Suark Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 he kiralama güzel canım hele vergiden falan düşüosan bide. lastik mastik patlayınca yenisini falna veriolar hemen çogoş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xaero Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 Birde kiralamada şu var. Aracın değer kaybı riskini üzerinizde taşımıyorsun. "Şu kadara alırım, bu kadara satarım, şu kadara bakımları çıkar." hesaplarının hiçbirinde arabayla kaza yaparsan, aracın ikinci el satış fiyatına ne olacağı yok. Küçük bir kaza bile yapsan sahibi olduğun araç en az 2000TL değer kaybedecek. Bu değer kaybı aracın fiyatına göre 20.000TL'ye kadar çıkabilir. Kiralık araçta bu riski taşımıyorsun. Özetle kiralık araç kullanmak çok çok daha karlı. Bu kesin. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 yok başkan, ödediğin para havaya gidiyor oradada. kiralık araç anca şirketin varsa, vergiden düşüyorsan falan mantıklı. onun dışında hiç bişi olmuo elinde 5 sene sonra. alınca zorunlu biriktirme durumu var Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lopeth Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 km sınırlaması sorun fiyatlar gereksiz pahalı tr'de 100 tane müdürün olur, altlarına araba çekeyim dersen ancak mantıklı olur Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xaero Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 Valla ben 200 bin lira para bağlayıp İstanbul trafiğinde o arabayı kullanıp stres yaşamak istemem doğrusu. Ne gerek var para bağlamaya git o parayı yatır bir yere gelen kazancın üstüne biraz eklesen arabanın kirası çıkar zaten... Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lopeth Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 200bin lira para bağlaması gerekenler onun stresini yaşamayacak olanlar zaten ev yok bişey yok, çocuklarından ailesinden kesip bmw alanlar denkleme girmesin zaten Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Fistan Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 yıllık 10k çok ya kiralama için arabaya da 100-200k bağlamam tr şartlarında çok saçma hava yastıklı 8-10 yaşında bi araba her türlü iş görür normalde araba dediğin maaşının 6-8 katı olacak şekilde bişi olması mantıklı avrupada falan böyle tr de 3k alan adam 100k lık araba alıyor evde çocuklar aç ama kapının önünde arabası var karısı bimden çıkmıyor sdf Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Lopeth Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 200k'lık arabaların kirası 4-5 bin lira vardır zaten aylık Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 maaşı az olup 200k lık araba alabilen adam zaten paso 2-3 yıl binip değiştirendir anca öle olur o. i10 la başlamıştır işte Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
barnacle Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 10, 2016 bizim patron range maserati falan kiraliyor aylık 3-4k eur. tüm araçlar kiralik 20 tane falan. mantıklı bence Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Kasım 11, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 11, 2016 Fistan said: hava yastıklı 8-10 yaşında bi araba her türlü iş görür Hava yastığının ömrü 10yıl. Hava yastığının üretim tarihinin de arabadan biraz daha eski olacağını varsayınca 9 yaşında bi arabanın hava yastığı zaten ömrünü doldurmuş oluyor. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Kasım 11, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 11, 2016 1987 model arabadaki airbagden bahsediyosak evet 10 yil. mercedes falan 15 yilda bir inspection ve change if needed diyo Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
aktiftablet Mesaj tarihi: Kasım 11, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 11, 2016 Inspect edicek bişey yok ki? İçindeki patlayıcının zamanla bozulması durumu diye biliyorum. Yenileri daha uzun ömürlüdür belki ama 2006 model araçlardaki kaç yıl ömürlü oluyor emin değilim şu an. Şimdi baktım, mercedes 15 yılda değiştirin diyormuş. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
gleoddyn Mesaj tarihi: Kasım 14, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 14, 2016 Peder, vergi muhabbeti çıkmadan önce gaza gelip elindeki arabayı bile satmadan 90k'ya octavia style 1.6 dsg almış sunroof hariç full paket. Şimdi bu muhabbet çıkınca 2. arabayı satmak için bekliyor vergi gelsin diye. Yalnız bizim orada park sıkıntısı olduğu için Şükrü Saraçoğluna bırakıyor arabayı. En büyük sıkıntısı maç günleri, vale gibi 2 arabayı başka yere park etmek sfsd. Bir de ekstradan 2. arabanın otopark ücreti. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Kasım 14, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 14, 2016 Yalnız vergi dalgası gelmezse 2. el araba fiyatları 2-3k düşecek. Millet cidden canavar gibi saldırdı arabalara. Bu arada babamda 2015 tdi jetta var; adam resmen vergi gelsin diye pusuda bekliyor. Arabanın yenisi satılmıyor ve 2. eli çok iyi. 5-10k koyar üstüne herhalde slfdjsdg Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sorieno Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Bir anda kesildi cidden muhabbet. Yüzyılın troll'ü olabilir. