 lead designer) utanmadan "bizim testlerimizde italya ve almanya kuruluyor bu yamada" dediği yamada ben 4-5 ayrı run yaptım ve hiçbirinde kurulmadı. "yapay zeka size kendini dövdürmüyor" diye oyun pazarlayamıyorlar ama "siz majorları minorle daha güzel dövüyorsunuz" diye pazarlayabiliyorlar. insanların eğlence sektöründe power fantasy'e epey rağbet ettiği bir çağdayız zaten.
ahmedinejad Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Oyun Türkçe olsun artık bu sefer ya. 1
kizillelma Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 12, 2025 Resmi sayfaya göre Türkçe olacak https://store.steampowered.com/app/3450310/Europa_Universalis_V/ 1 1
kizillelma Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 15, 2025 Sonia Linares Martínez Studio Operations Manager (paradox Tinto) at Paradox Interactive Sonia Linares Martínez has a diverse work experience spanning multiple industries. Sonia began their career in the hospitality sector, working as a Waitress at IHG Hotels & Resorts from 2001 to 2004. Sonia then transitioned to the advertising industry, working as an Advertising Copywriter at Tiempo BBDO from 2004 to 2005. Sonia further expanded their creative skills as a Creative Copywriter at El Laboratorio from 2005 to 2008. In 2009, Sonia joined Electronic Arts (EA) and held various roles within the company over a span of 8 years. Sonia started as a Videogame Tester and later became an European Submissions Assistant, where they ensured compliance with requirements set by First Parties and Age Ratings Boards. Sonia then worked as an European Age Ratings Submissions Specialist, coordinating the submission process and guaranteeing timely global releases of EA titles. Sonia later became an Age Ratings Submissions Release Lead, planning, forecasting, and tracking timelines for all global Age Ratings submissions. Lastly, they served as a Microsoft Submissions Release Planner, liaising with Microsoft Account Management and managing submissions for Xbox One & 360. In 2017, Sonia embarked on entrepreneurial ventures and co-founded Fisio Back Me Up, a local business focused on wellbeing and physiotherapy. Sonia was responsible for starting and running the business, which involved tasks such as finding clients, ensuring legal compliance, and managing vendors. Additionally, they founded NomNom Stations, a business specializing in Food Carts & Food Trikes Rentals for events. Similar to their previous venture, they managed all aspects of the business, including client acquisition, employee hiring, and budgeting. Sonia's experience in the video game industry continued with their role at DICE (EA Digital Illusions CE AB) from 2017 to 2019. Sonia served as a Studio Operations Submissions Manager, where they coordinated communication between QA, Certification, Publishing, and various studio teams. Sonia also worked as a Technical Operations Release Manager, collaborating with studios and commercial teams to ensure operational feasibility and provide solutions. Their most recent position is at Paradox Interactive, where Sonia is currently the Studio Operations Manager for Paradox Tinto since September 2020. Their responsibilities include building and maintaining a business plan, developing organizational processes, and managing recruitment, staff, facilities, vendors, and contracts. Overall, Sonia Linares Martínez has accumulated a diverse range of skills and experiences throughout their career, including project management, operations, release planning, and entrepreneurial endeavors. Sonia Linares Martínez has a Bachelor's Degree in Public Relations, Advertising, and Applied Communication from Universidad Europea, which they obtained from 2001 to 2005. Prior to that, they attended Lycée Français de Madrid from 1989 to 2001, where they earned their Baccalauréat in Sciences Economiques et Sociales. In addition to their formal education, Sonia also obtained a PRINCE2® 2017 Project Management Certification from AXELOS GBP in January 2019.
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 21, 2025 diğer oyunlardan aldıkları yeni özellikler zaten süper ama şu olayı kim düşündüyse cidden helal olsun: https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/tinto-talks-64-21st-of-may-2025.1756210/ asker grafiklerinin levy/regular, tradition, discipline seviyesi, sayısı, teknolojisi, kültürüne ne göre dinamik değişmesi. daha ilk bakışta üstünüze yürüyen düşman gücü hakkında fikir veriyor. 1
Sam Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2025 göller donunca üstünden yürünüyor, deniz donunca gemiler geçemiyor, dağ geçidi kışın kar yağınca geçilmez hale geliyor filan çok iyi ya. 1
eldar Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2025 Mesaj tarihi: Mayıs 23, 2025 Harita öyle rts haritası gibi mi ki? Bir province'den diğerine geçerken ordu yürüdüğü yolu biz mi seçiyoruz?
Öne çıkan mesajlar