Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Ray Tracing teknolojileri ve RTX Remix


Bone

Öne çıkan mesajlar

  • 3 hafta sonra ...

dün son çıkan sürücüyle rtx super resolution'a sdr videoları hdr'a çevirme özelliği de eklediler:

ilk çıktığında yoktu ama aradan geçen zamanda firefox'a, mpc ve vlc'ye de eklenmiş destek. firefox'ta about:config'e girip ayarlamak lazım. vlc'nin rtx'e özel sürümü var (özel olmayan sürümde çalıştıramadım) ve mpc'de mpc video renderer ayarlarına girip tick atmak gerekiyor. bazı eski dosyalar ve yeni dosyalar (subsplease mesela) çalışıyor ama arşivimdeki büyük sayıda videoda çalıştıramadım nedense, araştırınca da birşey bulamadım, sağda solda soruyorum sorunu tespit etmek için. çünkü codec, dosya türü, çözünürlük filan bir sürü varyasyon var, hangisinden ötürü net değil.

ha bir de auto seçeneği eklemişler nvidia control panel'de, ne kadar agresif çalışacağını yapılması gereken upscaling'e göre ayarlıyor. ilk çıktığında denediğimde pek beğenmemiştim çünkü gpu fanını devreye sokuyorum, destek yoktu chromium hariç ama şimdi o sorunlar çözülünce çok daha iyi olmuş. 1080p anime açtım mesela çok daha iyi görünüyor.

tonla dosya test ettim, hevc ve h264 hi10 gibi daha yeni codec'ler için çalışmıyor görünen o ki. daha eski h264 ve dvix, xvid gibi çok eski codec'ler için bile çalıştı ama.

10-bit dosyalarda sorun var gibi daha detaylı incelediğimde test ettiğim videoları.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

ana maksat oydu zaten ama şimdi offline izlerken de mükemmel. patlabor açtım 480p, bütün pikselizasyonu kaldırdı. ama işte 10-bit dosyalarda çalışmaması en efektif arşivlik codec'leri sabote ediyor, umarım onu bu yıl çözerler.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

çok sağol, bu güncelleme yukarıda anlattığım vsr çalışmama sorununu büyük ölçüde (ama hala çalışmayan dosyalar bulabildim) çözdü ama hdr bazı videolarda over exposure yemiş gibi patlak. gerçi tv'ye moonlight ile stream ederken auto-hdr'ı kapamam gerekiyor zaten yoksa görüntü gitmiyor, iyi gene bayağı faydası dokundu.

1.1 diye yeni güncelleme çıkmış o linkte.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tv’ye streamlerken hdr’ın göstermemesi olayı çözülmüş, bir deneyeyim dedim isabet oldu. belki sürücülerde onu da etkileyen birşey vardı.

çok iyi ya gpu’yu oyun haricinde de değerlendirebilmek özellikle de bu kadar pahalanmışken. madvr filan deniyordu ama onda bu kaliteyi alamadığım gibi gpu’yu sonuna kadar zorluyordu.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 2 hafta sonra ...

şimdi de nvidia'nın videolara hdr eklemek için kullandığı sistemi oyunlara hdr eklemek için kullanabilen bir mod çıkmış:

https://www.nexusmods.com/site/mods/781

yalnız %10'a kadar performansı düşürebildiğinden bahsedilmiş çünkü gpu'yu kullanıyor windows'un autohdr aksine. performansı ne kadar etkileyeceğini belirleyebilen kalite ayarı var. autohdr'dan daha iyi olduğu iddia ediliyor ama şahsen denemedim. performans bakımından rahat olduğunuz ama hdr'ın daha iyi olmasını istediğiniz fakat kendi hdr'ı olmayan oyunlarda denemeyi düşünebilirsiniz. @GERGE'nin ilgisini çeker bence. 🙂

bunu yapan da gene emoose, aynı adam mpc'ye hdr yamasını yapan.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 3 ay sonra ...
  • 1 ay sonra ...
  • 2 ay sonra ...

bu Ray Tracing / Path Tracing hâlâ iyi bir yere gelebilmiş değil.  oyunlara en sonunda "gerçek ayna" getirmelerine mümkün kılan bir sistem olsa da, herhalde en büyük sıkıntı performanstaki kıvranmalar.

5090/5080 serisi kartlar hakkında bazı bilgiler sızmış. fiyatları ve güç tüketimi de epey artmış. performansları ne kadar artacak, çıkınca görürüz.

ama şu an 4080 gibi bir kartla Path Tracing'li Cyberpunk'ı anca 1080p'de 60 fps oynayabiliyor olmamız, 1440p'de bile epey performans düşüşü olmasından dolayı, 5090/5080 kartlarından pek bir umudum yok.

 

 

 

bu da "Overdrive" olmayan Ray Tracing:

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

gölgelerin kapatılmadan kullanılabilir hale gelmesi 20 yıl sürdü kabaca, hala kapatılıyor yerine göre zayıf sistemlerde. path tracing'in 5 yılda her kartta kullanılabilmesini beklemek gerçekçi değil. sonraki konsolları da amd'nin yapacağını düşünürsek ki berbatlar o alanda, 2030'lara kadar çok birşey beklememek lazım.

öte yandan 1080p'de filan oynanmıyor, native res olayı bitti artık herkesi 2024'e davet ediyorum. gayet güzel 4k path tracing oynuyorum ben 4080 lite (4070tis) ile. ilk videoda 17:40'a bak.

5090 ile 5080 arasında her bakımdan 2 kat fark var bu sefer sızdırılan özelliklerde. fiyat gene 2 kat fark olur. **90'ları artık sadece kesenin ağzını istediği kadar açabilen insanlara satacaklar. amd bu nesilde o segmenti bıraktığını açıkladı zaten. 5080 de 4090'a yakın gibi olur kabaca.

Sam tarafından düzenlendi
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • Genel Yönetici

Güncellemeyi hemen yapmayacağım ben sanırım. Şu anda çıkan her oyunu 3090ti ile 4K Ultra ile 50-60 fps arası oynuyorum ki bana da yetiyor. Büyük ihtimalle bu bir süre daha böyle devam edecek. Unreal Engine 5 oyunları DLSS Quality ile 4K60 veriyor zaten. En kötü performans Alan Wake 2 ile olmuştu, o da ama  DLSS Performance ile 4K60 çalışıyor ki görüntü iyi. Zaten DLSS olayı artık nativeden daha iyi geliyor bana. DLSS olmadan da düzgün çalışan oyunlar genelde DLSS Quality ile daha güzel görünüyor. TAA epey epey kötü bir teknoloji.

Şimdiki bilgisayarım ödemeleri bir yıl sonra bitecek zaten, bir yıl güncelleme yapmam, sonrasında da ultra ayarları ne kadar kısmaya başladığıma, DLSS Performance açmaya başlayıp başlamadığıma göre değişir ne yapacağım. Komple güncelleme yapmam sanırım ama. 5800X3D ile 4K'de 5080 ya da 5090 da rahat çalışır diye düşünüyorum. Ama 5080 4090 performansı verirse ve günün fiyatlarıyla 4080 kadar olacaksa düşünülebilir yine de.

  • Like 1
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 4 hafta sonra ...
×
×
  • Yeni Oluştur...