Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

The Colony Ship - Generation Ship RPG


axedice

Öne çıkan mesajlar

Age of Decadence'ın yapımcısından bu defa bi koloni gemisinde geçen benzer özelliklerde bir RPG geliyor.

Alıntı

Colony Ship is an isometric, party-based RPG inspired by Heinlein’s Orphans of the Sky. Your character's world is a “generation ship,” a massive spacecraft on a centuries long voyage to colonize a distant planet. The Ship's original government has been disbanded following a violent mutiny and you must negotiate a treacherous path among your fellow passengers and the contentious factions striving to dominate the Ship. Your choices alone will determine who your friends and enemies are.

 

Expanse okuyanlar / izleyenler hatırlayacaktır Medina Station istasyon olmadan önce Nauvoo adında Mormonlar için yapılan bi koloni gemisiydi, burda da benzer şekilde dünyada istedikleri gibi yaşayamayan "geleceğin mormonları" kıvamında dindar bi grup, eski bi ticaret gemisini alıp elden geçirip yüzyıllar sürecek bi yolculuğa çıkıyor, tabi hibernation vs. gibi bi teknoloji de yok yani onlarca jenerasyon yalnızca bu gemide doğup bu gemide ölecekler. Haliyle işler planlandığı gibi gitmiyor ve gemide (bi kaç yüzyıl sonra) isyan çıkıyor, gemi mahvoluyor çoğu fonksyon auxiliary powerla çalışabiliyor ve ortalık teksas. Aynen AoD'da olduğu gibi farklı factionlar geminin kontrolü için birbirleriyle -soğuk- savaş halindeler, biz de bu kaosun içinde kendimiz için bi yer edinmeye çalışacağız.

AoD'dan en büyük farkı bu defa oyunun party based olması ve tabi Unreal Engine kullanması. Hatırlarsanız AoD'a bi tactical spinoff çıkarmışlardı Dungeon Rats diye, orda denedikleri party combat mekaniklerini geliştirerek bu oyuna ekliyorlar. Mutiny sonrası gemideki kaynakların çoğu yağmalanmış durumda, ör. en güçlü silahlar gittikleri gezegende kullanmak için yanlarına aldıkları lazer silahları ama artık neredeyse hiç birinin energy cell i kalmamış onlarca yıl süren çatışmalar sonrası, artık gemi yapımı ilkel barutlu silahlara falan dönülmüş durumda.

3ULugLR.jpg

 

Dialog, C&C ve factionlar AoD gibi detaylı olacak, oyunun odak noktası öncelikle burası zaten. Keza combat sistemi de yine baya detaylı görünüyor ama ilk oyundan farklı olarak bu defa "learn by use" geliyor, yani ateş ettikçe pistol skilli artacak, konuştukça persuasion. Abuse edilmemesi için her encounterda alınabilecek toplam skill point de kısıtlı (gidip 1 damage veren bbgun kullanıp kolay bi düşmanda skill kasmak vb. yok).

 

Çok üst düzey olmasa da grafikler ve çevre tasarımı gayet iyi görünüyor

qn2xR6e.gif

 

Arayüzler de fena değil, karakter ekranı tabi baya beta halinde daha polish yememiş durumda.

ttlByq3.png

 

BELAkKPh.png

 

Bi iki aya combat demo çıkacak, release date yazmıyorum ikinci bi geyiğe gerek yok =P

 

KKaTxOkh.png

 

8sxZUR4h.png

 

En merakla beklediğim oyunlardan biri, outerworlds falan bunun yanında fos hani. Konsept bi Disco kadar orijinal olmasa da AoD'da yaptıkları iş benim için yeterli bi referans, bu defa grafikler yüzünden kaçanları da bekliyoruz.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Başlangıçta konteyner kasabasında başlıyoruz, artık pek bi değerli kaynağa sahip olmadığı için factionların şimdilik kontrol altına almakla uğraşmadığı eski cargo hold, bi nevi free zone. Akabinde geminin pek çok farklı alanına gitmek mümkün, şimdilik konsept artlar var ama bölümler aşağı yukarı şöyle:

 

Geminin yenilelebilir besin kaynağı hydrophonics

Hydroponics-2.jpg

 

 

Environmental Control and Life Support System - Kısaca ECLSS

Life-Support.jpg

 

 

Geminin orijinal yaşam alanı, şimdilerde Mission Control factionı kontrolündeki Habitat

Public-Area-3.jpg

 

Radyasyon yüzünden ancak mutantların barınabildiği engine room (ve mutant kilisesi)

Engine_room_2.jpg

 

Artık hiç bişeyin üretilmediği ama bolca scavenge edilecek kaynağın olduğu eski fabrikalar

sketch_factory_1.jpg

 

 

Ve tabii ki mutiny sırasında büyük hasar gördüğünden zar zor ulaşılan tonla diğer alan

Breached_Hull.jpg

 

wasteland.jpg

 

Full open world değil de daha çok hub based olacak oyun, ortak alanlar herkese açık ama ilerledikçe yeni zonelar için ya skiller/itemlar gerekecek (kilitli kapıları açmak, oksijensiz bölgelerde gezinmek, radyasyondan korunmak vb.) ya da faction reputationları gerekecek (faction baselere girebilmek için görevlerini yapmak ya da herkesi öldürerek içeri girmek).

