Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

araba ile ilk kez uzun yola çıkmak


Lord_Argos

Öne çıkan mesajlar

aktiftablet said:

Sorieno said:

Bizzat o arabalar ve yol tecrübesi olmadığı halde o arabaya binen şöförler kaza yapıyor ve kazaya sebep oluyor ekseriyetle zaten.


Araba biraz güçsüz sadece, hemen elitistlik yapmayın. Ekseriyetle kazaya sebep olanlar bilakis altındaki arabayı bi bok zannedip hız yapanlar.


kazalarin %80'i hizdan degil beyinsizce arac kullanmaktan oluyor.

kontrollu hiz tehlikeli bisey degildir ve eger kullandigin arabayi taniyorsan ve haritadan/navigasyondan onunde ne kadar duzluk oldugunu biliyorsan, trafigi kontrol ettiysen 250+ ile bile gidebilirsin.

ben gecen hafta antalya-alanya yolunda bi kaza gordum

SUV otobusu saglamaya calisirken en sag seritteki traktoru gormemis ve arkadan girmis, dagilmis araba. kazalar hep boyle malliktan kaynaklaniyo bence, kontrollu hiz yapmak kazaya sebep vermez
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

hayatımda okuduğum en saçma şey olabilir

tomkat said:

aktiftablet said:

Sorieno said:

Bizzat o arabalar ve yol tecrübesi olmadığı halde o arabaya binen şöförler kaza yapıyor ve kazaya sebep oluyor ekseriyetle zaten.


Araba biraz güçsüz sadece, hemen elitistlik yapmayın. Ekseriyetle kazaya sebep olanlar bilakis altındaki arabayı bi bok zannedip hız yapanlar.


kazalarin %80'i hizdan degil beyinsizce arac kullanmaktan oluyor.

kontrollu hiz tehlikeli bisey degildir ve eger kullandigin arabayi taniyorsan ve haritadan/navigasyondan onunde ne kadar duzluk oldugunu biliyorsan, trafigi kontrol ettiysen 250+ ile bile gidebilirsin.

ben gecen hafta antalya-alanya yolunda bi kaza gordum

SUV otobusu saglamaya calisirken en sag seritteki traktoru gormemis ve arkadan girmis, dagilmis araba. kazalar hep boyle malliktan kaynaklaniyo bence, kontrollu hiz yapmak kazaya sebep vermez
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

2 sekilde yanlis

1) kapali devre yaris pisti olmadigindan yolda direksiyon hakimiyetini onemli olcude yitirebilecegin hatalar olabilir. Bkz parcalanmis kamyon lastigi, yola dusmus parsel, hayvan cikmasi, buyuk tasin cami patlatmasi....

2) yuksek hizda giderken gorus alani ve reaksiyon suresi dramatik bicimde kisaliyor, hataya cok daha meyilli oluyorsun. O surat de hatayi kaldirmaz istersen dunyanin en saglam arabasi olsun. 160 la takla atarsan en iyi ihtimalle beyin sarsintisi gecirirsin
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

donanımhaber modifiye bölümünde 100+ postun yoksa forumu bırakırım
tomkat said:

aktiftablet said:

Sorieno said:

Bizzat o arabalar ve yol tecrübesi olmadığı halde o arabaya binen şöförler kaza yapıyor ve kazaya sebep oluyor ekseriyetle zaten.


Araba biraz güçsüz sadece, hemen elitistlik yapmayın. Ekseriyetle kazaya sebep olanlar bilakis altındaki arabayı bi bok zannedip hız yapanlar.


kazalarin %80'i hizdan degil beyinsizce arac kullanmaktan oluyor.

kontrollu hiz tehlikeli bisey degildir ve eger kullandigin arabayi taniyorsan ve haritadan/navigasyondan onunde ne kadar duzluk oldugunu biliyorsan, trafigi kontrol ettiysen 250+ ile bile gidebilirsin.

ben gecen hafta antalya-alanya yolunda bi kaza gordum

SUV otobusu saglamaya calisirken en sag seritteki traktoru gormemis ve arkadan girmis, dagilmis araba. kazalar hep boyle malliktan kaynaklaniyo bence, kontrollu hiz yapmak kazaya sebep vermez
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

senin söylediğin şey trafik olmuyor yalnız, boş pist oluyor. yolun düzgünlüğü ve boşluğu hız yapman için kısıtlayıcı faktör değil. sen 250 ile saniyede 70 metreyle gidiyorsun, herhangi bir şeye tepki verebilmenin imkanı yok. kontrollü hız dediğin şey zaten uygulanan hız limiti, o limiti aşarsan kontrollü değil demektir.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Konu tatilse, en azından AVIS'den indirimli bi şekilde gayet ideal fiyata EN DÜŞÜK SINIF BİLE OLSA daha güvenli bir arabayla gidilebilir. Böylece bütün bu dertlerden kurtulunabilir. O arabanın ağırlığı +- 1ton, 4 kişi daha ekle ortlama 80 kilodan etti sana 1320, 1.0 litre bilmemkaç beygir, o da fabrika verisi. Onun yarısı zaten yoktur şuan. E bir de, kaporta durumu felan. Bence siz canınızı sokakta buldunuz.


