Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

ula pegasus


Biyik

Öne çıkan mesajlar

pistin ortasina inmesi ile kaygan zeminde tutunamayip pistin bittigi yerde disari cikmis olsa anlarim da, yandan deniz kismina dogru gitmesi ucagin, pek pilot hatasi ile aciklanabilecek bi durum degil bence.

yani motorlardan birinde sikinti oldugu net gibi burada. reverse thrust birinde calismasa boyle bi sey olabilir mesela?

spoiler'i simdi okudum da 41 yillik kaptanin iki motorun thrust'ini farkli sekilde verebilecegine pek ihtimal veremedim ya.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

pilotun hatası olsa da olmasa da başına kalcak muhtemelen olay

uçağın sağ motoru yerinde duramayıp fırladı denilmiş, fotoğraflarda da yok gibi gözüküyor zaten, o da enteresanmış

bi de benzer durumun havada yaşanmış örneği de var galiba, kaza ile sonuçlanan
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sol motordaki thrust reverser çalışırken , inişden sorumlu kişi sağ motoru release etmemiş.Sağ motor da tekrardan take off moduna geçince
hızlanıp pistin solundan çıkmışlar, orada yazana göre sanırım.

Herhalde hatalarını anlayıp durumu düzeltmeye çalıştılar yada uçak bu gerizekalılar duracağı yok ben fren yapıyım bari dedi sfdsfsd.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dark_Soul said:

Sol motordaki thrust reverser çalışırken , inişden sorumlu kişi sağ motoru release etmemiş.Sağ motor da tekrardan take off moduna geçince
hızlanıp pistin solundan çıkmışlar, orada yazana göre sanırım.

Herhalde hatalarını anlayıp durumu düzeltmeye çalıştılar yada uçak bu gerizekalılar duracağı yok ben fren yapıyım bari dedi sfdsfsd.

cok ilginc bir hata olmus bu.

abi simul sonucu da boyle diye yzmissin zaten. wow...
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Dark_Soul said:

Sol motordaki thrust reverser çalışırken , inişden sorumlu kişi sağ motoru release etmemiş.Sağ motor da tekrardan take off moduna geçince
hızlanıp pistin solundan çıkmışlar, orada yazana göre sanırım.

Herhalde hatalarını anlayıp durumu düzeltmeye çalıştılar yada uçak bu gerizekalılar duracağı yok ben fren yapıyım bari dedi sfdsfsd.


Aynen, kısmen daha doğrusu.

TOGA butona basıyor. TOGA normalde Take-off'ta hızını ayarlar ve aynı zamanda landing'de de pas geçecekken basarsın işte yeterli hızı sana sağlayıp go-around yapmana destek olur.

bu uçaklarda nasıl kullanılır bilmiyorum ama genel eğitimden bildiğim iniş sırasında sadece go-around'da kullanılıyor.

elemanlar uçağa go-around yapacağız gibi komut veriyor ve thrust'ı de idle alınca benim anladığım, daha doğru konuşulan işte uçağın modu sapıtıyor. yerde role yaparken uçak bir tane motor take-off'ta sanıyor kendini ve gaz veriyor ama diğeri vermiyor falan bizim anladığımız tamamen.

inişten sonra bir motorun geri, bir motorun ileri çalışmasının sebebi aslında yapılan hatadan doğan bir arıza gibi bir şey anladığım kadarıyla.

çünkü işte kaza kırımcılar simulatörde yapıyorlar aynı olayı, bir tanesi "harbi oluyormuş lan böyle" diyor. yani kaza kırımcılarda orada fark ediyor olayı. belki boeing bile böyle fark edecek hatayı cidden anlatıldığı gibiyse sdafdsa

detaylı rapor gelir zaten, şimdilik herkes yarım yamalak bir şeyler biliyor.

ama temelde pilotaj hatası var, onun ardından uçakta çıkan arıza olaya sebep oluyor.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...