Jump to content
Forumu Destekleyenlere Katılın ×
Paticik Forumları
2000 lerden beri faal olan, çok şukela bir paylaşım platformuyuz. Hoşgeldiniz.

Yeni Vergi?


Genwa

Öne çıkan mesajlar

Birde kiralamada şu var. Aracın değer kaybı riskini üzerinizde taşımıyorsun. "Şu kadara alırım, bu kadara satarım, şu kadara bakımları çıkar." hesaplarının hiçbirinde arabayla kaza yaparsan, aracın ikinci el satış fiyatına ne olacağı yok. Küçük bir kaza bile yapsan sahibi olduğun araç en az 2000TL değer kaybedecek. Bu değer kaybı aracın fiyatına göre 20.000TL'ye kadar çıkabilir. Kiralık araçta bu riski taşımıyorsun. Özetle kiralık araç kullanmak çok çok daha karlı. Bu kesin.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

yıllık 10k çok ya kiralama için

arabaya da 100-200k bağlamam tr şartlarında çok saçma
hava yastıklı 8-10 yaşında bi araba her türlü iş görür
normalde araba dediğin maaşının 6-8 katı olacak şekilde bişi olması mantıklı
avrupada falan böyle
tr de 3k alan adam 100k lık araba alıyor evde çocuklar aç ama kapının önünde arabası var
karısı bimden çıkmıyor sdf
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Peder, vergi muhabbeti çıkmadan önce gaza gelip elindeki arabayı bile satmadan 90k'ya octavia style 1.6 dsg almış sunroof hariç full paket. Şimdi bu muhabbet çıkınca 2. arabayı satmak için bekliyor vergi gelsin diye.

Yalnız bizim orada park sıkıntısı olduğu için Şükrü Saraçoğluna bırakıyor arabayı. En büyük sıkıntısı maç günleri, vale gibi 2 arabayı başka yere park etmek sfsd. Bir de ekstradan 2. arabanın otopark ücreti.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Abi dolaylı vergilerden sıcak para akışı oluyor işte devlete. Adamların tek derdi kısa vadede götü kurtarmak şu anda. Local currency'nin değeri düştüğü için zaten dış açık kol gibi büyüdü son bir kaç ayda ve muhtemelen kısa vadede borçları çeviremiyorlardır. Vergi gelse de gelmese de bu spekülasyon bunun işareti. Ha vergi gerçekse hem kısa vadeli anlık vergi girişi olacak hem de uzun vadeli vergi akışı. Ama vergi geldikten sonra araç satışları azalacağından vergi getirisinin beklenen değerini hesaplamaları lazım. Bence bu verginin gelip gelmeyeceği tamamen o beklenen değer üzerinden belli olacak ve muhtemelen son ana kadar kararlarını açıklamayarak piyasanın doygunluğa ulaşıp ulaşmadığını gözlemleyecekler.

Ha ithalle dış açığın büyümesine gelirsek kısa veya uzun vadede dış açık değişmeyecek satılacak toplam araç miktarı esasen aynı kalacağından. Bir de otomotiv distribütörlerinin yurtdışına çıkacak parayı kaç dönem yurtiçinde tutabilecekleri falan bellidir. Ona göre mevzular mevzular.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Sene basinda firmalar bolgesel distributorlerle kuru fixliyolar abi zaten, oyle al euro ver tl gibi bisi yok.

Ya vergi sicak para dondurmekten cok satisin/kullanimin onlenmesi amacini tasiyor. Millet para harcamadigi icin bankalarda acayip tasarruf var zaten. Sirf bu kadar tasarrufun onune gecilsin diye daha gecen gun sirketlere ust limit getirdiler sdfg

Ne kadar tutar orasi ayri ama lutfen tl yok argumanini birakalim bi kenara
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

Esh said:

Sene basinda firmalar bolgesel distributorlerle kuru fixliyolar abi zaten, oyle al euro ver tl gibi bisi yok.

Ya vergi sicak para dondurmekten cok satisin/kullanimin onlenmesi amacini tasiyor. Millet para harcamadigi icin bankalarda acayip tasarruf var zaten. Sirf bu kadar tasarrufun onune gecilsin diye daha gecen gun sirketlere ust limit getirdiler sdfg

Ne kadar tutar orasi ayri ama lutfen tl yok argumanini birakalim bi kenara


Abi vergilerin iki temel işlevi var; birincisi kamu geliri elde etmek, ikincisi de arz talep dengesini düzenlemek işte. Şimdi senin dediğin gibi olmuş olsa devletin talebi azaltmak istiyor olması lazım ek vergi yükü getirerek. O mantıkla da tasarrufları arttırmak istiyor olması lazım söylediğinin aksine.

(edit: İlk okul dersi anlatır gibi yazmışım maruz gör sdf)

Currency konusunu da otomotivciler için söylemedim, devlet için söyledim. Zira özel sektör kuru fix'leyerek ya da ek önlemler alarak böyle dalgalanmalarda nispeten rahat edebiliyor ama devlet için sıkıntı daha büyük.

@Paramecium, olabilir ne yaptıklarını bilmiyorum ama devlet üreticiyi koruyor açık açık. Hele bir de göbek bağı olan distribütörler varsa (bkz. Doğuş Grubu) daha olası.

Ben açıkçası devletin kısa orta vadeli forecastlerinin fail'lediğini ve dış borçlarını döndüremediğini; bu yüzden de kamu gelirlerini hızla arttırmaya çalıştıklarını düşünüyorum. Sadece araba mevzusu değil, pek çok uygulama var bendeki bu izlenimi güçlendiren. Son bir iki senedir zaten kamu kurumlarında inanılmaz bir tasarruf çabası var, bu da üstüne binince kamu maliyesi dengesi koca bir soru işareti oluyor benim için.
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

said:
Bakan örnekle açıkladı

Maliye Bakanı Naci Ağbal bir örnekle konuya şöyle açıklık getirdi: “Mesela 1600 CC’ye kadar olan araçlarda ÖTV yüzde 45. Acaba sadece motor silindir hacmine bakarak vergi oranı tespit etmek doğru mudur diyoruz? Hepimiz herhalde şunu söylüyoruz, 1600 motor silindir hacmine sahip olsa da öyle fiyat farklılıkları var ki düşük bedel ile o aracı alan kişi, ‘ben, aynı silindir hacmi diye niye aynı oranda vergi ödemek durumundayım?’ diyor. Sistemi değiştiriyoruz, sistemde araç çeşitliliğini artırıyoruz, vergileme ölçütlerini genişletiyoruz.” Mevcut durumda özel tüketim vergisi 1600 CC’ye kadar olan araçlarda yüzde 45, 1600-2000 arası olan araçlarda yüzde 90 ve onun üzerinde olan araçlarda da yüzde 145 olarak uygulanıyor.

Vergi uzmanı Ozan Bingöl’ün hesaplamasına göre sıfır bir ithal araçta vergi yükü şöyle:

Ülkeye giriş fiyatı: 56.000 lira (Avrupa fiyatı yaklaşık 17 bin euro)

ÖTV (yüzde 145): 81.200 lira

KDV (yüzde 18): 10.080 lira

ÖTV’nin KDV’si: 14.616 lira

Bayi kârı hariç satış: 161.896 lira
Link to comment
Sosyal ağlarda paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...