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Niye yil sonu ithal mal sattirip dis acigi buyutmek istesinler ki? Sonucta tl olarak elde ettigin verginin bi boka yaramamasi durumu soz konusu Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Abi dolaylı vergilerden sıcak para akışı oluyor işte devlete. Adamların tek derdi kısa vadede götü kurtarmak şu anda. Local currency'nin değeri düştüğü için zaten dış açık kol gibi büyüdü son bir kaç ayda ve muhtemelen kısa vadede borçları çeviremiyorlardır. Vergi gelse de gelmese de bu spekülasyon bunun işareti. Ha vergi gerçekse hem kısa vadeli anlık vergi girişi olacak hem de uzun vadeli vergi akışı. Ama vergi geldikten sonra araç satışları azalacağından vergi getirisinin beklenen değerini hesaplamaları lazım. Bence bu verginin gelip gelmeyeceği tamamen o beklenen değer üzerinden belli olacak ve muhtemelen son ana kadar kararlarını açıklamayarak piyasanın doygunluğa ulaşıp ulaşmadığını gözlemleyecekler. Ha ithalle dış açığın büyümesine gelirsek kısa veya uzun vadede dış açık değişmeyecek satılacak toplam araç miktarı esasen aynı kalacağından. Bir de otomotiv distribütörlerinin yurtdışına çıkacak parayı kaç dönem yurtiçinde tutabilecekleri falan bellidir. Ona göre mevzular mevzular. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Esh Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Sene basinda firmalar bolgesel distributorlerle kuru fixliyolar abi zaten, oyle al euro ver tl gibi bisi yok. Ya vergi sicak para dondurmekten cok satisin/kullanimin onlenmesi amacini tasiyor. Millet para harcamadigi icin bankalarda acayip tasarruf var zaten. Sirf bu kadar tasarrufun onune gecilsin diye daha gecen gun sirketlere ust limit getirdiler sdfg Ne kadar tutar orasi ayri ama lutfen tl yok argumanini birakalim bi kenara Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Suark Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 dolasımdakı parayı arttırmak amaclı olabilir. öbür türlü zaten fiyat bandını çok açıosun, bi anda 85k dan 120k ya sıçrıyor arabalar. Epey tutarsız bi uyuglama. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
paramecium Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Selam, Birçok ithalatçı zaten üreticiye sadet taahhüdünde bulunmuyor mu? Sonuçta bu araçlar öyle veya böyle stoğa çekileceklerdi ve dist'ler bir şekilde hükümete ağlayıp bu stoğun eritilip nakite döndürülmesi için ricada bulunmuş olabilirler. Sadece düşünce benimkisi. Saygılar. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
deadwoll Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 15, 2016 Esh said: Sene basinda firmalar bolgesel distributorlerle kuru fixliyolar abi zaten, oyle al euro ver tl gibi bisi yok. Ya vergi sicak para dondurmekten cok satisin/kullanimin onlenmesi amacini tasiyor. Millet para harcamadigi icin bankalarda acayip tasarruf var zaten. Sirf bu kadar tasarrufun onune gecilsin diye daha gecen gun sirketlere ust limit getirdiler sdfg Ne kadar tutar orasi ayri ama lutfen tl yok argumanini birakalim bi kenara Abi vergilerin iki temel işlevi var; birincisi kamu geliri elde etmek, ikincisi de arz talep dengesini düzenlemek işte. Şimdi senin dediğin gibi olmuş olsa devletin talebi azaltmak istiyor olması lazım ek vergi yükü getirerek. O mantıkla da tasarrufları arttırmak istiyor olması lazım söylediğinin aksine. (edit: İlk okul dersi anlatır gibi yazmışım maruz gör sdf) Currency konusunu da otomotivciler için söylemedim, devlet için söyledim. Zira özel sektör kuru fix'leyerek ya da ek önlemler alarak böyle dalgalanmalarda nispeten rahat edebiliyor ama devlet için sıkıntı daha büyük. @Paramecium, olabilir ne yaptıklarını bilmiyorum ama devlet üreticiyi koruyor açık açık. Hele bir de göbek bağı olan distribütörler varsa (bkz. Doğuş Grubu) daha olası. Ben açıkçası devletin kısa orta vadeli forecastlerinin fail'lediğini ve dış borçlarını döndüremediğini; bu yüzden de kamu gelirlerini hızla arttırmaya çalıştıklarını düşünüyorum. Sadece araba mevzusu değil, pek çok uygulama var bendeki bu izlenimi güçlendiren. Son bir iki senedir zaten kamu kurumlarında inanılmaz bir tasarruf çabası var, bu da üstüne binince kamu maliyesi dengesi koca bir soru işareti oluyor benim için. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
pattisliborek Mesaj tarihi: Kasım 16, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 16, 2016 yetki veren tasarı onaylandı mecliste. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Sorieno Mesaj tarihi: Kasım 16, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 16, 2016 Durum çok ciddi. Resmileşti. Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Xaero Mesaj tarihi: Kasım 17, 2016 Paylaş Mesaj tarihi: Kasım 17, 2016 said: Bakan örnekle açıkladı Maliye Bakanı Naci Ağbal bir örnekle konuya şöyle açıklık getirdi: “Mesela 1600 CC’ye kadar olan araçlarda ÖTV yüzde 45. Acaba sadece motor silindir hacmine bakarak vergi oranı tespit etmek doğru mudur diyoruz? Hepimiz herhalde şunu söylüyoruz, 1600 motor silindir hacmine sahip olsa da öyle fiyat farklılıkları var ki düşük bedel ile o aracı alan kişi, ‘ben, aynı silindir hacmi diye niye aynı oranda vergi ödemek durumundayım?’ diyor. Sistemi değiştiriyoruz, sistemde araç çeşitliliğini artırıyoruz, vergileme ölçütlerini genişletiyoruz.” Mevcut durumda özel tüketim vergisi 1600 CC’ye kadar olan araçlarda yüzde 45, 1600-2000 arası olan araçlarda yüzde 90 ve onun üzerinde olan araçlarda da yüzde 145 olarak uygulanıyor. Vergi uzmanı Ozan Bingöl’ün hesaplamasına göre sıfır bir ithal araçta vergi yükü şöyle: Ülkeye giriş fiyatı: 56.000 lira (Avrupa fiyatı yaklaşık 17 bin euro) ÖTV (yüzde 145): 81.200 lira KDV (yüzde 18): 10.080 lira ÖTV’nin KDV’si: 14.616 lira Bayi kârı hariç satış: 161.896 lira Link to comment Sosyal ağlarda paylaş Daha fazla paylaşım seçeneği…
Öne çıkan mesajlar