 

3 ana main faction var. İlki isyancılar (brotherhood of liberty), bunlar klasik mission bize bakmir argümanıyla ortalığı dağıtıyor mutiny bunlardan çıkıyor. İkincisi adı üstünde Protectors of the Mission, bunlar da katı kurallarla yönetilip tek amaçları orijinal göreve sadık kalıp hedefe ulaşmak. Üçüncüsü Church of the Elect, allahın yolundan ayrılıp şeytana uyarak birbirleriyle kavga eden diğer factionları öyle ya da böyle yola getirmek üzerine.

Geminin çeşitli noktalarını kontrol eden minor factionlar, direk hostile olan raider grupları ve ortak çalışabilecğeiniz mercenary bandler de mevcut. AoD gibi karmaşık grift bi faction yapısı var yani. Bu arada terraforming/pest kontrol vb. düşüncelerle dünyadan getirilip mutiny sırasında hydrophonicsten kaçan ve garip gurup evrilen bi kaç "monster" da olacak oyunda (dev mutant kurbağa vb.)

 

GbpbwR6.png

 

TU3iOri.png

 

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 1 yıl sonra ...
  • 11 ay sonra ...
  • 2 yıl sonra ...

2 yılda 770 review almış, satmamış demek ki. %70'lerde gezip gene çok daha fazla satan oyunlar var, negative review'dan ziyade görünürlüğü yok. age of decadence ve spin-off da benzer durumdaydı. steam'de 'colony sh' yazmadan autofill'e bile çıkmıyor. combat eleştiri aldıysa şaşırmam, age of decadence da sorunluydu çünkü yıllar önce yazmıştım detaylı.

görünürlük önemli, bir de "vizyonumuz bu" diye çok aşırı inat etmeyip seçenek sunmak önemli. mesela they are billions'a yıllarca baktım, yıllarca save koymadılar istendiği halde ve almadım konsepti beğenmeme rağmen. hem ultra hardcore olayım hem kitlelere ulaşayım filan onu başaran tek anormalite sanırım souls serisi lol. age of decadence gibi tek zar atmak ölüm-kalımı belirliyorsa mesela öyle yapmayacaksın o zaman. istemiyor demek potansiyel alıcısı.

500 hayran daha pozitif yazınca mesela 2000 kişi çekip onların 500'ü negatif yazarsa ne olacak aksi halde? insanları tatmin olmayacakları bir oyuna çekmek satışları şahlandırmıyor işte vic3 örneğinde gördük en son. ilk çıkışta sattı hype ile sonra çakıldı.

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Batıyoruz değil de, colony shipten sonra oyun yapmaya devam edemeyebiliriz diyor

Alıntı

The situation isn't dire, we have more than enough to finish the game without cutting any corners. The quote was part of a larger on-going conversation about our future. If Colony Ship fails to sell enough to pay for the sequel, we're out of business. Right now it's 50/50, meaning sales aren't strong enough (which could be attributed to EA), but there's still hope.

 

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

bu rakamla pek bir yere gidemez gunluk en az 1k olmasi gerek ki yeterli aktiflik/satis olsun surdurulebilirlik icin, 25 kisi ile anca solo dev gecinir satis acisindan. Satisi da 25-30k birsey sanirim 2 senede. EA bitisinde cikis yapamazsa patlar.

Peak concurrent players yesterday: 25

 

misal long dark var 2017 cikisli, 6+ senelik oyun,

Peak concurrent players yesterday: 2,305

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

  • 6 ay sonra ...
  • 10 ay sonra ...

Mortis güzel özetlemiş, oyun AoD gibi çok iyi yazılmış ama üstüne bide karakter ve parti sistemi büyük gelişme göstermiş hatta leveluplarda feat gelen ve kullandıkça skill gelişen karakter sistemi şimdiye kadar gördüğüm en iyilerinden biri.  @Sam in en büyük şikayeti olan do or die olayı kalkmış durumda bu arada, daha az meta bilgiyle ilerlemek mümkün oyunda.

Benim eksik gördüğüm iki yer oldu oyunda, bütçe yetersizliği yüzünden exploration kısmı kısır kalmış biraz. Özellikle basit bi merdivenden ya da kargo kutularının üstünden tırmanmak yerine tepeye "ışınlanmak" falan atmosferi kesiyor, animasyona para/zaman bulamadıkları çok belli. Ama asıl geride kalan kısım factionlar, AoD'da olduğu gibi oyunu sürükleyen bi faction sistemi yok gayet hikayenin ortalarında bi yerde etkileşime girip üçü de birbirinin neredeyse aynısı motivasyona sahip ama farklı ideolojide factionlardan biri için çalışmaya başlıyorsunuz. Tabii ki ihanetler plot twistler falan gırla, ama hem geç tanışıp oyun başında yeterince bağ kurmadığınız, hem de quest progressionda çok benzer yollardan geçtiğiniz için ana factionlar bence biraz havada kalıyor. AoD'daki gibi traderlarla başlayıp guardların tarafına atlamak, ordan orduyu noble houselardan biri için sabote etmek gibi bağlayıcı faction questleri yok ne yazık ki.

Tüm bunlara rağmen combat sistemi olsun dialoglar olsun ana hikaye olsun genel choices&consequences olsun yine inanılmaz iyi oyun, helal olsun Iron Towera bu kadar bütçeyle bu kadar iyi oyun yaptıkları için. Xeşke daha çok satsalar da daha çok oyun yapabilseler ama işte iyi olan herşey gibi bunu da kitleler beceremeyip gidip outlaws falan oynuyor =(

Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...