Kazan yapacaksın demiyorum, Allah korusun da, uzun ya da kısa yol fark etmez. Sürdüğün araba her an her şeye hazırlıklı olmalı.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

tomkat said:

aktiftablet said:

Sorieno said:

Bizzat o arabalar ve yol tecrübesi olmadığı halde o arabaya binen şöförler kaza yapıyor ve kazaya sebep oluyor ekseriyetle zaten.


Araba biraz güçsüz sadece, hemen elitistlik yapmayın. Ekseriyetle kazaya sebep olanlar bilakis altındaki arabayı bi bok zannedip hız yapanlar.


kazalarin %80'i hizdan degil beyinsizce arac kullanmaktan oluyor.

kontrollu hiz tehlikeli bisey degildir ve eger kullandigin arabayi taniyorsan ve haritadan/navigasyondan onunde ne kadar duzluk oldugunu biliyorsan, trafigi kontrol ettiysen 250+ ile bile gidebilirsin.

ben gecen hafta antalya-alanya yolunda bi kaza gordum

SUV otobusu saglamaya calisirken en sag seritteki traktoru gormemis ve arkadan girmis, dagilmis araba. kazalar hep boyle malliktan kaynaklaniyo bence, kontrollu hiz yapmak kazaya sebep vermez


Bu bilgiyi hangi güvenli sürüş ekolünden aldın, paylaşır mısın?

%80i degil, %99u beyinsizlikten zaten, navigasyonda düzlük görüp hız yapmak da bu beyinsizliklere bir örnek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

250 yapılacak yol çok canım, araban olsun yeterki. 250 le giderken 120 hissi veren arabayla np.

aynı adrenalini 120 le puntoyla falan gidince alıosun gerçi lol.

premium almanların sütçü beygiri olmayan versiyonlarıyla çok rahat çıkıyorsun zaten.
ufak arabalarla yüksek hızlar sıkıntı tabi.benim civicle aydın otobanında bööle sündüre sündüre 200 e çıkmışlığım var(199) acaba çıkacakmı diye böyle ıkına ıkına, sonra 1 sene sonra kiralık tabut accentle bursada farkında olmadan 200 e çıkmışlığım vardır.
Burda farkında olmadan kısmı önemlidir, nası bişi yapmışlarsa araba sadece gidiyor heh.

Tr de aslında yollar uygun ama her yola uygun hız limiti yok sorun orda. Bunun düzeltilmesi lazım, çünkü manasız kalıyor 120 limiti otobanın her noktasında.

he bide, yapacaksanız lastik basıncını ayarlamanız falan lazım rehberde yazar, 180+ da farklı basınc lazım diye.

he bide navigasyon denmiş, saçmalamayın yahu. Bilmediğin yolda hız mı yapılır. sürekli gittiğin yol değilse temkinli olmak gerek.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Araba kirala diyenlere +1

Spesifik olarak www.rentalcars.com karşılaştırıyo bir lokasyondaki fiyatları seriyo önüne

Avrupa'da geçici görevliyim, aile ziyarete gelecek diye 1 haftalığına araba kiraladım. Makul büyük bagajlı Focus falan 1100 TL (haftalık) diyordu, 1600 TL ye BMW 5 series buldum. Gittim Sixt bürosuna ellerinde kalmadığı için Jaguar XF e upgrade ettiler, 1 haftada yaptığımız 1640 km yolu anlamadım bile. Bir de aynı şeyi Cuomo ile düşün sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Geçen sene ilk arabamı aldım ve bir gün sonra uzun yola çıktık, muhabbet ede ede gidelim uykumuz gelmesin diyorduk baktım 4-5 saat sonra herkes uyumus.

Otoban boş yol düz 120 ile gidiyoruz. Git git ben de dalmışım gözümü bir açtım sol şeritten bariyerlere doğru tatlı tatlı kayiyoruz, hafif dokundum direksiyona şerite girdik,

Noluyo diye uyandilar, gözlerim dehşet içinde sakince bişey yok yatın dedim yattılar, gözümü kırpmadan eve vardık.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...